Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Merhaba arkadaşlar yeni üye oldum.
Bir süredir takip ediyorum ve okuyorum ancak derdime yakın bi tavsiye göremediğim için yazma gereği duydum.
36 yaşındayım, 3 yaşında kızım var.
Adana'da yaşıyorum, yazları da sık sık yaylaya gidiyorum.
Kızımı alıp gezecek bir bisiklet arıyorum.
Yokuşlar da var gezmek istediğim yerlerde.

(Aslında katlanır bisikletleri çok beğeniyorum ama okuduğum kadarıyla yokuşlara uygun değil.)
Şehir bisikletleri bana daha uygun diye düşünüyorum ama yokuşlarda patates olmamak adına size danışmak istiyorum.

5000 lira civarında bisiklet arıyorum. Sepeti, bagajı, lambası falan üzerinde olsun istiyorum.

Bisan
Bianchi
Salcano
Markalarını biliyorum (boomer olarak:) )

Ne tavsiye edersiniz?
Teşekkür ederim.
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar yeni üye oldum.
Bir süredir takip ediyorum ve okuyorum ancak derdime yakın bi tavsiye göremediğim için yazma gereği duydum.
36 yaşındayım, 3 yaşında kızım var.
Adana'da yaşıyorum, yazları da sık sık yaylaya gidiyorum.
Kızımı alıp gezecek bir bisiklet arıyorum.
Yokuşlar da var gezmek istediğim yerlerde.

(Aslında katlanır bisikletleri çok beğeniyorum ama okuduğum kadarıyla yokuşlara uygun değil.)
Şehir bisikletleri bana daha uygun diye düşünüyorum ama yokuşlarda patates olmamak adına size danışmak istiyorum.

5000 lira civarında bisiklet arıyorum. Sepeti, bagajı, lambası falan üzerinde olsun istiyorum.

Bisan
Bianchi
Salcano
Markalarını biliyorum (boomer olarak:) )

Ne tavsiye edersiniz?
Teşekkür ederim.

Bu konuya da baktınız mı? Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Yokuşa uygun katlanır bisiklet bulunur ama çocuk koltuğuna uygun olduklarını düşünmüyorum. Bagaj üstüne takılanlar çok aşağıda kalıyor, sele borusuna takılanlar ise o kadar uzun sele borusunda riskli.

Bütçeyi biraz yükseltebilirseniz ideali bu: (link)

Bunlar da indirim/kupon/kampanya ile bütçeye sığabilir:
(link)
(link)
(link)
(link)

Bunlar bütçe içinde kalıyor:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Bisan ve Corelli'nin sitelerinde fiyat yazmadığından listeleyebilmek için çok fazla siteye ya da bayilere bakmak lazım.

Çeşitli markaların bunlardan daha hesaplı çelik şehir bisikletleri de var.
 
Bu işe kalkışmayı düşünenler konuyu gidon değişimiyle sınırlı görerek işi hafife alıyor ama asıl maliyet fren-vites sisteminde. Sadece drop bar için fren kolu kullanıp vitesi kadro üstünden ya da drop uçlarından atarım derseniz maliyet daha düşük ama fren ve vitesi içeren STI kollar, uyumlu attırıcılar, fren için dönüştürücü v.b. derken maliyet çok yükseliyor. Çoğu durumda bu dönüşümün maliyetine az daha ekleyip bir yol bisikleti alınabiliyor ve para amaca uygun bir ürüne gitmiş oluyor.
Konuya hakim olmadığım aşikar sanırım :) Aslında sadece gidon değişimiyle kategorik bir değişim olacağı umudum yok zaten. Sormaya çalıştığım iki şeyden biri, kadroya müdahale etmeden parça değişiklikleriyle bir bisiklet farklı bir niteliğe kavuşabilir mi? İkinci ve esas soruysa, kategoriler arasındaki geometrik farkların ne olduğu ve bu farkların sürüşe, performansa, konfora vs nasıl etkide bulunduklarına dair bir karşılaştırmanın mevcut olup olmadığı. Örneğin, "mtb'lerdeki oturuş yol/yarış bisikletlerine göre daha dik ama neden böyle? Bu fark selenin daha alçakta olmasıyla mı, gidonla selenin mesafesinin kısalmasıyla mı oluşuyor? Bu oturuş farkının sonuçları neler?" gibi birtakım soruların cevaplarını detaylarıyla bilmek, bisikleti üzerinde oynama yapmaya niyetli birinin elini kolaylaştırır. Uzun süreli araştırmalarla edinilemeyecek veriler de değil bunlar elbette ama ben daha özet şekilde veren bir kaynak olup olmadığını öğrenmek istemiştim.
 
