Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet sağa çeker mi?

  • Beğen
Tepkiler: RedFoX
Scudo
yan rüzgarlarda sağa sola çektiği oluyor en azından beni çekiyor zaten yürüsem bile o rüzgar beni alıp götürüyor :) uzun boy+zayıf olunca normal :)
 
Daha önce de bir arkadaşımız yazmış. Tekrar hatırlatmak isterim. Jant akortlarında Centering (merkezleme) yani jantın tam ortada olma durumunda bozukluk varsa söylenen bir tarafa çekme, devrilme hissi oluşabilir.
 
Arkadaşlar benim bir sorum olacak. Bisikletim hem sağa çekiyor hemde jant kadro demirlerini ortalamıyor. Ben ortalayıp takıyorum bir süre sonra tekrar ayarı bozuluyor. Bisiklet yolda kasıyor. Eksen kayması oluyor yani. Kulağı değiştirdim sorun çözülmedi. Ayrıca akord yaptırıyorum bir süre sonra çark tarafındaki teller geriliyor. Bu konuda ne yapmam gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Arkadaşlar benim bir sorum olacak. Bisikletim hem sağa çekiyor hemde jant kadro demirlerini ortalamıyor. Ben ortalayıp takıyorum bir süre sonra tekrar ayarı bozuluyor. Bisiklet yolda kasıyor. Eksen kayması oluyor yani. Kulağı değiştirdim sorun çözülmedi. Ayrıca akord yaptırıyorum bir süre sonra çark tarafındaki teller geriliyor. Bu konuda ne yapmam gerekiyor.

Öncelikle geçmiş olsun. Eğer ki vidalı ise arka göbeğiniz, rulmanlı olan göbek ile değiştirmeniz bu konularda daha az dert açar. Onun dışında jantınız komple standart bir aliminyum ve 2-3 yıllık ise, malzeme mukavemetini yitirmeye başlıyor, laçkalaşıyor. Jant akor yapılsa da tutmuyor ve jant tellerinin köklerinden kopmalar başlıyor. İmkanınız varsa, bence rulmanlı yeni bir arka hatta mümkünse set olarak jantlarınızı değiştirmeniz iyi olur.
 
Serdar Bey teşekkür ederim. Jantlarım rulmanlı ayrıca başka jant taktım o jantları da bozdu. Acaba kadroda yamukluk olabilirmi yada jant kadroya tam oturmuyor olabilirmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@Serkan822
- Gidon boğazı kadro düzlemine tam paralel monte edilmemiş olabilir.
- Teker dingili maşa boşluğunu doldurmuyor veya maşaya geniş geliyor olabilir. Maşayı içeri veya dışarı kasarak monte edince de maşanın iki tarafı eşit bükülmeyip böyle bir kaçıklık yaratıyor olabilir. Dingil genişliğini maşanın içine fiti fitine oturacak şekilde ayarlamanız gerekir bu durumda.
- Normalde dişli tarafındaki teller daha gergin olur zaten.
- "Bisiklet yolda kasıyor" gibi bir cümleyle ne demek istediğinizi halen anlayamadım.

@SerdarCYCoo2Bursa Teknik konulara da el atmaya başlamışsın maşallah. Ama sorunla alakalı şeyler söyleyebilsen iyi olacak. Ruble tipiyle, jantın kaç yıllık olduğuyla ne alakası var bu durumun...
 
@Serkan822
- Gidon boğazı kadro düzlemine tam paralel monte edilmemiş olabilir.
- Teker dingili maşa boşluğunu doldurmuyor veya maşaya geniş geliyor olabilir. Maşayı içeri veya dışarı kasarak monte edince de maşanın iki tarafı eşit bükülmeyip böyle bir kaçıklık yaratıyor olabilir. Dingil genişliğini maşanın içine fiti fitine oturacak şekilde ayarlamanız gerekir bu durumda.
- Normalde dişli tarafındaki teller daha gergin olur zaten.
- "Bisiklet yolda kasıyor" gibi bir cümleyle ne demek istediğinizi halen anlayamadım.

@SerdarCYCoo2Bursa Teknik konulara da el atmaya başlamışsın maşallah. Ama sorunla alakalı şeyler söyleyebilsen iyi olacak. Ruble tipiyle, jantın kaç yıllık olduğuyla ne alakası var bu durumun...

