Burak Uğurlu
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Kasım 2020
- Mesaj
- 1.172
- Tepki
- 3.929
- Yaş
- 42
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Burak Uğurlu
- Başlangıç
- 1993—94
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Benim bahsettiğim düz gitme tam olarak bisikletin jant, lastik ve diğer olmadı gereken ayarlarının doğru yapılmış olup buna rağmen yalnızca taraflar arasında ağırlık farkından kaynaklı bir sağa sola çekme olamayacağı ya da olmaması gerektiği idi. Merkez kaç düzeltir dediğim de, bisiklet ve motorsiklet gibi iki tekerli araçlarda ilk hızlanma durumunda dengenin zor kurulması ve hız aldıkça merkez kaç etkisi ile aracın düz bir doğrultuda gitmeye meyil etmesi.Bal gibi olur.👍 Bisiklete rota verilirken hem gidon hemde ağırlık merkezi kaydırılır işin tabiatı budur! Merkezkaç etkisiyle hep düz gidemez çünkü tek belirleyici faktör merkezkaç değildir 👍
Detay verecek olursam lastiğin sırtı yerine yanal yüzeyler yer ile temas ederse açısal fark yüzünden kaçınılmaz olarak sağa yada sola çekme olacaktır.
Konuyu baştan okudum, sağa sola çekme derken bazı arkadaşlar bisikletin yatık gidişinden bahsetmişler ki. Bu sağa ya da sola çekme değildir. Yatık gitmesi başka bir şey, sürücünün oturuş pozisyonunun yanlış oluşu ya da Pedal çevirmeden örneğin bayır aşağı ya da düz yolda giderken bir ayağın aşağıda diğerinin yukarıda oluşu ve yukarıdaki ayağın dizinin hafifi dışarıda oluşu bile bisikletin düşeyde yatık pozisyon almasını sağlayabilir.
Konu başlığı sağa çeker mi, normal bir arızası olmayan bisiklet, sırf solda yanda sağda biraz ağırlık farkı var diye sağa ya da sola çekmez. Bunu demek istedim.
Not: gidonu tekere tam dik pozisyonda sıkılmamış bir bisiklet eller bırakıldığında gene düz gider. Ancak gidon tutulduğunda haliyle eşit mesafede bulunması gereken elcikler bu mesafede bulunmadığı için sağamya da sola çekmesi normal.