Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Caad o kadar iyi mi?

@Uptown Cyclist Şuan supersix Ultegra set 8 bin lira Delta'da. Caad12 ise yeni çıkmış taze reklamı yapılmış bir ürün.2600 dolar'a caad12 mi supersix mi ?
Performans diyorsan cevabı sende saklı. Allez mi Tarmac mı diyorum...

ekleme : Ayrıca sitede şöyle bir ürün var : (link)
Stokta duruyor mu ? durumu nedir ? bilmiyorum ama fiyatı çok iyi gözüküyor.S-works'ü sipariş etmeseydim düşünürdüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Scudo
CAAD 12 alıcaktım onun yerıne karbon super six evo aldım memnunum :) Ama caad 12 acıları cok fena :D
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Başlığa cevap olarak şunu diyebilirim. AL Kadronun en iyileri arasında yer aldığını düşünmekteyim. AL yada Karbon mevzusu kişiden kişiye göre değişen bir, seçme mevzusu.
Yalnız asıl konuya girme nedenim yazılan ve yazılacakları okumak ;) Bilgi şölenine evet tartışmaya hayır.!
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Madem konu taze bende basit bir soru sorayım.Esneme olayı belli bir hızdan sonramı sürücüyü etkiler yoksa daha ilk pedala basışta esneme gerçekleşir mi?
Aslında şunu sormak dahamı mantıklı.Bu esnemezlik olayı bizim gibi amatör sürücüler için çok büyük bir kayıp mıdır.Burada bir kaç kişi hariç yarışlara katılan yada aşırı bir performans gösteren arkadaşlarımız yok gibi gözüküyor.
 
Herkese çok teşekkür ederim değerli yorumları için.Esneme olayı yogun stres altında iken hissedilir bisiklet.Ben hep kendi kendime pro değilim ne hissederim dedim.Bisikletimden memnunum da ancak şu vad: Bura'da olan saya yokuşu var.Eskiye göre daha hızlı çıkıyorum ancak nasıl desem artık böyle bi ağırlaşma hissediyorum bisiklette.Düz yola geçince sıkıntı yok.Sanırım dediğim o hissiyat biraz esneme ile ilgili.Yani aslında yavaş yavaş hissediyorsunuz.Ben bisikletimi buradan almayi düşünüyorum yurtdışı çıkışı yapacak olmama rağmen.Çünkü Cannondale garantisi sadece alındığı kıta'da.Supersix çok istiyorum ancak sert kullanıcı olduğum için bakmıyorum olumlu ben.Gidilecek yol Caad 12.Karbon'un canı cehenneme :D

 
  • Beğen
Tepkiler: celilcetiner
Bence hiçte fena değil.

CAAD12 rim brake / 105 / Mavic Aksum wheels & Schwalbe Lugano tires – 8.19kg

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/07/2016-Cannondale-CAAD12-rim-105-road-bike-actual-weight-600x400.jpg

Yok artık.

CAAD12 Black Inc. rim brake / Dura-Ace / SiSL2 cranks with SpiderRing / Mavic Ksyrium Pro wheel-tire system – 6.74kg

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/07/2016-Cannondale-CAAD12-rim-Black-Inc-road-bike-actual-weight-600x400.jpg

CAAD12 rim brake / Ultegra / Mavic Aksium wheel-tire system / Si cranks with SpiderRings – 7.49kg

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/07/2016-Cannondale-CAAD12-rim-Ultegra-road-bike-actual-weight-600x400.jpg

Carbona ne gerek var .
 
Synapse ile arasında kaldığım modeldir. Caad mükemmeldir, evet o kadar da iyidir. Cannondale boşuna Join the Aluminati demedi yani.
 
Ben 5.65 kg Caad10 gördüğümü biliyorum weight weenies'te.Hem hafif olup hem de sert koşullara geliyor ve de atik daha ne olsun [emoji41]

 
Ne kadar iyi olduğunu göreceğiz. İki gün sonra elimde olacak. deneyip buradan yazarım s works' e göre + , - lerini.
 
Her ne kadar Carbon'a yakın olsada Supersix'e göre konfor,rijitlik,hafiflik yönünden eksikleri vardır illa ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Açıları zaten uzaktan bile belli ediyor amatör işi bir bisiklet olmadığını bence de.

Tolga haklısın vardır dezavantaj elbet ancak dediğim gibi bana yakın performans veren, aratmayacak bisiklet istiyorum.Arada o kadar fiyat farkı da var hem

 
@mehmet.ali
Karbonun esnemediğini nerden çıkarıyorsunuz hiç anlamıyorum.

