Zaman farkı var. O zaman öyleydi. Kısa süre sonra burada 16350 lirayı okuyan da şaşıracak. Yaz başıyla yaz sonu arasında %80'lere varan fiyat artışları oldu bu sene. Örneğin Peugeot R13 yaz ortasında 12 bin liraya alınabiliyordu, şimdi 20 bin liranın üstünde. Yerli firmaların 2023 listelerinde açıklanan fiyatlar çıldırmış.
İki model arasındaki farklar tam olarak şöyle:
Bileşen | Giant Escape 2 City | Trek FX 2 | Not |
Ön attırıcı | Tourney FD-TY710 (2x8 bisiklete takılabilecek en düşük model) | Acera T3000 (güncel arkası 9 vitesli Acera setlerinin standart modeli) | 4 rakamlı seriler daha yeni |
Arka attırıcı | Altus M310 (arkası 7 ve 8 vitesli sistemler için büyük dişlileriyle en sevdiğim modellerden biri, güncel yaygın alternatifi Tourney TX800) | Altus M2000 (sitesinde yazım hatası var, güncel arkası 9 vitesli setlerin en yaygın modeli) | 4 rakamlı seriler daha yeni, 9'lu olan 8'liye göre avantajlı |
Ruble | 11-34 | 11-36 | En büyük dişlisi büyük olanın tırmanma yeteneği daha iyi |
Aynakol | Shimano dışı 46-30 | Shimano dışı 46-30 | İkisinde aynı, yokuş tırmanma yeteneği olarak da düz yolda maksimum hız olarak da yerli yaygın markalardaki 48-38-28 ya da 48-36-26 3'lü aynakollara göre başarısız ama daha hafif. |
Jantlar | 28 telli | 32 telli | Az tel küçük bir ağırlık tasarrufu, çok tel ağırlık taşıma avantajı. |
Lastikler | 700x38 | 700x35 | Aynı lastik modeli ve doğru basınçta kalın lastik konfor, ince lastik performans. |
Gidon boğazı | Sabit | Sabit | Carraro ve Mosso gibi firmaların daha hesaplı ürünlerinde ayarlı gidon boğazı var. Sonradan değiştirmek ~400 TL. |
Fren | Tektro HD-R280 | Tektro HD-R280 | Yerli yaygın firmalar Shimano BR-MT200 kullanıyor. |
Çamurluk | Var | Yok | Sonradan eklemek 300+ lira |
Bagaj | Var | Yok | Sonradan eklemek 300+ lira |
Diğer bileşenler aynı ya da benzer.
Vites sistemi bakımından aralarındaki en önemli fark Eski Altus + Tourney set ve 11-34 rubleye karşı Yeni Altus + Yeni Acera set ve 11-36 ruble. Burası aradaki farkın tamamını ya da yakınını karşılar.
Çamurluk ve bagaja ihtiyaç varsa bunların Giant'ta bulunması ise aradaki fiyat farkını daha da açar, Giant'ı biraz daha avantajlı hale getirir.
Belki fazla detay bir konu ama 9'lu sistemlerdeki 11-36 ya da 11-34 rublelerin oranları 8'li MTB grubu 11-34 rublelerin oranlarından daha iyi. Trek'teki rublenin diş sayıları 11-13-15-17-20-23-26-30-36, Giant'taki rublenin diş sayıları 11-13-15-17-20-23-26-34. En küçük 7 dişli aynı, dik rampaya geldiğinizde 8'lide elinizde sadece bulunduğunuz dişliden 8 diş birden büyüyüp birden boşluğa düşüren tek bir dişli ama 9 viteslide bulunduğunuz dişliden 4 diş büyük bir dişli, sonra 6 diş daha büyük bir dişli daha oluyor. Bu da rampalarda 9'lunun daha verimli olmasını sağlıyor. Giant'a üstündekinden daha iyi oranları olan Claris serisi 11-34 ruble takmak isterseniz bu başlı başına 400-500 lira masraf. 11-34'ten daha büyük ruble takma şansınız zaten yok, arka attırıcı desteklemiyor.
Bunların dışında farka değip değmeyeceğine karar vermeyi sağlayacak konular bisikletin toplam ağırlığı, sele, gidon, elcik, pedal v.b. detaylar, renkler, boya kalitesi, göz zevkine uygunluk. Teknik detayları boşverip şöyle bir alıcı gözle bisikletlere ve renklerine baktığınızda hangisi size daha yakın görünüyorsa ona birkaç puan fazladan verip karşılaştırmak lazım.
Mesela bana şu hoş göründü:
Bu da benzer renklerde ama "ben Trek'im" diye bağırıyor:
Kırmızı FX-2 de hiç dönüp bakmayacağım renkte ama o daha popüler.
Gri üstüne lacivert yazılı renkler bana biraz uzak:
Bunlar tamamen kişisel tercih tabii. Siz zevkinize hangisinin uyduğuna karar verin, temel donanım ihtiyaçlarını belirleyin, başka alternatifler de bulunur.