Scudo Sports

Bisikletle yokuş nasıl çıkılır?

@erman35
sonunda yokuşu tek hamlede çıktım azmin sonu zafer.
gerçi aradan biraz zaman geçti ama arada boşlarımda oldu.yağmurdur iştir v.s.
 
Scudo
nabzımız kaç olmalı acaba uzun bir yokuş çıkarken mesela 10-15dk'lık bir tırmanış olsun 4-5 nabız aralığı güvenli midir?
 
@erman35
Yaşınızı bilmiyorum ama bir haftalık kullanıcı olarak hedefinizi o yokuş üzerinden koymanızı önermem. Genel dayanıklılığınız artırmanızı tavsiye ederim. Benimki tabi amatör bir kullanıcı yorumu olsa da dizlerin ne kadar önemli olduğunu yürüyemeyecek duruma gelince anlıyor insan.

Dizim sakatken altı ay bırakın spor yapmayı otobüse yetişmek için bile hızlı hareket edemedim, bu sırada dizleri gereksiz yere ne kadar zorladığımızı öğrendim. Şimdi bisikletle 50-60 km turlar yapabiliyorum ama yine de dikkati elden bırakmıyorum. Geçen hafta yol bisikletimle 40. Km’de çok ağır ve uzun bir yokuşa geldim. Eğim %12yi geçtiğinde kadans çok düştü daha fazla zorlamadım ve bıraktım. Biraz soluklandım, 50m eğim birazcık hafifleyene kadar elde devam ettim sonra binip devam ettim. Sonrasındaki yokuşlar sıkıntı çıkarmadı ve turumu tamamladım. Hırs ve gurur yapıp zorlasaydım bu hafta için sürüş planı yapamazdım herhalde. Uzun yıllar bisiklete binmek istiyorum.

Not: o yokuş 45 derece olamaz. Öyle yokuş yok. Zaten 45 derece yokuşu (%100 eğim demek) fiziksel olarak tekerlekli bir araçla çıkamazsınız.

@Pawcraft
Ben doktora sorduğumda nabzın yüksek olmazsa çıkamazsın demişti. Bu çok kişisel bir şey, kendinizi zorlamadan önce bir doktora görünmekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
@Pawcraft
Kalbin güçlü ise düşük nabızdada çıkarsın. Şöyleki kalp var bir pompalamada 300 ml kan basar kalp var bi pompalamada 600 ml kan basar bu da nabzı etkiler.
 
@MAERKEK
Tempo da önemli, vitesi yükseltip ayağa kalkıp hızlanınca nabız da fırlıyor.

5li skalada 4. Bölge üzerinde 10 dakika, 5. Bölgede ise birkaç dakikadan fazla kesintisiz kalmamaya çalışıyorum ben. Maksimum nabzı ise yokuş sonunda deniyorum sadece.
 
Merhaba..Bir şey soracağım..
Yokuşlarda kendimizi çok zorlarsak ne olur?Kalp krizi,bayılma gibi bir şey başımıza gelir mi?
Bir de şunu soruyum..Nabız veya kadans ölçerimiz yoksa,sınırlarımızı nasıl bilebiliriz?
 
@Triban

Hocam aslında yukarıdaki entrylere baktım bu başlığa bir şey yazmayacaktım ama senin sorduğunu görünce yazmak istedim.

Öncelikle kalp ve damar sağlınızda bir sıkıntı yoksa yüksek nabza çıkmanızda bir sıkıntı yoksa kalp krizi açısından endişe duyulmasına gerek yok. Belki çok susuz kalmış olmanız, havanın aşırı sıcak olması, sinir sisteminizin bu zorlanmaya henüz alışmamış olması(yeni başlayan) lazım bayılmanız için de, ki yeni başlayan bir kişi de kendini aşırı zorlamaz. Zaten bacaklarınız size bırakmanız ya da tempoyu düşürmeniz gereken zamanı söyleyecektir.

