Scudo Sports

Bisikletle ters yönden gitmek

Kaska takılan küçük ayna bu olayın çözümüdür.

LG-K350 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
@sonyaz

(link)

Bisikletliler için Trafik Kuralları
trafikte bisiklet kullanma kuralları

2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu göre ;Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır:

Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.

Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.

Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.


Ayrıca Şehir içi bisiklet kullanımını nasıl mümkün oduğunca güvenli hale getirebilirsiniz?
1) Her zaman sağ tarafta sürün.Hiçbir zaman trafiğe ters yönde sürmeyin.Arabalar köşe dönerken yada yokuş çıkarken bir bisikletle karşılaşmayı beklemezler...
2) Tek sıra halinde sürün.Başka bir bisikletliyi yada yayayı geçerken onlara seslenerek haber verin.
3) Şerit değiştirirken mutlaka arkanıza bakın.
4) Yolda tehlikeli şeylere dikkat edin.Çakıl yada çukur gibi şeyler kontrolünüzü kaybetmenize sebep olabilir.
5) Bütün durma işaretlerinde ve sokak ışıklarında durun.Birçok yolun kesiştiği yerlerde daha dikkatli davranın.
6) Her zaman sağ ve sol dönüşlerinizden önce işaret verin.
Sola dönüş:Arkanıza bakın,sol kolunuzu yana doğru düz olarak uzatın ve dikkatle ilerleyin.
Sağa dönüş:Sol kolunuzu dışa doğru uzatıp yukarı kaldırarak L şekli oluşturun.
7) Biskletinizin kontrolünü elinizde tutun.Ani dönüş ve sapmalar yapmayın.Sürücüler size çarpmamak için yeterince hızlı hareket edemeyebilirler.
8) Park etmiş arabalardan en az 90 cm. uzakta sürün.Birisi beklenmedik bir zamanda kapısını açabilir.
9) Arkanızdan gelen yada yanınızdan geçen arabalara kulak verin.
10) Arabaları çok yakından takip etmeyin.
11) Yol işaretlerini bilin ve onlara uyun.İyi bir sürücü yol kurallarını izler.
12) Her zaman için durmaya hazır olun.Ellerinizi frenlere yakın yada frenlerin üzerinde tutun
 
kısa 30-40 metre trafiği hemen hemen hiç olmayan yollar neyse de 100-200 metre ve daha fazlasında kaldırımda bisikleti ele alıp yürümek daha sağlıklı olur. Misal bugün sahil yolunda ters yönde giden bir arkadaşımız vardı ben en sağdaydım kendisi de tam karşımdan geliyordu onu gördüğüm gibi ardımdaki arabaya işaret yaptım mecburen şeridi ortaladım o geçer geçmez yine en sağa yanaştım. saatte 15-20 ile giden arabalar neyse de 40 km üstü hızlarla giden araçların ters yönden giden bir bisikletliyi görmesi için olan süre çok kısa iki taraf da insan olduğu için her an her şey olabilir. Gece tersteki bisikletli muhtemelen gündüze oranla daha belirgin olur da yine de tehlikeli.

Trafik kurallarına uyarak bisiklet de bir taşıt diye diretirken ters yönde giden bir bisikletlinin oluşturacağı algı da tartışılır
 
ben iddiasız bir bisiklet binicisi olarak diyorumki yoğun trafik varsa kaldırımdan giderim. iner iterim sorun değil. hergün arabamla, işe otoyol kullanarak gidiyorum. gidiş dönüş 80 km kadar. bahar mevsiminden itibaren sürekli bisiklete binen iddialı ve epey performanslı kişiler görüyorum. düzlükte herhalde 40 45 km civarı yapıyorlardır. emniyet şeridinden gidiyorlar ki zaten son hızları daha fazlasına izin vermiyor. buna rağmen epey sıkıştıkları ve tehlikeye düştükleri durumlar olduğunu fark ettim. özellikle rampa çıkışlarında. ekipman sağlam olsa da dikkatsiz yada umursamaz sürücüler nedeniyle böyle. bölünmüş yol olduğu sürece bu nedenle ben olsam karşı şeridin emniyet şeridinden sürerdim, geleni görürdüm ve gerekirse kendimi tarlaya atardım. trafik kuralı vs illaki binmem lazımsa, canımdan önemli değil. ne yazıkki 2sn beklememek için cart diye dönenlerin duranların yada kapıyı açanların yaşadığı yer burası.
 