Can abim, saygıdeğer abim, aynı şeyi yaşadım o yüzden diyorum. Ayrıca ruble ile alakalı bir şey demedim, tamam tatlı sert didişiyoruz ama İftira atma 😁 Önceki bisikletimde vidalı göbek kullandığım için, vidanın ve yuvasının yamulmasından bisikletin ön lastiği ile arka lastiği aynı izi bırakmıyordu. Şimdiki bisikletimde stock jantlarda da uygun akor yapılsa da bir türlü uzun vadede akor sabit kalmıyordu ve jant tellerinin bazıları fazla gerilmekten köklerden kopuyor bazıları da yerinden çıkıyordu. Sırf bu sebeplerden 2 tane arka aktarıcı janta dolandı. Neticede sakat iş. Hatta örüm tipi cross 2 idi.. Şimdi 32 den 36 tele ve cross 3 örüme çıkardım, jantı karbon aldım.. . Göbeği de mtb göbeği aldım korkuma 😅 hatta 2-3 kadro kulağı bile yedekledim..
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Benim
@Serkan822
- Gidon boğazı kadro düzlemine tam paralel monte edilmemiş olabilir.
- Teker dingili maşa boşluğunu doldurmuyor veya maşaya geniş geliyor olabilir. Maşayı içeri veya dışarı kasarak monte edince de maşanın iki tarafı eşit bükülmeyip böyle bir kaçıklık yaratıyor olabilir. Dingil genişliğini maşanın içine fiti fitine oturacak şekilde ayarlamanız gerekir bu durumda.
- Normalde dişli tarafındaki teller daha gergin olur zaten.
- "Bisiklet yolda kasıyor" gibi bir cümleyle ne demek istediğinizi halen anlayamadım.

@SerdarCYCoo2Bursa Teknik konulara da el atmaya başlamışsın maşallah. Ama sorunla alakalı şeyler söyleyebilsen iyi olacak. Ruble tipiyle, jantın kaç yıllık olduğuyla ne alakası var bu durumun...
benim zaten dingil mandal kadro yuvalarına tam olarak oturmuyordu Can. Ben jantı ortalayıp sıkıştırıp o şekilde biniyordum. bisikletin yolda kasıyor olması (ellerimi bırakınca yamukluk hissi vermesi) ondan olabilirmi. Acaba yuvalara oturtmayı nasıl çözebilirim. Mandalı da yamultma sebebi tam oturmaması galiba
 
@SerdarCYCoo2Bursa
- Vidalı göbekte QR kullanırsan mili bir nebze erken yamulur, bu durum tekerde bir miktar kaçıklığa sebep olabilir. Ama burada sorun vidalı göbek değil QR kullanmaktır.
- 32 telde tel kopuyor? Kaç kilosun 120 mi? MTB ci arazici falan da değilsin asfaltta sürüyorsun. Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?

Sorunların sebebini görebilen az buçuk kafası çalışan bir bisikletçi bul bence sen.

@Serkan822 QR kullanıyosun anladığım kadarıyla. E milin üstündeki sınır somunlarının konumlarını ayarlasana. Dingili maşaya oturttuğunda jant kadro düzlemiyle çakışacak şekilde bir konum bulacaksın mil üstündeki somunlara. "Mandalı yamultmak" derken?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@SerdarCYCoo2Bursa
...Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?...

Teller ölçülmeden alınıp takıldığından kısa gelip sadece birkaç diş ile tutuyor olabilir mi? "jant tellerinin bazıları fazla gerilmekten köklerden kopuyor bazıları da yerinden çıkıyordu" ifadesi sanki teller ölçmeden rasgele takılıyormuş gibi hissettiriyor.

...bisikletin yolda kasıyor olması (ellerimi bırakınca yamukluk hissi vermesi) ondan olabilirmi...

"Kasıyor" denildiğinde "gitmekte zorlanıyor" anlaşılıyor, jant yerinden kaçtığında frene ya da başka bir yere sürtüyormuş izlenimi doğuruyor. Sanırım doğru ifade "çekiyor".
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@SerdarCYCoo2Bursa
- Vidalı göbekte QR kullanırsan mili bir nebze erken yamulur, bu durum tekerde bir miktar kaçıklığa sebep olabilir. Ama burada sorun vidalı göbek değil QR kullanmaktır.
- 32 telde tel kopuyor? Kaç kilosun 120 mi? MTB ci arazici falan da değilsin asfaltta sürüyorsun. Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?

Sorunların sebebini görebilen az buçuk kafası çalışan bir bisikletçi bul bence sen.

@Serkan822 QR kullanıyosun anladığım kadarıyla. E milin üstündeki sınır somunlarının konumlarını ayarlasana. Dingili maşaya oturttuğunda jant kadro düzlemiyle çakışacak şekilde bir konum bulacaksın mil üstündeki somunlara. "Mandalı yamultmak" derken?

Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir. Ya da cant çemberinin genel çember formu kaybolmuştur. Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.. Tabi konudan da çok uzaklaşmayayım. Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.. Kilo olarak da 98,5 kg ile başladım, şu an 90 kg ım
 
@SerdarCYCoo2Bursa
- Vidalı göbekte QR kullanırsan mili bir nebze erken yamulur, bu durum tekerde bir miktar kaçıklığa sebep olabilir. Ama burada sorun vidalı göbek değil QR kullanmaktır.
- 32 telde tel kopuyor? Kaç kilosun 120 mi? MTB ci arazici falan da değilsin asfaltta sürüyorsun. Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?

Sorunların sebebini görebilen az buçuk kafası çalışan bir bisikletçi bul bence sen.

@Serkan822 QR kullanıyosun anladığım kadarıyla. E milin üstündeki sınır somunlarının konumlarını ayarlasana. Dingili maşaya oturttuğunda jant kadro düzlemiyle çakışacak şekilde bir konum bulacaksın mil üstündeki somunlara. "Mandalı yamultmak" derken?
Can benim dingili maşaya oturttuğumda jant kadroda eşit durmuyor. Aynı düzlemde olmuyor Bu sorunu nasıl çözebilirim
Kadromda yamukluk olabilirmi?
 
@SerdarCYCoo2Bursa
Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir.
İdeal akortlanmış bir yol bisikleti tekerinde tel kopmaz. Çember daireselliğini de kaybetmez. Yok öyle bişey.

Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.
Oyun hamuru? Burası tamamen sallamasyon.

Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.
O mikro eğilip bükülmeler her jantta oluyor. Ömrünü çalmaktan kastın ne? Mahalle manavının servis yaptığı 26 jant bisiklette 25 yıllık tek kat alüminyum jant var, geçen sordum bisikleti aldığından beri aynı jantı kullanıyormuş. 2-3 ayda bi akort ettirip kullanıyorum diyor.

Ben bilmediğim konularda foruma yazmıyorum, sana da tavsiye ederim.

@Serkan822 Bisikletçi eline düşmeden sorununu buradan halletmek için bir şey soruyosun, o zaman biraz daha detaya girmen lazım. Tekerler QR mı, somunlu mu, bu kaçıklık hangi tekerde var, ne tarafa doğru, hiç bişey belli değil. "Mandalı yamultmak" dediğin nedir diye sordum cevap vermemişsin. Birincisi, dingili maşa boşluğuna tam oturacak şekilde pul veya somunla doldurmalısın. Ruble aynakola göre ideal konumundayken jant kadroyu ortalamıyorsa akort işlemi ile jantın tekrar hizalandırılması gerekiyor.
 
@Serkan822 daha önce çektirme vidasını fazla sıktığım için bisiklet çizgisinden kayıyordu, düzeltince sorun da çözüldü. muhtemelen sizin durum farklı ama sağa çekme olayı belki de bundandır.
 
@SerdarCYCoo2Bursa
Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir.
İdeal akortlanmış bir yol bisikleti tekerinde tel kopmaz. Çember daireselliğini de kaybetmez. Yok öyle bişey.

Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.
Oyun hamuru? Burası tamamen sallamasyon.

Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.
O mikro eğilip bükülmeler her jantta oluyor. Ömrünü çalmaktan kastın ne? Mahalle manavının servis yaptığı 26 jant bisiklette 25 yıllık tek kat alüminyum jant var, geçen sordum bisikleti aldığından beri aynı jantı kullanıyormuş. 2-3 ayda bi akort ettirip kullanıyorum diyor.

Ben bilmediğim konularda foruma yazmıyorum, sana da tavsiye ederim.

@Serkan822 Bisikletçi eline düşmeden sorununu buradan halletmek için bir şey soruyosun, o zaman biraz daha detaya girmen lazım. Tekerler QR mı, somunlu mu, bu kaçıklık hangi tekerde var, ne tarafa doğru, hiç bişey belli değil. "Mandalı yamultmak" dediğin nedir diye sordum cevap vermemişsin. Birincisi, dingili maşa boşluğuna tam oturacak şekilde pul veya somunla doldurmalısın. Ruble aynakola göre ideal konumundayken jant kadroyu ortalamıyorsa akort işlemi ile jantın tekrar hizalandırılması gerekiyor.


