Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikleti hafiflettim, rahat ettim.

Scudo
Yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Herkes zekası, kapasitesi dahilinde birşeyler söylemiş, yazmış...
Yapılan yorumlara küsmem sözkonusu değil elbette.
Konuyu paylaşmak istediğimde, forum yöneticileri konuyu uzun süre neden belirtmeksizin bekletince forumdan ayrılma kararı vermiştim.
Konuyu geçte olsa açtıklarına göre sorun benim açımdan çözülmüş oldu.
Elbette yazdıklarım şakayla karışık, ağırlık takıntısı olan arkadaşlara farklı bir bakış açısı katmaktı, naçizane...
Hem gülelim, hem düşünelim dedim....
Eğer "Tiagra setimi satıp, üzerine 7000 tl verip Dura-ace sete terfi ettim" bu sayede 25 gram kazancım olduğunu umuyorum deseydim, kimse etek tıraşından bahsetmeyecekti....
Yinede iki teker üzerindeki herkes benim için çok değerli.
Herkese mutlu, yavaş, sağlıklı sürüşler dilerim.
 
Bence biraz da olsa lüzumsuz taşlama yapılmış. Yol bisikletinde belki 15-20 gr çok önemli olmasa da totalde bazı değişikliklerle 1 kg'ye yakın tasarruflar elde edilebiliyor. Bu iş sticker, jant teli vs. ile değil, hem daha rijit hem de daha hafif malzemeler kullanılarak sağlanıyor. Belki de çok sıradan olacak ama damlaya damlaya göl olur hesabı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
arkadaşın dediğini ben de yaptım. fark olmayınca üzerimdeki bütün elbiseleri çıkarıp kullandım, bi baktım çıkamadığım düz duvarlara tırmanıyorum.
suudi-prens-bodrumda-ciplak-bisiklet-surdu-1408171200_m2.jpg


@Yankı
@Yankı

bisikleti bırak sticker'larla gez. daha rahat edersin.
 
en ağır kadro değil mi arkadaşlar?? kadroyu sök,maşayıda çıkar sace 2 tekerlek kalsın tamammı aga? şü bmx de olan uzun çubuklardan al düz şekilde yat onları tut arka ayaklarıda yasla üstüne yama aşağı sal 5 k gidersin
 
valla benim bisikletin üstünde toz vardi attım 1 gram hafifledi %20 eğimde 100 bastım (yokumş) tasvsiye ederim gibi birşey olmuş bu
 
madem agirlik konusu açılmışken soray8m arkadaslar sizce 14.5 jg bisijlet ile 12.5 kg bisiklet arasinda ne kadar. fark olur? kendin kilo versen derseniz eger zaten zayif bir bireyim
 
@Desert Fox

F=m.a
Newton'un ikinci hareket kanunu.Uygulanan kuvveti sabit düşündüğünde daha az kütleye daha iyi ivme kazandırırsın.Kısacası farkeder.
 
@hamlet2006 hocam 1 km saat hiz 5,10 km saat hiz farki olur benim icin onemli olan bu?
 
Yıllardır ağır bir bisiklete binen birisi olarak söyleyebilirim ki. Sürekli eğimli yolda kullanmıyorsan ağırlığın çok fazla bir etkisi yok. Akselerasyın dediğimiz hızlanmaya etki ediyor. Aerodinamik, rüzgara ne kadar direnç gösterdiğin lastiklerin ne kadar geniş bunlar daha önemli oluyor. Ben mtb ye 1. 75 lastik taktım 60 psi hava basıyorum. Göbeklerim rulmanlı. Önünde arkasındaki bagaj ve taşıma sepeti hepsi beraber 28 kg geliyor. Ve taşıt yolunda 35 kmh den yavaş gitmiyorum. O da 18 vites olduğundan .:) Benim tavsiyem lastikleri inceltmen. Ihtiyacın yoksa çamurluk gibi şeyleri sökmektir. Zaten geriye fazla bir şey kalmıyor gramlarla uğraşmak gereksiz derim. :harika:
 
@Desert Fox Yine bildiğin şeyleri yazacağım.
İki bisiklet arasındaki
-Ağırlık farkı
-Aerodinamik yapı
-Göbeklerin akıcılığı
-Esnemezlikleri
-Lastiklerin yuvarlanma direnci
vb yi de dikkate almalıyız.
 
@Desert FoxYerçekimi ne kadar ağır olursan o kadar zorlar diye düşünüyorum. 1/2mvkare den yola çıkarsak aynı kuvveti uyguladığın zaman eğimin %0 olduğu yolda hafif bir bisiklete göre dezavantajın olur.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ağırlık olarak en etkili parçanın lastik ve jant olduğunu okumuştum. Bunların ağırlığını azaltmak, diğer komponentlerin ağırlığını azaltmaktan daha etkili oluyor. Bunun büyük çapla dönen parçaların daha fazla inertiası olması sebebinden olduğunu söylüyorlardı...
 