İstisnai durumlar dışında ters yönden gitmek, en büyük zararı doğru yönden gelen bisikletliye verir. Bir çok kez bu durumu yaşadım. Tehlikenin büyümemesi için gerekli hamleyi de ben yapıyorum. Sadece trafiğin hızlı aktığı yollar değil dar sokaklarda da tehlike az değil.
 
Dik tırmanışta ağır vasıta ve minibüs eksozlarına tahammül edemediğimden,geniş yol veya bölünmüş yolda (araç durumuna göre) iniş yapılan ters yön kaçınılmaz bana göre.
 
Yol ve şartların durumuna göre değişir, yakın zamanda yapmış olduğum kaza da ters yönde gittiğim için kusurlu taraf ben olmuştum. Sonrasında polis'ten (kktc) aldığım bilgi sonrasında yasak olduğunu öğrendim. Tabii bu gibi durumlarda bisiklet kullanan kişilerin de ihmalkarlıkları rol oynuyor, kaza sonrası reflektörlü yelek ve ön arka aydınlatma grubu ve reflektör şeritli yeni lastikler almıştım.
Özellikle sokak başları ve park yapmış araç sıralarını kollamak gerekiyor, aniden kapı açan, karşıdan karşıya geçen, sinyal vermeden yola fırlayan araçlar oluyor.
 
Bugün beni caddede sürerken polis durdurdu. Akışın ters yönünde gitmelisin dedi. Anlamadım ilk başta saçma geldi yani. Dedim sakat öyle. Asıl boyle sakat diyo 😀 kurallarda akışla aynı yönde gitmek gerekiyor degil mi?
 
Bugün beni caddede sürerken polis durdurdu. Akışın ters yönünde gitmelisin dedi. Anlamadım ilk başta saçma geldi yani. Dedim sakat öyle. Asıl boyle sakat diyo 😀 kurallarda akışla aynı yönde gitmek gerekiyor degil mi?
Kesinlikle siz o görevliyi ciddiye almayın bence. Bir polis memurunun böyle bir öneride bulunması çok saçma. Sahte olabilir memurluğu. Bisiklet ve bisikletçi düşmanıdır belki 🤣.
 
Bugün beni caddede sürerken polis durdurdu. Akışın ters yönünde gitmelisin dedi. Anlamadım ilk başta saçma geldi yani. Dedim sakat öyle. Asıl boyle sakat diyo 😀 kurallarda akışla aynı yönde gitmek gerekiyor degil mi?
Tersten de sürsen akış yönüne de sürsen sakat. İstanbul'dan bahsediyorum. Araba sürücüleri zaten sağına soluna pek bakmıyor. Her gün deli gibi kavga oluyor motorsikletlilerle araba sürücüleri arasında. Kaldı ki bisikletliyi görecekler. Konuya dönünce, tabii ki akış yönüne sürmelisiniz.
 
Son zamandır artık gına geldi. Kendi şeritimden giderken karşımdan sırıtarak gelen andavallar yüzünden kaç kere kaza yapmaktan zar zor kurtuldum. Sol tarafımdan araç geliyor doğal olarak ve sağ taraftan ise karşımdan andavallar bisiklet ve scooter üstünde sırıta sırıta geliyorlar. Neden bu tarz aptallara ceza kesilmiyor? Birde utanmadan yol vermemi bekliyorlar.
 
