Scudo Sports

Bisikletle yokuş nasıl çıkılır?

32'li ruble dişlisi ve 34 kompakt aynakol ile en düşük viteste 90 kadans ile sürerseniz 12.01 km/sa ile çıkıyorsunuz demektir. Yüzde 10 eğimde 70 kg bisikletçi + 10 kg bisiklet ile bu hızda çıkabilmesi için 314 Watt güç ile çıkması lazım. Siz bu 314 Watt'lık gücü nasıl üretebilirsiniz ona bakmak lazım. Siz hafifledikçe aynı hızda çıkmak için gereken güç de azalacaktır. Bu nedenle W/kg değeri kullanılır yani kg başına kaç Watt güç üretiyorsunuz. Bisikletçi + bisiklet 50 kg olup 150 W üreten ile 75 kg olup 225 W üreten kişi yokuşu yaklaşık aynı hızda çıkar. Bunların W/kg oranı 3.0'dır. Az önceki değerler içinse yani 80 kg, %10 eğim, 12 km/sa gerekli W/kg oranı 4.2'ymiş.

Ortalama amatör bisikletçinin 5 dk için W/kg değeri 3.7, profesyonel bisikletçinin 5 dk için W/kg oranı 7.0'mış. 20 dk içinse bu oranlar amatörler için 3.3, prolar için 6.1'miş. Burada amatör derken sıradan insanları kastetmiyoruz tabi, taytını çekip spor yapan sizin bizim gibilerden bahsediyoruz.

Saygılarımla. ?

Bu arada Watt/kg hesaplanırken bisikletin ağırlığını katanlar da var katmayanlar da. İlginç.
 
Scudo
@alicangul29
işin içine bilimsel veri girdi mi akan sular duruyor bende :harika:???
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
@alicangul29

Gerçekte her zaman öyle değil.
75 kg civarlarında oldukça ağır olup yokuşlarda yüksek watt basabilen iyi yokuşçu ancak Bob Jungels,Tom Dumoulin gibi zamana karşıcılıktan yokuşçuluğa evrilmiş iri yarı adamlardır.Bu tarz adamlar kendi tempolarında ritim tutturarak çıkabilir.Tempo tutturabildikleri sabit eğimli max %7-8 lik yokuşları severler ve kendilerini rahat hissederler.Bu kilolardaki adamların vücutları,kalçaları vb orantılı olmasına rağmen biraz ağırdırlar.Dengeli,şekilli vücutlarına rağmen aerodinamik olarak dezavantajlıdırlar.

50 kg civarındaki sporcular ufak tefek,aerodinamik olarak avantajlı vücutlara sahip safkan yokuşçulardır.Domenico Pozzovivo gibi.Bu tarz sporcularda %10 dan daha fazla olan değişken eğimli yokuşları severler.Sonuçta Dumoulin ve Pozzovivo aynı W/kg oranını üretseler dahi her tip yokuşu aynı hızda çıkamazlar.Çünkü her iki yokuşçunun da iyi veya daha kötü olduğu yokuş tipleri mevcuttur.Ayrıca Domenico Pozzovivo gibi yokuşçuların minyon vücutları ,10-11 km /sa hızdan sonra etkisini artıran aerodinamik kuvvetlere karşı Dumoulin gibi iri adamlara nazaran daha avantajlıdır.

W/kg çok şeydir ama herşey değildir.
Soldaki Bahrain Meridalı Pozzovivo,Yanındaki Dumoulin en sağdaki de Süpermen
190461
 
@hamlet2006

Evet sadece ampirik verilere dayalı hiç bir hesap göründüğü kadar basit olmuyor. Sadece genel bir fikir verebilir. Rüzgar direncini katarsak W/kg'dan çok güç daha önem kazanıyor ki bunun oranı da yokuş çıkma hızlarına bakılınca hiç de az değil.
 
@alicangul29
W/kg değerleri çok önemli, çok önemli fikirler veriyor.50kg ve 75kg gibi iki uç örneği verdiğimizde sadece aero kuvvetler değil, bisikletçinin yokuşçuluk tipi de değişiyor.Dumoulinin yokuşlarda tempoculuğu sevmesi,Pozzovivo'nun da değişken eğimlerde dur kalklı safkan bir yokuşçu olması gibi.Bu da doğal olarak hızlarını etkiliyor.
50kg ile 60 kg veya 70 ile 75 kg gibi ,vücut yapıları ve yokuşçuluk tipleri benzer sporcuları W/kg olarak karşılaştırmak çok çok daha iyi sonuçlar veriyor.
 