Şimdi birazda ciddi ciddi sohbet edelim...
Başlamadan ricam, önyargılarınızı, doğrularınızı bir kenara bırakın...
Gelin, "biz ne yapıyoruz" u konuşalım !
Ben Türkiye'deyken mesleğim uçak teknisyenliğiydi. THY ve Sonrasında Onur havayollarında mesleğimin zirvesindeyken yurt dışına yerleşme kararı aldım.
Maddi durumum çok çok iyiydi, halada öyle allaha şükür.
Yelkenli yatıma atladık, çoluk çocuk, ver elini Malta.
Neyse buraya yerleştik, çocukların okulu, iş, ev, araba... 1 yılda iyi kötü bir düzen oturttuk, alıştık, sevdik...
Şimdi gelelim asıl meseleye.
Yeni bir hayata başlarken, yeni kurallar koyup, hayatımızı olabildiğince sadeleştirme kararı aldım.
Türkiye'deyken, Subaru kullanırdım hep, Legacy, Forester vs. İstesem buradada gayet güzel bir araba alabilirdim. Ama 1500€ ya 1998 model Peugeot 406 (full) aldım. Sorunsuz, severek kullanıyorum.
Türkiye'deyken müzik sistemime aldığım kablolardan daha ucuz, AMA YETERLİ...
Yaşadığım ada Gozo, merak eden haritadan baksın, bizim Bozcaada'dan biraz büyük, Malta'ya bağlı, yozlaşmamış, doğası bozulmamış bir cennet.
Yerli dildeki ismi"Ghawdex", huzur, mutluluk demek.
Ada küçük, markete, sağa sola hep arabayla gitmek pek pratik değil, Türkiye'de güzel bir chopper motosikletim vardı, Yunanistan falan gezerdim. Yine motosikletmi alsam diye şeytan dürttü, ama kuralı koymuştuk baştan ; "hayatı basitleştirecektik"...
Bisiklet almaya karar verdim... Canyon markası bildiğim (eski bir dostumun tavsiyesiyle) güvendiğim bir marka. Cyclocross CF 8.0 da karar kıldım, 2,500€ civarı bir fiyatı var.
Sipariş aşamasına gelmeden kendime gelmem uzun sürmedi allahtan.
Gittim çocuklara birer sıfır (€170 ve €195), kendime de ikinci el (€70) birer MTB aldım. Akşamları adayı dolaşıyoruz, gündüzleride market vs. işimizi görüyoruz.
Üzerindeki eskimiş sticker ları söküp attarken amacım tabiki hafiflik değil, sade, temiz bir görünümdü. Bu konu biraz muzipçe böyle doğdu.
Bütün bakımlarını, ayarlarını, yağlamasını, temizliğini yaptım...
Tourney set var üzerinde, ne yaptıysam ön vitesin ayarını birtürlü tutturamadım, ilk bir ay sonunda baktım ki; önde sadece orta dişliyi kullanıyorum, en küçük ve en büyük dişliler "gereksiz"...
Önde 24/34/42 var, arkada 6 lı 14/28 var.
Bende ön vites aktarıcısını, kablusunu ve kontrol ünitesini söktüm attım. Ön dişli gurubu perçinle sabitlenmiş, perçinlerinden büyük dişliyi de söktüm.
1 X 6 lı (önde 34, arkada 14/28) sistemin yanında, olaki dehşet bir rampayla karşılaşırsam diye gizli silahım 24 lük küçük dişli de duruyor (gerçi daha hiç kullanmadım).
Işıklandırması, yedek iç lastiği, yama seti, üçgen çantası, minik el pompası, en ucuzundan hız/km göstergesi, pedalları hepsi toplamda 14,5 kg civarı...
Severek, keyifle kullanıyorum. Bazen düşünüyorumda "Canyon alsaydım daha mı mutlu olacaktım ?"... Kesinlikle hayır !
Sizce ?
Herkese yavaş, mutlu, sağlıklı sürüşler dilerim.
 
Lastiklerin ve jantlarn kalitesi bisikleti şaşırtıcı şekilde akici ve keyifli edebilir. Önde 4 kiloya yakın bir düşük seviye süspansiyon maşa şaşırtıcı şekilde sizi hayattan sogutabilir
 
Konunu başında bisikletimin fotoğrafı var...
Ön, arka sabit maşalı... Süspansiyon yok !

Lastikleride alır almaz değiştirdim zaten, çiftine 16-17€ civarı verdim, gayet başarılılar...

1537200471696128735234.jpg

26" X 2.00
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Erensoy Murat bey,

"biz ne yapıyoruz"u tartışırken, yaşama biraz da nereden tutunduğunuza göre tavır almak gerek...

Demem o ki, yelkenli yatına atlayıp Malta'ya yerleşecek denli ekonomik özgürlüğe sahip birinin "hayatını basitleştirme/sadeleştirme" melankolisiyle, yaşamı boyunca her türlü keyfin ancak tortusunu harmanlayan insanların konumlandıkları döngü bambaşka mırıltılar barındırıyor :)

Ciddi olduğunuzu varsayarak yazayım dedim...
 
Geri