Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'Twin Tilt 7 ile ben de aranıza katıldım :)

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.504
Tepki
8.419
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar,

Decathlon'un stoklarındaki (sanırım) son Tilt 7 katlanır bisikleti satın alarak ben de aranıza katıldım. Bisikletim bugün kargoya verilmiş, yarın elimde olacak. Ancak Eskişehir'deki kötü hava şartlarından dolayı bisikleti önümüzdeki hafta gibi kullanmaya başlayabileceğim sanırım.

Ev-iş arasında toplu taşımayı, yani Eskişehir'in meşhur tramvayını kullanıyorum ama çok fazla insanla birlikte kapalı bir fanusta seyahat etmek bana bu kış bol bol grip-nezle olarak geri döndü :) Aslında aktif bir MTB kullanıcısıyım, her türlü hava ve yol şartlarında işten güçten fırsat buldukça dağ bisikletimin üstünden inmiyorum ama takdir edersiniz ki MTB'ler şehiriçi ulaşımda pek pratik değiller; bu yüzden dağ bisikletim haftaiçi evimin duvarındaki askısında tozlanıyor :) Ama ben haftaiçi de bisiklete binmek istiyorum! İşte tüm bu faktörler devreye girdi ve ben, ev-iş arasındaki 8-10 km'lik mesafeyi neden bisikletle katetmiyorum diye sordum kendime. Ve kendimi Tilt 7'yi kurcalarken buldum.

Tilt 7'deki kayışlı, göbekten otomatik 2 vitesli çekiş sistemi bu bisikleti almamda önemli bir etken oldu. Eskişehir gibi düzayak, engebesiz-yokuşsuz bir şehir için ideal olduğunu düşündüm, umarım bu düşüncemde yanılmamış olurum :)

Bisikletim elime ulaşınca üzerinde ufak-tefek değişiklikler yapmayı da planlıyorum. Öncelikle gidonu ve elcikleri değiştireceğim. Elimde Scott dağ bisikletimden çıkma Ritchey WCS Carbon gidon ve Ergon GS3 barendli elcikler vardı; bunları Tilt 7'de deneyeceğim. Decathlon'dan bisikletle birlikte port bagaj ve park ayağı da sipariş etmiştim, bunları da bisiklete monte edeceğim. Çekmecemde bir tane de B'Twin Count8 kablosuz km. saati vardı, çekmecede aylarca yalnız başına epey canı sıkılmıştır, onu da yeni yol arkadaşıyla tanıştırmam gerekecek :)

Bisikletle ilgili tek çekincem üzerinde gelen lastikler. Patlak koruması olmayan bu lastikler için bir alternatif düşünmem gerekecek sanıyorum; ya Schwalbe'in Marathon serisi kendinden patlak korumlaı bir çift dış lastik alacağım ya da bütçeyi fazla zorlamadan Slime türü bir patlak önleyici sıvı alıp iç lastiklere basacağım. İlk birkaç haftalık kullanım sonucunda lastikler iyi-kötü kendini belli eder diye düşünüyorum; lastiklerin yol tutuşu beni tatmin etmezse ibre mecburen yeni dış lastiklere doğru dönecek.

Tilt 7 ile ilgili fotoğraflı ve kısa bir inceleme de birkaç gün sonra burada sizleri bekliyor olacak :)

Görüşmek üzere...
 
Scudo
O bisikleti inceledim bende Tilt 720 ile sanırım arasında ki tek fark rengi.Seri sonu olması sebebiyle fiyatı daha uygun.Brandium mağazada bir tane var.
 
@Mehmet Altuğ Hayırlı uğurlu olsun, ben de araştırmıştım sırf ankaranın dik yokuşları yüzünden tercih etmedim, sizin için çok iyi olmuş, iyi günlerde kullanın
 
2. bisikletiniz hayırlı olsun, keyifli sürüşler dilerim :)
Bence doğru seçim yapmışsınız, yokuş yoksa 6 vitesli modellere gerek yok. Lastikler bence kalitelidir, kolay patlamaz gibime geliyor. Elciklerin bileği rahat ettirmesi çok önemli. Resimlerden Tiltlerin elciklerinin çok sıradan olduğu dikkatimi çekiyordu. Yani avuç içi destekli değil. Halbuki Bfold 500 modelindeki elcikler gayat rahat gözüküyor. Neden onları kullanmıyorlar ki her modelde ? Merakla bekliyoruz detaylı incelemeyi :harika:
 
İyi dileklerini ileten herkese teşekkürler...