Merhabalar. Bu konu ile ilgili sormak istediğim bir soru var. Belki başka arkadaşlar sormuştur daha önce ama göremedim maalesef.
Konuyu açan arkadaş güzel bilgilere değinmiş. Bir yeri alıntılamak istiyorum.

"Yokuştan önce vites değiştirin.
Zamanında vites değiştirerek pedal çevirme ritminizi bozmadan, yola devam ederken enerjinizi en verimli şekilde kullanmış olursunuz. Vites değiştirmekte geç kalmak ritminizi bozar, daha büyük bir arka dişliye geçirmeğe çalışırken pedalın sertleşmesi yüzünden hızınızı önemli ölçüde azaltmak zorunda kalırsınız. Kullanmanız gereken vitesi önceden tahmin ederek ve zamanında vites değiştirerek inişli-çıkışlı bir turda daha başarılı olursunuz.

Küçük vitesle başlayın.
Tırmanmaya, gereksinim duyduğunuzdan daha küçük bir vitesle başlayın. Böyle bir yaklaşım uzun turlarda çok önemlidir. Başlangıçta rahatça pedal çevirmenizi sağlayan bir vites, yokuşun ilerleyen metrelerinde kaslarınızın gereksinim duyacağı enerjiyi korumuş olur. Yokuşun sonuna kadar aynı viteste, aynı ritimde pedal çevirebileceğiniz gibi bir üst vitese bile geçebilirsiniz. Başlangıçta büyük vites kullananlar çabuk yorulur. Vites küçültmek zorunda kaldıklarında ise, siz yanlarından geçip giderken, onlar geri gidiyorlarmış görüntüsü verirler. "

Sorum şu arkadaşlar; yokuştan önce vites küçültüyorum. 3x6 isem kademeli olarak 1x3'e düşüyorum zincir çapraza düşmemesi adına. Fakat yokuştan hemen önce 1x3'e düştüğümde, kaba bir tabirle boş çevirmeye başlıyorum pedalı son düzlükte. 50-100 metre önceki ivmemden ve hızımdan eser kalmıyor maalesef. Doğru bildiğim yanlışlar nelerdir, siz bilgili arkadaşlardan öğrenmek isterim.
 
@cemkurkcu Evet vitesi yokuşa başlamadan indirmek lazım ama bu son düzlük demek değil. Kastedilen yokuş hemen başlamadan önce kademeli şekilde vites düşürmeniz, varolan ritminizi korumanız. Yokuş başlamadan en ufak vitese alırsanız dediğiniz durum oluşur, boşa pedal çevirip temponuzu kaybedersiniz. Bahsedilen gerekli vitesi tahmin etme durumu ise zamanla oturan, yokuşu, kendinizi tarttıkça ortaya çıkan bir yetenek.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu
Psikolojik olarak tırmanırken yokuşun sonuna değilde ön tekerin bir metre kadar önüne bakmak ve yokuşun bitişine değil nefese odaklanmak kendi deneyimlerime göre işi biraz daha kolaylaştırıyor. Ama yine de arada bir yola bakmayı ihmal etmemek lazım :)
 
Herşey güzel yazmissiniz kilo bizde atmak istiyoruz130kg civarı sıkıntı va biz düz yolda binicez kısmet olursa verdik mi bakıcaz artık çok da iddialı değilim esasında genç abilerin mesajlarini okuyorum gençliğim geliyor demekki herşey gençlikte oluyormuş hepinize iyi pedallarlalar allah hepinizi kazadan beladan korusun.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram ve erman35
@BerkEvren

Haklısınız bu kesinlikle zamanla, kondisyonla, güç ile olacak bir durum. Hem ön hem arka vitesi kademeli olarak azaltırken fazla zaman kaybediyorum sanırım :hhhhhh: Bir de tourney setiyle vites değiştirmek eziyet oluyor böyle durumlarda. Yeni bakıma girip ayaları yapıldığı halde ön aktarıcı şıkır şıkır çalışmıyor. Belki bu da benm yeni olmamdan kaynaklanıyor olabilir. İleride kendime 1x11 sistemli bir bisiklet almayı hedefliyorum :D
 
