Scudo Sports

Bisiklet önerileri

Merhaba,

Trekking model bir bisiklet almak için araştırmalara başlamıştım ancak her okuduğum bilgi ile kafam daha da karışıyor. Boy 1,77 kilom 87, teknolojisini koruyacak ve 4-5 yıl sonra oğlumun da kullanabileceği bir trekking bisiklet arıyorum. Bütçem normalde 15-20 bin arasındaydı ancak değecek bir bisiklet olur ise 30 bin tl ye kadar çıkabilirim. Akşamları spor ve ailece geziler için hem de arada uzun mesafe de yapmayı düşünüyorum. Uzun yıllar sorunsuzca ya da en az sorun ile kullanabileceğim 1-2 model önerebilir misiniz? Desteğiniz için şimdiden teşekkür ederim, inanın işin içinden çıkamadım ve kafam çok karıştı.
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: dantes
Scudo
Legardo pro x20
Legardo pro x20
Çok teşekkürler hocam, Bursada gittiğim bir bisikletçi kron tx500 ve 1000 modellerini önermişti görünüşlerini çok beğenmiştim ama fiyat olarak bu önerdiklerinizden fazlaydı, muhtemelen dediğiniz modeli canlı gördükten sonra alacağım, tekrar teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba, 20-25 bin TL civarı trekking bisiklet arıyorum.

@Spartiat Hoca'm sırf sizin için üye oldum. Herkese ama özellikle yeni bisiklet kullanıcılarına çok yardımcı oluyorsunuz. Kendi adıma ve üye olmayıp da sizin bilgilerinizden faydalanan herkes adına çok teşekkür ederim.

Bisan TRX 8600 Deore almayı düşünüyordum. Sizin Mosso Legarda PRO X20 önerdiğinizi gördüm. Aralarında ciddi seviye farkı var mı?

Ayrıca ruble değişimi nasıl olacak? Örneğin, 2×10 veya 3×10 bisiklete 12li 10-51 ruble takabilir miyim? 10-51'e uyan arka aktarıcı buldum fakat 1×12 için uygun olduğu yazıyor. 2'li veya 3'lü aynakollu bisiklette kullanılabilir mi?
 
...@Spartiat Hoca'm sırf sizin için üye oldum. Herkese ama özellikle yeni bisiklet kullanıcılarına çok yardımcı oluyorsunuz. Kendi adıma ve üye olmayıp da sizin bilgilerinizden faydalanan herkes adına çok teşekkür ederim...
Ben de bu güzel mesajınız için teşekkür ederim.

...Bisan TRX 8600 Deore almayı düşünüyordum. Sizin Mosso Legarda PRO X20 önerdiğinizi gördüm. Aralarında ciddi seviye farkı var mı?...
Trekking bisikletlerinde (link) eskinin zirve setini, (link) de yeninin neredeyse zirve setini kullanıyor. Onun kullandığından iyi 2x11 CUES var ama tek tük pahalı modelde kullanılıyor, çoğunlukla 2x9 CUES kullanılıyor, Mosso 2x10 setle zirveye yakın bir noktada hesaplı bir model üretti.

...Ayrıca ruble değişimi nasıl olacak? Örneğin, 2×10 veya 3×10 bisiklete 12li 10-51 ruble takabilir miyim? 10-51'e uyan arka aktarıcı buldum fakat 1×12 için uygun olduğu yazıyor. 2'li veya 3'lü aynakollu bisiklette kullanılabilir mi?

Ruble büyüklüğü konusunda belirleyici unsur arka attırıcı. Örneğin Mosso Legarda Pro x20'deki CUES RD-U6020-10-SGS'ye bakalım: (link)

Şu kısımda diyor ki:
1729192293219.png

Max. front difference = En fazla ön farkı, yani aynakolun en büyük dişlisiyle en küçük dişlisinin diş sayısının farkı, x20'de 40-26 = 14
Total capacity = Toplam kapasite, diş sayıları olarak (aynakol en büyük dişli - aynakol en küçük dişli) + (ruble en büyük dişli - ruble en küçük dişli) en fazla 44 olmalıymış. x20'de ön farkı 40-26=14, arka farkı 39-11=28, toplam kapasite 14+28 = 42. Mosso'nun dişli oranları toplam kapasitenin içinde.
Low sprocket max ve min değerleri rubledeki en büyük dişli için izin verilen en az ve en fazla diş sayıları. Top sprocket değerleri de en küçük dişli için. Bu modelde sadece 11-39 kullanmak mümkün, o nedenle başka ruble seçeneği yok. Ama aynakol için 2 diş pay daha var, mesela 46-30 ya da 40-24 aynakol takılabilir, fark 16 olur.

