Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

yanlış mı yazdınız acaba 2-3 defa okudum . kadro ve vites setini çıkarınca pek birşey kalmıyor zaten :D

kadro ve vites setini çıkarmıyoruz. "kadro" ile "vites sistemi dışındaki bileşenler" beğeniliyor ve kalıyor, vites sistemi gidiyor.

Paranteze, tırnak içine falan almak ya da liste yapmak lazım belki:

kadrosu ve vites sistemi dışındaki bileşenleri beğenilip komple vites sistemi ve bazı bileşenlerin yükseltimine girişmek için alınabilecek
yerine

(kadrosu) VE (vites sistemi dışındaki bileşenleri) beğenilip komple vites sistemi ve bazı bileşenlerin yükseltimine girişmek için alınabilecek

şeklinde yazınca olur sanırım.

Yani şöyle değil:

(kadrosu VE vites sistemi) dışındaki bileşenleri beğenilip komple vites sistemi ve bazı bileşenlerin yükseltimine girişmek için alınabilecek
Zaten kadrosunu beğenmediği bisikleti niye alsın?

veya:

Beğendikleri:​
- Kadrosu​
- vites sistemi dışındaki bileşenleri (tekerler, gidon, sele v.b.)​
Değiştirmek istenecek:​
- Komple vites sistemi​
- bazı bileşenlerin yükseltilmesi (göbekler, mekanik yerine disk fren v.b.)​

Yani özellikle kadro ve genel bileşen kalitesi için alınıp, giriş seviyesi vites sistemini değiştme yoluna gitmeyi anlatmaya çalışıyorum.
 
Scudo
Merhaba ,

Ara sıra sahilde gezinti yapmak için bir bisiklet arıyorum. Şehir de kullanırkende performanslı da olsun istiyorum. Gezinti bisikletleri var galiba o tarz istemiyorum .1-2 model arasında kaldım fakat karar veremedim, alırken içindeki bileşenleride değerlendirmek gerekiyormuş. Profesyonel bir deneyimim yok , ilkokul yıllarımda çok sürerdim fakat sadece keyifi .Biraz araştırma yaptım bunları bulabildim kendim için , sizinde önerilerinize açığım . Benim gibi bir kullanıcı için neler ön planda olmalı.

Giant escape2 city
Trek fx-2
orbea Carpe 40
Şehir de perfonmans istiyorsanız dişlileriniz küçük olmalı. Çabuk hızlanırsınız
 
bende benzeri merida speeder 100 kullanmıştım. jant olarak o şekilde olması bisikletin flat bar yoldan çok gravel cyclocross a daha yakın hissetirmesi olabilir. lastikler aynı şekilde 32c ve çok ince çabuk patlıyordu. ama akışı muhteşemdi. fitness bisikleti pek sevmedim ben. ne bileyim böyle eğilmek isterken yarıda bırakıyor tutuşu vs. ile kendisini tamamlayamıyor gibi hissettim :D belkide o zamanlar şehirden geçtiğim için öyle oldu. sonuçta gravel bisikletime de alışmak biraz zamanımı almıştı.
Aynı hisleri bende yaşıyorum, demek ki tek ben böyle düşünmüyormuşum.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Aynı hisleri bende yaşıyorum, demek ki tek ben böyle düşünmüyormuşum.
aynı şeyleri düşünenler var forumda. kullandığım zaman araştırdığımda bende aynı şeyi yazmıştım :D hatta kadrosu 50 olsa drop bar dönüşümü yapacaktım 52olunca uzayan reach nedeniyle vazgeçmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
@Spartiat
Öncellikle cevabınız için çok teşekkür ederim.

Gezi bisikleti olarak anlatmak istediğim giant ın katagörize edemediğim olarak ifade ettiğiniz bisikletlerdi tam olarak . Hem gezinti hem spor için kullanmak istiyorum. Trek FX 2 yaklasık 17.500 tl Escape 2 City kendi sitesinde 16350 civarındaydı . Bu fiyat farkını vermeye değecek bir fark var mı Altus-Tourney >>> Acera Altus grupları arasında .(Sizden öğrendiklerimden sonra fiyat farkından dolayı escape 2 daha mantıklı geldi benim gibi bir kullanıcıya .)

