Scudo Sports

B'twin Triban Serisi Kullanıcıları Kulübü (3-5ler buraya)

@__bisiklet__sever__ Facebook'taki gruplardan gördüğüm kadarıyla aliexpress'ten almak ucuza geliyor. Yerli sitelerde satılan tek ürün gördüm. Dişlisi vitesli bisiklet dişlisi kalınlığında (yani maks. 2 mm) fotodan anladığım kadarıyla. Sistemi 1/8" zincirle yapamadıktan sonra buna bu kadar para vermeye gerek yok. Zinciri istediğin dişliye geçirip ona göre boyutlandırılacak, hepsi bu kadar. Kasette hiç bir müdahaleye gerek olmadan kullanırsın.

Ruble vidalı ise, 14-18 arası bir diş seçeceğin için, sistemin uzun ömürlü olmasını istiyorsan rublenin dişlilerini çıkartıp kullanacağın dişliyi göbeğe en yakın konumda kullanman gerekiyor. Vidalı rublenin dişlilerini çıkarmak için çok büyük kuvvet lazım. 2 adet zincir kamçısı lazım. Mengene varsa ve 14'ten büyük bir dişli kullanacaksan, rubleyi mengeneyle en küçük dişlisinden tutarak tek kamçıyla da açabilirsin. Dişliyi göbeğe yaklaştırdığın için çemberi sola kaydırmak gerekecek. O işlemi bisikletçide yaptırırsın.

Yerli sitedeki ürün bu:
(link)

@Spartiat Yatay kızağa attırıcı tutturmak için küçük bir delme operasyonu yaptın sanırım?

@__bisiklet__sever__ Facebook'taki gruplardan gördüğüm kadarıyla aliexpress'ten almak ucuza geliyor. Yerli sitelerde satılan tek ürün gördüm. Dişlisi vitesli bisiklet dişlisi kalınlığında (yani maks. 2 mm) fotodan anladığım kadarıyla. Sistemi 1/8" zincirle yapamadıktan sonra buna bu kadar para vermeye gerek yok. Zinciri istediğin dişliye geçirip ona göre boyutlandırılacak, hepsi bu kadar. Kasette hiç bir müdahaleye gerek olmadan kullanırsın.

Ruble vidalı ise, 14-18 arası bir diş seçeceğin için, sistemin uzun ömürlü olmasını istiyorsan rublenin dişlilerini çıkartıp kullanacağın dişliyi göbeğe en yakın konumda kullanman gerekiyor. Vidalı rublenin dişlilerini çıkarmak için çok büyük kuvvet lazım. 2 adet zincir kamçısı lazım. Mengene varsa ve 14'ten büyük bir dişli kullanacaksan, rubleyi mengeneyle en küçük dişlisinden tutarak tek kamçıyla da açabilirsin. Dişliyi göbeğe yaklaştırdığın için çemberi sola kaydırmak gerekecek. O işlemi bisikletçide yaptırırsın.

Yerli sitedeki ürün bu:
(link)

@Spartiat Yatay kızağa attırıcı tutturmak için küçük bir delme operasyonu yaptın sanırım?
Hocam o linkteki ürün freehub için değil mi? Aklımda yeni nesil rc100'lerden alıp freehub dönüştürme kitiyle tek vites yapıp işletmesi ucuz bir gravelimsi bisiklet yapmak var. (Yokuşları elimle tırmanmayı düşünüyorum) Yani freehub göbek kullanmayı düşünüyorum. Rc100'ü seçme nedenim ise önde tekli aynakolla gelmesi stok lastiklerin 32c olması çamurluk takılabilir olması. Yaptığım bisikleti aynı zamanda kışın kullanmalık da yapmayı düşünüyorum. Kışın diğer bisikletlerime yazık oluyor diye düşünüyorum.(Mesela geçen kış trekking bisikletimi kullandım yerdeki ince kum ıslaklıkla beraber orta göbeğin oralarda birikti zincire geldi ayaklık orta göbeğin orada oraları silmesi falan çok zor detaylı suyla temizlemek gerekiyor)
 
Scudo
@__bisiklet__sever__
Sistemi 1/8" zincirle yapamadıktan sonra buna bu kadar para vermeye gerek yok. Zinciri istediğin dişliye geçirip ona göre boyutlandırılacak, hepsi bu kadar. Kasette hiç bir müdahaleye gerek olmadan kullanırsın.
Bu 3 cümle ile, bisikletin kendi rublesini kullanabileceğini, ekstradan kit almaya gerek olmadığını anlatmaya çalışmıştım.
 