Maksimum kalp hızınız yaşla birlekte azalmakla birlikte genelde sabit kabul edilir. Bı değerin üzerine isteseniz de çıkamazsınız bu fizyolojik bir sınırdır.
Maximum nabızla çok uzun süre gidemezsiniz zaten ki bunun nedeni de kalp değil (yeni başlayan ve Kardiyovasküler olarak adapte olmayanlar hariç) bacaklarınızın fiziksel kapasitesidir ve yine burada da fizyolojik bir sınır vardır.örnek vo2 max yani zone 5 ya da 5.bölge de harcyacağınız zaman 3 ila 8 dk arasıdır. Kondisyonunuza bağlı olarak az yada çok belirli bir süre dinlenip tekrar 5.bölgede 3-8 dk geçirebilirsiniz.

Nabız sensörünüz yoksa
1)bileğinizden nabız sayabilir(15 saniye sayıp 4 ile çarparsınız)
2)Akıllı telefonların yeni nesillerinde nabız sensörü oluyor bir şekilde ulaşıp okutabilirsiniz

Tabi bu üsttekiler pratik olmayacaktır
O yüzden
1) 1den 10a kadar olan bir skalaya(1 bıunu sonsuza dek yapabilirim, 10 daha fazla dayanamayacağım gibi) kendi hissiyatınızı yerleştireceksiniz
2) Ben bu tempoda ne kadar devam ederim diye tahlil edip eforunuzu düzenleyeceksiniz

Tabi powermetre olayına girmiyorum bile.
 
@Triban
Maksimum nabızda 10-15 saniye sonra göz kararması olacağını söyleyenler var, ama benim öyle olmadı. Gücüm tükendi orada kalamadım geri düştüm. Bir daha da denemem herhalde.

Youtube da böyle bir video gördüm:
Web:
Mobil:

Antrenman için asgari olarak bir nabız sensörü edinmekte fayda var. Hız göstergesinden daha faydalı oluyor bence. Temponuzu falan daha iyi ayarlıyorsunuz. Benim Decathlondan aldığım ucuz bir saat vardı iri göstergeli, onu gidona takıyordum.
 
@Anonim

D3cathlon nabız saatinden ben de memnunum. Onrthym500 olması lazım. Fiyatı bayağı artmış.

Ant+ uyumlu bir telefon ve nabız sensörü bandı ile saati almanıza gerek kalmaz. Eğee telefonunuz ile nabız saati aynı çeşit bağlantıya sahipse telefonunuza bağlayabilirsiniz nabız bandını. Ant+ özellikli almaya dikkat edin şarjı ya da pili daha az tüketiyor diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
@yenhesa
Benimki daha eski bir modeldi. Ama işimi gayet iyi görmüştü. 70 tl diye hatırlıyorum fiyatını. Sonra zaten paraya kıyıp yol bilgisayarı aldım. Ama en çok kullandığım özelliği yine nabız oluyor.
Keşke powermetre de olsa ama bisikletten pahalı fiyatları. Benim için biraz lüks kaçar.
 
Amatör bir kullanıcı olarak spd şart antreman gerektiriyor biraz ama ayak ve bacak kasları en çabuk gelişen kas grubu . Ben şahsen ne kadar yavaş çıkarsam çıkayım hıc inmiyorum gelişme açısından zamanla bacaklar acılıyor ya da benim görüşümce
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
@Anonim
uyarılarınız için teşekkür ederim söylediğim gibi bisiklete yeni başladım evime giderken o yokuşu mecbur kullanmak zorundayım.bu arada yaş 35 yolun yarısı demiş şair :)
performansa güce dayalı olarak ilk başlarda bisiklet elimde çıkıyordum yokuşu şimdi daha rahat bisikletim ile çıkabiliyorum.
Tabi kide hedefim sırf orası olamaz ama mesajınız da verdiğiniz sinyali aldım.
siz 45 derece dediğime bakmayın acemelik zamanla terimleride öğreneceğim. :)
 
