Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çanakkale'den Çıldırtan Bisikletçi Vakası

Scudo
@Tolga Atasagun
Hocam iyi güldürdün beni..Hangi işi ogrenıcen ))) Acan bılıyor mu ki işi acıyor...Ac gıtsın )))))))))))) Hic degilse anlayısın farklı )))
 
  • Beğen
Tepkiler: evrenozbilen
Birkaç işten anlayan bisiklet sever birleşip açabilir.Ya da dükkan olması şart değil.Müsait olan bir kişinin garajında vb yerde klüp tarzı bir odacık.Alet edevat ortak kullanım olabiilir.Zor birşey değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: evrenozbilen
Size göre dükkan sahibi aramadığı için firmayı ne kadar haksız görüyorsanız sizde bisikleti sundudan alırken dükkan sahibini aramadığınız kadar haksızsınız. Cayma hakkı tabiki vardır hatta aldıktan sonra sevmedim bunu ben deyip iade hakkınızda vardır, benim söylemek istediğim insani açıdan geçerli. Sizin için getirilen bir bisiklet(kadro ölçüsü olsun varsa rengi olsun) başkasına uymayabilir ve firmaya boşyere külfet getirebilir. Başkasına satamaz mı satar ama satılmayıp önümüzdeki sezonada kalabilir.

Edit: Ben olaya tarafsız bakmaya çalıştım sadece ama gelip burada hakaret etmeleri firmanın niyetini belli ediyor.
 
sevgili arkadaşlar benim yazılarımı okursanız benim kimseye bir hakaretim yok ve olmazda.. neyse hocamla bir şekilde buralardayız anlaşırız. benim niyetim kimseyi kırmak kimseyle tartışmak değildi..sadece eksik yazılanları tamamlamaktı o kadar..herkese iyi pedallar diliyorum..kimsenin kimseyi bisiklet için kırmasını istemiyorum..
 
Tüm işlerimi evde kendim halledebildiğim halde; zamansızlıktan bisikletçiye (mecburiyetten) gitmişliğim çok vardır. İzmirde durum sizin oralardan biraz daha farklı sanırım. Bazen sadece sohbet için bisikletçiye gitmişliğim vardır.. Ancak; bir bisikletçi varki; adını anmadan geçemeyeceğim. Tarkan Bisiklet Köyceğiz; bisikletinizi ister tamir ettirmek için , isterseniz, ürün almak için , ama en önemlisi iki sohbet edip odun ateşinde çay içmek için uğrayın derim...
 
bende varol bisiklet hakkında yaşadığım onlarca şey hakkında çok kısa bir örnek vermek istiyorum, bisikleti ilk aldığım zamanlar pek anlamıyordum ters yatırıp lastikleri çıkarmıştım o sırada frenleride yoklayayım derken birden boşaldı (hidrolik sıvısı akmadı) o telaşla direk varol bisiklete götürdüm yolda giderken hala gevşek sıkmıyor, hidrolikler değişecek 70er lira dedi, seninde bisikletininde diyerek ordan ayrıldım yolda biraz daha kurcalarken frenler eski haline geri geldi,boş yere hidroliklerim değişecekti bisikleti aldığım ilk haftada. hidroliklerini bitirmişsin dedi aklıma geldikçe hala gülüyorum aradan 5 sene geçti ustası oldum,önündende geçmem.
 
Yazilanlarin bir kismini okudum...
Bende ilk bisikletimi aldigimda tamirci magduru oldugum icin bisikeltini kendi kurcalamaya baslayan ve boylece hobi edinen bir kullaniciyim.
Elinden gelen meraki olan kendi yapsin cok keyiflidir!
Ama elbette herkes bununla ugrasacak degil. Her araba kullanan arabasini tamir edecek, lastigini kendi degistirecek diye birsey iddia etmek kadar komik bir durum.
Ben gitmedim ama yurtdisinda yasayan arkadaslarimdan dinliyorum. El becerisi, zanaat isleri yurtdisinda gercekten yuksek ucretli fakat parcalar makul fiyatlardaymis. O nedenle bisiklet, ufak ev tanirati, priz, lamba anahtari gibi birsey icin servis cagirirsaniz ciddi servis ucretleri odediginizi, bu nedenle elinden gelenlerin kendisinin yaptigini anlatirlar hep...