Sehir bisikletleri önerisi konusunda sizin bir kullanıcıya HouseofBike da Escape 2 modelinin fiyatı 9000 civarı olarak söylemissiniz .Ben Giantın sitese baktığımda 16350 TL , aralarında nasıl fark varda böyle bir fiyat farkı oluşuyor . Disc fren biri o farklı sanırsam farklı.

@StanicEnemy Çok teşekkür ederim , kullanıcı deneyiminizi benimle paylaştığınız için.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
@Erenalpp Yazdığınız iki bisiklet arasındaki setlerden , Trek FX2 'nin Acera/Altus ikilisi iyi bir tercih olur. Escape City 2 deki ön akatarıcı Tourney , ben tavsiye edemeyeceğim kişisel görüşüm olarak. O farkı vermeye değer evet , uzun süre zarfında ve kullanımda yararını görürsünüz. Bence henüz yılbaşı bindirimleri gelmeden aradaki bin liralık farkı verebiliyorsanız kaçınmayın derim.
 
aynı şeyleri düşünenler var forumda. kullandığım zaman araştırdığımda bende aynı şeyi yazmıştım :D hatta kadrosu 50 olsa drop bar dönüşümü yapacaktım 52olunca uzayan reach nedeniyle vazgeçmiştim.
Hiç sorma, tam böyle hızlanıyorum ah keşke bir drop bar olsa diyorum heves kursağımda kalıyor. Tam böyle dik rampalara giriyorum ah keşke bir büyük dişli daha olsa diyorum. Böyle her şeyden biraz serpiştirilmiş bir bisiklet türü. :D Şikayetim yok ama ne hız yönünden nede tırmanış yönünden tatmin edebilen bir bisiklet türü değil fitness bisiklet, en azından bana göre.
@Spartiat
Öncellikle cevabınız için çok teşekkür ederim.

Gezi bisikleti olarak anlatmak istediğim giant ın katagörize edemediğim olarak ifade ettiğiniz bisikletlerdi tam olarak . Hem gezinti hem spor için kullanmak istiyorum. Trek FX 2 yaklasık 17.500 tl Escape 2 City kendi sitesinde 16350 civarındaydı . Bu fiyat farkını vermeye değecek bir fark var mı Altus-Tourney >>> Acera Altus grupları arasında .(Sizden öğrendiklerimden sonra fiyat farkından dolayı escape 2 daha mantıklı geldi benim gibi bir kullanıcıya .)

Sehir bisikletleri önerisi konusunda sizin bir kullanıcıya HouseofBike da Escape 2 modelinin fiyatı 9000 civarı olarak söylemissiniz .Ben Giantın sitese baktığımda 16350 TL , aralarında nasıl fark varda böyle bir fiyat farkı oluşuyor . Disc fren biri o farklı sanırsam farklı.

@StanicEnemy Çok teşekkür ederim , kullanıcı deneyiminizi benimle paylaştığınız için.
Trek, gaint vb gibi markalardan bir bisiklet aldığınızda zaten ödediğiniz paranın büyük bir kısmını tamamen markaya ödemiş oluyorsunuz. Tabi ki yerli markalar ile kıyaslayınca kadro kalite farkı vardır lakin bu kadar para vermek tamamen size kalmış. Yerli markalara yönelirseniz daha uygun fiyata daha yüksek donanımlı bisikletler bulabilirsiniz fakat bu seferde kadro kalitesi düşer. Örneğin Carraro bisikletler her zaman ağır kadroya sahip diğer bisiklet markaları ile kıyaslayınca.
 
...
Sehir bisikletleri önerisi konusunda sizin bir kullanıcıya HouseofBike da Escape 2 modelinin fiyatı 9000 civarı olarak söylemissiniz .Ben Giantın sitese baktığımda 16350 TL , aralarında nasıl fark varda böyle bir fiyat farkı oluşuyor ...

