Scudo Sports

Bisiklette ergonomik ayarlar: Sele

Scudo
arkadaşlar bende seleyi uzattım.pedal alttayken bacağım nerdeyse düz olcak şekilde.ama bu seferde sele gidon borusundan biraz uzun oldu.okuduğum bi sitede sele ve gidon aynı seviyede olmalı diyodu ne yapmalıyım.böyle olunca kollarımda ağrı oluyor
 
Selamlar, aslında aynı konuda benim de sıkıntım var. Bisiklete yeni başladım. Formu daha önce inceleyip, yukarıdaki resimde görüldüğü gibi seleyi ayarlamıştım. Fakat bu kez benim de kollarımda ve hatta bileklerimde hafif ağrılar başladı. Eve dönüp duş aldıktan sonra, bu kez de dizlerimin ağrıdığını ve arada çıtlamaya başladığını farkettim. Bu kez bisiklet üzerindeki duruşumun ya da bisikleti kullanış tarzımın hatalı olduğunu düşündüm. Bir yandan da vicudumda hamlık var dedim kendime. Ama olmadı , bir kaç gün daha olması gereken ölçüde kullandıktan sonra, yine seleyi neredeyse bir santim kadar alçalttım. Bundan sonra diz ağrıları ve çıtlamalar geçti. Yani ben de bu ayarı anlayamadım. Bu arada linkler için teşekkürler
 
1.67 civarında boyum var ama selesini en aşağıda tutuyorum bisikleti durdurunca zorluk çekmek istemiyorum ama pedallarda zorlanıyorum
 
bu konuda bisiklet püfleri; yani bu başlığın açıldığı bölümde sabitlenmiş bir konu var burak arkadasımızın hazırladıgı;

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=41469&highlight=sele

keşke konu açılmadan önce konunun açıldığı bölüme göz gezdirilseymiş. Bir de birçok bağlantı verilmis kimsenin aklına bu sabit konu gelmemis =)

umarım bu baglantı yardımcı olur bu konuda sorun yaşayanlara..

Pınar hanım; cogu bayanda aynı endise vardır; bir yalpalamada ayagını yere koymak ister ve seleyi alcak tutar.. bu daha fazla efor sarfetmenize ve kas agrıları oluşmasına sebep olacak bir davranıstır.. yukarıda verdigim baglantıda bahsi gecen konudaki işlemler yapıldıgında; parmak ucuyla seleden ayrılmadan yere basabileceginiz bir ayara ulaşmış olacaksınızdır. Ayrıca tehlike anlarında ayagını yere koyma alıskanlık haline gelirse ileride ufak kazalara sebep olabilir; belli bir hızın üzerinde iken refleks olarak ayagınızı yere sürttügünüzde dengeniz ister istemez bozulacak buna baglı direksiyon hakimiyeti tehlike girecektir.. olabildigince yere basmamaya calısın derim..

keyifli sürüsler...
 
siz verilen linklerdeki gibi ayarlayın arkadaşlar. yüksek kullananların bazıları seleyi yükseltip gidonu düşürüp daha artistik bir görünüş sağlamak için yapıyorlar. sağlığınızı düşünün. doğru ayara getirdiğiniz halde ağrıyorsa o zaman birazda gidonu kaldırın. kollarınızdaki yükü bir miktarda olsa alır. bir süre alışmaya çalışın. olmadı yapacak birşey yok zaten. hala ağrı hissediyorsanız en ağrısız ayarı ama olması gerekene yakın bir seviyeyi ayarlamaya çalışın.
 
@pınar kacakkiz

Kesinlikle en aşağıda tutmayın derim ben. Bu şekilde kendinizi daha çok zorlarsınız fakat zorladığınız kadar gidemezsiniz. Durduğunuz zaman ayağınızın ucu yere değecek kadar yüksekliğe getirin. Yolda çok daha rahat ettiğinizi göreceksiniz..:)
 
