Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Caad o kadar iyi mi?

Şöyle bir şeye değinmek istiyorum. Yazılı kültürden çok sözel kültüre dayalı bir toplum olduğumuzdan efsane ve mit üretimini modern çağlardada devam ettiriyoruz. Mesela biri zamanın behrinde Caad kadrolarını övmüş vede iyi demişse o hep öyledir ve öyle devam eder. Bir sorgulama ve kritize etme çabası gelişmez. Bu tip mükemmel olma değerlendirmelerine bilimsel çalışmalar dışında prim veren bir adam değilim. Bilimsel çalışmalar yani stresini, dayanımını, sertliğini ölçen labaratuar çalışmalarıda hem uzun zaman aldığı hemde yoğun işgücü ve finansal destek gerektirdiği için yapılmıyor yapılsada kısıtlı oluyor. O nedenle bir ürün hakkındaki görüşlerimiz hissi davranışların ötesine hadi bilemediniz bu örnekte belirtilen Caad kadrosunu alıp yere çalarak dayanıklılık testi yapıyormuş gibi davranmanın ötesine gitmiyor.(Youtube ta buna benzer bir video vardı)
 
Scudo
"Caad o kadar iyi mi?" Evet, hatta o kadardan daha iyi. Cannondale'nin alüminyum işlemede başarılı olduğu bilinen bir gerçek. 6066, 7005, 6069 vs alaşımın miktarını belirten belirteçler vardır alüminyumun kalitesini anlatan. Bazen markalar bunlara havalı olsun diye değişik adlar takarlar. İşte süper butted, alüminyum süperlite falan diye. Halbuki o süperlite bildiğimiz çift dipçiklenmiş 6066'dan fazlası değildir. Hatta hafif bile değildir. İsmi havalı olsun da. Burada elbetteki tüketici olan bizlerin bilemeyeceği algı durumlarına oynanır. Ama şurası kesindir. 3 kez dipçiklenmiş bir kadro çift dipçiklenmişe göre daha iyidir.

Peki CAAD Cannondale Advanced Alüminyum Design bu işin neresinde? Zirvesinde bir yerlerde. Çünkü alüminyumu dipçikleme haricinde de işlemeyi, doğru noktalarda uygun gerilimi vermeyi, böylelikle sertlik gereken göbek gibi yerleri esnemez; konfor gereken sele dikmesi gibi yerleri de rahatlık odaklı yapmayı iyi biliyorlar. Bu konudaki tecrübesi yadsınamaz. Bırak üç kez dipçiklenmiş Caad12'yi, çift dipçiklenmiş alüminyum Synaps'ı bile şöyle elinle bir yokla ne demek istediğimi anlayacaksın. Yani bu iş "7005 daha iyiymiş" geyiğine benzemez. A fabrikası 7005'ten harikalar yaparken B fabrikası ağır ve hissiz bir kadro yapabilir.

Cannondale'nin alüminyum becerisi sadece üretim kalitesiyle alakalı değildir. Aynı zamanda tasarım anlayışıdır. Cannondale bir kadro yapacağında zamanın modasına bakmaz. Sıfırdan kadro yapma yoluna gitmez. Elindekini geliştirir. Mesela yeni Orbea Orca'ya bakalım. Tasarımı öncekinden tamamen farklı yeni bir modeldir. Oysaki Yeni Süpersix öncekinin geliştirilmiş halidir. Cannondale hep önceki modelini geliştirerek, daha da iyileştirerek kadro yapıyor. Caad12, Caad10'un geliştirilmiş halidir. Caad10, Caad9'un mükemmeştirilmiş halidir. O da Caad8'in. Bu böyle kusursuz tasarıma kadar gider.

Sevgili dostum Caad 12 zirvedeki yerinden sana gülümsüyor. Muhtemelen şu anki kullandığın karbon enduranstan daha hafif. Mükemmelliği çeşitli dergi testleri tarafından tescillenmiş. Rahatlık bakımından da bu yılkı inceltilmiş haliyle gayet rahat hale de geldi. Daha ne olsun. Fakat bunlar yüzünden sana gülümsemiyor. Şu yüzden: Hani yokuş çıkarken altındaki bisiklet yetmiyormuş gibi oluyormuş ya. Sen de biliyorsunki yokuşu bisiklet çıkmıyor sen çıkıyorsun. Hangi yol bisikleti olursa olsun performansın deyişmeyecek. Performansını geliştirecek tek şey pedala bastığın gücü artırmak. O watt birimi de bir tek şeyle artıyor. Antrenman.