Zaman farkı var. O zaman öyleydi. Kısa süre sonra burada 16350 lirayı okuyan da şaşıracak. Yaz başıyla yaz sonu arasında %80'lere varan fiyat artışları oldu bu sene. Örneğin Peugeot R13 yaz ortasında 12 bin liraya alınabiliyordu, şimdi 20 bin liranın üstünde. Yerli firmaların 2023 listelerinde açıklanan fiyatlar çıldırmış.

...Bu fiyat farkını vermeye değecek bir fark var mı Altus-Tourney >>> Acera Altus grupları arasında ...

İki model arasındaki farklar tam olarak şöyle:
BileşenGiant Escape 2 CityTrek FX 2Not
Ön attırıcıTourney FD-TY710 (2x8 bisiklete takılabilecek en düşük model)Acera T3000 (güncel arkası 9 vitesli Acera setlerinin standart modeli)4 rakamlı seriler daha yeni
Arka attırıcıAltus M310 (arkası 7 ve 8 vitesli sistemler için büyük dişlileriyle en sevdiğim modellerden biri, güncel yaygın alternatifi Tourney TX800)Altus M2000 (sitesinde yazım hatası var, güncel arkası 9 vitesli setlerin en yaygın modeli)4 rakamlı seriler daha yeni, 9'lu olan 8'liye göre avantajlı
Ruble11-3411-36En büyük dişlisi büyük olanın tırmanma yeteneği daha iyi
AynakolShimano dışı 46-30Shimano dışı 46-30İkisinde aynı, yokuş tırmanma yeteneği olarak da düz yolda maksimum hız olarak da yerli yaygın markalardaki 48-38-28 ya da 48-36-26 3'lü aynakollara göre başarısız ama daha hafif.
Jantlar28 telli32 telliAz tel küçük bir ağırlık tasarrufu, çok tel ağırlık taşıma avantajı.
Lastikler700x38700x35Aynı lastik modeli ve doğru basınçta kalın lastik konfor, ince lastik performans.
Gidon boğazıSabitSabitCarraro ve Mosso gibi firmaların daha hesaplı ürünlerinde ayarlı gidon boğazı var. Sonradan değiştirmek ~400 TL.
FrenTektro HD-R280Tektro HD-R280Yerli yaygın firmalar Shimano BR-MT200 kullanıyor.
ÇamurlukVarYokSonradan eklemek 300+ lira
BagajVarYokSonradan eklemek 300+ lira

Diğer bileşenler aynı ya da benzer.

Vites sistemi bakımından aralarındaki en önemli fark Eski Altus + Tourney set ve 11-34 rubleye karşı Yeni Altus + Yeni Acera set ve 11-36 ruble. Burası aradaki farkın tamamını ya da yakınını karşılar.

Çamurluk ve bagaja ihtiyaç varsa bunların Giant'ta bulunması ise aradaki fiyat farkını daha da açar, Giant'ı biraz daha avantajlı hale getirir.

Belki fazla detay bir konu ama 9'lu sistemlerdeki 11-36 ya da 11-34 rublelerin oranları 8'li MTB grubu 11-34 rublelerin oranlarından daha iyi. Trek'teki rublenin diş sayıları 11-13-15-17-20-23-26-30-36, Giant'taki rublenin diş sayıları 11-13-15-17-20-23-26-34. En küçük 7 dişli aynı, dik rampaya geldiğinizde 8'lide elinizde sadece bulunduğunuz dişliden 8 diş birden büyüyüp birden boşluğa düşüren tek bir dişli ama 9 viteslide bulunduğunuz dişliden 4 diş büyük bir dişli, sonra 6 diş daha büyük bir dişli daha oluyor. Bu da rampalarda 9'lunun daha verimli olmasını sağlıyor. Giant'a üstündekinden daha iyi oranları olan Claris serisi 11-34 ruble takmak isterseniz bu başlı başına 400-500 lira masraf. 11-34'ten daha büyük ruble takma şansınız zaten yok, arka attırıcı desteklemiyor.

