Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin yasak olduğu yerler

Derya Bey yazmış,
"Şimdi bazı arkadaşlar nerede yazıyor bu yasak diye sorabilirler ancak kanunlar uyulması zorunlu kurallardan çıkartılacak sonuçlardır.Yani adam öldürmek yasaktır,şeklinde bir uyarı var mı? Yok ama öldürürseniz bir yaptırımı var"

"kanunlar uyulması zorunlu kurallardan çıkartılacak sonuçlar" değildir. insan öldürmenin yasak olduğunun düzenlenip düzenlemediği sorulmuş...insan hayatının dokunulmazlığı Amerika bağımsızlık bildirgesinden, Fransız insan ve yurttaş hakları bildirgesine, insan hakları ile ilgili bütün evrensel sözleşmelere ve tabi bu düzenlemeleri onaylayıp kabul eden TC anayasası ve Türk Ceza Kanunda vardır.
şimdi çevre yolunun, otoyol statüsünde olduğunu yazan hiçbir resmi-hukuki düzenleme bulamadım. çevre yolu kanunen tanımlanmıyor bile...
çevre yolu otoyol olarak yorumlanabilir belki ama neye istinaden. hukuki yorumlar isnatsız yapılamaz. otoyol tanımından yola çıkarak bir yorum yapabilirsiniz belki o da daha önce yazdığım gibi trafik kanununda erişim kontrollü yol olarak tanımlanmaktadır. erişimi kontrol etmeye yönelik bir uygulama, işaretleme ya da turnike vb. yoksa, eksiklik kanunun uygulayıcısındadır, kullanıcı sorumlu tutulamaz. yasal dayanağı olmayan bir suç ve ceza tayin edilemez. ben söylüyorum, öyle demek, pek hukuk bilmemek olur. bunu polis yapsa bile...böyle bir muamele ile karşılaşılabilir tabi, durumdan vazife çıkaranlar bu forumda bile olduğuna göre, emniyet içinde böyle memurlar mutlaka olacaktır. hele bilmiş sürücülere karşı...
isteyen şu linkteki trafik kanunu inceleyebilir: (link)
burada sadece, 136. maddede bisiklet sürücülerinin uyması gereken kurallar var.
bir de ayrıca trafik cezaları ile ilgili emniyetin trafik denetleme şube müdürlüğü web sayfasında trafik cezaları listesi buldum. orada da ilgili şu maddeler var:
65/1-j Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosikletleri kurallarına uymadan sürmek
66 Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosikletleri kurallarına uymadan sürmek

bunların cezası nedir tam bulamadım. resmi bir sitede 130 TL gibi bir para cezası gördüm. bisikletle yapılan trafik kuralı ihlali tam olarak tanımlanmış değildi.
Haklarımızı ve sorumluluklarımız bilirsek, daha bilinçli bir bisiklet sürücü oluruz...bir başka seçenek olarak büyüklerimize ve devletimize boynumuzun kıldan ince olup, insafina sığınmak ihtimali var tabi...:)
 
Scudo
hasan söylemez'e e mail atıp bilgi alabilirsiniz :) adam bisikletle Türkiyemi gezdi. nerelerden gitti hangi yolları kullandı sürücülerin tutumu yasak olan yerler vs. bilgisi vardır :) illa hasan abiye sormanız gerekmez tabi böyle tur yapan büyüklerimiz, yaşıtlarımıza bisikletçilere sorabilirsiniz :) istanbulu pek bilemiyorum fakat otoyollara bisikletle girmek yasak arkadaşlar. ayrıca çok tehlikeli. sağ banket geniş fakat kazalardan dolayı cam kırıkları dolu yani lastiğiniz patlar yapmak için inersiniz uğraşırken dalgın bi adam gelir Allah korusun... yasak olmasa bile tehlikeli bi yol galiba e-5 dediğiniz yer. kanunlardaki boşlukları bulup kullanmak mantıklı değil zaten bizler için sonuçta hayatımız söz konusu. bunun eğlence ve zevkle bi alakası yok iyi pedallar tehlikesiz sürüşler
 