Geçen haftaki turumda, bisikleti otobüse verirken sele borusunu indirmiştim, tekrar aynı pozisyona ayarladığımı zannediyordum ama 1,5-2 cm aşağıdan ayarlamışım, işaret de koymuştum ama telaştan gözümden kaçmış işte... İzmir-Kuşadası arası mesafeyi o şekilde katettim ve dizlerimde inanılmaz ağrılar başladı. Sonra aklıma sele geldi, biraz yükseltince ağrılar bir anda kesildi... 1-2 cm bile inanılmaz fark yaratıyor, sele pozisyonu gerçekten çok önemli bir mevzu, yaşayıp görerek daha iyi anladım bunu... kalıcı sakatlık bile yaşayabilirdim, neyse ki kurtardık dizleri :)
 
DÜn YÜkseltmeyİ Denedİm
İyİ Kullanamamdim Rahat Edemedİm Yİne İndİrdİm Seleyİ:(
 
Claude Genzling diye birisi 1978 yılında Tour De France'a katılan bisikletçilerin boylarını ve sele yüksekliklerini ölçerek şu formülü bulmuş.

sele yüksekliği = bacak içi ölçüsü x 0,885

benim kendi deneyimime göre sele yüksekliği (yukardaki formüle göre) ve ileri geri ayarlarını yapınca bir sürü sorun ortadan kalktı. ellerde oluşan ağrılar vs..

sheldon brown eğer ilk planda sele yüksekliği fazla gelirse biraz daha kısa ayarlayıp (örneğin varsayılan yükseklikten 3-4 cm kısa) her seferinde 1cm. arttırarak kademeli olarak sele yüksekliğini arttırmayı tavsiye ediyor. tabi 1cm arttırdıktan sonra bir süre test için bir kaç km sürmeyi, eğer rahat ettiyseniz arttırmaya devam edip en uygun yüksekliği bulmayı tavsiye ediyor.

günümüzde sele yüksekliği için çok farklı yöntemler kullanılıyor. örneğin bunlardan bir tanesi çok ilginç. kişinin oksijen kullanımına göre sele yüksekliği hesabını yapıyorlarmış :)
 
@pınar kacakkiz

imzanda " acemi" olduğun yazıyor . bence acemiliğin geçene kadar seleyi çok yükseltme ayakların yere sağlam basacak şekilde kullanmaya çalış.
 
  • Beğen
Tepkiler: pınar kacakkiz
@BoZCaN

evet haklısınız bu da yöntemlerden bir tanesi. kaynak da göstereyim:

http://www.bikefitting.com/Bitmaps/Theory/Zadelhoogte_Kniehoek.png

(link)

ben tam olarak şu ayarları yaptım:

sele boyu = bacak içi boyu x 0,883

den başka selenin ileri geri ayarlarını da yaptım şu şekilde. selenin ileri geri ayarlarını yaparken pedallardan biri saat 3 istikametinde olacak (yere paralel). bu durumda dizin önünden geçen yere dik hayali çizgi tam pedal milinin üzerinden geçecek.

http://www.sheldonbrown.com/images/kops1.gif

şu video da özellikle çok faydalı oldu benim için:


(link)

ilkönce o yöntemle bisikletin ayarları yapılmıştı. ama bu yöntem bende işe yaramadı.

hatta farkettim ki tüm ağrıların sebebi sele yüksekliğiymiş. sele yüksekliğini yukardaki formüle göre yapıp, selenin ileri-geri ve açı ayarlarını yaptım.

ondan sonra adeta bisiklet çok rahatladı ve doğal olarak güzel oldu. dün ikinci kazamı yaptım. arka teker havaya kalktı (ve ne hikmetse ikinci kazamda da ne ben ne bisiklet yere değdi) ama bisikletin ayarları bozuldu. ve bu ciddi olarak farkettiriyor. bunları bir yere not almadığıma çok pişman oldum. günde 65-70 km yol yapıyorum ve şunu söyleyebilirim milimetrik ayarlar bile bisiklette rahatlık ve sürüş açısından çok şey farkettiriyor. şimdi tekrar eski ayarlarına getirmeye çalışıyorum..

bu arada çok güzel bir yazı olmuş.. ben kendim de bu bilgilerden faydalandım. teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: pınar kacakkiz
hocam bin yaşa muhtemelen az kişinin kafasın takılmıştır bu konu ama benim gibi detay manyakları için cok önemli.güzel hazırlamışsın eline koluna saglık :in:
 
Geri