Bunların dışında farka değip değmeyeceğine karar vermeyi sağlayacak konular bisikletin toplam ağırlığı, sele, gidon, elcik, pedal v.b. detaylar, renkler, boya kalitesi, göz zevkine uygunluk. Teknik detayları boşverip şöyle bir alıcı gözle bisikletlere ve renklerine baktığınızda hangisi size daha yakın görünüyorsa ona birkaç puan fazladan verip karşılaştırmak lazım.
Mesela bana şu hoş göründü:
fx2disc-22-35003-a-primary.jpeg


Bu da benzer renklerde ama "ben Trek'im" diye bağırıyor:
fx2disc-22-35003-c-primary.jpeg


Kırmızı FX-2 de hiç dönüp bakmayacağım renkte ama o daha popüler.

Gri üstüne lacivert yazılı renkler bana biraz uzak:
image.png


Bunlar tamamen kişisel tercih tabii. Siz zevkinize hangisinin uyduğuna karar verin, temel donanım ihtiyaçlarını belirleyin, başka alternatifler de bulunur.
 
Hiç sorma, tam böyle hızlanıyorum ah keşke bir drop bar olsa diyorum heves kursağımda kalıyor. Tam böyle dik rampalara giriyorum ah keşke bir büyük dişli daha olsa diyorum. Böyle her şeyden biraz serpiştirilmiş bir bisiklet türü. :D Şikayetim yok ama ne hız yönünden nede tırmanış yönünden tatmin edebilen bir bisiklet türü değil fitness bisiklet, en azından bana göre.

Trek, gaint vb gibi markalardan bir bisiklet aldığınızda zaten ödediğiniz paranın büyük bir kısmını tamamen markaya ödemiş oluyorsunuz. Tabi ki yerli markalar ile kıyaslayınca kadro kalite farkı vardır lakin bu kadar para vermek tamamen size kalmış. Yerli markalara yönelirseniz daha uygun fiyata daha yüksek donanımlı bisikletler bulabilirsiniz fakat bu seferde kadro kalitesi düşer. Örneğin Carraro bisikletler her zaman ağır kadroya sahip diğer bisiklet markaları ile kıyaslayınca.
Drop bardan daha iyi güç alınıyor. Tutuş yeri çok. Droplardan güç alındığı için dişliler yeterli geliyor biraz daha
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Drop bardan daha iyi güç alınıyor. Tutuş yeri çok. Droplardan güç alındığı için dişliler yeterli geliyor biraz daha
Evet drop bar gerçekten sürüşü daha keyifli bir hale getiriyor.
 
Merhaba herkese,

Bu mecra ile hiç alakam yok maalesef. O bakımdan 10 yaşında kızıma mahallede kullanması için, zaman zaman yokuş, zaman zaman sahil ya da düz alanda kullanması için nasıl bir bisiklet almalıyım konusunda değerli bilgilerinize ihtiyaç duydum. 24" sanırım uygun olacak, hafif olması tercihim ve maalesef bütçe olarak (f/p olarak) en uygununu arıyorum.
Yok mu yorum yapabilecek bir üstat
 
a, tam böyle hızlanıyorum ah keşke bir drop bar olsa diyorum heves kursağımda kalıyor. Tam böyle dik rampalara giriyorum ah keşke bir büyük dişli daha olsa diyorum. Böyle her şeyden biraz serpiştirilmiş bir bisiklet türü. :D Şikayetim yok ama ne hız yönünden nede tırmanış
Zaman farkı var. O zaman öyleydi. Kısa süre sonra burada 16350 lirayı okuyan da şaşıracak. Yaz başıyla yaz sonu arasında %80'lere varan fiyat artışları oldu bu sene. Örneğin Peugeot R13 yaz ortasında 12 bin liraya alınabiliyordu, şimdi 20 bin liranın üstünde. Yerli firmaların 2023 listelerinde açıklanan fiyatlar çıldırmış.



