mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.670
- Tepki
- 13.144
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yaz sezonunu açtık. Bir bisikletsever olarak bisikleti götürmediğin yer yer değildir düsturundan hareket ederek bu yıla ertelediğim taşıyıcı alma fikrini uygulamaya koyalım dedik. Geçen sene binbir parçaya bölüpte heçbek arabaya yerleştirdiğim bisiklet ve römorku sonrasında toparlamak için bir güzel tatil gününü yediğimi hatırladım. Hemen taşıyıcı için arayışa koyulduk.
Ben düzen adamıyım -öyle politik bir terim olarak değil tabi- heleki bisiklete geldimi kralı gelse tanımam, bisikleti biri şamda biri halepte şalaş bir şekilde, paçoz bir şekilde taşıyamam. Netekim ilk kriter bu şekilde belirlenmişti: İllaki platformlu bir taşıyıcı olacak. İkinci kriterimiz ise araç arkası taşıyıcı olmasıydı. Nedenine gelince çeki demiri işlerine ne bürokratik olarak nede finansmanı açısından giremem. Araç üstü taşıyıcı ise barların araca monte edilemediğinden dolayı bana uzaktı. Bu iki kriter ışığında arayışa başladık. ortada iki üç alternatif gözüküyordu.
Bir alternatif geçen yıl ısınmış olduğum filli menalo oldu. Doğa bisiklette bulduğum bu marka yinede çok güven vermedi bana. Birde bu marka hakkında yeterli bilgiye ulaşamadım. F/P olarak da çok tatminkar bulmadım.
İkinci ürün görünürde daha sağlam bir izlenim veren peruzzo padova oldu. Yalnız bu modeldeki yetersizlik ise bisikleti üst borudan kavrayan kolun olmayışı idi. Dolayısıyla alttan platform takviyesi olsada bisikletler üstten birbirinin üzerine dayanacaktı bu da benim canımı sıkacaktı. Geçtik.
Üçüncü ürün thulenin clip on high 9105 oldu. Oldukça modern ve kusursuz bir tasarım olan bu model ise tamamen duygusal nedenlerle benim ilgi alanım dışına çıktı.
En nihayetinde yine bir şekilde haberdar olduğum BNB Rack supporter a bir göz atalım dedik. Bir kaç sitede 450 tl civarı olan Taşıyıcıyı ileribisikletten 400 tl ye bulduk. Siparişi verdik ertesi gün elimize geçti. Hemen bisikletçi dostumuz vede forum yazarlarından Saadettin in katkıları ve arabasının mankenliği eşliğinde kurmaya başladık.
İlk izlenimim alü gövde üzerine tasarlanmış bu taşıyıcının oldukça sağlam olduğuydu.
Bağlantı şeritleri ve bagaja monte olmasını sağlayan parçalar sayesinde taşıyıcı adeta arabanın bir parçası haline dönüşüyor. Taşıyıcının arabanın üzerine oturan plastik parçaları aracın zarar görmesine engel oluyor. Bu plastik parçaları cam üzerinden metal tavan üzerine oturtarak camın zara görebileceği endişesini de izale edebilirsiniz.
Taşıyıcıyı araca bağlayan şeritler oldukça uzun, bağlantıyı tam olarak sağladıktan sonra sarkan şeritleri taşıyıcının üzerindeki cırt bantlar ile sarabiliyorsunuz.
Taşıyıcı üzerinde bisikletlerin üzerinde durduğu platformları taşıyan parçayı vede aracın üzerine basan parçayı sıkılamaya yarayan dört tane mandal var. Taşıyıcının açı ayarlarını yaptıktan sonra bu mandalları sıkıştırıyorsunuz.
Gelelim taşıyıcının mihenk noktasını oluşturan platformlara
Platformların montesi alttan vidalanarak yapılıyor. Montaj işlemlerinin hiçbirinde tornavida veya başka bir alete ihtiyaç duyulmuyor.
Platformlar alttaki vidalar gevşetilerek bisiklet tekerlerini bağlayacak şekilde uzatılabiliyor.
Nihayetinde platformun üzerine bisikleti yerleştiriyoruz.
Bu işlemi yapmadan önce taşıyıcı ile gelen cırtcırt bantlar ile bisikletin frenlerini platform üzerinde bisikletin hareket etmemesi için sabitliyoruz. Taşıyıcı üzerinde üst boruyu tutacak olan kısalı uzunlu iki kol var. Uzun kol bisikletin çalınmasını önlemek için kilitli. Bu kolun ağzı üst boruyu alttan kavrayacak şekilde bağlantıyı yapıyoruz. Jantları platforma iki adet kauçuk bant ile bağlıyoruz. Son olarak taşıyıcıyla gelen kırmızı şerit ile bisikletler bir kez daha bağlanarak yolculuk tam anlamıyla güvenli hale getirilmiş oluyor.
Taşıyıcının artıları
-Platformlu olması nedeniyle taşıma esnasında bisiklet araca ve diğer bisiklete zarar vermiyor.
-İki bisiklet birbirinden bağımsız ayrı ayrı taşınıyor.
-Üst boruyu kavrayan kollar bisikletlerin birbirinden bağımsız taşınmasını sağlıyor. Aynı zamanda kilit ile çalınmaları önleniyor.
-Oldukça sağlam ve güven verici bir tasarım.
-Güvenliği tesadüflere bırakmıyor.
-Benzer taşıyıcılara göre bir F/P ürünü.
Eksileri
-Belkide bütün diğer taşıyıcılarda olduğu üzere araç tamponuna basan taşıyıcı ayakları ekstra bir yük getiriyor. Doğru monte edilemediği bir durumda tampon tırnaklarının kırılması olası. Bu arada taşıyıcının 9 kg civarında olduğunu ve taşınacak iki bisiklet ile 40 kg civarında bir harici yükün olacağını da hatırlatalım.
Ben düzen adamıyım -öyle politik bir terim olarak değil tabi- heleki bisiklete geldimi kralı gelse tanımam, bisikleti biri şamda biri halepte şalaş bir şekilde, paçoz bir şekilde taşıyamam. Netekim ilk kriter bu şekilde belirlenmişti: İllaki platformlu bir taşıyıcı olacak. İkinci kriterimiz ise araç arkası taşıyıcı olmasıydı. Nedenine gelince çeki demiri işlerine ne bürokratik olarak nede finansmanı açısından giremem. Araç üstü taşıyıcı ise barların araca monte edilemediğinden dolayı bana uzaktı. Bu iki kriter ışığında arayışa başladık. ortada iki üç alternatif gözüküyordu.
Bir alternatif geçen yıl ısınmış olduğum filli menalo oldu. Doğa bisiklette bulduğum bu marka yinede çok güven vermedi bana. Birde bu marka hakkında yeterli bilgiye ulaşamadım. F/P olarak da çok tatminkar bulmadım.
İkinci ürün görünürde daha sağlam bir izlenim veren peruzzo padova oldu. Yalnız bu modeldeki yetersizlik ise bisikleti üst borudan kavrayan kolun olmayışı idi. Dolayısıyla alttan platform takviyesi olsada bisikletler üstten birbirinin üzerine dayanacaktı bu da benim canımı sıkacaktı. Geçtik.
Üçüncü ürün thulenin clip on high 9105 oldu. Oldukça modern ve kusursuz bir tasarım olan bu model ise tamamen duygusal nedenlerle benim ilgi alanım dışına çıktı.
En nihayetinde yine bir şekilde haberdar olduğum BNB Rack supporter a bir göz atalım dedik. Bir kaç sitede 450 tl civarı olan Taşıyıcıyı ileribisikletten 400 tl ye bulduk. Siparişi verdik ertesi gün elimize geçti. Hemen bisikletçi dostumuz vede forum yazarlarından Saadettin in katkıları ve arabasının mankenliği eşliğinde kurmaya başladık.
İlk izlenimim alü gövde üzerine tasarlanmış bu taşıyıcının oldukça sağlam olduğuydu.
Bağlantı şeritleri ve bagaja monte olmasını sağlayan parçalar sayesinde taşıyıcı adeta arabanın bir parçası haline dönüşüyor. Taşıyıcının arabanın üzerine oturan plastik parçaları aracın zarar görmesine engel oluyor. Bu plastik parçaları cam üzerinden metal tavan üzerine oturtarak camın zara görebileceği endişesini de izale edebilirsiniz.
Taşıyıcıyı araca bağlayan şeritler oldukça uzun, bağlantıyı tam olarak sağladıktan sonra sarkan şeritleri taşıyıcının üzerindeki cırt bantlar ile sarabiliyorsunuz.
Taşıyıcı üzerinde bisikletlerin üzerinde durduğu platformları taşıyan parçayı vede aracın üzerine basan parçayı sıkılamaya yarayan dört tane mandal var. Taşıyıcının açı ayarlarını yaptıktan sonra bu mandalları sıkıştırıyorsunuz.
Gelelim taşıyıcının mihenk noktasını oluşturan platformlara
Platformların montesi alttan vidalanarak yapılıyor. Montaj işlemlerinin hiçbirinde tornavida veya başka bir alete ihtiyaç duyulmuyor.
Platformlar alttaki vidalar gevşetilerek bisiklet tekerlerini bağlayacak şekilde uzatılabiliyor.
Nihayetinde platformun üzerine bisikleti yerleştiriyoruz.
Bu işlemi yapmadan önce taşıyıcı ile gelen cırtcırt bantlar ile bisikletin frenlerini platform üzerinde bisikletin hareket etmemesi için sabitliyoruz. Taşıyıcı üzerinde üst boruyu tutacak olan kısalı uzunlu iki kol var. Uzun kol bisikletin çalınmasını önlemek için kilitli. Bu kolun ağzı üst boruyu alttan kavrayacak şekilde bağlantıyı yapıyoruz. Jantları platforma iki adet kauçuk bant ile bağlıyoruz. Son olarak taşıyıcıyla gelen kırmızı şerit ile bisikletler bir kez daha bağlanarak yolculuk tam anlamıyla güvenli hale getirilmiş oluyor.
Taşıyıcının artıları
-Platformlu olması nedeniyle taşıma esnasında bisiklet araca ve diğer bisiklete zarar vermiyor.
-İki bisiklet birbirinden bağımsız ayrı ayrı taşınıyor.
-Üst boruyu kavrayan kollar bisikletlerin birbirinden bağımsız taşınmasını sağlıyor. Aynı zamanda kilit ile çalınmaları önleniyor.
-Oldukça sağlam ve güven verici bir tasarım.
-Güvenliği tesadüflere bırakmıyor.
-Benzer taşıyıcılara göre bir F/P ürünü.
Eksileri
-Belkide bütün diğer taşıyıcılarda olduğu üzere araç tamponuna basan taşıyıcı ayakları ekstra bir yük getiriyor. Doğru monte edilemediği bir durumda tampon tırnaklarının kırılması olası. Bu arada taşıyıcının 9 kg civarında olduğunu ve taşınacak iki bisiklet ile 40 kg civarında bir harici yükün olacağını da hatırlatalım.