TRX 8600'deki DEORE RD-T6000'e bakalım: (link)
1729192912903.png
Buna 11-32 ile 11-36 arasında ruble takılabiliyor, ön farkı en fazla 22 olabiliyor, toplam izin verilen kapasite de 47. TRX 8600'de aynakol 48-36-26, fark izin verildiği maksimum seviyede, 22. Ruble de 11-36. Kullanılan toplam kapasite (48-26) + (36-11) = 47. İzin verilen toplam kapasite tamamen kullanılmış.

10-51'e uygun modelin toplam kapasitesi 41 civarıdır. Tekli aynakolda ön farkı 0 olduğundan arkanın farkı doğrudan toplam kapasiteye eşit oluyor. 10-51 rubleye izin veren 41 kapasiteli bir arka attırıcıyla ikili aynakol kullanmak istesek, en düşük ön farklı aynakol 14 olduğundan, arka farka 27 kalıyor, en büyük 11-38 ruble kullanılabilir. Ön farkı 16 olan aynakol kullanılırsa 11-36. Üçlü aynakollarda ise fark en az 20 oluyor, o zaman rubleye 21 fark hakkı kalır, en fazla 11-32 ruble kullanılabilir.
 
@Spartiat
Peki, hocam, 44-32-22 3×9 aynakol Deore modeline takılabilir mi? Zincir falan ayarlanabiliyormuş sanırım. Bir sıkıntı olur mu?
Siz Legarda PRO X20'yi öneriyorsunuz değil mi?
Hız ve yokuş performansı olarak parça değişikliğiyle de bir yere varılamıyor sanırım. 26/36 26/39'a kaldık :(
 
@Spartiat
Peki, hocam, 44-32-22 3×9 aynakol Deore modeline takılabilir mi? Zincir falan ayarlanabiliyormuş sanırım. Bir sıkıntı olur mu?
Siz Legarda PRO X20'yi öneriyorsunuz değil mi?
Hız ve yokuş performansı olarak parça değişikliğiyle de bir yere varılamıyor sanırım. 26/36 26/39'a kaldık :(
3x10 aynakol takılmalı, 3x9 "uyabilir". Normalde zincir kalınlığı değiştiğinden ben kullanmam ama kullanıp sorun yaşamadığını söyleyenler var. Shimano dışı 9-10 ya da 9-10-11 uyumlu diye satılan aynakollar da var. Aslında 9-10 uyumlu denen 10 uyumlu, 9-10-11 uyumlu denen de 11 uyumlu. Shimano tarafından bakarsak 7-8'den sonra her set kendi dişli sayısına uygun bileşenlerle kullanılmalı.
Kimi için en küçük bir tıkırtı, hırıltı, vites geçişindeki küçük bir geçiş zorluğu hissi bile sorundur, kimi vites koluna vurarak bile geçiyorsa geçtiği için sorun değildir. Ben vites ayarını kullanılsın ya da kullanılmasın, olası bütün kombinasyonlarda kusursuz çalışacak şekilde severim, kimi için arka büyüklerle ön küçük, arka küçüklerle ön büyük çalışsa yeter, bisiklet gidiyorsa sorun yoktur. O nedenle 10'lu sistemde 9'lu aynakol kullanımı kullanıcının karar vereceği bir konu. Ben kullanmam ve önermem.

Legarda X20 Pro yakın zamanda gelen ciddi fiyat artışına rağmen F/P, bir eksiği de yok, yeni Legarda kadrosu eskilerinden güzel, o nedenlerle öneririm.

