bostancibisiklet
Üye
- Kayıt
- 21 Nisan 2016
- Mesaj
- 5
- Tepki
- 5
- Şehir
- istanbul
- İsim
- Ayşem
İnternette arayıp da bu sayfayı bulan arkadaşlar için, kademe kademe nasıl öğrenebilir (ya da öğretebilirsiniz) yazıyorum. Bugüne kadar 100 kişiye öğretmişimdir, bu yüzden tecrübeyle sabittir.
Beynimiz düşmeme konusunda çok pratik, ve hızlıdır.
TEORİ:
1 - "denge problemim var", "küçükken düşmüştüm", "boyum kısa","kilom fazla", "yaşım geçti" bahane değildir. Bunu peşin söyleyelim.
2 - İnsanoğlunun doğasında denge vardır, iki ayakta hatta tek ayağın parmak ucunda dahi durabiliyorsa, bunu bisiklete uyarlamak zor değildir.
3 - Bazen yakın ile çalışmak daha zordur. "sen bu işi beceremiycen"de olabilir, ya da sizi gereksiz tutup öğreniminizi yavaşlatabilir. Yakın olacaksa sabırlı ve motivasyonu yüksek biri olmalı.
4 - Tekerler açısal momentum nedeniyle, hız kazandıkça dengede dururlar. Bozuk para düşünün, atınca gider gider, yavaşlayınca bir tarafa doğru düşer..Bu yüzden çalışırken hızınız ne güvensiz olacak kadar fazla, ne de dengeniz bozulacak kadar yavaş olmalı.
5 - Kollar refleks olarak kasılır, eller de gidona ağaçtan düşmek istemeyip de son dala tutunur gibi tutunur bazen. Bu düşmenize yol açar. Beyini telkin ederek bu kasılmayı (özellikle kollar,vücut,gidon dörtgenini kaskatı ediyorsa) hafifletmek şarttır.
6 - Bisiklet hangi tarafa doğru düşüyorsa O TARAFA DÖNERSENİZ, düşmez. Dümdüz gitmeye çalışmayın. Bunu kullanın. Düşüş açısına göre gidon açısı ne olacak zamanla alışırsınız.
PRATİK:
Boyunuza uygun bir bisiklet bulun. Frenleri çalışır olmalı, tekerleri inik olmasın, ve frenlere sürtüyor da olmasın. Seleye oturunca ayaklar (tercihen tabanlar) yere değiyor olsun. Bu güvenli hissetmenizi & ve güvende olmanızı sağlayacak. Pedalları 15# bir anahtarla çıkarabilirseniz çıkarın, ama çıkarmazsanız da olur (bacak arkaları biraz morarır). Pedallar, pedallama yönünün tersine doğru çıkar (yani sol pedal tersten çıkar).
Şimdi ayaklarınızla itekleye itekleye gidin. Pedalları kullanmayın. Aşağıya, tekere, gidona bakmayın. Önünüzü görmeniz lazım.
Ayaklarınızı kaldırarak mesafe gitmeye çalışın. 1 metre,2 metre ...
Zamanla daha hızlı iterek ve sağ, sol yapa yapa, mesafeyi uzatın 3 metre, 4 metre
5 metre gidebilince, fren çalışın. Sağ fren (arka teker) kullanın. Sol freni kullanmayın.
Durmak için ayakları değil frenleri kullanın. Ayaklar bisiklet durmaya yakın yere inmeli. (düşme riski yoksa)
10 kere güzel fren yapınca, mesafeye geri dönün.
Bu aşamada kendiniz hızlanamıyorsanız, biri sizi itsin (nazikçe), ya da hafif eğimli bir yer bulun (%5).
10 metre rahat gidebildiğinizde hazırsınız. (bunu 3-4 kez başarınca)
Pedallara geçiş yapın. BU aşama zordur, çünkü sabırsızlık devreye girer. Sabredin, sakin olun, pedalı güzel bir konuma getirerek, ileriye bakarak başlamaya çalışın. Pedal çevirmekde zorlanıyorsanız (bacağı yukarı çekerken) sele boyu biraz yükseltilebilir. Ayaklar yine yere değsin.
