Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette marka olayının fazla abartılması

Yahu şu iki tekerlegin üzerine geçenlere bir hal oluyor :))

Konu sahibi arkadaştan Almanya ve Türkiye deki orta halli vatandaşlar hakkind da bir inceleme bekliyorum :))
 
  • Beğen
Tepkiler: orneken
Scudo
Konu sanki "Bütün bisiklet kadrolarını Giant gibi iki üç dev şirket yapıyor, ötesi boştur, yeni tasarım, geliştirme falan hikayedir." gibi bir yere kaymış. Şirketlerin birleşmeleri hatta bölünmeleri doğal bir süreç. Hatta bazen kaybolurlar. Çoğu bisiklet kadrosunu da gerçekten Tayvan, Çin üretimi olduğu bilinen bir gerçek. Bu "bütün bisikletler aslında aynıdır" demek değildir. Bisiklet teknolojilerini takip edenler bilirler. Ne zaman küçük de olsa bir adım atılsın diğer markalar hemen onu da yapabilme telaşına girerler. Çünkü o küçük adım, bir adımdır. Örneğin Felt yakın zaman önce yeni track bisikletini yeniledi. Cervelo hakeza. Büyük turlar koşulmaya başladı. Yakın zaman sonra Rio olimpiyatları geliyor. Herkes o küçük adımın peşinde.. Cervelo yakın zaman önce endurance bisikleti C5'i duyurdu. Özellikleriyle olduğu kadar hafifliğiyle de ön planda. Yapılan en hafif endurance hatta. Şimdi bunu Giant veya iki üç kadro üreticisi dev mi yapıyor yani? Cervelo mühendisliği hiç yok mu?

Öte yandan "6061 alüminyum gibi aynı alaşım adı taşıyan kadrolar aynıdır, birbirinden farkı yoktur." gibi bir anlam daha çıkmış. Mümkün mü? Neden o halde aynı alaşım malzemesini kullandığı halde kadrolar farklı sertlik değerleri veriyor? Alın borusunu göbek kısmı gibi yerleri bazı markalar neden daha sert yapabiliyor?... Meşhur alaşımlardan biridir 6069. Biri bu malzemeyle CAAD 12'yi yapıyor, diğer firmaysa -ismi lazım değil- estetiksiz, ağır, kütük gibi bir model. Halbuki aynı 6069. Yani iş kılıcın çeliğiyle bitmiyor, ona su verme hünerinde bitiyor...

Bisiklet özelliklerine meraklı biriyim ve bir kaç dergiyi takip ediyorum. Aynı türden bisikletler arasında performans anlamında çok fark olmadığını, aralarındaki farkın çok cüzi olduğunu, sadece sürüş hissi farkı olduğunu zaman zaman belirtirim. Her makineyle yarış kazanılır, her makineyle yarış kaybedilir. Kondisyon denilen şey bisklete değil insana yüklenir. Bazı bisikletlerden kesenin ağzını açıp 5 watt güç kazanırız ama asıl 200 wattı basan, hatta spocuysa 400 wattı basan üstündeki insandır. Fakat bu "Bisikletler arasında hiç fark yoktur, bütün hepsi iki üç fabrikadan çıkar, hepsi aynıdır." demek değildir. Eğer öyle olsaydı benzer seviyedeki bütün modeller aynı test değerlerini verirdi. Aynı sonuçları vermiyorlar, veremiyorlar. Konforda, sertlikte, başka hususlarda illa farklılıkları oluyor. Olması da doğal zaten.

Öyle veya böyle aslolan bisikletin bizzat kendisi değil; onunla beraber yaptığımız şey. Keyif, eğlenme, spor, paylaşma, arkadaşlık... Artık bize ne hissettiriyorsa. Ben fırsat bulursam dağları seyretmeye gidiyorum mesela. Harika bir duygu. Keyifli sürüşler.:)
 