CUES'in küçük 2x MTB aynakollarından kullanılarak yokuş performansı daha da arttırılabilir ama 26/39 bence gayet güzel bir yokuş oranı. CUES öncesi ikili aynakollu sistemler 30/36, üçlü aynakollular 26/36 idi. İhtiyaç olmayacak durumlarda yokuş oranını aşırı küçültmeye çalışmak boşlukta pedal çeviriyormuş gibi bir his oluşturuyor. Bazen yokuşta tencere kapağı rubleli bir arkadaş fıldır fildır çok rahat pedal çeviriyor ama ilerleyemiyor, 28/32'ler, 30/36'lar ile yanından geçip gidiyoruz. Yani oran her şey değil.
 
Spatiat Hocam bende arkadaş gibi mosso legarda pro x20 msm ve bisan trx 8600 modeli arasında kaldım. Legardada vitesin yeni nesil cues olması ve amortisörlü olması avantaj ama bisanın lastikleri bir tık daha kalın ve iyi gibi duruyor ve sele ve gidondaki tutulan plastikleri(teknik ismini bilmiyorum) daha kaliteli gibi duruyor gerçi onlar kolay değiştirilebilecek aksamlar. Bana son kararımı vermek için fazla teknik olmadan kısaca avantaj ve dezavantajlarını yazar mısın? Kusura bakmayın çok darlıyor gibi oluyoruz sizi ama yorumlarınız benim gibi bu işe yeni başlayacaklar için gerçekten önemli
 
Spatiat Hocam bende arkadaş gibi mosso legarda pro x20 msm ve bisan trx 8600 modeli arasında kaldım. Legardada vitesin yeni nesil cues olması ve amortisörlü olması avantaj ama bisanın lastikleri bir tık daha kalın ve iyi gibi duruyor ve sele ve gidondaki tutulan plastikleri(teknik ismini bilmiyorum) daha kaliteli gibi duruyor gerçi onlar kolay değiştirilebilecek aksamlar. Bana son kararımı vermek için fazla teknik olmadan kısaca avantaj ve dezavantajlarını yazar mısın? Kusura bakmayın çok darlıyor gibi oluyoruz sizi ama yorumlarınız benim gibi bu işe yeni başlayacaklar için gerçekten önemli
Süspansiyonun avantaj mı dezavantajlı mı olacağı kişisel bir konu. Onun bence dezavantaj, sizce avantaj olduğu gibi lastik kalınlığı da kişisel bir tercih, bence ince olması avantaj, sizce kalın olması olabilir. Lastik markası olarak Mitas'tan memnun kalmadım, tanıdığım kimse de memnun değil, o nedenle lastikte Bisan kazanabilir. 8600'de ne geleceği belirsiz, Michelin/Vittoria demişler ama vasat altı bir lastik olan Vittoria Randonneur bile gelse yine Mitas'ın tüm şehir lastiklerinden iyidir. Zaten kısa süre içinde daha iyi bir lastik arayışına gireceğiniz muhtemel olduğundan lastik kararını ikinci plana bırakabilirsiniz. Mesela ben 2019'da Mosso Legarda ile gelen Mitas Flash lastiklere 80 km dayanabildim. Onların yerine taktığım Schwalbe Marathon Racer lastiklerden memnuniyetim ise %100.

Önceki Legarda'lardaki sele çok kötüydü, onu da 1 ay sonra değiştirmiştim ama şu andaki daha iyi. Elciklere daha uzun süre dayandım, dönüp durmalarından sıkılıp ergonomik ve alyanlı elcikle değiştirdim, barendlerle destekledim. Bunlar da çoğu kullanıcının değiştireceği bileşenler olduğundan kararı az etkileyebilecek küçük ayrıntılar.

Hem Legarda hem de Bisan'da eski Legarda'larda en düşük modellerde bile olan ayarlı gidon boğazının olmaması önemli bir eksiklik.

Siz öncelikle süspansiyon konusuna karar verin, zaten süspansiyonlu isterseniz Bisan TRX 8600 eleniyor, düz maşa tercih ederseniz TRX 8600 ile Legarda Pro X20 MDM karşı karşıya geliyor. Orada ben hem bir Deore sever, hem yüksek hıza uygunluk sever olarak 8600'daki sete yakın olabilirim ama yine de çoğunluk için X20'deki güncel set daha iyi bir seçim, özellikle gelecekteki parça değişiklikleri de göze alındığında.