Merhabalar, geçmiş başlıkların bazılarını okudum kafam iyice karıştıda acaba 3'lü aynakol ile yarışlara katılabilir miyim U15 ?
 
bence gayet güzel kadans dakikada 90-110 sıhhatli ve iyi bir tempodur diye düşünüyorum ama tabi ki bu şahsi düşüncem mola ne aralıkla vediniz ? bende tam bu kadar yol yapmayı düşünüyorum da sormak istedim.

aynı düşünüyorum altındaki en pahalı en kaliteli olsa dahi sonuçta ona kumanda eden vücudumuz ve ülke şartlarında bu spora çok fazla para harcayabilen biri değiliz diye düşünekteyim
geç cevap için kusura bakmayın hocam :) . bu turu, 2-3 hafta önce trakya ve istanbul'da yoğun yağmur varken yapmıştım. molalarımı da yağmurun şiddetine göre yapmıştım. birde yol beni hiç yormadı ama yol boyunca bende kronik omuz ve boyun ağrısı olduğundan çok canımı yaktı. uzun yolda duruş pozisyonunuza da dikkat edin mutlaka. bir kere ağrımaya başlayınca cidden can sıkabiliyor.
 
Arkadaşlar, RC120 TRIBAN almayı düşünüyorum, Yorumlarınız nelerdir ? artısı eksisi ? tabii ki daha iyisini almak isterim ama bütçe meselesi, pedal, ayakkabı filan 10bini geçemem
 
Merhaba arkadaşlar tribana geçmeye niyetlendim boyum 172 iç bacak 76 cm konyada triban bulmak imkansız gibi birşey Ankara'da iki tane 520 buldum 1. S kadro aynakolu 3 yapraklı 2. M kadro aynakolu 2 yapraklı model hangi kadroyu tercih etmek mantıklı olur
 
Merhaba arkadaşlar tribana geçmeye niyetlendim boyum 172 iç bacak 76 cm konyada triban bulmak imkansız gibi birşey Ankara'da iki tane 520 buldum 1. S kadro aynakolu 3 yapraklı 2. M kadro aynakolu 2 yapraklı model hangi kadroyu tercih etmek mantıklı olur
[/QUOTE
S kadro size uymayabilir. benim boyum 1.75 M beden oluyor. birde deneme imkanınız varsa mutlaka deneyerek alın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wéndigo23
selamlar triban rc 500 xl arıyorum, satmayı düşünen olursa ulaşabilir...
 
Arkadaşlar, RC120 TRIBAN almayı düşünüyorum, Yorumlarınız nelerdir ? artısı eksisi ? tabii ki daha iyisini almak isterim ama bütçe meselesi, pedal, ayakkabı filan 10bini geçemem
Merhaba, rc120 triban kullanıyorum, bisiklet güzel, tavsiye ederim, bisikletin vites ve fren sistemini değiştirdim. tiagra ve hd fren olarak güncelledim. maşasının karbon olması iyi bildiğim kadarıyla 700x38 e kadar lastik destekliyor.
 
RC100 kullanıyorum, biliyorsunuzdur önde 44 dişli tek yaprak var, arkadaysa en büyük dişlim 28 diş. Bu şekilde dişli oranım 1,57 gibi bir değer oluyor. +%7 eğimlerde maalesef mevcut bacak-göbek kombinasyonumla tırmanmakta oldukça zorlanıyorum, rota belirlerken sürekli eğim profillerini incelemem gerekiyor, bilmediğim güzergahları tercih etmemeye çalışıyorum, vs, vs. kendimi epey kısıtlamaktayım yani. Şimdi düşündüm, 32 dişli bir rubleyle değişirsem mevcut rubleyi, bu sefer dişli oranım 1,37 gibi bir değere düşecek, bu da şimdikine göre %13'lük bir hafifleme manasına gelir diye düşünüyorum ki hiç fena olmaz gibi geliyor.

Bu tip bir değişiklik yapan var mıdır, ne kazanmış ne kaybetmiştir tecrübelerini paylaşabilecek varsa çok memnun olurum.
 
Selam. 2000tl bütçeyle basit bir bisiklet arıyordum. İşten eve gelir gelmez letgoda bir triban 520 flat bar denk geldi. Piyasasıyla ilgili hiçbir fikrim yoktu. Araştırmamıştım da. Yarın alayım diye mesaj yazdım. Bu arada nasıl bisiklet olduğunu araştıracaktım. Satıcı alıyorsan bu akşam al yolsa satılacak diyince ani bir kararla, aradan çıksın diye tamam dedim ve 2.5 saate zeytinburnuna gittim. Satıcıdan ısrarla telefonunu istememe rağmen ısrarla vermedi. Letgodan mesajlaşırız dedi. Şarjım da bitmek üzereydi. Bisikleti yine araştıramadım. Vardığımda 3 tane 18 20 yaşlarında 3 genç gelmişti. Hesabını ver atayım parayı dedim. Vermedi.hiçbir kişisel bilgiyi paylaşmaya yanaşmadı. O sırada gizlice videolarını çektim. Çalıntı mı acaba diye düşünüyordum çünkü o sırada. Akşam akşam 2.5 saat gelmişken almadan dönmek olmaz dedim. Çalıntıysa bile bu çocuklar bunu birine zaten satacaklar en azından ben alayım sahibini bulurum dedim. Bisikletim varken ben yürümem normalde. Hep sürerim. Ama bunu süremiyorum. Evde yatıyor. Çalıntı ilanlarında da arayan bulamadım.