Tek bisiklet asla yetmez.

Bisiklette kadro en önemli parçadır. Tamamen amaca özel tasarlanır. Kadroyu sabit tutup tüm diğer parçaları değiştirseniz bile elinizdeki bisiklet sadece bir ucube olacaktır. İş görürmü derseniz zevk meselesi.
 
Arkadaşlar danışman bisikleti bilen var mı? Tavsiye eder misiniz? Havale ile bisiklet almayı düşünüyorum.

(link)
 
Merhaba

Sürekli ertelediğim bisiklet sahibi olma planımı 2 ay'a kadar gerçekleştirmek istiyorum kullanım amacıma gelecek olursak ufak yerde yaşıyoruz evden bakkala fırına gitmek ve ufak ta olsa orta ölçekli geziler yapmak ve 1 yaşında ki kızım için de koltuk bağlarken sorun yaratmasın istiyorum

Yukarı da belirttiğiniz modeller arasında benim ilgimi çeken
Mosso 2221 ve 2224
Travel 504 modelleri var hangisini önerirsiniz

Bunların hidrolik olan versiyonlarına bayağı bir yükseldim ama bilemedim bütçem 6000 e kadar ( 2 sene önce niyetlenmiştim 2200 civarlarındaydı alamadım çok pişmanım )
 
Selamlar herkese. Aşağı yukarı 1.5 aydır araştırma içindeyim. Forumu baştan sona okudum diyebilirim. Hatta bu topik'in 60'ıncı sayfasından başladım ve sonuna kadar okudum üşenmeden :D lakin hala kafam çok karışık. Gürkan Genç'e de mail attım bu konuyla alakalı. Sağolsunbirkaç gün içinde güzel bir cevap yazmıştı bana. Ama ben bisikleti hala alamadım. Merak etmeyin para yardımı istemiycem. Konuya hemen geçeyim :D


1.74 cm boyum var. Bu boyla 125 kilo civarında yağ oranı okdukça yüksek, spor geçmişi vücut geliştirme olan biriyim. Yağlarımı yakıp fitleşmek için bisikleti düzenli şekilde kullanmak niyetindeyim. Amacım düzenli uzun mesafeler kat edip tempolu biçimde kadans yapmak. Benim gibi obez biri için ne markave ne model bisiklet önerirsiniz?

Benim araştırmalarım sonucu mtb alıp, sağlam jantlar alıp onu yol bisikletine çevirmem gerektiğini anladım.

Aday bisiklet marka ve modellerim:

- Giant talon 2 > Güzel marka ama modelin üstündeki aksağamlar tırt. Shimano tourney falan kullanılmış.


- Scott aspect 930 > tuzluların tuzlusu. Bir zamanlar araba parasıydı :)


- Mosso 2224 > tur bisikleti. Bir bisikletçi bana bunu tavsiye etmişti.