beyler sorun yok. aynı mahalledeniz pm atsaydınız yanıtlardım :) e5 falan sorun olmuyor. hergün e5'de antreman yapıyorum. ortalama hız 35-37 oluyor, sprint noktalarım var 65e çıkabiliyorum yol imkan verdikçe. belge falan gerek yok,yanınızda pompa,iç lastik ve yama takımı olsun daima.
al bisikletini sağ şeritten tam yol ileri .. başka bilgi istersen facebooktan yaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Yamalı
@Onur Kahraman

Sağ ol Onur ama bu soruyu benden başka merak edenleri de düşündüğüm için buraya yazdım belki onlar da aradıkları soruya istediği cevabı alır ya da merak ettiği başka soruları sorabilir diye ben de vesile olmak istedim ama bir daha kine sana özel de yazarım üzülme sen. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih_ÇELİK
@Engin Sarı

Yazımın özünü yanlış anlamış olduğunuzu üzülerek ifade etmek isterim.Şöyle ki;
Arkadaşlar yasayla tarif edilmemiş bazı olgularla hareket edip edemeyeceklerine ilişkin bir döngüye girmişler.Ben de her şey açık bir biçimde yazmaz dedim ve hala söylüyorum.Bahsettiğiniz yasaları gayet iyi bilirim.Tam benim cümlem ile:"Adam öldürmek yasaktır" diye bir yasaklama olmayacağını,insan öldürmenin yaptırımlarının zaten ceza yasalarında var olduğunu ifade ettim.Bir örnek daha vereyim.Trafik yasasında,ayaklarınızı gidon'un üzerinden sarkıtarak sürmek yasaktır" şeklinde bir madde yoktur ancak bu şekilde yakalanırsanız,trafik güvenliğini tehlikeye atmak,güvensiz ve emniyetsiz araç sürmek gibi maddelerden ceza alırsınız,örnek bunun için verildi.Buradan insan hakları evrensel beyannamesine gitmeye hiç gerek yok."kanunlar uyulması zorunlu kurallardan çıkartılacak sonuçlar" değildir diyorsunuz,o zaman kanunların ne olduğunu da ekleyiniz.Sevgili Engin kardeşim,o yazıda ben gençleri kurallara,kanunlara uymaya davet ettim.Kendi hayatları ve başkalarının güvenlikleri için.Bilginize saygıyla sunarım.
 
babaeski-lüleburgaz arası e-5 20-21km mesafe bisiklet hep gidip geliyoruz yolda çevirme yapan ekip otosunun yanından 2-3 defa geçtik kimse durdurmadı bizi....
 
@hakan aydın55
Bahsettiğiniz yol E80 otoyoldur.E5 değil.E5 dediğiniz yol-ki artık E5 diye bir yol olmadığını defalarca yazmıştım-,E80'in güneyindedir ve adı D100 karayoludur.Durdurulmamış olmanız E80 i kullanabileceğiniz anlamına gelmez.Özellikle gençlere doğru örnekler verelim.
 
çevreyoluna çıktığım zamanlar üç sorun yaşıyorum:
- yol açık olduğunda araçların yüksek hızlarda gitmeleri nedeniyle araç rüzgarının veya fırlattığı parçaların tehlike yaratması
- yolda tarfik varken bu defa makaslama yapan araçların olması
- bir ihtiyacınız olduğunda yakınınızda hiçbir yer olmaması, en yakın benzinciye ulaşılmasının zorunlu olması

bu yollar yayanın olmadığı yerler olduğundan sürücüler dikkatlerini diğer araçlara göre endeksliyorlar.

benim tek yapabildiğim haritadan tali yollar bulmak, mümkün olduğunca bu yollara girmemeye çalışıyorum, ne de olsa 25 yıllık araç kullanıcısyım.

açıkçası bu yollara çıkarsam en son aklıma gelen ceza yemek olur.
 