Biz parcayida serviside ucuz istiyoruz. Bu biraz zor elbette. Eger gercekten ucuzsa sorun vardir. Fakat bazen parayi vermeye razisiniz hizmet alamiyorsunuz!
Burada sorun firmalarin sorumsuz ve aslinde gercekten kurumsal olmamasi. Satici bayilerin ve servislerin basibos birakilmasi. Herhangi bir urun veya hizmet sorununda firmalarin sikayetleri dikkate alarak bayi ve servise yaptirimda bulunmamasi. Onune gelene bayilik - servislik vermesinin yanisira, sorun yasatan ve bunu israrla surduren bayi ve servis yetkisini iptal etmemesi!
Bunda tuketici olarak bizlerinde yeterli baskiyi kurmamasi ve "Allah'ından bulsun" mantigi ile isin pesini birakip basinin caresine bakmaya calismasininda etkisi cok buyuk.

Ve butun bunlar maalesef sadece bisiklet dunyasi icin degil pek cok sektor icin gecerli :(
 
Aktif Bisiklet İzmir Karşıyaka Şubesinde; arka jantta hafif boşluk vardı. Kross vidasını sıkabilirmisiniz dedim; ve sonrasında rublemin sökülmüş göbeğimin açılmış olduğunu gördüm; ne güzel bakım yapıyorlar dedim. Bisikletimi aldığımda jant dönmüyordu artık nasıl sıktıysa; bu ne böle dedim; göbeğin gitmiş dediler... Daha önce belki 100 kere söküp taktığım bakımını 1 hafta önce kendim yaptığım göbeğe öle deyince nevrim döndü... Neyse ben hallederim deyip, bisikleti aldım 15 lirada bakım ücreti ödedim... Bir somun sıkıp halledilecek işi bu şekilde uzattığı ve üstüne bütün bir günümü hiç ettiği için; kendilerini bir anmak istedim...
 
Olayların şahidi değilim, ancak Diganlar ve Varol hakkında epeyce bilgim var. Varol üzerine konuşmak dahi istemiyorum. Esnaf değil tacirlerdir. Yalnız Diganlar üzerine yazmak isterim. Çanakkale'de 25 yıl bisiklet bayiliği yaptık. Servisimiz de Diganlar'dı. Babalarını da, şu anda dükkanda duran oğullarını da tanırız. Bayi-servis ilişkisi dışında bir de bisikletçi-servis ilişkimiz var. Yaramayan parçaya yaramaz diyen, Çanakkale'de bıraktığım bisikleti özenle kargolayıp hiç bir ücret almadan Erzincan'a kargolayan, gördüğüm ve bildiğim kadarıyla yolma değil, müşteri kazanma yolunda olan kişilerdir. Yaşanılan tek bir olay üzerinden insanları-kuruluşları acımasızca eleştirmek bence doğru değil. Siz olumsuz görüş bildirmişsiniz, bunlar da benim olumlu görüşlerim. Ne benim görüşlerimle Diganlar mükemmel olur, ne de sizinkilerle viran olur. Tek olay üzerinden genelleyip, kesin yargılara varmak doğru değil. Sevgiler.
 
Arkadaşlar siz müşteri olarak çok çekingen davranıyosunuz. Ben bi satıcıyla biraz konuşunca aşağı yukarı ne olduğunu anlıyorum, kötüsüne it gibi, iyisine de insan gibi muamele ediyorum.

Basit bir hikaye, işe girip 1 ay bi yerde çalıştım salcano cs 40 aldım. 1 ay sonra gidondan ses gelmeye başladı. Bakımı da gelmişti, verdim. Baktım ki gidondaki ses aynı duruyor. Dedim bundan ses geliyo, o dedi olabilir falan. Sonra kısaca "Sen servissen bunu yapıcan" dedim. Bu konuşma biraz daha uzun sürdü tabi :) . Sonra da "seve seve" yaptılar. İyi satıcıya canım feda, çok naziğimdir. Ama kötüsü, ölse üzülmem, işini kötü yapan insanlardan nefret ediyorum.