Bazı şeylere açıklık getirmek istiyorum.
1-Yazım genellemeler içermektedir ve her genellemede olduğu gibi hatada ihtiva edebilir.
2-Artık kimse Hyundailere kia lara kalitesiz araç demiyor. Ama otomobil üzerine yenilik dediğimizde Mercedes aklımıza gelir. 2000 lerde araçlarda standartlaşan pek çok buluşu daha 70 li yıllarda gerçekleştirmiş ve uygulamaya koymuştur.
3-Lolipop gibi bisiklet üretmek artık sorun olmaktan çıktı. Ama hangi bisiklet üreticisi üretimde yenliklere yer veriyor, patentli ürünü var, ciddi testler yapıyor arge departmanı var. Anlatmak istediğim bu.
4-Mesele onun veya bunun fabrikasında üretim yapmak değil. Dünya globalleşti herkes heryerde üretim yapıyor önemli olan üretim ilke ve standartlarını kimlerin belirliyor oluşu.
5-Dünyada yükselen standartlara her firma bir şekilde piyasadan pay alabilmek için uymak zorunda. Euroncap testlerinden 5 yıldız alabilmek sıradanlaştı. fason yaptırdığı kadrolara yine başkasının yaptığı setleri takmak ile bisiklet firması unvanı kazanılmıyor. Bisiklet adına yeni ne üretiyorsun. Kimse kusura kalmasın bu noktada bir cervelonun çabalarını mosso ile bir tutamam. Bisiklet endüstrisininde birinci sınıf üreticileri var. her ne kadar iyi olsada fiat ı kimse BMW ile bir tutmuyor değilmi.
 
Hayatımda belli bir noktaya gelmiş olduğum için statü olarak kendimi bisikletin markasıyla kanıtlamaya çalışmam.Nibali değilim Contador hiç değilim.Kendimi bisikletle kanıtlamama gerek yok.Bu forum'da beni sevse insanlar ne olur sevmese ne olur? Benim zerre umrumda mı? Tebrik etmiş biri bisikletin rüzgar bilmem nesiyle ilgili bir halt söylediğim için ben yine de nezaketen teşekkür ederim.Bisikletimin hakkını vermek bana kalmış ama şunu diyeyim hem de öyle bir veriyorum ki inanamazsınız.Üslup bozmuyorum adam gibi konuşuyorum diye bi yükselme moduna geçilmiş.Ben kime dedim bisiklet alırken rüzgar tüneline girmeyeni almayın?!? EINSTEIN olmaya gerek yok! 180 IQ'ya gerek yok benim orada gerçekten bisikletin her şeyine önem veren, mühendisliği cidden ön planda olanı alın dedimi anlamak için.Bir marka gereğinden fazla övülüyorsa, yükseltiliyorsa doğruyu söylerim ben bu kadar net.Param yetti diye ben bunu aldım diye YALANDAN bu bisiklet bir harika, bu marka müthiş, diğeri halt etmiş ya da Trek kim, Cannondale kim dememe gerek yok.Birisi demiş param buna yetti bunu aldım diye ÇALDIM MI ben bisikletimi? Köpek gibi çalıştım da aldım ben de.Bütçemi ayırdım da aldım.Kimse'nin ne bisikletine laf ettim ne markasına.Ne sahiplenmişsiniz bir markayı arkadaş.Hala insanlar çıkmış particular marka'nın satıcısı gibi savunmaya geçiyor.Avutmayın kendinizi.Bisikletinize laf etmedim.Marka ile ilgili olarak düşündüğümü söyledim.Kullandığım bisikletin Rüzgar tüneline girmedi benim de.Yaptığı bisikleti rüzgar tüneline sokan bir marka bana göre ise mühendisliğe önem veriyor, yaptığı işi ciddiye alıyor, gerçekten parasını hak ediyordur.BANA GÖRE.Tamamen BANA GÖRE.Bu bir bilimsel gerçek değildir, savunmaya geçmeye, saldırmaya gerek yok!
 
@MehmetAliB.

o marka corratec de mi :) yeni corratec dolomiti aldım 2016 model 6069 diyor web sitesinde alaşımına .. doğru ama caad12 nin hatta caad8 in estetiği nerede corratec nerede .. [/b]
 
Aynı ana, aynı baba, her çocuğu aynı mı?
Aynı usta her seferinde aynı kılıcı yapabilir mi?

Kimin, neyin, neyi ürettiğini tartışmayı bırakında, alacağınız bir şey bin bir zorlukla kazandığınız paranızı hakediyor mu ona bakın.
 
@çağrı can

ecnebi sitelerinde de hep öyle yazar incelemelerin sonuç kısmında. "your hard earned money deserves it.." gibi mesela .. doğru bir bakış açısı kesinlikle
 
Markalar konusunda ne kadar duygusalsınız, görende okuyanda diyecek ki bu insanlar bisikletleri alırken firma halka arz ediyordu da hisse senedi aldılar / bindiği bisikletin tasarımını aerosunu kendi yapmış, emeği var bu işte..

