alicins
Aktif Üye
- Kayıt
- 17 Ekim 2006
- Mesaj
- 169
- Tepki
- 151
- Şehir
- İstanbul/Gündüz Yıldız Teknik Üniversitesi Gece Üs
kimse gitmedi diye hayıflanılmasın ve yanlışlıkla F1 le karşılaştırmayın, karşılaştırma gafletine düşmeyin aynı pistte yapıldığından dolayı...
belki tanıtım yanlışları olarak Le-Man serisine benzetilebilir.
otomobilsporları arasında en köklü olan serilerinden biri olan le mans 24 saat serisi dünyanın değişik ülkelerinde 1000 kmlik pr yarışları olarak koşulup finali le man pistinde 24 saat olarak koşulur, 4 farklı grupta yarışan araçlar bir arada start aldıklarında 1o binlerce beygir gücü asfalta iletilir, bu yarışlar için modifiye edilmiş ferrariler, porscheler, başka bir örneği daha olmayan binlerce hp gücündeki audiler ve burada söylemeye gerek görmediğim bir sürü marka milyonlarca dolar harcar ve bu serilerde hem tanıtımlarını gerçekleştirir hemde arge leri için gerekli doneleri toplarlar.
Otomobilsporlarının dünya üzerindeki izleyicisi muhtemelen bisiklet izleyicisinin 100 katından fazla olduğunu göz önüne alırsak bisiklet yarışı yapılacağı zaman çok daha sağlam bir tanıtım yapılması gereklidir.
gelelim le man ve B1 arasındaki benzerliğe; tanıtım "0" , bu organizasyon bir ilk olduğundan dolayı önce marka imajı yaratılmalı idi, üniversiteler, liseler, ilköğretim okulları, en az 1 ay öncesinden billboardlar etkinlik afişleri ile donatılmalı, merkezi yerlerde standlar kurulmalı idi, üstüne yarış görselleri işlenmiş kıyafetleri ile bisikletliler dolaştırılmalıydı, kalabalık yerlerde belli aralıklarla el ilanları dağıtılmalı idi vs vs vs....
bu kadar le man ı anlattım ne alakası var diyeceksiniz, le man da yapılan tanıtım la B1 tanıtımı arasında tek fark 10 üniversitede çok dalga geçtiğimiz standları kurmuşlardı en azından le man ın ne zaman olacağını biliyordu insanlar,
B1'i bilen yok gibiydi.bunca cazibesine rağmen le man da toplam 100 izleyici bile yoktu sanırım B1 bunun üstüne çıkıldı....
değişik organizasyonlar yapılsın ama mantıklı tanıtımlarla yapılsın.....iş start verildiğinde değil tanıtımla başlar, finishle birlikte değil startla beraber biter....
belki tanıtım yanlışları olarak Le-Man serisine benzetilebilir.
otomobilsporları arasında en köklü olan serilerinden biri olan le mans 24 saat serisi dünyanın değişik ülkelerinde 1000 kmlik pr yarışları olarak koşulup finali le man pistinde 24 saat olarak koşulur, 4 farklı grupta yarışan araçlar bir arada start aldıklarında 1o binlerce beygir gücü asfalta iletilir, bu yarışlar için modifiye edilmiş ferrariler, porscheler, başka bir örneği daha olmayan binlerce hp gücündeki audiler ve burada söylemeye gerek görmediğim bir sürü marka milyonlarca dolar harcar ve bu serilerde hem tanıtımlarını gerçekleştirir hemde arge leri için gerekli doneleri toplarlar.
Otomobilsporlarının dünya üzerindeki izleyicisi muhtemelen bisiklet izleyicisinin 100 katından fazla olduğunu göz önüne alırsak bisiklet yarışı yapılacağı zaman çok daha sağlam bir tanıtım yapılması gereklidir.
gelelim le man ve B1 arasındaki benzerliğe; tanıtım "0" , bu organizasyon bir ilk olduğundan dolayı önce marka imajı yaratılmalı idi, üniversiteler, liseler, ilköğretim okulları, en az 1 ay öncesinden billboardlar etkinlik afişleri ile donatılmalı, merkezi yerlerde standlar kurulmalı idi, üstüne yarış görselleri işlenmiş kıyafetleri ile bisikletliler dolaştırılmalıydı, kalabalık yerlerde belli aralıklarla el ilanları dağıtılmalı idi vs vs vs....
bu kadar le man ı anlattım ne alakası var diyeceksiniz, le man da yapılan tanıtım la B1 tanıtımı arasında tek fark 10 üniversitede çok dalga geçtiğimiz standları kurmuşlardı en azından le man ın ne zaman olacağını biliyordu insanlar,
B1'i bilen yok gibiydi.bunca cazibesine rağmen le man da toplam 100 izleyici bile yoktu sanırım B1 bunun üstüne çıkıldı....
değişik organizasyonlar yapılsın ama mantıklı tanıtımlarla yapılsın.....iş start verildiğinde değil tanıtımla başlar, finishle birlikte değil startla beraber biter....