Hız oranında yüksek olan, tırmanma oranında düşük olan değer iyi.
Bisan TRX 8600'ün hız oranı 48/11 ~ 4.36, tırmanma oranı 26/36 ~ 0.72.
Legarda Pro X20'nin hız oranı 40/11 ~ 3.64, tırmanma oranı 26/39 ~ 0.67
Bisan'ın teorik maksimum hızı belirgin daha yüksek ama bir şehir bisikletinde bu hıza ihtiyaç olup olmadığı tartışılır, Mosso'nun tırmanma oranı daha iyi.
Ben olsam X20 ile iki farklı aynakol sunardım, çok yokuşlu yerlerde yaşayanlar halihazırdaki 40-26 aynakolu tercih ederdi, ek bir 46-30 aynakol seçeneği de hızlı ulaşım ya da spor amaçlı kullanacak olanların tercihi olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: boras06 ve dantes
Hocam emek verip bu kadar detay açıkladığınız için teşekkür ederim, ya ilk alımda lastik, sele ve elcikleri yenileyerek legarda tercih edeceğim ya da bisanı tercih edeceğim. Tercihimde verdiğiniz bilgiler oldukça yol gösterici olacaktır, çok sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Herkese selamlar, her gününüz iyi olsun. Spartiat hocam selamlar 👋
Kullandığım arkadaşımın bisikleti 18 inç kron tx150 modeli. Tur bisikleti arıyorum.
Şehir içi ancak asıl amaç uzun yol yapmak. 10.000~25.000 fiyat bandı, öğrenciyim
, 2-3 model önerisi hiç fena olmazdı
F/P harici Başka bir kriter aramıyorum , saygılar
 
Son düzenleme:
Herkese selamlar, her gününüz iyi olsun. Spartiat hocam selamlar 👋
Kullandığım arkadaşımın bisikleti 18 inç kron tx150 modeli. Tur bisikleti arıyorum.
Şehir içi ancak asıl amaç uzun yol yapmak. 10.000~25.000 fiyat bandı, öğrenciyim
, 2-3 model önerisi hiç fena olmazdı
F/P harici Başka bir kriter aramıyorum , saygılar
Bütçe aralığınız pek genişmiş.
Çok tekrar gibi olacak ama şu anda Mosso Legarda Pro X20 (link) ve (link), süspansiyon tercihinize göre.
Daha az F/P ama bütçe içinde:
(link)
(link) - resmi fiyatı piyasada olsa bu da F/P
 
  • Beğen
Tepkiler: sametgnyl
Legarda cues ve bisan deorenin vites sistemleri arasında çok fark var mı geçiş, hissiyat, sağlamlık vs olarak.
 
@Spartiat hocam selamlar iyi akşamlar, bisikleti iade aldılar, bir süre daha arayış içerisindeyim ancak sanırım bu süre 1 yıl kadar sürecek, oturduğum konum yollar bakımından o kadar kötü ki soğudum harbiden, seneye başka bir yere taşınmayı düşünüyorum, o zaman yine başınızı ağrıtacağım, bu süreçte desteğiniz çok, sağ olun tekrardan <3
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat
Hocam 40-24 aynakol nasıl oluyor, 24t aynakol yaprağı alıp 40-26'nın küçük dişlisini söküp onun yerine mi takacağız?
 
@Spartiat
Hocam 40-24 aynakol nasıl oluyor, 24t aynakol yaprağı alıp 40-26'nın küçük dişlisini söküp onun yerine mi takacağız?
Aynakol kabul ediyorsa evet. Çok önemli bir detay değil oradaki "40-24". O olmaz, başka bir ölçü olur. Önemli olan oradaki hesap.