Yapmayın, etmeyin gözünüzü seveyim, siz mi o bisikletlere sahipsiniz yoksa onlar mı size? Koca koca adamlara fight clup tiradı mı çekeyim.

Bana bu kadar rahatsızlık verecek tek şey iyi bir tırmanışta veya güzel bir inişte veyahut son düzlükte beni geçen kişinin "Nooldu, tırtladın !" (Gerçekten veya mecazen) demesi olur. Böyle bir durumda da hayıflanmam ilerleyen zamandaki performansıma olumlu yansır.

Benim gücüme (kas gücüme), emeğime dayanmayan bir metada ne yapayım Pejo reklamındaki Hintli kardeş gibi vura vura, üzerine fil oturtarak yaptığı gibi baştan mı yapayım?
 
@yyokes
Bırakta yol bisikletini 7.8 kilo yapabilsinler.Böylelikle Ktm nin avukatlığını yapmak zorunda kalmazsın..
Eğer 9-10 kg yapsalardı yol değil tur bisikleti sınıfına girerdi evet çünkü 9-10.5 kg arası hafif ve sağlam tur bisikletleri var...
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR ve Alizee
@yyokes hocam sakin olun. ktm den sadece bisiklet aldiniz. hisselerine ortak olmadiniz sanirim. ne bu bi markanin bi modelini alinca olumune savunma hareketleri. birakin elestiren elestirsin. varsa bi bilginiz iletin yoksa he he diyip gecin. komik durumuna dusmeyin..
 
@mehmetsunu
Bu konuyu MTB ler hakkında ele alsak neler söylenebilir? Ghost markanın MTB modelleri bence çok hoş hem kadro hem donanım olarak.
 
İçimden geldi ve soruyorum :) Rüyanızda Mosso'lar mı kovaladı hocam :D :D

Konuyu üşenmeden okudum ve olayın bazı markaları yüceltip, bazı markaları yermeye gittiğini gördüm. Mosso'ya Ar-ge yapmıyor, internet sitesi kötü, vs deyip de Giant'ı, Specialized'ı, Trek'i öven arkadaşlar hangi kafayı yaşıyor merak ettim. Hatta kafa o kadar uçmuş ki konu 735TCA ile Trek Emonda'yı kıyaslamaya kadar gitmiş. Yahu bir insan da çıkıp bu mosso alanların hiç mi kafası çalışmıyor bu adamlar neden Giant TCR, Specialized Allez, Trek Emonda dururken Mosso alıyor diye kendine soruyor mu? Sormuyor, çünkü sorsa zaten burada bu konu tartışılmaz.

Mosso'yu asla diğer premium segment markalarla karşılaştırmamak gerek, çünkü şirket politikaları çok farklı. Bugün nasıl Rolls Royce ile Mercedes kıyaslanmıyorsa, aynı şekilde bu markaları kıyaslamak da saçmalıktan ötedir. Şu an yapılanın Mclaren, Saleen, Koenigsegg, Pagani var diye BMW'yi, Skoda'yı, VW'yi kötülemekten farkı yoktur. Mosso geliştirdiği teknolojilerden ziyade fiyat politikasıyla sempatimizi kazanmış bir marka. Salcano fiyatında, ama salcano'dan daha başarılı kadrolar üretiyor.

Bu konu hep tartışılmaya devam edecek o yüzden tekrar yazayım. Giant TCR'ye de baktım, Specialized Allez'e de. Scott S40'a da baktım, Merida Reacto'ya da... Sonuç olarak bu işin sürücüde biteceğine kanaat getirip, çoook daha uygun fiyatlı olan Mosso'yu tercih ettim. Giriş seviyesi fiyatlardan konuşursak Mosso'nun kazanan marka olduğu bir gerçek...

Sonuç olarak bizim sıkıntımız marka fanatikliği. Dünyanın başka hiçbir ülkesinden bu kadar marka takıntısı görmedim. Bu arada o bisikletleri rüzgar tüneline girmiş bisikletlerinizle çok aerodinamik bir şekilde giderken yanınızdan BİSAN MTB geçer, moraliniz bozulur o bisikleti yakarsınız. Bisiklet araçtır bu kadar takılmayın...
 
@tolga akyol iyi de tur bisikleti ağır olur zaten, dinamo bile var alette..