@yenhesa
@Anonim
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar..:harika:
Nefes konusunda ne diyorsunuz?Nasıl nefes almalıyız?Mesela %10'luk bir yokuşa tırmanıyoruz,zorlandığımız zamanlar veya isteyerek,ayağa kalkarak kendimizi zorladığımız zamanlar,nasıl nefes almalıyız?Oluruna mı bırakmalıyız,yoksa ağzımızı daha çok açarak mı nefes almalıyız,yoksa burnumuzdan derin ve yavaş yavaş mı nefes almalıyız?
Yani,performans yaparken,zorlandığımız anlarda nefesimizi nasıl ayarlamalıyız?
Sanırım ben bu nefes konusunda hata yapıyorum..İki sefer,5 saniye kadar küçük bir anksiyete krizi gibi bir şey yaşadım..Beyne mi yeterince oksijen gitmedi,yoksa kaslara filan mı,anlamıyorum:kötü:
 
@Triban

Ben şu kısa ve hızlı nefesler arasında derin ve yavaş nefesler alıyorum yavaş alıp vermiyorum, hızlı alıp yine hızlı veriyorum. Eğer orta derecede bir performans yapıyorsan yavaş alıp veriyorum, vücuyt bunu kendi belirliyor zaten. Nefesi ağızdan ve burundan alıp ağızdan veriyorum( yani sadece ağızdan da denebilir çünkü ağızı açınca burundan pek hava geçmiyor denilebilir). Burundan sadece yavaş sürüşlerde alıyorum. Özellikle derin ve yavaş nefesi yani nefesi alıp bir süre ciğerlerde tutmayı tavsiye ederim. Bu nefesi alırken de diyaframdan alın yoksa ciğerlerinizi yeterince genişletemezsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
9gun acil de kısmı felç inmeyi ucuz atlattım. Bize bisiklet binme nasip olmadi duzelme cok iyi sanrim 4ay sürer herkeze iyi pedallar .her şeyin başı sağlık.
 
@yenhesa
Videoda 3,08-3,13 arasında derin nefes almaya alışkın olmayan birisinin,bunu yaptığında başının dönebileceği söyleniyor..Yokuşlarda kendimizi zorlarken,fazla derin nefes veya nefes aldığımız için,başımızı döndürüyor olabilir miyiz?

Forumda bu konuda işlenmiş;
Doğru nefes alma
 
@Triban
Eğer bir fiziksel aktivite yapmıyorken, durup dururken nefes alış veriş sıklığınızı ve veya derinliğini arttırırsanız respiratuat alkolaza zorlarsınız kendinizi yani kan pH ınız yükselir, bazik duruma geçer vücut bu duruma tepki gösterir. Dediğim gibi vücudu dinlemek lazım fakat arada ona yeni şeyler de deneterek deneyimlemek de iyi olur.
 
@Triban
Nefes alma konusunda tavsiye verecek kadar yetkin hissetmiyorum kendimi. Ben nabız yükselince olabildiğince dik oturup yavaş ve derin nefesler almaya çalışıyorum. Ciğerlerin alt kısmı daha geniş olduğundan diyafram nefesini tercih ediyorum. Burnu temiz tutmak ve mideyi suyla ya da yiyecekle çok doldurmamak faydalı oluyor. Düz yolda dahi dolu mideyle aynı hızda nabzım daha yüksek atıyor. İstediğim nabız bölgesinin üzerine çıkmışsam nefesimi daha derin ve yavaş hale getirerek ufak da olsa nabzı azaltabiliyorum.

@Triban
İyi bir konuymuş, teşekkürler.

@mehmet fikret
Geçmiş olsun
 
Hangi eğimde kaç vitesli bir bisiklet kullanmalıyız? 24 vites diyelim ki %20 eğimli bir yol için yeterli midir? Normal otoyollardan tırmanışlı geziler için nasıl bir spesifikasyon olmalı?
 
Geri