Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette hafifliğin önemi ve ağırlık tabloları (mtb ve yol)

Yine bi sürü boş konuşma, arkadaşlar bisiklete binme keyfinizi maximum düzeyde arttırmak istiyorsanız kesinlikle hafif bisiklet alın veya bisikletinizi hafifletmeye çalışın. Daha az yorulacaksınız. Buda sizin aslında istediğiniz tek şey birçoğunuz bunun farkında değil. O keyfi sadece süren bilir. İnanın her kuruşa değiyor. Gücünüzü korumanızı sağlıyor. En idmansız kişi için de bu böyle, O yüzden gerisini boşverin. Matematik yalan söylemez edebiyata benzemez.


Bu durum tamamen kişiye göre değişiyor aslında. Bisikletin etkisi illaki var ancak kişi ne kadar kondisyonsuz olursa bisiklet isterse 100 bin tl olsun antrenmanlı biri 5 bin tl lik bisikletle geçebilir. Kendimden biliyorum örnek olarak eski bisikletimde geçtiğim segmentleri şuan ki bisikletimle geçemiyorum. Neden çünkü kondisyonum o zaman ki gibi değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
Scudo
Eğer yarış yapmıyorsanız bisikletinizi hafifletmek için büyük paralar harcamayın. Ne demek istediğimi biraz daha açayım.
Hafif bisikletle daha az yorulursunuz ve daha çok keyif alırsınız genellemesi doğrudur ve kimsenin karşı çıkacağını düşünmüyorum.
Peki hafif bisiklet kaç kilo olmalıdır? İşte bisikletçilerin ocağına incir ağacı diken süreç bu sorunun cevabının mantıkla değil duygularla verilmesiyle başlıyor.
Ucuz bir yol bisikleti ağırlığına 11 kg diyelim. Genelde giriş seviyesi ekipmanlar, jantlar, göbek, zincir, aynakol, vs... ile satılır.
Bu bisikletten 2kg daha hafif, daha kaliteli ekipmanları olan, sizi yormayacak ve keyif alacağınız bir bisiklet için ortalama 3000 lira daha ödemeniz gerekir. Yani ilk 2 kg için 3000 lira keyif için verilebilir.
Yetmedi ve hala kaşıntınız mı var? Bu bisikleti 1kg daha hafifletmek için 3000 lira daha vermeniz gerekir. Sonraki 500 gr için 3000 lira daha, sonraki 250gr için 3000 lira daha, sonraki 100gr için 3000 lira daha diye uzar gider. İşin sonunda kendinizi elinizde kuyumcu terazisi ile aktarıcı tartarken bulursunuz. Bir taraftan da altınızda 7 kg lık yol bisikletiniz varken sizi 9 kg lık bisikletiyle geçen pro bisikletçileri düşünerek.
 
Belirli bir yaştan sonra Çubuklu Bisan Roadstar 'a dönülüyor, en azından bizim memlekette öyle
Roadsrar+Namaz Takkesi+ kumaş pantolon+Renkli bagaj lastiği
Anadolu manzarası
 
IMG_20210111_135124.jpg

Belirli bir yaştan sonra Çubuklu Bisan Roadstar 'a dönülüyor, en azından bizim memlekette öyle
Roadsrar+Namaz Takkesi+ kumaş pantolon+Renkli bagaj lastiği
Anadolu manzarası
Takke yerine ekme saç, kumaş yerine kot pantalon 😬
 
Yol bisikleti özelinde kendi görüşümü belirtirsem,

Ben 1.80 boy 70 kg'yum yağ oranım %11 yani vücut kitle endeksine göre de iyi bir aralıktayım. Ftp değerim 4.2 w/kg.
Diyelim ki 50 kg ve ftp'si 42.2 w/kg olan bir rakibim olsun ki 50 60 kg arasında çok bisikletçi var. Benim bu kişiyle tırmanışta aynı performans ile yarışmam imkansız. Yerçekimi herkese var ama adaletli değil :koptum:
Atıyorum %10 tırmanışta 50 kg ya 5 kg bindiriyorsa 70 kg ya 7 kg bindiriyor.

Onun için gram hesabı yapmıyorum evet hafif malzeme tercih ediyorum ama bisikletimi 200 300 gram daha hafifletmek bana pek bir şey kazandırmayacak. En güzeli fiziğine uygun tarz belirlemek ve o yönde kendini geliştirmek. O yüzden benim tercihim ağırlıktan çok aero ya yönelik. İndisi çıktı düz yolu uzun rotalarda performans göstermeye çalışıyorum. Biraz ağır olmak düz yolda salınım ivmesi olarak azcıcık katkı sağlıyor :koptum:
 
Yol bisikleti özelinde kendi görüşümü belirtirsem,

Ben 1.80 boy 70 kg'yum yağ oranım %11 yani vücut kitle endeksine göre de iyi bir aralıktayım. Ftp değerim 4.2 w/kg.
Diyelim ki 50 kg ve ftp'si 42.2 w/kg olan bir rakibim olsun ki 50 60 kg arasında çok bisikletçi var. Benim bu kişiyle tırmanışta aynı performans ile yarışmam imkansız. Yerçekimi herkese var ama adaletli değil :koptum:
Atıyorum %10 tırmanışta 50 kg ya 5 kg bindiriyorsa 70 kg ya 7 kg bindiriyor.

Onun için gram hesabı yapmıyorum evet hafif malzeme tercih ediyorum ama bisikletimi 200 300 gram daha hafifletmek bana pek bir şey kazandırmayacak. En güzeli fiziğine uygun tarz belirlemek ve o yönde kendini geliştirmek. O yüzden benim tercihim ağırlıktan çok aero ya yönelik. İndisi çıktı düz yolu uzun rotalarda performans göstermeye çalışıyorum. Biraz ağır olmak düz yolda salınım ivmesi olarak azcıcık katkı sağlıyor :koptum:

Ben de ilk başlarda yokuş aşağı arkadaşları geçerken jant setim akıyor zannediyordum ben akıyormuşum. Ağırlık 85+ kg arkadaşlar 70- kg adamlar yer çekimine yeniliyorlarmış 🤣🤣🤣👏
 
Selim akdemir kriterlerine göre😂 bisiklet tüm ekipmanlar takılı iken (suluk hariç) 9 Kg altındaki bisiklet yeterlidir. Performansı aynakolu büyüterek daha iyi arttırabilirsiniz . Kitle endeksiniz 22 23 olursa tadından yinmez.
 
Geri