öncelik ile herkese merhaba,
daha 1 haftalık bisiklet kullanıcısıyım 3*7 vitesli bisikletim.
evimin orada 400-500 metrelik yaklaşık 45 derecelik virajlı bir yokuş var.
1.gün başında kaldım bisikleti elimde çıkardım ?
2.gün az daha yukarıya
3.gün biraz daha
daha hepsini çıkamadım ama her gün biraz daha yukarıya taktikleri aldıkça uygulamaya çalışıyorum özveriliyim sonunda çıkacağım.
birde çapraz gitmekte işi kolaylaştırıyor sağdan sola soldan sağa aklınızda olsun.
 
Benim gibi orta yaşlarda ve kilolu biriyseniz 42t ruble bile bazen kurtarmayabilir insanı. Özellik çok dik yokuşlarda. İlk dikkat edilmesi gereken nokta kilo vermek ikincisi lastik havası ve artık yokus sizin için katlanılamaz bir zorluğa geldiyse zig zag çizerek tırmanmak. Mesafeyi uzatıp biraz daha efor sarfetmiş oluyorsunuz ama bu eforu daha az zorlama ile harcadığınızdan daha fazla yol alabiliyorsunuz. Yazı için teşekkürler gercektende yararlı olmuş.

Eklemeyi unutmuşum yokuşa baslarken vites değiştirmek gerçekten de büyük bir hata.
 
@erman35

Bisikletinizin özellikleri nedir? Modeli, maşası, lastik kalınlığı...?

Belki taktik uygulamanıza gerek bırakmayız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
Bisiklettim pejo 21 vites 27.5 jant iri lastik 130kg tonajli olduğumdan önümüzdeki günler binerim biraz acemilikler olucak havalı korna idare edicem.ilerde orta derece turlara cikarim:)

Çekişlik donemim olucak:)

Yaş 63 bizim zor olucak ama istidat var:)
 
Yer f16si sizinki.

Bravoooo helal olsun yok bizi asar bu segmet.

Bravoooo helal olsun yok bizi asar bu segmet.

O segmet bizim arkamizda ambulas olucak biz lakerdaya doneriz :) yol boyun gordum kadariyla kofteci kebabcida yok sikinti olur;)



Çift kişilik bisiklet tandem biz oyle tirmaniriz pedala kuvvet heyyt bee havali korna gecen bir video alamet konra sanırsınız tir :)

Bu bisiklet kimileri kesif gezer kimi spor şimdi benim durum tam orda kaldı bisiklet baktım güldüm.asfalt yola çıksam kağnı gibi durumum gençler bakıyorum onlar porche gibi .anladigim kadarıyla bir ka fırın ekmek yemek lazım canan hoca.da karsi
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Mert E.
MOSSO 1821 MSM H MODELİ 28 jant lastiklerim Flash V66 37X622 Long Way (zırhlı) orjinalı değiştirmedim bisikletin ağırlığı 14-15 kg ön arka aktarıcılar altus tıurney bende 102 kgyim ?
 
@mehmet fikret abi çok şakacı bir insansınız galiba Allah selamet versin. Yavaştan başlayın abi yürüyüş yapsanız bile yavaş yavaş açılırsınız. Bu forumda hergün bir şeyler öğreniyoruz @Süper Dede abimiz sağolsun size de yardımcı olacaktır çok kıymetli bilgilere sahip
 
Bisikletin daha doğrusu kardiovasküler tüm sporların temeli ritminizi yakalamak, temponuzu bulmak.
Kilo taşıyan(gerek bedeninde gerek bisikletinde) arkadaşlara önerim eğer temponuzu bulamıyorsunuz vites oranını küçültün.
Rubleyi büyütürseniz hem diş aralıkları artacak yani vites geçiş farkları artacak çünkü rubledeki ara dişleri kaybedeceksiniz.
Ayrıca bir kontrol edin kendinizi rublenizdeki küçük dişleri ne sıklıkla kullanıyorsunuz.
Bu yüzden aynakolu küçültmeye bakın 42 32 22 aynakol takın. Böylece hem ince vites geçişlerini kaybetmez hem de rubledeki tüm dişlileri kullanır hale gelirsiniz. Hem ruble büyütmek daha maliyetli olabiliyor.
 
Geri