Seni sevdiğimden biraz sitemli yazdım kusura bakma. Daha önce sana şöyle yazdığımı hatırlıyorum. "Gözlerini kapat ve odanda bir bisiklet hayal et. O hayal ettiğin model hangisiyse onu al." Bize yetmeyecek bisiklet yok. Ha bir gün pedala 500 wattla bastığında beni ara. Bütün test birincisi kadroları biliyorum:)
Selamlar
(Aramızda kalsında yurtdışından bisiklet getirme hakkını bana devredebilirsin. Benim bisiklete göz koyan biri var da. İstediğim model de burda yok:):()
 
@volkan Öz
Normal sürüşlerde değil de örneğin düz yol da olsa, yüksek hızlarda 90-100 kadansla kadromun aynakolun olduğu orta noktadan esnediğini hatta zıpladığını diye abartayım hissedebiliyorum. BTwin Alur700 ama daha önce yol tecrübem olmadığı için bu kadar esneme normal mi bilmiyorum.
 
@MehmetAliB.

Bir iki test linkini bizlerle paylaşırmısınız mehmet Ali bey.
 
@mehmetsunu
Mesajım tam seninkinin üstüne den gelmiş. İlginç oldu. Selamlar.
Teste gelince. Bicycle, Cycling Plus gibi dergiler arayanın ulaşabileceği yerlerde;) Mesela bir test birincisi söyliyeyim: Patlak koruma duvarlı lastikler içinde en iyisi Continental 4 Season çıktı. Yarış için değil tabi. Asıl TOUR dergisini tavsiye ederim. Çünkü testleri en ciddi yapan o. Android aplikasyonu varmış ve uygun fiyatlı görünüyor.
Herhangi bir ücretli yayını herkese açık bir yerde paylaşmayı etik bulmuyorum doğrusu. Çünkü ortada sadece para değil emekte var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@MehmetAliB.
Böylesine bir mesaj için ne kadar teşekkür etsem az gerçekten.Kondisyon olarak çok kötü değilim aslında.Zamanla sadece kusurları görmeye başladım biraz diyeyim [emoji55] Caad12 kesin alınacak.Bugün ailem ile aldığım bir karar sonucu ABD gidişim kesinleşti ancak vakit var.Local bi mağazadan ABD'de uygun bulurum ve alırım diye düşünüyorum.Garanti korkutuyor ama yine de çaresine bakacağım.Tekrardan çok çok teşekkür ederim [emoji4]

 
@Fırat Y. Diğer kadrolar kısaltıyor çünkü chain stay denilen bölgeye daha farklı karbon kalınlığı ve örüm tekniği yada destek koyuyorlar.
Aluminyum kadrolarda o bölgedeki borunun şekli ve butting oranı değişiyor. Tasarımı öyle konumlandıran bir marka çözümünü buluyor sonunda compact denilen kadrolarda da farklı avantajlar var. Ama klasik kadrolar her zaman daha rijit olarak efsane kadro diye anılır.
Caad larda o kadroyu devam ettiriyorlar bence de doğru bir strateji.
 
Sanırım 808 defa falan yazıldı bu forumda. Karbonun olayı sadece hafiflik değildir. Alü. bisiklet 7 kilo geliyor diye "karbona ne gerek var?" değildir. Karbonun özelliği sürüş karakteridir. Titreşimleri sönümlemesidir. Esnek olması gereken yerde esnek, katı olması gereken yerde katı karakter verilebilmesidir. Dikeyde konforlu olup yatayda esnemez olabilmesidir. Mesela Canyon'un kullandığı "VCLS" kısaltması buradan gelir: Vertical compliance, lateral stiffness (Dikey uyum, yatay katılık). Bu özellikleri alü. malzemede birebir elde etmek zor. Alü. kadroya karbon maşa takılmasının sebebi de yukarıda saydığım özelliklerinden dolayı konforu ve yol tutuşu alü. maşaya göre daha iyi kombine edebilmesidir. Üstüne hafiflik avantajı vardır. Kaliteli karbon malzeme, alü.den daha farklı, hoş bir sürüş tadı verir.

Caad12 kullanmadım ama nâmı ortada. Mosso, Salcano vb. markaların karbon kadrolarından iyi olması kuvvetle muhtemel ama giriş versiyonları da olsa SuperSix, Tarmac vb. kadrolarla karşılaştırılmasında durum nasıl olur bilmiyorum. Sadece daha önce bazı Japon arkadaşların yaptığı bir Caad10 vs. SuperSix karşılaştırması okuduğumu hatırlıyorum. Şimdi link bulamadım ama aynı jant setine ve hemen hemen aynı ağırlığa sahip SS ve Caad farklı kullanıcılar tarafından 10 kilometrelik 720 m. kazanımlı bir tırmanışa vuruluyor. Yanılmıyorsam her bisikletle 4 defa çıkılıyor burası ve SS ile 39 dk. Caad10 ile de 42 ya da 43 dk. gibi bir ortalama elde ediliyor. Bu da SS'in daha iyi bir güç aktarımı olduğunu ifade ediyor. Evet ama yarışta değilseniz dikkate değer bir zaman da değil sonuçta. Bir de aynı karşılaştırmadan hatırladığım SS'i daha konforlu buldukları notuydu.
 
Geri