- Mosso Wildfire > listemdeki 36 jant teline sahip tek bisiklet bu



tüm fikirlere açığım
 
Selamlar herkese. Aşağı yukarı 1.5 aydır araştırma içindeyim. Forumu baştan sona okudum diyebilirim. Hatta bu topik'in 60'ıncı sayfasından başladım ve sonuna kadar okudum üşenmeden :D lakin hala kafam çok karışık. Gürkan Genç'e de mail attım bu konuyla alakalı. Sağolsunbirkaç gün içinde güzel bir cevap yazmıştı bana. Ama ben bisikleti hala alamadım. Merak etmeyin para yardımı istemiycem. Konuya hemen geçeyim :D


1.74 cm boyum var. Bu boyla 125 kilo civarında yağ oranı okdukça yüksek, spor geçmişi vücut geliştirme olan biriyim. Yağlarımı yakıp fitleşmek için bisikleti düzenli şekilde kullanmak niyetindeyim. Amacım düzenli uzun mesafeler kat edip tempolu biçimde kadans yapmak. Benim gibi obez biri için ne markave ne model bisiklet önerirsiniz?

Benim araştırmalarım sonucu mtb alıp, sağlam jantlar alıp onu yol bisikletine çevirmem gerektiğini anladım.

Aday bisiklet marka ve modellerim:

- Giant talon 2 > Güzel marka ama modelin üstündeki aksağamlar tırt. Shimano tourney falan kullanılmış.


- Scott aspect 930 > tuzluların tuzlusu. Bir zamanlar araba parasıydı :)


- Mosso 2224 > tur bisikleti. Bir bisikletçi bana bunu tavsiye etmişti.


- Mosso Wildfire > listemdeki 36 jant teline sahip tek bisiklet bu



tüm fikirlere açığım

Listenizdeki 36 jant teline sahip tek bisiklet Mosso Wildfire değil, Mosso'nun tüm (link)modelleri 36 tel jantlı olduğundan Mosso 2224 de 36 tel jantlı.

MTB'ler sağlam jant ya da herhangi başka bir değişiklikle yol bisikletine çevrilemez. Lastikleri inceltmek istiyorsanız varacağınız yer zaten trekking bisikleti.

Bence yüksek kilolu biri süspansiyonlu dağ bisikleti yerine düz maşalı, alu ya da çelik kadrolu trekking bisikleti (ya da ağırlığa daha dayanıklı oldukları için (link)'ler gibi bir tur bisikleti, mesela (link)) kullanmalı. Çoğu trekking bisikletinin taşıma kapasitesi bisiklet, sürücü ve yük dahil 140-150 kg civarında. Dikkatli kullanırsanız özellikle 36 tel jantlı Mosso'lar işinizi görür. Daha garantili olsun diye başlangıçta tek özelliği yüke dayanım olan ikinci el bir bisiklet alıp 110 kilonun altına düşerseniz herhangi bir trekking bisikletine, 95 kilonun altına düşerseniz yol bisikletine geçebilirsiniz.
 
merhabalar arkadaşlar carraro sportive x veya 350 almak istiyorum x i 12 bin e bıraktı tanıdık bisikletçi ama şehir dışında deneyemedim en küçük ölçüsü 51 kadro
350 i ise bulunduğum şehirde 48 kadrosunu denedim tam oldu ama fiyat düşmüyor 15600 x in 51 i ise elinde yoktu onun yerine sportive 250 nin 51 ini denedim bisikletçi aynı kadro dedi ama büyük geldi yani üst boruyla hiç boşluk kalmadı tam denk gelecek şekilde oldu.ama internetten baktığımda x ile 350 nin kadro geometrileri aslında çok farklı aynı kadro olsalar da.ama x i 12 ye veren de yaşadığım şehre 1000km uzaklıkta.350 yi denediğim yerde x yerine 350 al karbon maşa var çok hafif bisiklet dedi ve 250 ile kıyaslayınca mesela ciddi fark var gerçekten. boyum 1.70 iç bacak da 77 ölçtüm şimdi sizce bana x in 51 i olur mu acaba risk alıp getirteyim mi yoksa burdan 3.5 fazla verip tam uyduğuna emin olduğum karbon maşalı 350 mi alayım teşşekürler
 
