Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Merhaba,

Uzun zamandır bisiklet sporuna başlamak istiyordum ancak aktif olarak hentbol oynadığım için zaman bulamıyordum. Bu sene yeni bir yol bisikletiyle başlamak niyetindeyim. Biraz araştırma yaptım fakat kendimi hala çok eksik hissediyorum. Bisiklet için yaklaşık 5.000 lira bütçe ayırabilirim. Ankara'da yaşıyorum ve tercihen yine Ankara'dan almak isterim. Boyum 185 cm, 83 kiloyum ve iç bacak uzunluğum ise 85 cm.

Önerilerinize ve görüşlerinize açığım.

Şimdiden teşekkür ederim,
İyi günler.
 
Scudo
Sedona 410 almayı fazlasıyla düşünmeye başladım. Sahibinden.com sitesinde 1300-1400 tl ye ikinci elleri mevcut ama 1650 tl ye sıfır olarak satılıyor. İkinci el olanlar pazarlık ile 1200 tl civarlarına indirilebilir sanıyorum. Sizce 400 tl gibi bir fark verip sıfır almak daha mı mantıklı olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@DarkEagle hocam sizin durum cok sakat is. Turkiye de 1.85 ustune bile bisiklet bedeni bulmak cok zor. Butcen ile kendine uygun bi bisiklet bulman ise imkansiza yakin. Ikinci ellere bi bak dicem ama pek sanmiyorum

@MagicTurtle
O fiyata degmez ikinci ele . Sifiri al gtsin
 
Son düzenleme:
@mariokaldato

Aklıma söyle fikir geldi, çelik kadro bir bisiklet alayım, sele borusunu kendime göre uzunca bir şekilde sanayide yaptırayım. Gidonu küçüklüğümden hatırladığım kadarı ile yükseltebiliyorduk, hem yükselteyim hem biraz ileri alayım ?

Bu mantık işler mi acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@DarkEagle
Hocam çelik bulsaniz bile eski yillara ait olur ve ustundeki metal yorgunlugu seviyesini malesef olcmek mumkun degil. Ama xl beden bi bisiklet bulursan illa bseyler yapilabilir.
 
@mariokaldato

Hi-Ten denilen kadrolar sanırım yeni ve çelik olduğu iddia ediliyor. Ne kadar doğru o kısmını bilmiyorum. Düzgün bir çelik cinsi ise, bu kadroya sahip bisikletler pekte pahalı değil. Hatta ikinci elleri baya uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba arkadaşlar foruma daha önce bisikletler konusunda bilgi sahibi olabilmek için üye olmuştum. Tecrübeli arkadaşlarımızın yorumlarından faydalanarak çokça bilgi sahibi oldum. Şimdi sıra bisiklet seçiminde bunun için eleme yaparak 2 seçenek arasında kaldım

1. Bisan trx 8200
2. Mosso legarda 1924 lsm v

Sizce hangini seçmeliyim ?
 
Salcano carraro kron bianchi grubuna giriş
Seviyesi denilebilir mi? Ardından gelen sıra için hangi markalar sayılabilir? Mosso ghost trek cube merida giant cannondale specialized scott gibi daha üst grubu ( gördüğüm kadarıyla) birbirinden ayıran nedir? Tüm ekipmanlar aynı olmak şartıyla nedir belirleyici olan bu markalar arasında?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@dragotreis
Öncelikle selamlar :
Baktiginda hepsi 3-beş demirin birbirine kaynatilmasiyla olusmus govdelerin ustune jant seti ve vites seti eklenerek olusturulmus makinalardir. Ama insan karsidan bakinca ister istemez icinden " oda demir oda demir ne fark olabilir ki en fazla ?" Diye dusunuyor. Ama oyle degil ; Global marka diyebilecegimiz tum markalar ve saydginiz baslangic segmentindeki bisikletler genelde ayni fabrikalardan cikan govdeler olmasina rağmen global çapta ünlü markalarda 4 demiri birbirine kaynatmanin haricinde buyuk yatirimlar yapiliyor ( ar-ge , ayrodinamik, metal alaşim işleme yontemleri, urun mühendisliği ) . Dolayisiyla bir Giant mtb ile bir salkano mtb arasinda suruş keyfi, akıcılik , sağlamlik ve denge gibi bir cok seyde fark oluyor.
Komplo teorisi gibi geliyor yazdiklarim biliyorum ama dış guçler calisiyor gerçekten :)
 