İyi bir başlangıç yaptığınızda da diğer pedala ayağınızı koyup çevirin.
yollar sizin.
Videolu resimli anlatım için sitemi ziyaret edebilirsiniz:
(link)
Beynimiz düşmeme konusunda çok pratik, ve hızlıdır.
TEORİ:
1 - "denge problemim var", "küçükken düşmüştüm", "boyum kısa","kilom fazla", "yaşım geçti" bahane değildir. Bunu peşin söyleyelim.
2 - İnsanoğlunun doğasında denge vardır, iki ayakta hatta tek ayağın parmak ucunda dahi durabiliyorsa, bunu bisiklete uyarlamak zor değildir.
3 - Bazen yakın ile çalışmak daha zordur. "sen bu işi beceremiycen"de olabilir, ya da sizi gereksiz tutup öğreniminizi yavaşlatabilir. Yakın olacaksa sabırlı ve motivasyonu yüksek biri olmalı.
4 - Tekerler açısal momentum nedeniyle, hız kazandıkça dengede dururlar. Bozuk para düşünün, atınca gider gider, yavaşlayınca bir tarafa doğru düşer..Bu yüzden çalışırken hızınız ne güvensiz olacak kadar fazla, ne de dengeniz bozulacak kadar yavaş olmalı.
5 - Kollar refleks olarak kasılır, eller de gidona ağaçtan düşmek istemeyip de son dala tutunur gibi tutunur bazen. Bu düşmenize yol açar. Beyini telkin ederek bu kasılmayı (özellikle kollar,vücut,gidon dörtgenini kaskatı ediyorsa) hafifletmek şarttır.
6 - Bisiklet hangi tarafa doğru düşüyorsa O TARAFA DÖNERSENİZ, düşmez. Dümdüz gitmeye çalışmayın. Bunu kullanın. Düşüş açısına göre gidon açısı ne olacak zamanla alışırsınız.
PRATİK:
Boyunuza uygun bir bisiklet bulun. Frenleri çalışır olmalı, tekerleri inik olmasın, ve frenlere sürtüyor da olmasın. Seleye oturunca ayaklar (tercihen tabanlar) yere değiyor olsun. Bu güvenli hissetmenizi & ve güvende olmanızı sağlayacak. Pedalları 15# bir anahtarla çıkarabilirseniz çıkarın, ama çıkarmazsanız da olur (bacak arkaları biraz morarır). Pedallar, pedallama yönünün tersine doğru çıkar (yani sol pedal tersten çıkar).
Şimdi ayaklarınızla itekleye itekleye gidin. Pedalları kullanmayın. Aşağıya, tekere, gidona bakmayın. Önünüzü görmeniz lazım.
Ayaklarınızı kaldırarak mesafe gitmeye çalışın. 1 metre,2 metre ...
Zamanla daha hızlı iterek ve sağ, sol yapa yapa, mesafeyi uzatın 3 metre, 4 metre
5 metre gidebilince, fren çalışın. Sağ fren (arka teker) kullanın. Sol freni kullanmayın.
Durmak için ayakları değil frenleri kullanın. Ayaklar bisiklet durmaya yakın yere inmeli. (düşme riski yoksa)
10 kere güzel fren yapınca, mesafeye geri dönün.
Bu aşamada kendiniz hızlanamıyorsanız, biri sizi itsin (nazikçe), ya da hafif eğimli bir yer bulun (%5).
10 metre rahat gidebildiğinizde hazırsınız. (bunu 3-4 kez başarınca)
Pedallara geçiş yapın. BU aşama zordur, çünkü sabırsızlık devreye girer. Sabredin, sakin olun, pedalı güzel bir konuma getirerek, ileriye bakarak başlamaya çalışın. Pedal çevirmekde zorlanıyorsanız (bacağı yukarı çekerken) sele boyu biraz yükseltilebilir. Ayaklar yine yere değsin.
İyi bir başlangıç yaptığınızda da diğer pedala ayağınızı koyup çevirin.
yollar sizin.
Videolu resimli anlatım için sitemi ziyaret edebilirsiniz:
(link)