İki model arasındaki farklar tam olarak şöyle:
BileşenGiant Escape 2 CityTrek FX 2Not
Ön attırıcıTourney FD-TY710 (2x8 bisiklete takılabilecek en düşük model)Acera T3000 (güncel arkası 9 vitesli Acera setlerinin standart modeli)4 rakamlı seriler daha yeni
Arka attırıcıAltus M310 (arkası 7 ve 8 vitesli sistemler için büyük dişlileriyle en sevdiğim modellerden biri, güncel yaygın alternatifi Tourney TX800)Altus M2000 (sitesinde yazım hatası var, güncel arkası 9 vitesli setlerin en yaygın modeli)4 rakamlı seriler daha yeni, 9'lu olan 8'liye göre avantajlı
Ruble11-3411-36En büyük dişlisi büyük olanın tırmanma yeteneği daha iyi
AynakolShimano dışı 46-30Shimano dışı 46-30İkisinde aynı, yokuş tırmanma yeteneği olarak da düz yolda maksimum hız olarak da yerli yaygın markalardaki 48-38-28 ya da 48-36-26 3'lü aynakollara göre başarısız ama daha hafif.
Jantlar28 telli32 telliAz tel küçük bir ağırlık tasarrufu, çok tel ağırlık taşıma avantajı.
Lastikler700x38700x35Aynı lastik modeli ve doğru basınçta kalın lastik konfor, ince lastik performans.
Gidon boğazıSabitSabitCarraro ve Mosso gibi firmaların daha hesaplı ürünlerinde ayarlı gidon boğazı var. Sonradan değiştirmek ~400 TL.
FrenTektro HD-R280Tektro HD-R280Yerli yaygın firmalar Shimano BR-MT200 kullanıyor.
ÇamurlukVarYokSonradan eklemek 300+ lira
BagajVarYokSonradan eklemek 300+ lira

Diğer bileşenler aynı ya da benzer.

Vites sistemi bakımından aralarındaki en önemli fark Eski Altus + Tourney set ve 11-34 rubleye karşı Yeni Altus + Yeni Acera set ve 11-36 ruble. Burası aradaki farkın tamamını ya da yakınını karşılar.

Çamurluk ve bagaja ihtiyaç varsa bunların Giant'ta bulunması ise aradaki fiyat farkını daha da açar, Giant'ı biraz daha avantajlı hale getirir.

Belki fazla detay bir konu ama 9'lu sistemlerdeki 11-36 ya da 11-34 rublelerin oranları 8'li MTB grubu 11-34 rublelerin oranlarından daha iyi. Trek'teki rublenin diş sayıları 11-13-15-17-20-23-26-30-36, Giant'taki rublenin diş sayıları 11-13-15-17-20-23-26-34. En küçük 7 dişli aynı, dik rampaya geldiğinizde 8'lide elinizde sadece bulunduğunuz dişliden 8 diş birden büyüyüp birden boşluğa düşüren tek bir dişli ama 9 viteslide bulunduğunuz dişliden 4 diş büyük bir dişli, sonra 6 diş daha büyük bir dişli daha oluyor. Bu da rampalarda 9'lunun daha verimli olmasını sağlıyor. Giant'a üstündekinden daha iyi oranları olan Claris serisi 11-34 ruble takmak isterseniz bu başlı başına 400-500 lira masraf. 11-34'ten daha büyük ruble takma şansınız zaten yok, arka attırıcı desteklemiyor.

Bunların dışında farka değip değmeyeceğine karar vermeyi sağlayacak konular bisikletin toplam ağırlığı, sele, gidon, elcik, pedal v.b. detaylar, renkler, boya kalitesi, göz zevkine uygunluk. Teknik detayları boşverip şöyle bir alıcı gözle bisikletlere ve renklerine baktığınızda hangisi size daha yakın görünüyorsa ona birkaç puan fazladan verip karşılaştırmak lazım.
Mesela bana şu hoş göründü:
fx2disc-22-35003-a-primary.jpeg


Bu da benzer renklerde ama "ben Trek'im" diye bağırıyor:
fx2disc-22-35003-c-primary.jpeg


Kırmızı FX-2 de hiç dönüp bakmayacağım renkte ama o daha popüler.