Doğrudan Shimano'da olmasa da diğer firmaların sunduğu seçeneklerle her türlü kombinasyon için seçenek var, yeter ki aynakola uysun, ön attırıcı desteklesin. Mesela Shimano'da 52-42 yok ama benim yolda 52-42 Osymetric yapraklar var, 105 kranka takılı.
1729371910161.jpeg

Bazı 40-24 ve başka çeşit çeşit kombinasyon örnekleri:
(link)
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: sametgnyl ve MakRo
Merhabalar herkese. 37 yaşında, amatör düzeyde spor geçmişi olan bir birey olarak yaklaşık 10 km'lik mesafade her gün işe gidip gelirken kullanacağım (Güzergahımın %70-75'lik kısmı bisiklet yolu, geri kalanı ise şehiriçi trafik), hafta sonları da 40-50 km'lere kadar turlar yapabileceğim bagaj portu girişi olan hafif bir bisiklet arayışındayım. Hali hazırda Dahon katlanır bisikletim ve 5 senelik bir Carraro Sportive 321 bisikletim var. Fakat katlanır tarafında hem gerektiğinde hız yetersizliği, hem yağmurlu havalarda aşırı kayması hem de sahil yolunda ters rüzgar estiğinde aşırı yorması nedeniyle, Carraro'nun ise ağır olması, yokuş performansı ve akıcı olmaması nedeniyle bu kararı aldım. Gravela da dönüşme şansı sunan bir yol ve Gravel arasında gidip geliyorum. Ama bir yandan da hafif ve akıcı bir trekking/şehir bisikleti de olabilir diyorum.

Önceliklerim; kısmen hafif olması (arada taşımam da gerekecek), yağmurlu havalarda iyi yol tutuşu sunması, işe giderken laptop ve kıyafet götürmem gerekeceğinden dolayı bagaj port girişi olması ve ileride yeterli gelmezse yükseltme imkanı sunması... Bütçe olarak şu an en fazla 25-30k bandına çıkabiliyorum. Kendi çapımda bir araştırma yaptığımda İzmir içinde Gravel/Yol sınıfında sıfır Triban RC 500 (24.000 TL), ikinci el 2019 model bir Trek Domane AL3 (25.000 TL), ve 2017 model bir Giant Content SL 2 (21.000 TL) (Bu modelde bagaj port giriş var mı, bununla ilgili bir bilgi bulamadım.), şehir/treeking sınıfında ise; 2013 model karbon maşa bir Specialized Sirrus Elite (21.500 TL) bulunuyor.

Belirttiğim kriterler çerçevesinde, bu bisikletler arasından hangisini seçmem daha mantıklı olur ya da sizin önerebileceğiniz daha mantıklı seçenekler var mıdır? Ya da yaklaşık 1-1 buçuk senedir yatan Carraro Sportive 321 bisikletime yükseltme yapıp daha hafif ve akıcı hale getirebilir miyim? Buna değer mi? Bu konuda tecrübeleriniz ile bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
@Spartiat hocam merhaba, bisan trx 8600 deore modelini alarak ben de aranıza katıldım, yönlendirmelerin ve bilgilendirmelerin için çok teşekkür ederim. Kadro boyunu 52 cm lik aldım, boyum 1,77 iç bacak boyum 79. Aslında 50 lik kadro da alabilirmişim, daha önce hep dağ bisikleti kullanmıştım biraz büyük gibi geldi ilk sürüşte ancak zamanla alışıyorum. Tekrar teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhabalar. Diğer konuya yazmıştım mesajı ama sanırım yanlış yere yazdım burayada tekrar yazıyorum o sebeple. Şehir içinde kullanabileceğim bir bisiklete ihtiyacım var. Antalya muratpaşada yaşıyorum. Genel olarak düz asfalt alanlar. Ekstradan çocuk koltuğuda takmak istiyorum. Okula vs bırakıp alacağım çocuğu. Bunun dışında arada 5 10km yol yapacağım diyebilirim. Süspansiyon isteğim yok. Maks bütçem 20bin ama daha aşşağıda olursa benim için daha iyi. Önerilen modelleri okudum genel olarak. Mosso x20, bianchi hoşuma gitti fakat bu modellere arka sepet ve çocuk koltuğu taksam sıkıntı yaşar mıyım acaba? Carraro model öneriside varsa inceleyebilirim. Hazır sepetli modellerde olabilir sanırım ama pek teknik bilgim yok bisiklet konusunda. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhabalar. Diğer konuya yazmıştım mesajı ama sanırım yanlış yere yazdım burayada tekrar yazıyorum o sebeple. Şehir içinde kullanabileceğim bir bisiklete ihtiyacım var. Antalya muratpaşada yaşıyorum. Genel olarak düz asfalt alanlar. Ekstradan çocuk koltuğuda takmak istiyorum. Okula vs bırakıp alacağım çocuğu. Bunun dışında arada 5 10km yol yapacağım diyebilirim. Süspansiyon isteğim yok. Maks bütçem 20bin ama daha aşşağıda olursa benim için daha iyi. Önerilen modelleri okudum genel olarak. Mosso x20, bianchi hoşuma gitti fakat bu modellere arka sepet ve çocuk koltuğu taksam sıkıntı yaşar mıyım acaba? Carraro model öneriside varsa inceleyebilirim. Hazır sepetli modellerde olabilir sanırım ama pek teknik bilgim yok bisiklet konusunda. Şimdiden teşekkür ederim.
Sepet dediğiniz muhtemelen bagaj. Yeşille işaretlediğim bagaj, kırmızıyla işaretlediğim sepet:
1729589121880.png