Biz seninle aynı dili konuşmuyoruz.. Kendi gördüğüm, duyduğum, okuduğum şeyden vazgeçip senin gördüğün, okuduğun, şeye inanmamı bekliyorsun.. Açıklamalarındaki hiciv olmasa on numara #10 adamsın ama nasıl bir eğitim - öğretime tabi olmuşsun ki söylediğim yazdığım her şeyden bir tripkolik mana, saçma çıkarımlar, varsayımlar dopurtuyorsun anlamıyorum doğrusu.. İlginç bir adamsın.. Yani ben yaşadığım şeyleri tecrübe olarak paylaşıyorum.. Her kelimeme bir alınman var.. Bir de sanki başka ihtimal olamaz kadrşim! Kesin kez benim söylediğim şekilde bisiklet sürülür, freni sıkılır, jantı benim tespitim çerçevesinde tur atar, Bi sıkıntı varsa onu ancak ben tespit ederim, düzeltirim kafasındasın..ben senin kadar karşımdaki insanlara tepeden bakamıyorum rahatça ve rahatça aşağılayıp hakarete varan ifadeler dizmiyorum ama senin böyle alıntılı alıntılı mesajlarını okuyunca bisikleti icat eden kişiyle mi o konuşuyorum acaba diyorum.. Öyle bir kastırıyorsun ki can abim, bazen bisikleti bisiklet yapan ne kadar enstrüman, kompenent Ivır zıvır varsa, her birinin lisansını elinde bulunduruyprmuşsun gibi his oluşuyor.. Ha, sen böyle zırvalayınca yazdıklarımı ya da yazacaklarımı geri çekecek, düzeltecek değilim.. Ama öğrettiğin şeyler oldu bu forumda.. Bilginden istifade ettiğim şeyler adına teşekkürler fakat katlanılmaz bir adamsın.. Her gün bir iletide karşılaşmak bile fazla geliyor bünyeme 😁
 
@SerdarCYCoo2Bursa Yalan yanlış şey yazıyosan tabii ki bu yanlış diyeceğim. Jantları kadroyu ortalamayan bisiklete "vidalı göbekten olabilir, rulmanlı göbeğe geçerseniz iyi olur" gibi saçmasapan bir cevap verdin. Vidalı-kaset ruble, bilyalı-rulmanlı göbek konularını çorba yaptın. Sonra da ben ruble ile ilgili bişey demedim dedin. Sonra diğer bir efsane saptama olarak "jantların eskiliğinden olabilir" dedin. Kendi jantın oyun hamuru gibi olmuş falan. Onu ancak ben tespit ederim falan da demiyorum. Tellerin nipellerden atıyorsa onu ören olması gerekenden kısa tel seçmiştir, yeteri kadar diş tutmuyodur. Bu hatayı tecrübeli bir bisikletçi yapmaz, bisikletçini değiştir dedim. Hakkımda abuk subuk ithamlarda bulunma.
 
@Serkan822 daha önce çektirme vidasını fazla sıktığım için bisiklet çizgisinden kayıyordu, düzeltince sorun da çözüldü. muhtemelen sizin durum farklı ama sağa çekme olayı belki de bundandır.
Benim dingili maşaya oturttuğumda arka jant kadroda eşit durmuyor. Sağda 2cm solda 3 cm boşluk oluşuyor. Dolayısıyla buda bisiklette çekme yapıyor.
@SerdarCYCoo2Bursa
Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir.
İdeal akortlanmış bir yol bisikleti tekerinde tel kopmaz. Çember daireselliğini de kaybetmez. Yok öyle bişey.

Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.
Oyun hamuru? Burası tamamen sallamasyon.

Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.
O mikro eğilip bükülmeler her jantta oluyor. Ömrünü çalmaktan kastın ne? Mahalle manavının servis yaptığı 26 jant bisiklette 25 yıllık tek kat alüminyum jant var, geçen sordum bisikleti aldığından beri aynı jantı kullanıyormuş. 2-3 ayda bi akort ettirip kullanıyorum diyor.

Ben bilmediğim konularda foruma yazmıyorum, sana da tavsiye ederim.

@Serkan822 Bisikletçi eline düşmeden sorununu buradan halletmek için bir şey soruyosun, o zaman biraz daha detaya girmen lazım. Tekerler QR mı, somunlu mu, bu kaçıklık hangi tekerde var, ne tarafa doğru, hiç bişey belli değil. "Mandalı yamultmak" dediğin nedir diye sordum cevap vermemişsin. Birincisi, dingili maşa boşluğuna tam oturacak şekilde pul veya somunla doldurmalısın. Ruble aynakola göre ideal konumundayken jant kadroyu ortalamıyorsa akort işlemi ile jantın tekrar hizalandırılması gerekiyor.
Eskişehir’de sorunumu çözecek bisikletçi tanımıyorum. Burada daha yeniyim. Arka jantta benim sorunum jantım mandallı. Bu sorundan dolayı mandal da biraz yamukluk oluşuyor.
Dingilli maşa boşluğuna tam oturtman gerek demişsin bunun için ne yapmalıyım acaba.
 
Geri