Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'twin Hoptown

@Bahadır ÖZEL Malesef aynı durum bende de var. Bisikletimi çok sevsem de bu sorun yüzünden bazı yollardan korkar oldum.
 
Scudo
@Robin34
Btwin hoptown bir başlangıç bisikleti. Eğer bu hobiye devam ederseniz zaten daha iyi bir bisiklete geçmek isteyeceksiniz. Ben ilk katlanırımı 3 ay sonra sattım şimdi kullandığıma geçtim. Kilitli pedalla yokuş performansım biraz daha arttı. Ama kimse güle oynaya çıkmıyor yokuşları. Sadece dayanıklılığı artıyor ama zorlanıyor yoruluyor o hep var.
Sahil yollarından avcılar-sarıyer arası her türlü turlanır. Önce o yollarda kondisyon yapıp yavaş yavaş daha zorlu yollara çıkılabilir. Tabi bu süre çok uzun değil en fazla 1 ayda yeterli hale gelinir. Ondan fazlası artık daha üst seviye bir bisikletle olur.
 
Merhaba, b twin hoptown 320 kullaniyorum 2 gun once satin aldim. Yolda cukura girince veya selede one arkaya dogru oturunca, sele cok kolay sekilde one geriye dogru oynuyor. Yandaki vidayi asiri sıktım eskisi kadar kolay olmuyor ama hala oynuyor nedeni ne olabilir? Geri goturmelimiyim?
 
@Thranduil
Ustam sele ne durumda şekil aldımı?
 
Arkadaşlar bu bisiklet için güzel ve çok pahalı olmayan bir bagaj tavsiyeniz var mı acaba? Heybe ile kullanılacak.
 
@Dzhem
Güzel olsun diyorsan bu tabi göreceli bişeydir , ben 1 ay önce decathlonda 129 tl ye satılan sadece sele borusuna sök tak pratik montajı olan seleyi aldım , 10 kg kapasitesi var ama 15 kg yi çok rahat taşır ekte ki resimde bagaj.
 

Dosyalar

  • IMG_2761.JPG
    IMG_2761.JPG
    127,5 KB · Okunma: 82
@yigithp320
Sele borusuna yük yapmak istemiyorum açıkçası teşekkürler

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
Ben kendim 2 senedir Tern kullanıyorum. 5-6 ay önce 9 yaşındaki oğlum için Hoptown 320 aldım. HT320 tercih etmemin sebebi oğlumun boyunun 135-140 cm arasında olması. HT 320'nin gidonu düz değil, gidon geriye yatırılıp, fren-vites kolları buna göre ayarlanınca oğlumun boyuna uygun hale geliyor.

Sorun bir keresinde ben bindiğimde oldu: Sele borusu katlanmamaya başladı. Ölçtüm biçtim borunun eğildiğini yaklaşık 1mm bel verdiğini gördüm ( boruyu söküp düz bir masanın üzerinde yuvarlayınca rahatça görünüyor), dolayısıyla eğri boru, düz boru yatağının içine katlanamıyordu. Bisikleti yeni almıştım, Decathlon'a götürdüm, boruyu değiştirdiler, sorun çözüldü. Fakat o gündür bugündür bir daha ben binmedim.

O gün sırt çantam falan dahil seleye en fazla 80-85 kg kuvvet bindirdim, yolda da çukura falan düşmedim. Bisikletin speğine göre en fazla 100 kg deniyorki bunun yanına bile yaklaşmamıştım.
 
Evet bugun itibariyle btwin hp320 yi garantiye verdim , çünkü 75 kg olmama ragmen bisikletin sele borusu garip bi şekilde yamuldugu için kadroya girmiyordu, katlamak istediğimde farkettim , decathlon servisi sele borusunu değiştirdi sorunu giderdi.
 
Demek ki o sele borularında üretim hatası olmuş. Ben Hoptown 300 kullanırken 85 kg idim, herhangi bir yamulmayla karşılaşmamıştım.
 
Aslında böyle bir sorun daha önce hiç yazılıp çizilmedi. İlginç. Acaba sele borusunu maksimum sınırdan yukarı mı kaldırdınız?