Bi tane daha,
Bisiklet aldık arkadaşa, monte ettiriyoruz. Bisiklete frenlerin kablosunun bağlanıcak, onu kablo bağı geçirerek yapıyor. Adam 5 tane varsa 4 ünü siyah yaptı. 5. sine geldi orda elini attı beyaz kablo bağı geldi, yanında da siyahlar var ben görüyorum tamamen alalade o denk geldi onu takıcak. Ben de masus sustum kablo bağını taktı güzelce, bisikletin tam başka yeriyle ilgili bişey yapıyo. Dedim bu niye böyle ? Hepsi siyah bu beyaz, absürt duruyo dedim. Bi kaç sıradan bahane, söktürdüm taktırdım siyahı. Miskinmisin kardeşim, sen orda "bisiklet tamircisi" sıfatıyla bulunmuyon mu ? Neye üşeniyon yani ? Neyin miskinliği bu ? Memnun değilsen zilyon tane iş var git başka sektörde çalış.

Ayrıca şu "nerden aldıysan orda ....." mantığından da çıkın artık, bu lafı bizim mal türk milletinden başka kimse de bulamaz zaten.

Şahsen zihniyet olarak hepsiburada'dan çok hoşlanıyorum, adamların hakkını gerçekten vermek lazım.

Hepsiburadayla ilgili hemen bir örnek :

Ürün aldım, kargo süresini 3-4 gün geçmesine rağmen kargolamadılar. Müşteri hizmetlerini aradım. Mail atın dediler. Herneyse attım maili. Ana bi baktım 1 saat sonra cevap geldi. Ben dönmelerini bile beklemiyoken :)) Dedim böyle böyle oldu. O da tamam dedi 10 liralık bi hediye çeki verdiler. Firmayı arayıp görüşürüp hemen dönüş yapıcaz dediler. 1 saat sonra bi tane daha mail. Eğer isterseniz bugün içinde kargolanıcak. Tamam dedim. Kargo geldi. Açtım baktım gelirken bi parçası kırılmış, bi de ürün de çok hoşuma gitmedi. Tekrar mail attım, dedim iade etmek istiyorum. Tamam dediler. 2-3 gün içinde yatırdığım parayı geri verdiler. Ürünü de kargo gelip aldı.

Yani şimdi bu olayda, bence ürün gecikmiş olabilir, kırılmış da olabilir, adamlar tanrı değil ki hepsine müdahele etsinler. Ama güzel ilgilendiler, adamlarla zorlasam mailden chat yapıcaktık o kadar hızlıydılar yani. Klasik firma gibi kıldı tüydü arıza da çıkartmadılar. Biz zaten ahım şahım bişey beklemiyoruz müşteriler olarak. Sadece ürünü alan kişinin insan olduğunu bilmeniz ve dolayısıyla da bir insana insan gibi davranmanız bizim için yeterli. Bu arada hepsiburadanın müşteri hizmetleriyle konuşurken de yukardaki örneklerde yaptığım gibi hiç gıcık gıcık konuşmadım.

Bu arada bir düzeltme, digan bisiklet veya herhangi bir yer üzerinden konuşmuyorum. Kendilerini hiç tanımam, yorum yapmam anlamsız olur :)
 
Bizim ulkede de bisikletciler ''hepsiburada '' hizmeti veriyolar hocam )) baksana arkadas hem bisikletci hem de mezarci..gomme islemi falan yapiyomus...)))) Bizim burda Kasimpasa da boyle bi bisikletci olacak adami dukkanina gomerler maazallah...
@Ozan Cansel
 
@Ozan Cansel....Biraz mecburi kaldım ödemeye yoksa baya bi olay yaratırdım... Bir arkadaşımın komşusuydu arkadaş hatırına çiğ tavuk bile yenir napalım... Bir daha ugramayız, birde buradan uyarıda bulunabiliriz.. D
 
Allahtan benim bisikletçim iyi Kayseride böyle insanlar çok yok, yani vardır da bana denk gelmedi :D geçmiş olsun mu diyim ne diyim bilemedim
 
@Atalı yahu ben kimseyi tehdit etmedim...lutfen eden arkadaşa söyleyin.(2.kez yazıyorum ilki neden silindi anlamadım)
 
Alışverişlerde cayma hakkı sadece mesafeli satışlarda ve kapıdan yapılan satışlarda geçerlidir. Mağazadan yapılan satışlarda cayma hakkı diye yasal bir hak söz konusu değil. Bazı firmalar, tamamen kendi insiyatifleri dahilinde müşterilerine 7-15 günlük süreler içinde sözleşmeden cayma/iade hakkı tanıyorlar. Ancak söylediğim gibi, bu tamamen firmaya özel bir uygulamadır ve yasal olarak mağazadan yaptığınız bir alışverişte cayma/iade hakkınız yoktur. Misal ben kendi işletmemde, mağazamızdan yaptığımız satışlarda eğer ürün kullanılmamış ise zaman kısıtı olmaksızın iade veya değişim yapıyorum. Bizi buna zorlayan, mecbur kılan bir yasal düzenleme yok ancak biz iyiniyet çerçevesinde böyle bir uygulama yapıyoruz.