Gri üstüne lacivert yazılı renkler bana biraz uzak:
image.png


Bunlar tamamen kişisel tercih tabii. Siz zevkinize hangisinin uyduğuna karar verin, temel donanım ihtiyaçlarını belirleyin, başka alternatifler de bulunur.


Emekleriniz ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Söylediklerinizide göz önünde bulundurarak fiyat ve ödeme seçeneklerindeki avantajlarıda düşünerek giant espace city i aldım 14.000 tl ye yaklaşık.
 

Dosyalar

  • CE19AFEE-9A23-4218-BFF0-BF385720EA54.jpeg
    CE19AFEE-9A23-4218-BFF0-BF385720EA54.jpeg
    135,7 KB · Okunma: 26
Merhaba herkese,

Bu mecra ile hiç alakam yok maalesef. O bakımdan 10 yaşında kızıma mahallede kullanması için, zaman zaman yokuş, zaman zaman sahil ya da düz alanda kullanması için nasıl bir bisiklet almalıyım konusunda değerli bilgilerinize ihtiyaç duydum. 24" sanırım uygun olacak, hafif olması tercihim ve maalesef bütçe olarak (f/p olarak) en uygununu arıyorum.
Merhaba, ben oğluma sanırım 2020 sonunda 24” Peugeot aldım. O zaman bisikletçilerde stok kalmamıştı, Aktif Pedal’da sadece bu model vardı. Biraz da mecburiyetten aldım. Bu zamana kadar fırsat buldukça sürdük beraber. Toprağa çamura girdi, düştü kalktı, bir çocuğun yapabileceği kadar her şeyi yaptı bisiklete. 3x7 vitesli bir set var üstünde. Ön attırıcı Shimano, arkadaki de sanırım Shimano emin değilim, bisiklet yanımda olmadığı için şu an bakamıyorum. Elcikten vitesli bir modeldi. Oğlum vites kullanmayı da öğrendi. Bu süre boyunca bir kere lastik patlamadı, bir kere zincir atmadı, bisiklet bizi hiç üzmedi. Biraz ağır sanırım 12-13 kg geliyordur. Başta ona biraz büyüktü, şimdi de hafifçe küçük geliyor, belki bu yaz mevsiminde kullanırız; eğer çok büyürse belki de kullanamayız. Bunları şunun için anlattım, çok marka model bilmem ama çocuğunuzun tipini rengini beğendiği, size de çok masraf çıkaracak kadar kalitesiz olmayan bir bisikleti bence alabilirsiniz. Sonuçta çocuk büyüyüp gidecek, bisiklet arkada kalacak. Aradığınız cevap oldu mu bilemem ama tecrübemi paylaşmak istedim.
 