Bisiklet bugün geldi. Decathlon bisikleti ve ilave aldığım bagaj ile park ayağını 2 ayrı paket halinde göndermiş. Bisikletin kutusundan alyan anahtarı ile somun anahtarı çıkıyor, bisiklet kurulum gerektirmese de ince ayar yapmak için bu anahtarları pakete ilave etmeleri çok hoş olmuş. Bagajın yanında da gerekli montaj vidaları ve alyan anahtar geliyor. Kutulama ve içerik konusunda Decathlon çok başarılı diyebilirim.

Kutuyu açar açmaz istemsizce Adnan hoca tepkisi verdim: "Sen aşırı derecede sevimli bi'şeysin!" :) Hiç çekinmeden söyleyebilirim ki Tilt 7, sahip olduğum en güzel bisiklet. Kadro yapısı, kadro rengi falan şahane. Üstelik zili de var! :)

Bisikleti bir müddet uzaktan seyrettikten sonra hemen kolları sıvadım ve ilk önce bagaj ile park ayağını monte ettim. Daha sonra bisikletin kendi elciklerini sökerek (tüyo: Elcikleri rahatça sökmek için iç kısımlarına bir miktar alkol sıkın) barendli Ergon elciklerimi gidona iliştirdim. Aslında bisikletin üzerinde gelen aluminyum gidonu da değiştirecektim ama bisikletin kırmızı-siyah renk kontrastını bozmak istemedim ve kendi gidonunu kullanmaya karar verdim. Count8 km. sayacını takıp gerekli lastik ayarlarını da yapınca (tüyo: Tilt serisinde kullanılan 20x1.95 lastiklerin çapı 1565 cm; km saatine girmeniz gereken değer bu) bisiklet kullanıma hazır hale geldi.

Ama saat çok geç, dışarısı çok soğuk ve şu an bisiklet bana, ben bisiklete bakıyorum; hasretle bakışıp duruyoruz yani :) Yeni bisikletimle ilk turumu atacağım Pazar gününü iple çekiyorum...
 
@Mehmet Altuğ Hayırlı olsun dostum kazasız belasız kullanırsın umarım. Hemen şuraya davet edeyim de sıcağı sıcağına hem tecrübelerini de paylaşmak için fazladan bir platform olsun. Henüz canlanmadı, adım adım büyüyeceğiz :) Unutmadan (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@cashsta teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Ama ben a-sosyalmedya bir insan olarak Facebook kullanmıyorum o yüzden davetinize icabet edemeyeceğim :)

Bisikletle ilgili kısa bir incelemeyi ve yeri geldikçe kullanım tecrübelerimi bu başlık altında paylaşmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cashsta
Hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullanmanız dileğiyle.
 
Bugün bisikletimi ilk defa sürdüm, yaklaşık 25 km'lik bir sürüş yaptım. Katlanır bisiklet deneyimi bambaşkaymış :) SRAM'in göbektek otomatik 2 vitesli Automatix sistemini de çok başarılı bulduğumu söyleyebilirim. İlk mesajımda da belirttiğim gibi, Eskişehir gibi yokuş fakiri bir şehirde benim ev-iş arası ulaşımıma ve gerektiğinde şehir içinde, çarşıda ve haftasonları Pazar gezmelerinde kullanacağım araç ihtiyacıma kökten çözüm getirecek bu alet :)

Bisikletin selesi çok rahat, kayışlı-otomatik çekiş sistemi Eskişehir için biçilmiş kaftan, frenleri ortalama performansta (çok hız yapmayacağım için yeterli gibi, belki ileride Deore ayarında fren bacakları alıp takabilirim). Bisiklet gelir gelmez monte ettiğim Ergon elciklerle sürüş daha da konforlu hale geldi.

İlk sürüşün heyecanından fotoğraf çekemedim. İlk fırsatta fotoğraflarını da ekleyeceğim buraya.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Selesinin rahat olması iyimiş, genelde rahat olmuyor ya katlanırların seleleri.
Foto bekliyoruz en kısa zamanda :)
 
Tekrar merhaba,

Tilt 7 bisikletimle olan birlikteliğimiz 1 ayı aştı :) Bu süre zarfında ev-iş arasında yegane ulaşım aracım oldu kendisi. Ev-iş arası ulaşım için önceleri tramvay hattını kullanıyordum, evimin hemen yakınında yer alan tramvay durağı sayesinde, eğer tramvay saatlerine riayet edebilirsem 15 dakika gibi bir sürede işyerime varabiliyordum. Tramvayı kaçırdığımda ise bu süre 25-30 dakikaya kadar uzayabiliyordu. Oysa şimdi bisikletimle evden çıktıktan tam 10 dakika sonra işyerime ulaşmış oluyorum; hem zamandan hem de bilet parasından tasarruf etmemi sağladı yani bisikletim :)