Çok güzel bir atasözümüz var; "İğneyi kendine, çuvaldızı başkasına batır" diye. Doğruluktan, dürüstlükten dem vuran ve bunun eksikliğinden şikayet eden kişinin, önce kendisini de bu ölçütlere göre bir tartması ve eksiği, yanlışı varsa samimi bir şekilde özeleştiri yapması gerekir. Tavsiyem hem satıcı, hem müşteri durumundaki arkadaşların hatalı oldukları noktaları bir durup düşünmeleri. Ama gördüğüm kadarıyla iki taraf da özeleştiri yapmaya yanaşmıyor.

Ek olarak şunu da ifade etmek isterim, ki forumda bu duruma son zamanlarda biraz sık rastlar oldum. Bazı arkadaşlar sorun ve şikayetlerini dile getirirken "para bende, kral benim, her istediğimi yaptırırım" gibi yanlış bir düşünceye kapılıyorlar. Müşteri her zaman haklıdır diye bir kural yoktur arkadaşlar; o bir reklam sloganıdır. Müşterinin de haklı olmadığı durumlar olabiliyor, ki ticaret yapan arkadaşlarımız, ben de dahil olmak üzere, böyle durumlarla karşılaşıyoruz. Ticaret hayatında karşılaştığım bazı insanları ve onların hiçbir yasal ve etik norma dayanmayan akıl almaz talep ve tavırlarını burada anlatmaya kalksam, yaklaşık 15-20 sayfalık bir mesaj dizisi okursunuz. O yüzden, lütfen tek taraflı beyanlara her daim kuşkuyla yaklaşın ve karşı tarafı dinlemeden peşin hükümle hareket etmeyin.
 
@QuizzicalHuman
Hangisi o :D
 
Bisikleti az önce satışını gerçekleştirerek kargoladım. Servis sorunu yaşanmayacak bir şehre. Ankara'ya. Hayırlı olsun. Hayırlısı olsun.

Bazıları filin sadece bi yerini tutarak tasvire kalkıyor. Madem o kadar heveslisin yazmaya kçnı sık da bir bütün niteliğindeki tüm mesajlarımı oku sonra yaz. Ne kadar tutarlı, konu bütünlüğü olduğunu gör, sonra o değerli yargılarını servis et. Önce ne dediğimi anla. Anlama kapasiten yetersizse yardım al çevrendekilerden.

Yok ben sadece deşarj olmak istiyorum diyorsan bunun başka yolları var. Forumu kirletme. Bu da sana kapak olsun. Öyle her gördüğün başlığa atlama.

Bir de aklınca millete öğüt veriyor çift taraflı düşünün diyor, yargıçlığa soyunuyor. Arzu edersen huzuruna gelelim. Mesajların geçmişine bakmayınca tabi ki böyle ortadan dalarsan cevabını alırsın.

Ne demişiz burası bir paylaşım platformu herkese açık. Diganlar da yazdı biz de yazdık. Saklısı gizlisi yok. Biri mevta olmuş da ardından veriştiriyor değiliz. Sıkıntımı paylaştım. Senin bir sıkıntın varsa sen de bir başlık aç sen de dök içini.

Hasılı bu şehirde lapierre ve bisiklet tamircisi mevzu benim için kapanmıştır.

Herkesi sevgiyle selamlıyorum.

20150415_185915.jpg 20150415_185901.jpg
 
Beyefendi lütfen terbiyenizi takının. Burası sizin ona buna kapak takmanız için kurulmuş bir mecra değil.

Ben başından sonuna kadar tüm mesajları okudum; sizin yaşananları kasıtlı olarak eksik aktardığınız için bu olayda iyiniyetli davranmadığınıza kanaat getirdim ve bunu mesajımda belirttim. "Saklısı gizlisi yok" diyorsunuz ama önemli bir ayrıntıyı kasten gizleyerek firmaya verip veriştiriyorsunuz. Sonra da dürüstlükten, nezaketten ve sözünün adamı olmaktan bahsediyorsunuz. Rica ederim önce bir aynaya bakın, sonra konuşun.
 
Geri