Merhaba, ben oğluma sanırım 2020 sonunda 24” Peugeot aldım. O zaman bisikletçilerde stok kalmamıştı, Aktif Pedal’da sadece bu model vardı. Biraz da mecburiyetten aldım. Bu zamana kadar fırsat buldukça sürdük beraber. Toprağa çamura girdi, düştü kalktı, bir çocuğun yapabileceği kadar her şeyi yaptı bisiklete. 3x7 vitesli bir set var üstünde. Ön attırıcı Shimano, arkadaki de sanırım Shimano emin değilim, bisiklet yanımda olmadığı için şu an bakamıyorum. Elcikten vitesli bir modeldi. Oğlum vites kullanmayı da öğrendi. Bu süre boyunca bir kere lastik patlamadı, bir kere zincir atmadı, bisiklet bizi hiç üzmedi. Biraz ağır sanırım 12-13 kg geliyordur. Başta ona biraz büyüktü, şimdi de hafifçe küçük geliyor, belki bu yaz mevsiminde kullanırız; eğer çok büyürse belki de kullanamayız. Bunları şunun için anlattım, çok marka model bilmem ama çocuğunuzun tipini rengini beğendiği, size de çok masraf çıkaracak kadar kalitesiz olmayan bir bisikleti bence alabilirsiniz. Sonuçta çocuk büyüyüp gidecek, bisiklet arkada kalacak. Aradığınız cevap oldu mu bilemem ama tecrübemi paylaşmak istedim.
Çok teşekkür ederim değerli cevabınız için, vaktinizi ayırmışsınız sağ olun. Bütçe odaklı bir şey bakacağım sanırım, dediğiniz gibi geçip gidecek bir kaç yıla binemeyecek zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Trek fx2 2022 disc modelini mart ayından beri kullanıyorum. Bu bisikleti alırken hemen hemen her türlü yolda gidebilmek için almıştım. Hibrit bisiklet olduğu için bir yol bisikleti kadrosuna sahip olup düz gidon kullanılıyor. 11kg civarı bir bisiklet.

Ben bu bisikleti daha çok performans odaklı kullanıyorum tabi ki bir yol bisikleti ile kıyaslanamaz. Yazın her türlü uzun yol kat ettim bu bisiklet ile, her hafta sonu 90km lik uzun sürüşler yapardım, uzun yolda bisiklet beni hiç bir zaman yormadı. Hafta içi ise ortalama 4-5 sürüş yapıyorum performans odaklı toplamda 140-160km civarı. Hız konusuna gelirsek bu olay kişiden kişiye değişir. Güçlü kaslara sahip olduğum söylenemez, yazın gündelik yaptığım performans sürüşlerinden ortalama hızlarım genelde 25km/h - 26km/h arası dı, şimdi havalar soğuduğu için ortalama hızım 23,7km/h - 24km/h ye düştü rüzgar soğuk vb. Eğer arka bagaj eklemek istersen buna uygun bir bisiklet ayrıca park ayağını monte etmen için özel yapılmış bir bölme mevcut. Frenleri tektro, internette araştırma yaparken çoğu kişinin tektro fren markasını kötülediğini gördüm fakat benim edindiğim tecrübeye göre oldukça iş yapan bir fren, şuana kadar hiç bir sorun ile karşılaşmadım.
Gelelim eski yönlerine. Bisikletin dış lastikleri çok dayanıksız en ufak şeyde patlıyor, trek kendi sitesinde her ne kadar övse de lastikler kolay patlıyor. Bisikleti ilk aldığım gün ön teker patladı sonra ise arka teker sürekli patlayıp durdu hatta ortadan belli bir miktar yarıldı hale yarılmış yamalı bir şekilde kullanıyorum, eğer patlak ile uğraşmak istemiyorsan lastikleri bir an önce kaliteli zırhlı lastik ile değiştirmeni öneririm eğer performans odaklı sürmeyeceksen. Bisikletin boyası çok narin, en ufak bir şeyde bisiklette gözle görülen çizikler oluşabiliyor, bisikleti her ne kadar dikkatli ve özenle kullansam bile hiç anlamadığım bir şekilde çizikler oluşuyor. Bir hibrit bisiklette mtb jant kullanılması normal mi değil mi bilemem ama jantları bana ağır geldi. Toplamda 6150km yaptım bu bisiklet ile.
Çok iyi rakamlar, şehir bisikletlerini eskiden hep yavaş zannederdim. Dağ bisikletlerinden ciddi anlamda hızlılar, konforlarıyla oldukça iyi bisikletler.
 
Merhaba 60.000 TL civarı gravel bisiklet almayı düşünüyorum. S beden yada daha küçük boya ihtiyacım var. Boy160 içbacak70.
Giant Revolt Advanced 2 ,aklımdaki model bu. Alternatif önerileri olan varmı acaba.
 
