Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

Scudo
@Sadettin Z. 50-34 aynakol, 12-28 ruble kullanıldığını düşünelim. Bu durumda 1-5 kullanımda 50/17=2.94, 2-6 kullanımda ise 34/19=1.78 oranları oluşuyor. 2.94 ile 1.78 arasında devasa bir oran boşluğu oluşuyor. Bu boşluğu çapraz kullanım dışında doldurmanın bir yolu var mı?
Ben triban 3'te 3'lü aynakol kullandığım için şimdilik böyle bir problemim yok ama "yol"un sonu ikili aynakola çıkıyor.:) Allah ömür verirse bizde bu yoldan geçeceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagdas81
@Abdllh

Güzel bir noktaya değindiniz. 2x10 yol gruplarında teoride 5-5 şeklinde dağılım en uygunu olsa da, abartmamak kaydıyla bu sınır bir miktar geçilebiliyor. Zaten yol çekiş sistemlerindeki trim ayarının varlık sebebi de bu.

Yani pratikte genellikle şöyle bir uygulama görülüyor:

1/1-2-3-4
1+trim / 5-6 (7)

2/10-9-8-7
2+trim / 6-5 (4)
 
Tam aradığım bir konuydu çok teşekkür ederim
 
Tam bisikletçi olmak ve bisikletle bütünleşmek demek; refleks olarak doğru vites kullanmaktır.
 
Merhabalar ; Bu hafta içinde dahon speed tt aldım. bisiklet 27 vites.ayna kol ön dişli 1, ruble ruble arka dişli 9 . resimdeki ayna kol ön 3 dişli arka cantın göbeğine koymuşlar. yani zincirin çapraz olma ihtimali yok. Sorum şu resimdeki kural benim bisiklet içinde geçerli mi yoksa daha farklı bir yol mu izlemeliyim.örneğin
1> 1-2-3-4
2> 3-4-5-6
3> 6-7-8-9
 
Bisikletim 1*6 bu yüzden kafam rahat önceden zincir çapraz oldu mu diye bakardım o dertten de kurtuldum
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşlar doğru olma şartıyla sık sık vites değiştirme zararlımıdır?
 
@Arseyus

Değişen zemin ve eğim durumu ile hızınıza bağlı olarak kadansı korumak için vites değiştirmek zarar değil gerekliliktir. Bisikletinizin vites grubunun varlık nedeni budur.

Önemli olan hangi durumlarda vites geçişi yapacağınızı refleks haline getirmenizdir. Bu da tecrübe ile olur. Viteslerinizi çekinmeden kullanınız.
 
@Sadettin Z. Tşk ederim hocam galiba bende refkex haline geldi mesela tam rampaya girerken yavaş yavaş yavaş hafife alıyor inişte ise ağıra alıyorum. Son olarak 24 vites bir bisiklette ön 2 olma şartı ile arka dişlinin 2 veya 7 olması bir sıkıntı teşkil edermi genelde 3 4 5 6 tavsiye ediliyorda..
 
3.500 devirde atın. 2.000 aşağısına düşünce düşürün :)
 
@Arseyus

Tavsiye edilen değerlerin dışına çıkmanız aynakolunuzun, zincirin ve dişli grubunun ömrünü kısaltacaktır. Önceki sayfada paylaşılan görseldeki değerlere uymanız sizin menfaatinize.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
Arkadaşlar merhaba. 2×10 yol bisikleti sisteminde ne olacak peki?
Mesela tiagra set yol bisikletlerinde 2×10.
Ön küçük dişlide iken arka 1-2-3-4-5inci vitesler.
Ön büyük dişlide iken arka 6-7-8-9-10uncu vitesler mi?
Ön küçük dişlideyken arka ruble en küçük dişlide kullanınca zincir yanlış konumda mı oluyor?
 
Arkadaşlar doğru vites kullanımı konusunda sıkıntı yaşadığımı düşünüyorum. Forumda doğru vites kullanımı açısından ikili ayna kol için herhangi bir içeriğe denk gelemedim. Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok makbüle geçer.

Benim bisikletim de (Fat Bike) ayna kolda iki dişli mevcut,ruble ise 9 dişliden oluşmakta.

Düz yolda ön vites 2'deyken(ayna kol) arka vites (ruble) aralığı hangi sayılara denk gelmedilir ?
Yokuş çıkarken, ben ön ve arka vitesi 1-1,1-2,1-3 şeklinde yokuşun eğimine göre kullanıyorum doğru mudur ?

performans için doğru vites değerleri nelerdir ?
 
@Anonim , çok makbüle geçti teşekkürler. Vites geçiş sistemini de bu sıraya göre mi yapmalıyım,örneğin 1-3 giderken,sıralamayı takip etmeden 2-5'e geçmemeliyim sanırım ?
 
Araba'da otomatik vitese geçtiğimden,unutmuşum doğal akışı :) Dostum çok teşekkür ederim aydınlattığın için.
 
21 Vites kullanıyorum

1-1
1-2
1-3
2-3
2-4
2-5
3-5
3-6
3-7

Heralde doğrudur. :))))
 
Geri