@Alizee ben sakinim merak etmeyin.. Hissem falan da yok..
Sadece yiğidi öldür ama hakkını ver diyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Aynı konu arabalarda da bu vaziyet. Örnek verecek olursak araçların markası ne olursa olsun 1.6 Dizel motorların çoğu aynı fabrikadan çıkıyor. Volvo C30'ile Ford Focus'un 1.6 dizel motorları aynı biliyor musunuz? Ford'un hava filtresi 15 TL Volvonunki 150 TL ikiside birbirine oluyor. Ama Volvonun ki daha kaliteli içeri koku almıyor vb. Anlıyor musunuz beni?
 
Bu konu şirketlerin fanatikliğine dönmemeli. Giant'ın pek çok firma için üretim yaptığı doğrudur ancak bu bilgi Giant'ın kaliteli modellerini kaliteli yapmaz. X Firma kendi markasını basıp satıyor diye fason üretimini üstlendiği Z,Y markaları daha kötüdür diyemeyiz. Dağ bisikletinden Giant'ı bildiğim için bu örnekten ilerliyorum ; bu firma "Filanbikes'ın kadrolarını üretiyor" diyerek başarısını kazanmamıştır. Yeri gelir, fason üretim için bir yerden öyle sipariş alır ki kendi en üst segmentindeki bisikletler bile o sipariş modeli kadar sağlam olmaz. Bunlar firmayı bağlayacak şeyler değil.
Adı geçen diğer markalar için : Salcano ve Ümit de dahil olmak üzere hakkı verilen ve sizi rahat ettiren,eğlendiren her bisiklet iyidir. İsterseniz stickerları sökebilirsiniz
 
@Soner Közen
Hakiki yerli üretimi gördüm sanki sezonluk kalifiye olmayan elemanlarla çalışıyorlar.
Sistem kesinlikle tam oturmamış.Küçük sanayi mantığıyla üretim yapıyorlar.Yerli üretim böylemi olmalı?
 
@uguryilmaz144 O bahsettiğiniz kafayı yaşayan realist ve doğrucu arkadaş Emonda ile TCA neden kıyaslandı fark ettiniz mi? Kıyaslama da değil de neyse yine de cevaplıyorum.Bir üstteki mesaj çünkü ne de olsa aynı yerden geliyor dedi onlar.O bahsettiğiniz kafayı yaşayan arkadaş da yani ben de öyle bir soru yönelttim.Giant TCR ile Mosso'nun TCA kıyaslamak Giant'a hakaret olur ki zaten ben öyle bir kıyaslama da yapmadım.Ben marka yüceltmiyorum hiçbir şekilde.Zaten benim "yücelttiğim" markalar'ın yüceltilmeye ihtiyacı yok.Belli bir seviye'ye gelmişler.Diğer taraftan; ben neden mi hep Mosso diyorum? Bıktım çünkü sürekli Mosso, Mosso, Mosso olayından.Adam dağ bisikleti önerisi istiyor, Mosso.Yol istiyor Mosso, şehir istiyor Mosso.Salcano'yu gömüp Mosso diyorlar.Gören duyan sanacak ki Salcano çöp'ten çıkıyor Mosso İtalya'da el yapımı.Neyse Sonra o arkadaş sanıyor ki başka marka yok Mosso dışında.Ona aşılandı Mosso artık hangi markayı duysa o marka ikinci plan'da kalacak.Bunun dışında, iş sürücü de bitiyor ki bunu da inkar etmiyor o bahsettiğiniz kafayı yaşayan arkadaş.Ancak bisiklet sporunda özellikle de yol bisikletlerinde %5 bile hesap edilirken iş ne de olsa sürücü de o yüzden amaaaan demek biraz avuntuya kaçıyor.Siz hesap etmiyor olabilirsiniz.Eminim kimse etmiyordur o %5'i.Ancak o bahsettiğiniz kafayı yaşayan arkadaş kendisiyle yarışan ve mümkün olduğunca getirisi en fazla olan bisikleti alma niyetinde olan bir arkadaş.Aerodinamik açıdan da en iyi kabul edilen bisikletlerden olan Propel'de Giant'ın ürünü olduğu için o bahsettiğiniz kafayı yaşayan arkadaş Giant'ı iyi gördüğünü söyledi.Üstüne basarak bilmem kaç kez de BİLİMSEL GERÇEK DEĞİLDİR, ŞAHSİ GÖRÜŞTÜR dedi.Ben Mosso konusunda aynı düşünmüyorsam kimse çıkıp da kahve üslubuyla konuşamaz.Nasıl bir insan forum'da herkese açık bir şekilde Mosso iyi diyorsa ben de çekinmeden kötü derim.Ve biraz önce dedim. :krktm:
 
Geri