Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet yıkamak

Scudo
@necosoft

Wd 40 yağlayıcı değil,Pas sökücüdür ve temizleyicidir.
 
@Dj Tayyip_61

:D :D basınçlı su metali nasıl kırsın ? suyun gücü metali asla kıramaz.jant okadar inceki suyun basıncına göre,jant suyu ikiye böler. :cool:
 
@Dj Tayyip_61

@endneedless


Suyun gücü aşırı basınç ile kullanılırsa değil jant telini 1 cm kalınlığında demir levyayı bile kesebilir. Bu işi su ile yapabilen makinalar mevcut. Ancak bu olay işin endüstriyel tarafı.

Araba yıkayıcıların kullandıkları tazyikli su aslında tam tazyikli su değil; sadece suyu hava basıncı ile karıştırıp püskürterek atmasından dolayı güçlü oluyor. Ancak bu gücün telleri kırması yada bisikletin boyasına zarar vermesi pek mümkün değil.

Şahsi fikrim yinede araba yıkamacılarda bu şekilde yıkamanın kapalı bölgelerdeki kısımları etkileyebileceğidir. Ben genelde bahçe hortumu ile kontrollü bir şekilde yıkıyorum.
 
Yorumları okuduğum kadarıyla herkes tam emin olmamakla beraber yaptığı uygulamayı sunmuş.
Arkadaşlar basınçlı su bisikletin çoğu oynar aksamına zarar verir basta göbekler ve furç. Bundan dolayı kesinlikle basınçlı suyla yıkamayın; ben yıkadım herhangi bir sorun olmuyor diyenlerede bakmayın inanın ilerde sıkıntısını fark edersiniz veya çok çok çok iyi malzemeler kullanıyorsunuz. Benim size önerim köpükle temizleyip suyla durulamak. En iyi yöntem budur. Bu arada bisikleti sık sık yıkamamaya özen gösterin. Vites aksamlarını haftada bir veya iki haftada bir gazyağıyla veya gerekli temizliyicilerle temizleseniz ve ardından suyla durulayıp gereken kadar yağlayıp yola devam etmeniz yeterli bir temizlik olacaktır.
Herkese iyi forumlar...
 
Aşağıdaki linkteki işlemlerin bir bölümü "Bisiklet temizliği" ile ilgili...
Bence yapılması gereken en uygun temizleme işlemi budur...

(link)

Not:"Tazyikli,deterjanlı su kullanmayın" diye de uyarıyor.
 
Su döner/çalışır aksamların çoğu için zararlıdır. Hazneler, pedallar, orta göbek, furş, vites kolları buna dahil. Eğer amortisörünüz varsa su konusuna iyice dikkat etmek gerekir. Çünkü basınçla gelen su keçelerden rahatça geçip içeri girer. Amortisörünüzün yağı ile karışır ve çalışma sistemini (sökülüp bakım yapılana kadar) tamamen işlevsiz hale getirebilir.

Bunun yanında bazen yoğun çamurları çıkarmanın tek ve kesin yöntemi basınçlı sudur. Yukardaki mekanizmalara direk tutmamak şartı ile kadro, sele borusu, aynakol, hatta zincir ve lastikler temizlenebilir (basıncı abartmaya gerek yok).

Kısacası bilen biri yaparsa basınçlı suyun zararı yok. Yıkamadan sonra mutlaka yağlama yapılmalıdır.
 
Ulaşılması zor yerleri,dişli,zincir,jant ve yağlanmış kadroyu gazyağına badırdığım fırça ile temizliyorum, deterjanlı su-sünger-bez ile üzerinden geçip kuruluyorum.
 
@Selim Üsel

tabiki su çok güçlü ancak oto yıkamacılardaki o kadar basınçlı bir su püskürtmüyor...benimde demek istediğim buydu çarpıtmayın...ayrıca amotisör hariç diğer aksamlarda gres yağı veya kaucuklu gres yağı varsa orta göbek olsun furc takımı olsun bunlara zarar vermez ve performansını düşürmez...çünkü yağ suyu tutmaz bunu hepimiz biliyoruz zaten diye düşünüyorum...
 
@Dj Tayyip_61


@endneedless


@Selim Üsel


@endneedless

Kimse normal şartlarda suyun telleri kıramayacağını biliyor orası kesin. Bende bunu açıklamaya çalıştım, çarpıtmaya değil. Lütfen okuduğunuzu iyi yorumlayın.

Eğer bu tür açıklamaları çarpıtma olarak algılayacaksanız arkadaşın "basınçlı su jant telini kırabilir" yorumuna karşı "sen suyun bir metali kırdığını gördünmü su telleri nasıl kırsın...:D :D :D" diyerek değil, açıklayıcı bir cevap yazın ki bizde konuyu açıklamak ve sizin çarpıtma serzenişinize bu şekilde cevap yazmak zorunda kalmayalım.
 
@Sedat TOSUNOĞLU

arkadaşlar peki burda zinciri ve vites aksamını falan sabunlu suyla yıkıyor, zararlı olmaz mı zinciri sabunlu suyla yıkamak temizlemek için?ya da mazot, gaz veya wd40 daha etkili olmaz mı temizlemek için?
 
ben hortumla yıkamayı tercih ediyorum.sert akan bir su kullanmıyorum.
 
arkadaşlar aksamları furş takımı orta göbek vs. yağlı ise hiç bir sorun olmaz basınçlı suda yağ suyu iter içeride su kalmaz parçalar paslanmaz performansı düşmez ancak yağlı değilse bütün olumsuzluklar olur ve görünmeyen parçalara müdahale edemezsiniz göremediğiniz için paslanabilir kullanımı zorlaşır bisikletin...
 
SAbunlu su zincire zarar vermez yada su zarar vermez eğer üstünde kurumasına izin vermezsen.İşin bitince siliceksin sonra yaglıyacaksın.Millet wd40 ı çok çabuk temizlediği için tercih ediyor suyla sabunla adamı çok ugraştırıyor.Valla benim motorsiklette çok başım yandı basınçlı sudan dolayı ama olmadanda olmuyor şimdi hayvan gibi çamurlu bisikleti nasıl yıkıcaz gavuristanda değilizki bahçeli evimiz garajım olsun.Apartmandan kızarlar mızarlar evde balkonu pok ederiz yapacak birşey kalmıyor mecburu yıkıcaz eğer parçalar paslanırsada artık yenisini alırız 2 yıkamadada paslanacak değillerdir herhalde.
 
arkadaşlar tazyikli su ile yıkamak bisiklete zarar vermez sadece biraz uzaktan tutmak yeterli esas olan bisikletin üzerinde ve silinemeyen yerlerde kalan su bunun için yıkama yaptığınız yerde mevcut ise yıkama işleminden sonra özellikle pas yapacak bölgelere hava tutulması uygun olacaktır saygılar ..
 
Ben diş fırçasına cif sürdükten sonra güzelce fırçalıyorum jant göbeklerini. Geri kalan yerleri siliyorum hafif nemli ve az sabunlu bir bezle. Bu şekilde güzelce temizleniyor.
 
jantları,dişlileri rubleyi arka aktarcıyı ön aktarıcıyı yağ sökücü püskürtüyorum sonra kadroyuda bulaşık deterjanı özellikle pril le köpürte köpürte temizliyorum kurutuyorum kuruduktan sonra arap sabununu süngere sürüp lastik parlatıyorum al sana ışıl ışıl bisiklet haydi kolay gelsinn...
 
bugün bisikletçiyle konuştum bu konuyu.
tazyiği göbeğe dayayıp beklemediğin müddetçe zarar vermez dedi.
göbeğin suya karşı koruma katmanları olduğundan bahsetti.
 
önce jantları söküp duşa sokuyorum sonrada kadroyu ikisinide ayrı ayrı keseliyorum tertemiz çıkıyor..
 
Ben uzun zamandır tazyikli su ile yıkıyorum bi sorun cıkmadı.tabi zincir vs yağlanmak sartıyla
 
Geri