@DarkEagle hocam sizin durum cok sakat is. Turkiye de 1.85 ustune bile bisiklet bedeni bulmak cok zor. Butcen ile kendine uygun bi bisiklet bulman ise imkansiza yakin. Ikinci ellere bi bak dicem ama pek sanmiyorum

@MagicTurtle
O fiyata degmez ikinci ele . Sifiri al gtsin


abi 56 cm kadro boyu değil mi 1.85m boy için önerilen? Erdoğanlar Bisiklet'te o bütçe için 56 cm 3 alternatif buldum.

(link)
(link)
(link)

@DarkEagle

Bir de bu var, cyclocross afedersin @mariokaldato

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@dragotreis
Öncelikle selamlar :
Baktiginda hepsi 3-beş demirin birbirine kaynatilmasiyla olusmus govdelerin ustune jant seti ve vites seti eklenerek olusturulmus makinalardir. Ama insan karsidan bakinca ister istemez icinden " oda demir oda demir ne fark olabilir ki en fazla ?" Diye dusunuyor. Ama oyle degil ; Global marka diyebilecegimiz tum markalar ve saydginiz baslangic segmentindeki bisikletler genelde ayni fabrikalardan cikan govdeler olmasina rağmen global çapta ünlü markalarda 4 demiri birbirine kaynatmanin haricinde buyuk yatirimlar yapiliyor ( ar-ge , ayrodinamik, metal alaşim işleme yontemleri, urun mühendisliği ) . Dolayisiyla bir Giant mtb ile bir salkano mtb arasinda suruş keyfi, akıcılik , sağlamlik ve denge gibi bir cok seyde fark oluyor.
Komplo teorisi gibi geliyor yazdiklarim biliyorum ama dış guçler calisiyor gerçekten :)
Cevap için teşekkürler,
giant rx3 alana kadar benim de çok bir bilgim yoktu. Bizim bisikleti değil bisikletin bizi taşıdığını bu sayede öğrenmiş oldum . :) gel gelelim tek tek bütün markalara binip kullanma şansımız olmadığı için meraktayım işin açığı. Giant ın iyi olduğundan bahsediliyor mesela, merida ile birlikte büyük üreticilerdenmiş, diğer büyük markalar hakkında tam bilgi bulamayınca merak etim
 
Arkadaşlar yarın bisiklet bakmaya gideceğim ve büyük ihtimalle bir tane alacam bir soru sormuştum ama kimse cevap vermemiş :agla:
 
@cicuta Mosso legarda 1924 lsm v yazmışsınız ama 1921'i kastettiniz sanırım. Bisan ile bu Mosso arasında ufak farklar var. Mosso'da kilitlenebilir maşa var ve arka aktarıcısı çok daha iyi. Bu iki faktörden dolayı Mosso 1921 daha iyi bir tercih olur.
 
Aslında mosso legarda 1924 ct lsm v modelini kasdetmiştim v fren çamurluğu ve arkasında bagajı olan, bisanla arasında çok fark var aslında ama ben uzun bir zaman kullanacağım için sağlam bir bisiklet arayışındayım diğer modellerede baktım fiyat performans açısından pahalı geldi biraz bütçem 2000 tl. Bisanı beğenmemdeki nedende kadro olarak bana sağlam bir görüntü verdi yalnız çamurluk ve bagaj yok belki sonra alıp takarım diye düşündüm ama bu bana dahamı çok masrafa sebep olur bilemedim açıkçası kafam karıştı biraz ama şimdilik mosso birazdaha ağır basıyor gibi
 
Aslında mosso legarda 1924 ct lsm v modelini kasdetmiştim v fren çamurluğu ve arkasında bagajı olan, bisanla arasında çok fark var aslında ama ben uzun bir zaman kullanacağım için sağlam bir bisiklet arayışındayım diğer modellerede baktım fiyat performans açısından pahalı geldi biraz bütçem 2000 tl. Bisanı beğenmemdeki nedende kadro olarak bana sağlam bir görüntü verdi yalnız çamurluk ve bagaj yok belki sonra alıp takarım diye düşündüm ama bu bana dahamı çok masrafa sebep olur bilemedim açıkçası kafam karıştı biraz ama şimdilik mosso birazdaha ağır basıyor gibi
Çamurluk + bagaj ortalama 180-250 tl arası bir şey eder. Bisiklet kadro kalitesi + ağırlık + bileşenlerin kalitesi + teknik ve marka destek kalitesi daha önemli gibi.
 
Sabit maşalı bisiklet tercih edin, 1-2 bin bütçe ile alalacağınız sıfır bir bisiklette o amortisorler boşu boşuna ağırlık.
 
@cicuta Bütçenizi biraz aşıyor ama şu fena değil;

(link)
 
@cicuta yalnız baktığınız iki model de lady yani bayan modeli bilginiz olsun.
Mosso 1924 v fren iyidirz kadro sağlam ki zaten Mosso dunyadaki en büyük 3. kadro üreticisi ?
Bisan da kötü değil ama kompanentleri daha alt seviye, en az trx 8500 almalı.
 
Çamurluk + bagaj ortalama 180-250 tl arası bir şey eder. Bisiklet kadro kalitesi + ağırlık + bileşenlerin kalitesi + teknik ve marka destek kalitesi daha önemli gibi.

dediğinizde haklısınız bu yönden düşünmek daha mantıklı

Sabit maşalı bisiklet tercih edin, 1-2 bin bütçe ile alalacağınız sıfır bir bisiklette o amortisorler boşu boşuna ağırlık.

bozuk yollarda sarsıntı direksiyon tarafında çok fazla hissedildiği için özellikle önde amartisör olmasının daha konforlu bir sürüş sağlayacağı kanısındayım

@cicuta Bütçenizi biraz aşıyor ama şu fena değil;

(link)

o modelede bakmıştım ve çok hoşuma gitmişti fakat düz maşa olduğu için sanırım tercihlerimin arasında olmayacak

@cicuta yalnız baktığınız iki model de lady yani bayan modeli bilginiz olsun.
Mosso 1924 v fren iyidirz kadro sağlam ki zaten Mosso dunyadaki en büyük 3. kadro üreticisi ?
Bisan da kötü değil ama kompanentleri daha alt seviye, en az trx 8500 almalı.

bisikleti annemle birlikte kullanacağımdan onun açısından kolaylık olsun diye lady modellere bakıyoruz

Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar benim için çok önemliydi yarın gittiğimde fikrim değişmezse kararım mossodan yana
 
@dragotreis
Öncelikle selamlar :
Baktiginda hepsi 3-beş demirin birbirine kaynatilmasiyla olusmus govdelerin ustune jant seti ve vites seti eklenerek olusturulmus makinalardir. Ama insan karsidan bakinca ister istemez icinden " oda demir oda demir ne fark olabilir ki en fazla ?" Diye dusunuyor. Ama oyle degil ; Global marka diyebilecegimiz tum markalar ve saydginiz baslangic segmentindeki bisikletler genelde ayni fabrikalardan cikan govdeler olmasina rağmen global çapta ünlü markalarda 4 demiri birbirine kaynatmanin haricinde buyuk yatirimlar yapiliyor ( ar-ge , ayrodinamik, metal alaşim işleme yontemleri, urun mühendisliği ) . Dolayisiyla bir Giant mtb ile bir salkano mtb arasinda suruş keyfi, akıcılik , sağlamlik ve denge gibi bir cok seyde fark oluyor.
Komplo teorisi gibi geliyor yazdiklarim biliyorum ama dış guçler calisiyor gerçekten :)
Tabi bir de o global firmaların bazılarının yakın zamanda (70ler) ufak girişimlerle -hatta bazıları el yapımı atölyelerinde- kurulduğu, teknolojiyi işlerine iyi uygulayıp akıllıca yatırımlarla dünyaya yayıldıklarını eklemek iyi olur (örn: Trek, specialized, cannondale, giant, brompton).
Salcano veya bisan da yapabilirdi ama olmadı.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri