Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet yolu kullanışlı mı, gerekli mi, yapılmalı mı?

Ayrı bisiklet yolunu kullanışlı buluyor musunuz?

  • Araç yollarından ayrı olarak yapılan bisiklet yollarını kullanışlı buluyorum.

    Katılım: 71 30,0%
  • Araç yollarından çizgiyle ayrılan bisiklet yollarını kullanışlı buluyorum.

    Katılım: 13 5,5%
  • Araç yollarından dubalarla ayrılan bisiklet yollarını kullanışlı buluyorum.

    Katılım: 13 5,5%
  • Araç yollarından sabit engellerle (beton blok vs.) ayrılan bisiklet yollarını kullanışlı buluyorum.

    Katılım: 85 35,9%
  • Bisiklet yolunu kullanışlı bulmuyorum, araç yolundan gitmeyi tercih ediyorum.

    Katılım: 55 23,2%

  • Toplam katılım
    237
@Liberi Spiritu artık yollar ,arabalar için değil sadece rant için. Resme biraz uzaktan baksak. Amac ulasim olmali mumkun olan en ucuz kolay saglikli ve hizli olani . Bunlarin nasil yapilacagini dusunen bilen kisiler var . Fakat yapilan yol ve kopruler bile ulasim amacli degil sanki. Sağlıkta bile aynısı yokmu? Gereksiz tahlil ve ameliyatlar. Eğitimde yok mu? Fazla ve verimsiz dersler ödevler sınavlar . Ziraatte yokmu ? Pahali girdiler kotalar ithalatlar. Sonuçlar hep hüsran.Sanki yanlış olan seçeneklerin hepsi de uygulanıyor. Bu kadar hata tesadüf olamaz.
 
Scudo
Orta refuja gerwjsiz yere yer ayrılacağına böyle nir şey yapsalar daha iyi olur bence.
 
Türkiyede düzgün bırakın bisiklet yolunu doğru düzgün yol yok.Rastgele yerleşilmiş,korkunç şehirlerde yaşıyoruz.Çoğunluk halinden memnun.Yapacak bir şey yok.Ancak kendi çapınızda bisiklet sürerek,görnür olarak farkınalık yaratabilirsiniz.Fazla bir şey beklemeyin.
 
@DurgunDeniz altına bende imza atarım ama birşeyler değişmeli artık illaki bir umut olmalı be hocam. belediyelere, bimere, çevre şehirciliğie dilekçeler yağdırmalı vekillere iletmeliyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: DurgunDeniz
Yakında BİRİ çıkıp bunların (bisikletlilerin) sesi çok çıkıyor deyip yola çıkmamızı yasaklarsa şaşırmayın.
 
bizim öyle 1 şansımız ebediyen yok bütün yollar yenilendi şayet hiç bisiklet yolu yapılmadı buraya mecburen çizgiyle ayrılmış mazgallı yollarla gidip geliyorum rahat rahat gidebileceğim sadece tek kişilik bazanın eni kadar yol arabalar için fevkalade yollar yapıldı 3 gidişli 3 gelişli tünel yapıldı şayet içine bisikletlilerin rahatça gidebileceği yol yapmayıp üstüne insan, el arabası ve bisiklet yasak tabelası bile astılar sahil yolu yapıldı ki tünele kıyasla en az 15dk fark olan yolu mecburiyetten kullanıyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaptancan
Arkadaşlar
Şehir merkezlerinde bunların taptıkları freudian vucut uzantıları olarak gördükleri arabaları ne zaman ki yürüyemez hale gelecek o zaman bisiklet kullanacaklar..
O zaman ne zaman mı?
Allah bilir..
Teknoloji hızla gelişiyor ve hayatımız değişiyor..
Otonom sürüş ve robotik sayesinde önümüzdeki yirmi yılda kişisel otomobil olmayabilir..
Bunu sonucu olarak yollarda sürücü problemi diye de bir şey kalmaz.
Benim görüşüme göre otonom sürüşle birlikte trafik kazası diye bir şey kalmayacak.
Yollar asıl sahipleri olan bizlerin hakimiyetinde olacak..
Bu olana kadar ben bisiklet yolu falan beklemiyorum.
Var olanı da kullanamıyorum..
 
