Yanılmıyorsam instructables'da okumustum, eski fotograf makinalarının flash kısmında kullanılan bir parca 9V pil ile birlesince anlık 300-350V gibi bir potansiyel olusturabiliyordu..
Bisikleti sürerek kacıracak olduklarını var sayarak selenin kaplama üst kısmına 2 adet levha ya da 5cm'lik kablo.. biri (+) biri (-)... sele borusuna kaliteli bir marka pil ve bahsettigim devre (devre dedigim boyutu madeni para buyuklugunde birsey) ve ilk görüste farkedilemeyecek bir anahtar... Bu benzer sekilde metal fren kolları olan v frenliler icin daha da farklı olabilir, fren teline
baglanıp ilk fren anında da olabilir.. bu biraz daha 1.5v la ve flaş devresi olmadan yapılacak ufak bir saka olabilir...
Bisikleti kitleyip giderken anahtarı acık duruma getiriyoruz.. Ola ki biri bisiklete atlayıp gitmeye calısırsa seleye oturdugu an "iletken" görevi görecek ve "bızttt" bilin bakalım ne olacak, hassas bir bölgeden saniyelik yuksek voltaj, öldürmez (kalp rahatsızlıgı yoksa) ama "cin carpmısa" döndürür ve tahminimce yere düser.. bisikleti de almadan kacar gider... En azından gözler onda olacagı icin tekrar kalkıp binmeye korkar..
Nereden mi aklıma Geldi? Daha önce bindigim bisikletimde metal fren kolları vardı, ve ön fara güç saglayan 6V'a ayarlanmıs bir dinamo. kablo da fren teline yakın yerden geciyordu ve kablosunda kırık/sıyrık olusmus, seyir halindeyken dinamomun kilidi acıldı ve sürtünmeye basladı, gündüz bosa lastigi eskitmeyelim dedim ve frenleyip kaldırmayı dusundum.. frenleri sıkmamla kollarımın omzuma kadar uyusması bir oldu.. ellerimdeki uyusuklugun gecmesi icin 3-4 dakika beklemem gerekti..