Bu da arka bagaj üstüne takılan arka sepet ama bu olduğunda çocuk koltuğu takılamadığından kastettiğiniz bu değildir diye düşünüyorum:
1729589205308.png
Bu şekilde hazır arka sepetli model yok.

Hazır arka bagajlı şehir modelleri (link) (linkteki sayfanın altındaki grup), (link), (link), (link), (link)gibi markaların hepsinde var ama genelde teknik özellikleri benzer trekking modellerine kıyasla daha kötü. Bir tek Bianchi'de oldukça başarılı bir hazır şehir modeli var ama fiyatı yüksek: (link) . Carraro'nun Elite serisindeki (link) ve (link) da güzel ama Elite modellerinin epey ağır olduğunu belirtmeliyim.

Trekking modellerinin hiçbirinde bagaj, sepet, çocuk koltuğu, çamurluk v.b. sorun yaşatmaz, yeter ki modelleri doğru olsun. Örneğin dayanak noktası sadece sele borusu olan bagaj ve çocuk koltukları kullanılmamalı. Kadrodaki bagaj yuvalarına bağlanan, disk fren uyumlu bagaj ve onun üstüne çocuk koltuğu ideal çözüm.

Mosso X20 F/P açısından farklı bir yerde, pek dengi de yok. Diğer Mosso ve Bianchi modellerine denk Carraro modelleri var ama fiyatları bu aralar anlamsız yüksek. Mosso yeni fiyat yükseltti, bir süre tekrar yükseltmez diye düşünüyorum. Bu kışı Carraro marka bilinirliği ve bayi yaygınlığı sayesinde diğer markalardan yüksek fiyatlarla satış yaparak geçirecek gibi görünüyor.

Çocuk yeterince küçükse yolculuk boyunca sunulan tek manzaranın anne/baba sırtı olduğu koltuklardansa her yeri görebildiği ön koltuklar daha iyi ama biraz büyümüş çocuklar sığmıyor: (link)
Yurtdışında gidonun önü için çocuk koltukları da var ve epey tercih ediliyor ama bizde neredeyse hiç yok onlardan, iç piyasadaki bisikletler de çok uygun değil onlar için.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Alazarhus
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Evet kavram karmaşası yaşıyorum sanırım. Bagaj kastettiğim. Bagajı çocuk koltuğu için gerekli diye istiyordum. Bagajsızda takılabilirse çok gerek yok aslında. gönderdiğiniz linkteki koltuk daha mantıklı gibi duruyor ama çocuğum 3.5 yaşında bize uygun olmaz sanırım özelliklerinde 1-3 yaş yazıyor.

Daha önceki önerilerinizdede gördüğüm mosso x20yi beğendim aslında onu alırsam arkaya takılan uygun bi çocuk koltuğuyla kullanabilirim sanırım değil mi? Süspansiyonsuz olanını tercih etmek istiyorum mdm olan.
 
Geri