Türkiye, diğer avrupa ülkeleri ve Amerika'ya kıyasla daha dağlık, tepelik bir ülke. İnişler, çıkışlar, dik yokuşlar ister istemez motorsuz taşıt kullanımını olumsuz yönde etkiliyor. Yokuşların fazla olması, kondisyon gereksiniminin yanı sıra seyahat süresini de uzattığından, bisikleti ulaşım aracı olarak kullanmak sadece çok sınırlı bir kısım vatandaş için tercih konusu. Otoban gibi bisiklet yolları yapılsa dahi çok çok iyimser bir yaklaşımla, bu sınırlı grubun en faza %50'si ulaşım için bisiklet kullanmayı tercih eder. Bu en iyimser oran dahi motorlu taşıt kullanıcılarına kıyasla devede kulak bile etmez.
Yukarıda bisiklet yolu ile ilgili belirtilen sorunların hiç biri çözümsüz değil. Fakat bu çözümlerin hayata geçirilebilmesi, öncelikle bu çözümlerden kaç kişinin yararlanacağına bağlı. Araç yolunda trafik tıkalı iken, kaldırımda yayalar omuz omuza yürürken, iki alandan da kesinti yapıp yarım saatte bir bisikletin anca geçeceği bir bisiklet yolu yapmak topluma fayda getirecek bir olay değil.
İdeal koşullarda elbette motorlu taşıt ve yaya yolundan ayrılmış bisiklet yolu en iyisidir. Fakat ülkemizde, özellikle İstanbul gibi tepelik bir şehirde, bu yolların yapımı ve bakımı, kullanıcı sayısı baz alındığında ne yazık ki pek mümkün gözükmüyor.
Ayrıca, yasal mevzuata göre motorlu bisikletler için de bisiklet yolu kullanma mecburiyeti var. Dolayısıyla elektrikli skuter ve 50 cc'ye kadar olan motorları da bisiklet yollarında görebilirsiniz.
 
bisiklet yolunu genel anlamda faydalı buluyorum, ancak öncelikle tasarımın değil işlevin tartışılması gerektiğine inanıyorum. işe, okula, pazara götürmeyen bisiklet yolunun tasarımının bir önemi yok, teferruat.
 
@Muzdarip rampalar bahane olmamalı kendim bullundugum şehir burdur da öyle kimsenin zorlanacağı yokuş yok eğim afzla değil 3-4 ancadır.lakin istenilirse rampalara bir çözüm bulunur.(eu ülkesinin birisinde çok dik bir rampaya konulan bisiklet bandı gibi-bisikleti yukarıya kadar çıkarıyor yürüyen merdiven gibi) ancak bisiklet türkiyede tutulursa araba kullanılmaz araba kullanılmazsa her yıl tonla giren vergi yükü başka kalemlere yansıtılır mesela bisiklet ve parçalarına ötv gelmesi gibi.olmaz demeyin olur meyve suyuna gelen ötv bi gün gelir bizi vurur
 
@Desert Fox 'araba yerine bisiklet kullanılsın' demek pembe düşlerden öteye geçemez. Araba başka bir şey. Kamyon yerine, tır yerine doblo kullanılsın diyor musunuz?

Her motorlu aracın amacı farklı. Ben 2 senedir işime bisikletle gidiyorum. Ama aracım var, vergi veriyorum, yakıt alıyorum.

Arabayı satıp Ankara'ya eşimle bisikletle mi gidelim?

İşte bisikleti böyle hayalperestlik yüzünden de düzgün tartisamiyoruz malesef.

Bu arada şunu da ekleyeyim, @Muzdarip arkadaşın bahsettiği şu. Zaten E5 kullanıp işe giden kaç kişi var? Ama çıkıp da işte 'bisiklet yolu yapılsın mı?' dediğin zaman herkes talep ediyor. Sonuç? Günde 3 kişi kullanıyor.

Bunların hepsinin bir sonucu var, siz E5'in 1 kmlik kısmını daraltın, bütün İstanbul kilitleniyor. O yüzden bu işler 'birileri istiyor' diye değil, varolan, gerçek bir talebe göre yapılır.

Sizin arabaniz var, ama trafiğe cikmiyorsaniz kimse durduk yere yol yapmaz. Siz trafiğe cikiyorsaniz, yollar size yetmiyorsa, tıkanıyorsa çözüm üretmeye çalışırlar.
 
öncelikle şehir merkezlerini birbirine bağlayan bisiklet yolları olsa benim için yeterli, ara yollarda sürücülerle daha az sorun yaşıyorum ama çevre yolunda zikzak yapan bir psikopat yüzünden ölmekten korkuyorum
bizi kapımızdan alıp okula, işe bırakacak bir sistem düşünemiyorum, hollanda gibi düz bir ülke olsak istenir elbet ama burada araçlar kendi şeritlerinde gitmeye, dönüşlere ve azami hızlarına dikkat etse kafi
 
@emeritus Bir şeyi sormak istiyorum mesela. O şehirlerin arasında yüzlerce köprülü kavşak, yüzlerce kontrolsüz geçiş, yüzlerce tali yol var.

Bu geçişlerde bisiklet yolu nereden geçecek? Diyelim ki döneceksiniz, bisiklet yolu nereden dönecek? Ben arabayla giderken sağdan traktör fırlıyor, zor kurtarıyorum. Sağda ayrı, hiç araba gelmeyen bir yerde traktörler, motorlar vs. fink atarken nasıl güvenle bisiklet sureceksiniz?
 