Bisikletime iliştirdiğim B'Twin Count8 km saati sayesinde günlük katettiğim mesafeyi ve ortalama hızımı ölçebiliyorum. Sabah ve akşamları ev-iş arası katettiğim mesafeye ek olarak, gün içinde çarşıda sağa-sola gitmek için de sıkça bisikletimi kullandığımı söyleyebilirim :) Bu şekilde günde ortalama 25 km. kadar bisiklet sürmüş oluyorum. Ortalama hızım ise 20 km/saat kadar.

Bisikletimin çekiş sisteminden de kısaca bahsetmem gerekirse... SRAM'in Automatix göbekten otomatik 2 vitesli çekiş sisteminde zincir yerine kevlar kayış kullanılmış ve bu sistem, Eskişehir gibi engebesi, yokuşu, rampası olmayan bir şehir için biçilmiş kaftan. Sürüş çok sessiz ve temiz; pantolon paçalarınız kirlenmiyor ve en önemlisi sistem bakım gerektirmiyor.

20 km/saat hızı aştığınız zaman otomatik olarak bir büyük vitese geçen çekiş sistemine alışmak ise kısa bir süre istiyor. Çok ender de olsa, vites büyütmek için kadansı (pedal devrini) aniden arttırmak, yani bir nevi sprint atmak gerekebiliyor :) İşte bu aşamada, sisteme alışana kadar vites büyüdüğü anda ayağınız pedallardan kayabiliyor, ama sistemin nasıl çalıştığını anladıktan sonra vitesin ne zaman büyüyeceğini sezinlemeye başlıyorsunuz ve bir nevi doğal refleks geliştiriyorsunuz :) Çarşıda, insanlar arasında, ara sokaklarda gezerken fazla hızlı gitmediğiniz için bisikleti genellikle ilk viteste kullanıyorsunuz. Viteste "boşta" tabir ettiğimiz bir ara kademe de var; bisikleti katlayıp ileri-geri hareket ettirdiğinizde pedalların da dönmesini engelleyen bir özellik bu.

Bisiklette kullanılan 1.95'lik 20" lastikler, özellikle tramvay yolundaki ray boşluklarına girmeyecek kadar kalın; bu açında bisiklet size güven veriyor. Lastiklerin 1.95'lik olması, bozuk yolda nispeten konforlu bir sürüş sağlıyor. Pek tabii ki, amortisörlü maşa ve 26/28 jantlı bir bisikletin rahatlığını beklememek lazım.

Bisikletin yanında arka bagaj ve park ayağı da almıştım. Decathlon'un tanımladığı 20 TL'lik hediye çekini kullanarak, sonradan Tilt bisikletler için üretilen sepeti de satın aldım; hediye çekiyle birlikte 17 TL'ye maloldu bu sepet. Tilt serisi katlanır bisiklet almak isteyen arkadaşlara tavsiyem; sepet çok elzem olmasa da arka bagaj ve park ayağını mutlaka bisikletle birlikte satın alın.

Bisikletimle ilgili 3 konuda şikayetim olduğunu söyleyebilirim, ama bunlar ufak tefek ve (sonuncusu haricinde) pek can sıkıcı şeyler değil. Aşağıda bunlarla ilgili resimler de paylaşacağım. Özetlemek gerekirse:

1. Bisikletin kadrosunda aynakolu çevreleyen bölüm, bisikletin katlı halinde park ayağı vazifesi görüyor. Kadronun doğrudan zeminle temas etmesini önlemek adına üretici bu bölgeye iki adet kauçuk tampon yerleştirmiş. Ancak bu tamponlarda kullanılan yapışkan etkisiz ve kalitesiz; zira bisikletimi kutusundan çıkardığım anda tamponlardan birinin kutunun içine düştüğünü farketmiştim. Diğer kauçuk tampon da kolaylıkla yerinden çıktı. Tamponları Derby yapıştırıcı ve siyah izole bant kullanarak yerine sağlamca sabitledim (izole bant yerine plastik kelepçe de kullanılabilir). Tamponları kaybetmeden bu hususla ilgili tedbir almak lazım :)

2. Bisikletin sele borusu üzerinde, sele borusunun boyunu ayarlamak için kullanabileceğiniz bir çizelge var; bu sayede sele borusunu her seferinde kendiniz için uygun konuma getirmek çok kolay. Ancak, sele borusu kelepçesindeki bir sorun sebebiyle, sele borusu iki-üç günlük kullanım sonrasında bir kademe kadar aşağıya inebiliyor. Ayrıca, sele borusu kelepçesinin sıkıştırma mandalı, açılıp kapandıkça kelepçenin kendisine sürtüyor; aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi bu bölümdeki siyah boya bir haftalık kullanım sonrasında aşındı.