Aliminyum kadroya karbon çatalı neden kullanıyorlar bir araştırın derim ama araştırmak zor gelebilir diye yazayım.
Karbon ön çatal aluminyum kadroya biraz esnek bir nokta katıp performansı fazla etkilemeden konfor sağlamak için koyarlar. Standart bir kabon çatal ile standart bir aluminyum çatal arasında 100-150 gr oynar ama bir çok durumda hemen hemen aynı ağırlıktadır.
Alu kadrodaki karbon çatalın karbon kısmı çatalın tam ortasında 20 cm kadar bölümdür ki esneyerek konfor versin.
Karbon oldukça esner hatta zamanla noodling efect oluşur. İyidir kötüdür demiyorum sadece esneklik bakımından daha esnektir aluminyum kadar esnemez olan bir karbon kadro aşşağı yukarı aynı ağırlıkta olur.
 
@Zekeriya Çab
Ben araya dalıyorum müsadenizle ama önce detaylı mesaj için teşekkürler.Bazısı karbon esniyor asıl olay o, bazısı esnemiyor asıl olay o diyor.Esniyorsa neden stiffness diye tanımlanıyor? Burada bir mantık hatası var ya da ters mantık.Stiffness'i olan yani sertliği iyi olan kadro güç transferini daha iyi yapıyor yani daha iyi deniyor.Yani kısacası stiffness( sertlik, katılık, esnememe) asıl olay.Madem esniyor bu durum neden İngilizce'de esnememezlik diye tanımlanıyor? Esniyor olsa bu durum stiffness diye değil de ne bileyim flexion diye tanımlanmaz mı?

 
Hafif aluminyum kadrolar genelde süper buted diye geçer ama sedecre aluminyum olduğuna konusunda biraz şüphelerim var.
Aluminyum kadro 7000 li rakamlarla anılır bu rakam alaşım formülünü gösterir ana süper buttedlarda bu alaşımların dışında başka şeyler olduğundan şüpheleniyorum.
Karbon esnemez ise en baba karbon kadrolar 120 kg ağılık kapasitesi koymaz.

@Uptown Cyclist
Esnemezlik chain stay ile ilgilidir. Yani bisikletin üzerindeyken ön ve arka lastik arasındaki mesafe yok ve haraket şarlarına göre sürekli değişir yani esner ama chain stay-arka çatal hatta üçgen çok çok daha kalın bir tabaka karbon ile üretilir bölece pedala basınca bisiklet katlanma haraketi gibi esnemeye daha dayanıklı olur.
Bahsedilen stiffness bu orta göbekle arka teker arasında zincir tarafinda sağda oluşan katlanma eğlimine dayanıklılık anlamında kullanılır.
Genel bir stiffness zaten iyi değildir çünkü aluminyum kadrolarda kırılma olur ama bunun önüne karbon çatal ile yani karbonun esnemesiyle geçerler.
Kabon kadrolarda da arka çatalar değişik örüm ekstra malzeme şekil ve desteklerle üretilir ve aluminyum kadar hatta daha sağlam bir yapı oluşur ama aynı kadronun alüminyumunun arka çatalını çıkarıp tartsak aluminyum olanıyla aynıdır. Karbon kadroda diğer yerler daha hafif yapılarak hafiflik sağlanır.
Tarmak almak istediğimde 117 kg dim 120 kg sınırı var şu an 127 kg yim yani tarmac a binmek tamamen benim kendi riskim. Specialized söylediği bu ki zaten tarmac yarışta 50-60 kg Sagan gibi abiler kullansın diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Bayanlar baylar Caa12 kullanıyorum, ancak benim gibi hobi binicileri için bu farkları ayırt etmek o kadar zor ki.. Ancak şunu söyleyebilirim ki 85 model Dawes'ten inince Ferrari gibi geldiği kesin..
 
bana bu caad12 geometrisi çok garip geliyor, seat tube haddinden fazla uzun, göze de hiç hoş görünmüyor 54 kadroya 57cm seat tube var, modern bisikletlerde seat tube giderek düşerken caad giderek arttırıyor anlamış değilim anlayan varsa söylesin

pr_01_5718.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: celilcetiner
@Fırat Y.
Seat tube cahin stayin kaidesi stiffness denilen olayı geometri
İle desteklenmesi. Kuvvet merkezinden uzaklaştıkça daha az baskıya maruz kalır. Kaldıraç mekanizması manivela uzadıkça daha ağır kaldırılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: celilcetiner
Geri