Flatbar
sora vitesler
Yağ kir içindeydi
Selesinde ufak yırtık var
Ön vites pimi kırık

Fotoğrafları yok şua anda. Altında bir seri numara vardı. Sanırım onunla sahibi bulunabilir. Varsa triban 520 si çalınan lütfen bana yazsın. Çalıntı olma düşüncesi tüm sürme isteğimi aldı.
 
Triban RC120 yenilenmiş. Vites kolları yeni tip, kabloları içeriden geçen Microshift ile değişmiş. Bir de artık 40mm'ye kadar lastik destekliyormuş. Bakalım ne zaman satışa çıkacak.

 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Ebabil
Rubleyi değiştirdim geldim. Bu tarz bir değişiklik yapmayı planlayan varsa hiç durmasın, bu zamana kadar beklediğim için çok pişman oldum gerçekten. Son 2 tırmanma performansı karşılaştırmama göre 600 metresi %9,5 eğimli, toplam 4 kilometrelik ve ortalama %3 eğimi olan bir rampada iki performans sürem 15 dakikaya 15 dakika 54 saniye. Dişli oranında %13'lük bir hafifleme beklentim vardı, tabi bu sürüşün tamamını en küçük viteste çıkmadığım için neticede %13'lük bir süre düşüşü beklemiyordum. Beklentilerimi oldukça karşılayan bir iyileştirme oldu.

Bonus olarak da Büyükçekmece'den Tüyap'a çıkan yolu tırmanabildim. Oradaki değerler de yaklaşık olarak %11 maksimum eğimi olan, ortalamada %5,5 eğimli 3,5 kilometrelik bir mesafe. Önceki rubleyle çıkamadığım için karşılaştırma yapamıyorum :)
 
Triban RC120 yenilenmiş. Vites kolları yeni tip, kabloları içeriden geçen Microshift ile değişmiş. Bir de artık 40mm'ye kadar lastik destekliyormuş. Bakalım ne zaman satışa çıkacak.


Katlanırın yanına bir adet almak istiyorum, yeni modelin gelmesini bekleyeyım teşekkürler paylasım için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Triban 520 kullanicisiyim. Üzerinde stok jantlar var yakın zamanda jant seti değiştiren oldu mu? Marka model tavsiyesi alabilirim?
Ne gibi farklar yaşadı düşüncelerini paylaşırsanız memnun olurum.
 
Triban 520 kullanicisiyim. Üzerinde stok jantlar var yakın zamanda jant seti değiştiren oldu mu? Marka model tavsiyesi alabilirim?
Ne gibi farklar yaşadı düşüncelerini paylaşırsanız memnun olurum.

Ben 520'me Shimano RS-11 taktım, memnunum. Diğer değişikliklerle birlikte hikayemi Az yakar, çok kaçar! başlığımda bulabilirsiniz.
 
Herkese merhaba. 1-1.5 yıldır Mosso şehir bisikleti kullanıyordum fakat bu yıl bir değişiklik yapıp endurance geometriye sahip bir yol bisikletine geçmek istedim. Yol bisikletine alışmakta tereddütlerim olduğu için ikinci el aradım ve bir adet kırmızı renk triban 3 buldum. Kondisyonu ve fiyatı hiç fena olmadığı için de aldım. Özellikle yoldaki akıcılığı ve hafifliği ile beni ilk andan itibaren mest etti diyebilirim. Bu grubun ilk kuruluş amacı olan bisikleti alarak nostaljik bir adım atmış olduğumu da yorumları okudukça daha iyi anladım :)

Şimdi bu eski emektar üzerinde biraz oynama yapmak istiyorum. Fakat parça uyumluluğu konusunda siz tecrübeli üyelerin tavsiyesine ihtiyacım var. Öncelikle, şehir bisikletinin vermiş olduğu geniş vites aralığını triban 3 le de elde etmek için üzerinde bulunan Shimano 2300 set arka aktarıcıyı Claris r2000 gs ile değiştirip 11-25 lik orijinal ruble yerine de yine 11-32 lik cs-hg31 model ruble yi takmak istiyorum. Bu değişimin bana ekstra bir sorun çıkarıp çıkamayacağı konusunda ise pek bir fikrim yok. O yüzden tavsiyelerinizi bekliyorum.

İkinci bir konu ile lastiklerle ilgili. Şuan 700x23 lük bir lastik var. Merak ettiğim konu ise şu; 700x28 lik bir lastik takarsam patlamaya daha dirençli bir lastik anlamına gelir mi yoksa patlama direnci ile lastik genişliğini alakasız konular mı? Ayrıca daha geniş lastik ağırlık açısından bisikleti hantallaştırır mı diye de şüphelerim var. Bu konuda da paylaşacağınız bilgileri dört gözle bekliyorum.

Şimdiden teşekkürler herkese.
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba triban 500e geçiş yaptım hutchinson marka dış lastiğin yanında küçük bir delik vardı. İçeriden iç lastik ile yama yaptım ama dış lastik bulmakta zorlanıyorum acaba 650x23c yerine 700x23c / 25c takabilir miyiz?
 
Geri