@Gökhan Toros

Sizin dediğinizin doğru olma olasılığı yüksek. Aklımda yanlış kalmış olabilir. Kanuna bakıp buraya tekrar yazarım. :in:
 
yahu herşeyi geçtim, otobanda bisiklet sürmekten ne zevk alınır ki allahaşkına? otoban serbest bırakılsa o eksoz dumanı o gürültü ve seni sıyırarak geçen kamyon. otobüslerin arasında bisiklet sürecek kaç yol arkadaşı bulacaksın kendine?
 
@mtsemiz

söylediklerinize ek olarak bana daha güvensiz geliyor otoban. oradaki süratler epey yüksek. yasak olmasının geçerli sebepleri var. geçen yıl bir bisikletçi dostumuz ankara da otobanda hayatını kaybetmişti hatta.
 
Ben de alternatifi (yan yolu) varsa otoyoldan uzak durmayı tercih edenlerdenim. Polismiş, yasakmış ve ceza yemekten öte hızdan dolayı kendi canınız daha önceliklidir diye düşünmekteyim. Ancak şunu da belirtmeliyim:

Yan yollarda daha çok sapak ve az miktarda emniyet şeridi var. Hatta bugünden örnek vereyim. Sultanbeyli Belediyesi, paralı yolun kuzey tarafındaki alternatifini kısmen düzeltmiş ama Kurtköy tarafına giderken emniyet şeridinin çok dar olduğu veya hiç olmadığı yerler var. Sanki sol taraf referans alınmış ki dönerken daha iyi. Bir yerde gidiş/gelişi ayırarak çift şerit yapmış ama çok kısa.

Otoyolların emniyet şeridi ise doğal olarak çok daha geniş ve kenarlar daha temiz. Temizlik açısından yan yollar ile kıyas bile edilmez. Hatta diyebilirim ki yan yollarda rahatlıkla lastiğiniz patlayabilir. Tabi eğimli yolları sevenler için biçilmiş kaftan. Otoyollar ise çok sıkıcı ve bir arkadaşın dediği gibi ikmal mevzusu sıkıntılı. Ancak benzinci denk gelirse ama o da pahalı. Oysa yan yol marketlerinde 25 kuruşa 500 ml. su bile bulabiliyorsunuz.
 
@Taner Yamalı

Ayrıca emniyet şeridini kullanan, makas atan vs. psikopatları da lütfen göz ardı etmeyelim. Otobanda lastiğiniz patladığında ya da arızalandığında emniyet şeridine parketmek zorunda kaldığınızda uyarıcı ikaz levhası, reflektör vs. yi aracınızdan mümkün olduğunda uzak bir noktaya koyun ki bu psikopatlar önceden farkedebilsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Dinçer
Emniyet şeridi ismi ile müsemma demek isterdim ama bizim memlekette risk şeridi gibi bir şey. Atlattığımız büyük tehlikelerin büyük çoğunluğu bu şeritte gerçekleşti. Ankara'nın İstanbul Yolunde olduğu gibi eds sistemlerini her yere yaymak gerek. Başka türlü kimsenin trafik kurallarına uyacağı yok. Hani öküz arabasında ucu çivili değnek kullanırlar ya öküzü gütmek için...
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Dinçer
e-5 bir paralı otoyol değildir ya bisiklet yasak değil bence. ben de gebzeden tuzlaya iki yöne de pek çok kez gidip geldim. hatta tek seferde 23 kişi e-5ten feribota gittiğimiz oldu hçbir sorun olmadı.
 
@Deniz Onur SARIOĞLU

Arkadaşlar Karayolları Kanununa göre otoyollara bisikletle girmek yasak.
 
Geri