Merhaba arkadaşlar, 2 arkadaş bisiklet almak istiyoruz.
Bir tane şehir/tur bisikleti, bir tane de MTB almayı düşünüyoruz.

Araştırmalarımız genelde hangi marka alınmalı yönünde oldu ilk etapta fakat kullanmadığımız için sadece okuduğumuz kadar biliyoruz. Diğer parçaları zaten bilmiyoruz ve çok karmaşık geliyor şu an sıfır bilgili 2 kişi için...

Cannondale
Corratec
Cube
Focus
Ghost
Giant
Merida
Scott
Specialized
Trek

Bu markaların en iyiler olduğunu yazıyorlar genelde kullanıcılar ama bizim için önemli olan markadan ziyade uzun ömürlü kaliteli kadro ve sağlam bileşenleri bir arada kullanması. Yani yukarıdaki markalar olması şart DEĞİLDİR. Satış sonrası garanti destek servis ağı ne kadar yaygın ve ne kadar arkasında duruyor ürünün ve müşteriyle iletişimler sadece satana kadar değil de üründe en ufak sorunda yardımcı oluyor olmaları. Yedek parçalarında ve tamirinde sorun yaşamak istemiyoruz. Çünkü anlamıyoruz. Ve son olarak bir heves ile alıyoruz fakat üç ay sonra bizlik değilmiş diyip ya da çok güzelmiş ya daha iyisini alalım yükseltelim bunları derken, 2.el olarak hem çok fazla maddi bir zarar olsun istemiyoruz hem de tutulan modeller olmasını istiyoruz ki satarken de zorlanmayalım. Bunları da göz önünde bulundurarak yardımcı olabilirseniz çok seviniriz...

Şehir/tur bisikleti kullanacak arkadaş;

Sıfır için bütçe 15-18 bin TL / ikinci el için 8-10 bin TL bütçesi mevcut. ( Ufak meblağı olmak kaydıyla alt/üst fiyatlardaki ürün tavsiyeleri de olabilir tabiki )
+ 1.79 boyunda 95 kilo ve 79cm bacak boyu var.
+ 27.5 inç ve üzeri jant boyu
+ Vites tercihi yok
+ Düz karbon maşa ya da gidondan kilitlenebilir ön amortisör.
+ Disk fren
+ Düz gidon
+ Alüminyum kadro ( karbona paramız yetişmez :) )

MTB bisikleti kullanacak arkadaş;
Sıfır için bütçe 9-10 bin TL / ikinci el için 7-8 bin TL bütçesi mevcut. ( Ufak meblağı olmak kaydıyla alt/üst fiyatlardaki ürün tavsiyeleri de olabilir tabiki )
+ 1.83 boyunda 75 kilo ve 84cm bacak boyu var.
+ 27.5 inç ve üzeri jant boyu
+ 21 vites ve üzeri
+ Gidondan kilitlenebilir ön amortisör. arka amortisör istemiyoruz.
+ Disk fren
+ Düz gidon
+ Alüminyum kadro ( karbona paramız yetişmez :) )

Yukarıda belirtmiş olduğumuz özellikleri göz önünde bulundurarak bizlere yardımcı olursanız çok seviniriz..
 
MTB için 18" (link) 8800 TL en iyi seçim olur bence bu bütçede. Alivio vites sistemi oldukça iyi. Normal fiyatı 10.150 TL.

Şehir/Tur bisikleti için de (link) 16.545 TL olabilir ama 179 Boy için L kadrosu yok sanırım. Scott kendi sitesindeki chart'a göre M kadro da olabilir diyor.

Marka olmasa da olur dersen (link)12400 TL Scott'a göre daha iyi vites sistemiyle başlangıç için oldukça iyi. Bence alınabilir.
Bu bütçedeki dağ bisikletlerinde gidondan kilitleme özelliği ben görmedim bu arada.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Masarifane
Merhabalar ben 190 cm boyunda 120 kiloyum. Önerebileceğiniz şehir bisikletleri nelerdir. Fatbike da olabilir
 
Geri