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benim boyum 1.73, sıradan biriyim, bacaklarım örümcek gibi uzun falan da değil, iki ayağımında ucu yere değecek şekilde standart ayarı yaptım, anlayacağın belirtilen speklere uygun kullandım. ( spekte belirtilen kullanıcı boyu 145-178cm )

İlginç olan yeni modelde yani Tilt 120'de spek 145-175cm olarak değiştirilmiş ve maalesef sele borusunun çapı hala 31.6 mm olarak görünüyor. Kısacası ürünlerini iyileştireceklerine, kendilerini güvene alacak şekilde speklerle oynamışlar. Halbuki, madem yeni model çıkarıyorlar şu değişiklikleri yaparak piyasaya sorunsuz bir ürün sürebilirlerdi :

1. Hem sele borusunun hem de sele yatağının et kalınlığını hafifçe artırıp mukavemeti arttırabilirlerdi. ( borunun çapı yine 31.6 mm olur ama içindeki boşluğun çapı 1-2 mm küçülürdü mesela ) Bu çözüm zaten pek de hafif olmayan tasarıma birkaç yüz gram daha eklerdi.

2. Sele yatağı aşağıdan yukarı hafifçe genişletilerek huni şeklinde tasarlanabilirdi. Mesela alt ucunun çapı 32mm ise üst ucunun çapı ise 35mm yapılırdı, böylece sele borusu 1-2 mm bel verse bile sorun kalmazdı. Bu çözümde ağırlık cezası yok ama daha kaliteli bir bilezik gerekiyor. ( gerçekçi olalım mevcut bilezik o kadar dandik ki sele borusunun yamulma problem olsun olmasın her şekilde iyileştirllmesi gerekiyor.)

3. (En radikal çözüm) Sele borusu yuvarlak değil , eliptik yapılabilir. Sele borusunun arkaya yatık olduğunu gözönüne alırsak bütün darbeleri ön-arka ekseninde alacağı ayan beyan ortada. Tanım gereği, bisikleti yere yatırıp üzerine çıkmadığınız sürece hiçbir sele borusuna sağdan-soldan yük binmez, binseydi bisiklet devrillirdi. Sele borusu yanlardan basık ön-arka ekseninde geniş şekilde eliptik olsaydı mukavemeti artardı. Bu çözümün sorunu maliyeti arttırması:
a. Eliptik boru standart değil, tedariki pahalı olabilir.
b. Bilezik daha da kaliteli olmalı, boruyu yandan değil ön-arka ekseninden sıkmalı.
c. Selenin sağa sola döndürüllerek ayarlanması için yukarıda, selenin hemen altına bir atraksiyon daha eklemek gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@antika Kullan at mantığı ile yapılmış bir bisiklet sanırım. Teşekkürler yorumlar için alacaktım. Vazgeçtim.
 
İyi günler arkadaşlar. Bu bisiklet modeli için bir sorum olacaktı. Bende 2015 symbol sedan bir araç var 500 litre bagaj hacimli. Acaba bu bisikletler katlandıgında ne kadar küçülüyor. Bendeki aracın iki tanesini alma ihtimali var mı?
 
@Hüseyin55

Alabilir diye tahmin ediyorum ustam boşsa komple bagaj.
 

Dosyalar

  • IMG_1713.JPG
    IMG_1713.JPG
    106,1 KB · Okunma: 39
Sığar, en kötüsü sele borusunu sökersin, rahatça sığar.

Benim 2006 Ford Focus sedan'ın bagajına bir Tern B7 ve Hoptown 320 aynı anda sığıyor. (üstüne aynı bagajda 25x25x45cm'lik bir alet edavat kutusunu da tıkıştırdım) Tatile giderken o bagaja Tern b7 (sele borusu çıkarılmış olarak), 2 büyük bavul, bir kücük valiz, şişkince 2 sırt çantası, bir alet çantası (yukarıda bahsettiğim ), bilimum küçük ıvır zıvır hepsi sığdı. (inanmıyorum diyenleri adını koymak şartıyla beklerim)

Eşimin Citroen c3'ünün bagajına Hoptown 320 dikine rahatça sığıyor.
 
@Dzhem
Max. sınır o sele borusunda nerede tam olarak ?
 
@ygt bike
Sele üzerinde yazıyor hocam

Moto Z cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri