@Enki Selamlar Dostum,
Ben de bir M6R Turkish Green Brompton sahibiyim avatardan anlaşılacağı üzere
Yakın zamanda Kelebek (P) gidona geçeceğim siparişi verdim bekliyorum. Birkaç sorum olacaktı size. Vakit ayırıp yanıtlarsanız sevinirim.
1. Kelebek gidona geçme isteğim alan olarak daha çok kullanım alanı sunması ve biraz daha dik bir pozisyonda sürüş desteği sağlaması. Islanınca kötü oluyor demişsiniz, ben onun için Brooks'un kahverengi deri sargısını kullanacağım. Zaten yazınızı okumadan önce de fikrim o yöndeydi. Sorum; daha önce başka gidon kullandınız mı Brompton da ? Kullandıysanız sürüş rahatlığı açısından ne gibi farklar var.
2. Benim de bir seyahat planım var. Samsundan Batuma kadar olan yaklaşık 20-25 günlük bir tur. Coğrafi konum itibariyle dağlık ve yokuşun bol olduğu bir tur olacak. İşte burada kararsız kalıyorum. Bromptonla o yokuşları çıkmak gerçekten zor hatta bazen çıkılamaz bile. Tur bisikletim var birde ikisi arasında kararsız kaldım. Acaba Bromptonla sorun yaşamadan turu tamamlayabilir miyim diye. Siz de böyle yokuşlarla karşılaştıysanız nasıl bir yol izlediniz ? Kısa rampalarda pek sıkıntı olmaz belki ama 2 kmlik bir rampayı çıkmak gerekirse ne yaşarım düşüncesi var kafamda.
Ayrıca imkanı olup da almak isteyen arkadaşlara şunu söyleyeyim. Sabah işe metro+şirket servisi ile gidiyordum. Servisi kaçırdığım zamanlarda ki bu ayda 15 gün falan olabiliyordu, taksi ile gitmek zorunda kalıyordum ve 18 lira bayılıyordum her sabah. Tur bisikletim çok yer kapladığından ve metroya bindiğimde başında ayakta beklemek zorunda kaldığımdan katlanır bisiklete geçme kararı aldım. İlk katlanırım Dahon Vybe7 oldu. 4 ayda 18 lira vermekten kurtulduğum için Dahonun parasını çıkartmış oldum. Sonrasında 7 vites az geldi 10 vites olan Dahon MU10 almaya gittim ki, bir karış yer kaplayan Brompton için neden olmasın ya dememle başladı herşey
Şöyle söyleyeyim; Brompton, toplu taşıma sistemlerine entegre olabilen en mükemmel katlanır bisiklet. Katlandığı zaman hiçbir şekilde sağından solundan bir çıkıntı, ayrılma yada yer sıkıntısı yaşamadan kullanacağınız bir tasarım harikası. En önemlisi apış aranıza yada yanınıza alıp oturabiliyorsunuz toplu taşımada. Ve vites aralıkları o kadar güzel ayarlanmış ki, 6 viteslik bir sistemle 10 vites aralığını karşılıyor. Dahonun 1. vitesine nazaran Brompton daha yumuşak geliyor yokuşta. En sert vitesi de sanki bir 18. viteste gidiyormuş ayarında. Eğer sürekli toplu taşıma ve bisiklet kombinasyonu kullanıyorsanız ve imkanınız da varsa bence hiç düşünmeden alın. İyi ki Brompton diyeceksiniz