3. Bisikleti katladığınız zaman, katlanan gidonu kadroya sabitlemek için bir klips mekanizması kullanılmış. Ancak bu klips mekanizması gidonu ve bisikletin ön kısmını kadroya pek sağlıklı sabitlemiyor. Burada bir tasarım hatası var, belki de mıknatıslı bir sistem kullanılması daha iyi olurdu. Klipsin iç tarafına kauçuk bir malzeme uydurup bu sorunu kendimce çözmeye çalışacağım; zira bisikleti katladığınız zaman sürükleyip götürmek istediğinizde, zaman zaman klipsten kurtulan ön kısım size zor anlar yaşatabiliyor (özellikle ufak engebeleri aşmak istediğinizde).

Sonuç olarak, ben bu bisikleti (ve genel anlamda katlanır bisiklet kavramını) çok sevdim :) Bir aylık kullanım süresi boyunca şehir içinde elim-ayağım oldu bu bisiklet; hemen her yere onunla gitmeye başladım. Şimdi sizi çektiğim birkaç fotoğrafla başbaşa bırakayım :)

https://i.hizliresim.com/VVPWyn.jpg

https://i.hizliresim.com/JYqbXQ.jpg

https://i.hizliresim.com/l7359r.jpg

https://i.hizliresim.com/n7j0LN.jpg

https://i.hizliresim.com/5dL6LD.jpg

https://i.hizliresim.com/VVPWBV.jpg

https://i.hizliresim.com/n7j0RR.jpg

https://i.hizliresim.com/DMBgdl.jpg


https://i.hizliresim.com/zAaoB9.jpg

https://i.hizliresim.com/d58gLZ.jpg

https://i.hizliresim.com/LaZ55o.jpg

https://i.hizliresim.com/rQ6zJ1.jpg

https://i.hizliresim.com/pgXJbN.jpg

https://i.hizliresim.com/MEoAa7.jpg

https://i.hizliresim.com/mP4A22.jpg

https://i.hizliresim.com/1yVOJb.jpg

https://i.hizliresim.com/0qlJzV.jpg
 
@Mehmet Altuğ hayırlı uğurlu olsun, katlanır camiasına hoşgeldiniz:) ustaca bir inceleme olmuş. bu arada rengi süper
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@Mehmet Altuğ Bisikletinizin rengi çok güzel. İnceleme yazınız da aynı oranda güzel ve akıcı. Hayırlı olsun.
Gidon çantasının renk uyumu da güzel. Kullanışlı mıdır bu çanta? Tavsiye eder misiniz?
 
valla benimde ilgimi çekti yazı güzel olmuş. Ben katlanır için hala acaba 16 inç nasıl olur düşüncesindeyim. Sanki bagaja koyma işinin dert olmaması için 16 iyi gibi geliyor. Ama hiçbir bayide bulamadım.
 
Hayırlı olsun rengi cok guzel bisikletinizin.elcikleri nereden aldınız acaba
 
@malemsteen eger 2 tane taşımayacaksanız 20 yeterli olur. fiyat aralığınız ne
 
@yusufclp Gidona takılan sepet epey kullanışlı; misal eve dönerken çarşıdan öteberi alayım koyayım derseniz çok işe yarıyor :) Ama büyük hacimli yük taşımak için uygun değil, zaten en fazla 5 kg. yük taşıyacağı yazıyordu ambalajında. Doğrusu ben elimdeki hediye çekini değerlendirmek için almıştım, sürekli bisikletin üzerinde durmuyor zaten çanta.

@Tuncay uslu Elcikleri Pedalla Bisiklet'ten aldım; ama ellerinde hala var mı bilmiyorum. Ben aldığım zaman yurtdışı fiyatından da hesaplıya gelmişti.

İyi dileklerini ileten herkese teşekkür ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@Kazuya
İki tane lazım. Delta'a gittim eryamanda 26 inç bir tane sığdı :) 20 inç ise sığdı ama 2. asla almaz. Ama bir 20 bir 16 alabilir belki. İşte 16 yok hiç bir yerde deneyemiyorum bir türlü.

Şuanda kiralık bisikletler ile idare ediyorum ama epey pahalıya geliyor. Ya arkadaştan emanet alıyorum yada kiralıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
Geri