merhabalar arkadaşlar carraro sportive x veya 350 almak istiyorum x i 12 bin e bıraktı tanıdık bisikletçi ama şehir dışında deneyemedim en küçük ölçüsü 51 kadro
350 i ise bulunduğum şehirde 48 kadrosunu denedim tam oldu ama fiyat düşmüyor 15600 x in 51 i ise elinde yoktu onun yerine sportive 250 nin 51 ini denedim bisikletçi aynı kadro dedi ama büyük geldi yani üst boruyla hiç boşluk kalmadı tam denk gelecek şekilde oldu.ama internetten baktığımda x ile 350 nin kadro geometrileri aslında çok farklı aynı kadro olsalar da.ama x i 12 ye veren de yaşadığım şehre 1000km uzaklıkta.350 yi denediğim yerde x yerine 350 al karbon maşa var çok hafif bisiklet dedi ve 250 ile kıyaslayınca mesela ciddi fark var gerçekten. boyum 1.70 iç bacak da 77 ölçtüm şimdi sizce bana x in 51 i olur mu acaba risk alıp getirteyim mi yoksa burdan 3.5 fazla verip tam uyduğuna emin olduğum karbon maşalı 350 mi alayım teşşekürler

350'nin X'ten ne kadar hafif olduğuna dair bilgi var mı? Satıcı tartmış mı ya da elinde resmi veri var mı, yoksa "madem maşa karbon, o halde bisiklet hafiftir" mantığıyla mı konuşuyor?
 
@asewq Şehir bisikleti olarak max 48 kadro alman lazım. Fakat 120 nin kadrosu şehir bisikleti kadrosu, X'in kadrosu yol bisikleti kadrosu. Hangi bisikletçiye gittin bilmiyorum. X'te 51 kadro 120'de 48 kadro olur gibi.

Ekran görüntüsü 2022-08-12 092148.jpg
 
Son düzenleme:
350'nin X'ten ne kadar hafif olduğuna dair bilgi var mı? Satıcı tartmış mı ya da elinde resmi veri var mı, yoksa "madem maşa karbon, o halde bisiklet hafiftir" mantığıyla mı konuşuyor?

Elimle kaldırdım 250 yi ve 350 yi kaç. Kg bilmiyorum ama baya fark var tahminen 3 3.5 kg vardır gibi

Şimdi sizce ben her hafta ort 100 km süren sıradan bir kullanıcı olarak 12 bine 51 yol kadro sportive x mi alsam yoksa 15500 e 48 şehir kadro sportive 350 mi alsam
 
Elimle kaldırdım 250 yi ve 350 yi kaç. Kg bilmiyorum ama baya fark var tahminen 3 3.5 kg vardır gibi

Şimdi sizce ben her hafta ort 100 km süren sıradan bir kullanıcı olarak 12 bine 51 yol kadro sportive x mi alsam yoksa 15500 e 48 şehir kadro sportive 350 mi alsam

250 ve 350 arasında ağırlık farkı çok doğal, biri düz maşalı, diğer süspansiyonlu ama benim sorduğum 250 ve 350 arasındaki değil, X ve 350 arasındaki farktı. Ağırlık ve performans önemli olduğunda 250'nin konuda yeri yok zaten, o konfor tarafındaki model.

Kadro boyu çok kişisel bir konu, hazır tablolar pek bir işe yaramıyor. Şimdiye kadar hiç boy-bacak boyu oranı tutan tablo görmedim, en azından ailemize hiçbir tablo uymuyor. Mesela az yukarıdaki tabloda 173/80 ile kendimi konumlandıramıyorum.

(link) ve (link) arasında kalsam muhtemelen karar veremeyip az daha fazlasına 105'li Peugeot (link)alırdım (tabii siteden geçen hafta kaldırılan fiyatın güncel halini bilmiyorum). Şehir bisikletine o parayı vermek bana çok mantıklı gelmiyor. Maşası hariç X daha ağır basıyor, fiyatı da daha uygun. Diğer yandan yol kadrolu trekking bisikleti alacağıma yol bisikleti alırdım diye düşünüyorum. X ve 350'de iyi kalite hidrolik diskler var, buna yakın fiyatlı yol bisikletlerinde pabuçlu fren var, benim için hiç fark etmez ama birçok kullanıcı için HD fren çok önemli. Bunlar gibi birçok nedenle net bir "şu olsun" ifadesi kullanmak çok zor. Sanırım karar vermesi en zor bisiklet grubu bu.

Bir görüş daha belirtmeliyim: Genelde yüksek seviye trekking bisikleti kullanmak isteyenler kısa bir kullanım sürecinden sonra yol bisikletine geçmek istiyor, bütçe oluşunca ya da gerekli gazı alınca da geçiyor. O zaman yüksek fiyatlı bir trekking bisikleti almış olmak maddi zarara yol açıyor, çünkü takasta ya da satışta değerine gitmiyor. Keşke herkesin farklı tür ve modelleri kısa süreli deneme şansı olabilse.
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
Elimle kaldırdım 250 yi ve 350 yi kaç. Kg bilmiyorum ama baya fark var tahminen 3 3.5 kg vardır gibi

Şimdi sizce ben her hafta ort 100 km süren sıradan bir kullanıcı olarak 12 bine 51 yol kadro sportive x mi alsam yoksa 15500 e 48 şehir kadro sportive 350 mi alsam

Carraro 350 karbon maşalı olmasına rağmen tek başına neredeyse 13kg (12,7). Karbon maşa olmasına aldanmayın lütfen, karbon var diye iyi olduğu anlamına gelmiyor.
 
Görüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar ben o zaman sportive x in 51 ini bulup deneyim bir yerden ama izmirde sundu da yoktu karşıyadaki bisikletçilerinde internet sitelerinde yok hep acaba izmirde x in 51 ini bulma ihtimalimin olabileceği bir yer var mı önerebilceğiniz
 
Görüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar ben o zaman sportive x in 51 ini bulup deneyim bir yerden ama izmirde sundu da yoktu karşıyadaki bisikletçilerinde internet sitelerinde yok hep acaba izmirde x in 51 ini bulma ihtimalimin olabileceği bir yer var mı önerebilceğiniz
Aynı kadroyu kullanan 51 boy bir bisiklet bulma şansınız yok mu? İlla bu kadronun aynısını kullanan bir model olan vardır carraro da. (Tahmin tabi ki:) )
 
Aynı kadroyu kullanan 51 boy bir bisiklet bulma şansınız yok mu? İlla bu kadronun aynısını kullanan bir model olan vardır carraro da. (Tahmin tabi ki:) )

Carraro'nun kadrosunun benzeri olmayan tek modeli o.
 
  • Beğen
Tepkiler: asewq ve CengoCenk
Arkadaşlar bisiklet elciğimin silikon kısmı dondurma yerken dondurma damladı hangi deterjan ile temizlersem temizleyetim geçmiyor. Yardımcı olur musunuz?
 
Arkadaşlar bisiklet elciğimin silikon kısmı dondurma yerken dondurma damladı hangi deterjan ile temizlersem temizleyetim geçmiyor. Yardımcı olur musunuz?
Gercekten sizin için önemli bir sorun ise; yeni bir elcik alin veya elcik renginde o bölgeye boya ile rotus yapın.
 
Arkadaşlar bisiklet elciğimin silikon kısmı dondurma yerken dondurma damladı hangi deterjan ile temizlersem temizleyetim geçmiyor. Yardımcı olur musunuz?

Sorun renk mi, kalıntı mı?
 
Geri