@Buğra C bisiklet yolu olsun diyorum zaten ama şehirleri, ilçe merkezlerini birbirine bağlasın bana yeter, ama benim gördüğüm okulların önüne göstermelik 1 km mavi boyalar ve sahil şeritleri ve göl kenarlarına gezi amaçlı yapılıyor bu yollar
traktör ve bisiklet arasındaki ilişkiyi anlamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
@Ozy neyi nasıl yapacağımız konusunda bile sıkıntı var malesef. Bir arkadaş da ilk önce amacı yazmamıza rağmen amaç amaç diye tutturmuştu. Bir sorun, proje ile şöyle çözülür.

İlk önce bir sorun tespit edersiniz. Sorun, çözümün ilk basamağıdır. Mesela buradaki sorunu bulalım:

Sorun: Bisikletlilerin trafikte tehlikeler yaşamaları.

Buna uygun bir amaç yazıyoruz.

Amaç: Bisikletlilerin trafikte güvenliklerini sağlamak.

Buna uygun tehlike kaynaklarını belirlemek lazım. Bisikletcilere tek tehlike araçlar mi? Yollar da tehlike mi? Araçlar nerede tehlike, şehir içinde mi şehirler arasında mı? Bunların hepsini analiz etmek lazım. O yüzden ilk yazıda sorunları yazdım ki 'bu sorunu ben de yaşıyorum' veya ben de başka bir sorun yaşıyorum densin. Bütün sorunları teker teker tespit edersiniz.

İkincisi, çeşitli senaryoları değerlendirmek. Mesela yollarin kenarındaki çukurlar bana tehlike yaratiyorsa, yolun kenarını ayrı bisiklet yolu yapmak bana çıkar sağlamaz.

Yani özetle, ilk basamak olarak 'bisiklet yolu yapılsın' deyip, sorunları bile doğru düzgün tartışıp tespit etmeden bir sonuca ulaşamazsanız, çocuk eglendirirsiniz. O yüzden bir şeyi ince tartışmamız, bu bir sorundur, bu bir çözüm olabilir dememiz lazım.

Ama bakıyorum, insanlar 'çok uzun bu ya' diye okumaya bile eriniyor. Böyle bir toplumda bir şeyin çözülebilmesi zaten mucize oluyor.

@emeritus bakın izah edeyim.

Sondan araba gidiyor, sağdan da siz (bisiklet yolundan). Araba geldi, sağa dönecek. Şehirler arası yol olduğu için 90 km/s hızla gelip yavaşlıyor. Araba sağa dönecek, yani bisiklet yoluna. Bisiklet yolu orada kesilmek zorunda.

Bu iyi bir örnek. Daha kötüsü: Mesela siz sağdan gidiyorsunuz, ileride köprülü kavşak var.
koprulu-kavsak_%20244670.jpg

Bisiklet yolunu nereden geçirmeyi planlıyorsunuz? Nasıl bir şey var kafanızda merak ediyorum.

Ben de diyorum ki işte 'yapılsın da nasıl olduğuna karışmam' demek yerine çözüm üretin, fizibilitesi olmayan şeye ısrarcı olmayalım boşuna.
 
Soru guzel, sorun buyuk, cozum karmasik...
Ilk olarak istatistikler belirlenmeli, hedefler saptanmali ve buna uygun gercekci yaklasimlar saglanmali.

Araba! Alirken yuksek vergi odersiniz, surekli olarak yakıtını ve yuksek vergisini odersiniz, plakasina, muayenesine, sigortasina, surucu belgesine, kopru-otoban vb. pek cok yol kullanımına ek ucret odersiniz. Servisi, parcasi, lastigi vb. yan sanayi hacmi cok yuksektir.
''Oto sanayi'' lafini hepimiz biliriz ama hic duydunuz mu ''bisiklet sanayi'' :p
Oncelikle ulkenin cografi yapisina, motorlu arac (her turlu 4 ve 2 teker motorlu arac) sayısına ve bisikletli sayisina gercekci bir bakıs atmak gerek. Sonra ekonomideki getirilerine bakmak gerek. Bizde ekonomideki kazanc denince devletin kasasina akittigi paraya bakılır. Ornegin bisikletli yayginlasirsa arac ve parcalarina, akaryakit ithalatindaki harcamalara getirdigi haffletici ve olumlu yanlarina, hava kirliligindeki azalmanin kamuya yararina ve ilac sektorune yansiyan tasarrufuna bakilmaz. Obezite karsiti saglikli yasam etkileri ile butcede olumlu yondeki etkilerine bakilmaz.
Bisiklet devletin ozellikle vergi kalemlerinde degersiz bir tasittir ve desteklenmez...
Kaldi ki bisiklet yolu isteyen ve ulke capinda azinlik olan bisikletcilerin buyuk cogunlugu sportif ve gezi amacli bisiklet yolu ister. Kaldi ki tum dunyada bisiklet yollarinin cok buyuk bir kısmı spor-gezi amacli degil, ulasim amaclidir. Bu nedenle youtube daki yabanci bisiklet yollarina dair videolarda da gorulecegi gibi, yayalara, kavsak ve gecislerde tum trafige uyum saglamaya mecbur kalirsiniz. Oyle ''burasi bisiklet yolu frene dokunmak ancak ben istedigimde olur bosaltin!'' kavramli bisiklet yolu ancak ozel amac icin yapilmis bisiklet parkuru ve velodrom tarzi tesislerde olur.
Bu yuzden ben bisiklet yoluna cokta taraf degilim. Olursa ve mantikliysa kullanirim. Bisiklet yolundan once ''trafikte, kamusal alanda ve sosyal yasamda insan'' uzerine bilinc kazandiracak egitimlerin artmasini isterim. Ceza ve yaptirimlarin karsisindakini hice sayan, saygisizca kural ihlali yapan yaya, bisikletli, motorlu arac kullanan herkese ayni sekilde uygulanmasini isterim.

Ondan sonra bisiklet yolu gelmis gelmemis cok onem arzetmez zaten. Boylesi bir bilincli toplum olusursa, bu toplumun yoneticileride ayni bilincle dogru ve yenilikci kamusal ihtiyaclari degerlendirip geregini yapacaktir emin olun.
 
Öncelikle ben de bisiklet yolunu hemen hemen hiç tercih etmeyelerdenim. Ancak yorulduğumda (bisiklet yolu da uygunsa) giriyorum. Nedenlerini sizler de belirtmişsiniz zaten.
Bu konuda tek eklemek istediğim bisiklet yolu engellerle taşıt yolundan ayrılsa da anlamı yok. Bir örneği Pendik'ten Kaynarca'ya doğru sahil yolunda var. Arabalar bir şekilde başını sokabilirse park ediyor, onu da engellerseniz bu sefer temizlik aracı giremediği için her türlü cam,vb. pislik oluyor ve hiç sürülemiyor. Yaya alanlarının içine yapılmış bisiklet yollarından en azından yayaları ezmeyecek hızda gidebiliyorsunuz.

Bütün bu tartışmaları sonuçta bir avuç bisikletli olarak yapıyoruz. Bütün herkesi ilgilendiren, kamu yararı (bence) tartışılmaz şekilde daha fazla olan kaldırımlardaki araç işgali konusunda bile ülkemizde dişe dokunur hiç adım atılamıyorken çok daha az insanı ilgilendiren bisikletlilerin güvenliği konusunda ne yazık ki fazla bir gelişme beklememek lazım. Tabii ki bu hiç sesimizi çıkarmayalım demek anlamına gelmiyor. Sadece sesimizi çıkarıp az da olsa duyurduktan sonra alınan sonuç sıfır veya sıfıra yakın olunca moral bozmamak gerekiyor.
 
@Buğra C isteyen istediğini kullanabilir hocam ama görüyoruz ki yakıt fiyatlarına tepki olarak ışıklarda kontak kapatıp tekrar marş basıyor halkımız böyle devam edebilir.bulundugum şehir küçük bir şehir bisikletle bir ucundan bir ucuna normal bir tempo ile 30 dk da gitmek mümkün .evimden çıkıp merkeze yürümem 30 dk.zaten arabanın değerini söylememe gerek yok statü derecesi,karşındakı kızın ilk sordugu sorulardan vicdanımıza elimizi koyup ülkede yüzde kaç kişinin gerçekten araba ile bir yerden bir yere gitme ihtiyacı var? istanbul zaten bu araba cennetinden iyice payını almış bir şehir bu saatten sonra ne yapsa o trafik hafifletilemez ancak diğer şehirlerde bu mümkün.

zaten boşa kürek çektiğimin farkındayım elion musk hayal eder marsa roket yollar ama biz bir bisiklet yolu yapamayız vizyon bu kadar.bisiklet yolları yapılır her şekilde yapılır yeter ki istensin,halk teşvik edilebilir yaygınlaştıralibilri bu bize kazanç sağlar halk spor yaptıkça daha sağlıklı olur,daha verimli iş gücü ve daha az hasta olma-sağlık giderlerinde düşme olur

@Buğra C çözüm olarak hiç konu ile bilgisi olmayan ben bisiklet yolunun kesilmesi gerektiği yerlerde yer altından bir süre devam edebilir ya da arabaların geçebilmesi için minik köprülü dönen yollar yapılabilir
 
Geri