Beraber kısa mesafe gezmek amaçli sürdüğümüz arkadasimin huy edindigi davranis ters yönden gitmek. Bide neymiş, diyor ki "düz yönden gidersen arkandan gelen arabayı göremezsin oda seni çok farketmez, ama ters yönden gidersen karsindan gelen arabayi rahat gorursun ve oda seni cabuk farkeder vs vs". Göbekten döneceğiz ben giriyorum sağ tarafa bu gidiyor soldaki ters yöne hey Allah ım... O sıra durup birbirimize bakıp gelsene olum buraya diye soyleniyoruz 😀
 
Son zamandır artık gına geldi. Kendi şeritimden giderken karşımdan sırıtarak gelen andavallar yüzünden kaç kere kaza yapmaktan zar zor kurtuldum. Sol tarafımdan araç geliyor doğal olarak ve sağ taraftan ise karşımdan andavallar bisiklet ve scooter üstünde sırıta sırıta geliyorlar. Neden bu tarz aptallara ceza kesilmiyor? Birde utanmadan yol vermemi bekliyorlar.
Bazı durumlarda ters yön kullanımı düz gitmekten daha güvenli olabiliyor. Mesela, Sahil yolu bostancı iskeleti geçtikten sonra tekrar bisiklet yoluna geçmek için asfalttan gitmek gerekebiliyor kaldırımdan gitmemek adına, bunun tam tersi Küçükyalıdan deniz tarafından gelinde de borancıdaki balıkçıların olduğu kaldırımı pas geçmek için yola inmek gerekebiliyor. Yani ters istikamet. Fakat burada bilmek gereken bu tera gidişin trafik kurallarına aykırı olduğu. Bir de karşıdan kendine göre sağ şeridin sağından gelen bir bisikletli varsa o bisikletle gelenden yol vermesi beklenmez, ters giden bisiklet yoldan gelen arabaları görebildiği için düz yoldan gelenin kaldırıma yakın kalmasını sağlayacak şekilde kendisinin yol vermesi gerekir.
Bu da kuralsızlık içinde kural aslında.

Doğrusu belki tam karşı istikamete geçip gitmek olur ama 3 şerit + 3 şerit yol var arada pek zor olur ya da ışıklardan geçip ileride geri sahil tarafına geçmek olabilir.
 
Bazı durumlarda ters yön kullanımı düz gitmekten daha güvenli olabiliyor. Mesela, Sahil yolu bostancı iskeleti geçtikten sonra tekrar bisiklet yoluna geçmek için asfalttan gitmek gerekebiliyor kaldırımdan gitmemek adına, bunun tam tersi Küçükyalıdan deniz tarafından gelinde de borancıdaki balıkçıların olduğu kaldırımı pas geçmek için yola inmek gerekebiliyor. Yani ters istikamet. Fakat burada bilmek gereken bu tera gidişin trafik kurallarına aykırı olduğu. Bir de karşıdan kendine göre sağ şeridin sağından gelen bir bisikletli varsa o bisikletle gelenden yol vermesi beklenmez, ters giden bisiklet yoldan gelen arabaları görebildiği için düz yoldan gelenin kaldırıma yakın kalmasını sağlayacak şekilde kendisinin yol vermesi gerekir.
Bu da kuralsızlık içinde kural aslında.

Doğrusu belki tam karşı istikamete geçip gitmek olur ama 3 şerit + 3 şerit yol var arada pek zor olur ya da ışıklardan geçip ileride geri sahil tarafına geçmek olabilir.
Bazı durumlarda ters yön kullanımı mantıklı olabilir lakin benim bu dediğim olay şehirler arası bir birini bağlayan uzun ana yollardan bahsediyorum. Düşünsenize otoyoldasınız karşınızdan bir kişi bisiklete binmiş size sırıta sırıta geliyor sola kaçsanız araç çarpacak sağ kaçsanız ters yönden gelen bisikletli ile çarpışacaksınız, eliniz kolunuz bağlı.

