Ne kadar arge o kadar son kullanıcıya yüklenen maliyet artışı demek. Dünyadaki bisiklet kullanıcılarının en fazla %10u profesyonel sporcu ve tüketici. Bu %10lu kısımında yarısınında sponsorlar sayesinde ücretsiz veya düşük fiyat ile tanıtım, prestij gibi olgular sayesinde bu ürünleri tedarik ettiğini sayarsak geriye pro malzeme kullanımı için cebinden kesesinden para harcayan % 5 kalır. Bu hesabın dışında kalan Çinli Liyuang emmi ile benim Anadolumdaki Hacı amcamın bu hi-tech durumlarla ilgisi yok. Onlar için önemli olan bisiklet işlesin kasaba merkezine gitsin pazarda ekinini mahsulünü taşısın, satsın veyahut cumasına gitsin geri köyüne gelsin kafi. En son 20 sene evvel zinciri kırmıştır, onuda bakla eksiltmiştir..
Bisikletin ruhunda da bu yok mu? Beni taşısın.
"Arabaya motora denk olsun fiyatı da gücüde de" değil.
% 90 böyle olunca da ona göre malzeme bulundurmak gerekiyor, al bak bu yenisi ama pahalı diyince olmuyor o işler.