Bostancının orasını bilirim, en sevmediğim yerdir. Yanlış hatırlamıyor isem o dediğiniz bölgede kaldırımlar aşırı yüksek ve dar, ayrıca bisiklet yolu bitiyor ve emniyet şeridi yok gibi bir şey. Oradan ne zaman geçsem bisikletten inip kaldırımdan geçmek zorunda kalıyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Sabah işe giderken acıbadem carfour'dan Selimiye'ye çıkan caddede seyir halinde iken yol da hafif rampa, cadde de geniş, sabahın da erken saati henüz trafik sıkışmamış o yüzden trafikteki araçlara göre biraz yavaş kalıyorum. Yavaş kaldığım için de sağ şeridin sağına yanaşmış şekilde gidiyorum. Tam o sırada arkamda 15 metre uzaklıkta yaklaşmakta olan bir otobüs vardı, karşımda da başlıktaki eylemi gerçekleştirmekte olan binbine binmiş bir lavuk var. Kendimi otobüsün önüne atmak suretiyle bu martılı lavuğa yol verdim, otobüs biraz yavaşladı çok da tehlikeye girmedim ama korna ile söverken bir yandan da içimden sözlü olarak sövüyordum. Bu martı tipi araçların kiralık olanlarında bu davranışı çok fazla gözlemliyorum. Ters olmayan yönden giden martı yok gibi bir şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Sevgili bisikletsever arkadaşlar. Bisiklet motorlu değildir ancak nihayetinde bir taşıttır. Trafik kuralları yönetmeliğine göre bisiklet trafiğin aktığı yönde gitmeye mecburdur. Ters yönden giderse normal şartlar altında ters yön cezası kesilmesi gerekir. Ters yönden gitme olayı son yıllarda epey arttı. Bir bisiklet sürücüsü ters yönden giderse ve kaza yaparsa sekizde sekiz suçlu sayılır yani asli kusurlu sayılır. Yani karşıdan gelen araç sürücüsü sizi gıcıklık olsun diye çiğnese bile ceza almaz. Eğer bu kazadan sonra hayatta kalırsanız sizi çiğneyen aracın masrafını da siz ödersiniz. Son yıllarda maalesef bu kuralı ihlal eden bisiklet sürücüleri giderek artmaktadır. Bunun sebebi trafik polislerinin bana göre caydırıcı çalışmaları yeterince yapmamasıdır. Bu tür kişilerin plakasına ceza yazılmaz zaten ortada plaka yok. Polisler bu kişileri gördükleri her yerde durduracaklar ve hiç tolerans göstermeden kimliklerini alıp güzelce ters yön cezası kesecekler. Ardından bununla da yetinmeyecekler ve bu trafik cezalarını yerel basın ve medya organlarıyla paylaşacaklar. You tube mecrasında bunu örneği var. Hepiniz az ya da çok bisiklet sürüyorsunuz. Bisikletler yolun iyice sağına yanaşıp yanaşıp yaklaşık 80 cm genişliğinde bir yerden gidiyorlar. Şimdi diyelim ki sizlerden bazıları ters yönden geliyor olsun. Tam karşınızdan da illa ki eninde sonunda bir bisikletli gelecektir. Bu durumda ne yapacaksınız? Doğru yönden giden bisiklet sürücüsü mü kendini yola atacak yoksa ters yönden gelen bisiklet sürücüsü mü kendini yola atacak? Kim kendini yola atarsa özellikle trafiğin yoğun olduğu yer ve saatlerde kendini çok kötü riske atacaktır. Belki de 2 bisikletli çarpışacaktır. Çarpıştıktan sonra ikisi de yola doğru savrulup bir araç tarafından belki de ezilecektir. Ben bu konuda şikayetimi e-devlet üzerinden Cimer'e yazdım ve trafik polislerinden bu konuda caydırıcı çalışmalar yapmalarını arz ettim. Bu durumdan şikayetçi arkadaşlar lütfen benimle aynı yolu izlesinler. Allah korusun yarın bir gün ters yönden gelen bir bisikletli yüzünden kaza yaparsanız Cimer üzerinden yaptığınız resmi belgeli kanıt işinize yarayabilir. Ben zaten bu konuda Cimer'e şikayette bulunmuştum ancak maalesef trafik polisleri bu konuda caydırıcı çalışmalar yapmamış olacaklar ki bu talihsiz kaza başıma geldi deme hakkınız olur. Trafik polisleri hakkında da muhtemelen soruşturma açılır. Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Ters yönden gidenler genellikle martı vs tarzı elektrikli scooter kullananlar. Hatta birisinin ters yönden giderken karşıya geçmek için bekleyen yayaya çarpıp düşürdüğüne şahit oldum. Arabayla tam yanlarından geçerken oldu, sıkışık bi noktaydı duramadım geçtim, noldu bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Geri