Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cannondale CAAD10/KTM Strada 3500/Focus Variado 2.0/Scott Speedster 20

Cannondale CAAD10/KTM Strada 3500/Focus Variado 2.0/Scott Speedster 20


  • Toplam katılım
    50
  • Anket kapanışı .
Doğrudur, Exact Actuation denen sistem.
SRAM"lerin hastalığı ayarının zor olması imiş. Sizin vites geçişleriniz nasıl bilmiyorum ama Red kullanan adam bile "vites ıskalıyor, kararsız kalıyor" diyor. Ayarlamayı başaranlar ise shimanoya para vermeyin, sram candır diyor. Karışık biraz yani :)

Şu anda KTM bana daha yakın geliyor, fiyatı yüksek ama çalışacaz napalım...
 
Scudo
Vitesleri ayarlamak biraz çalışma istiyor.. Çünkü viteslerin ağırlıklarını anlayana kadar bozuk oluyor.. Ben vites inişinde hala tam alışamadım hep sonuncu vitese kadar indireyim derken zinciri kaçırıyordum ama şimdi ayarı yapıldı zincir de kaçmıyor en küçük vitese gelince.. Şimdi şu konuya gelince 'Sram Candır' :) Bu bir kesin ileride mtb almak istiyorum onuda sram almayı düşünüyorum.. Alamazsamda elimdeki mtb yi sram yapacam.. :)
 
Sürekli karbon kadroları konuşuyoruz ama aluminyum ve hatta çelik kadroların üretim teknikleri sessiz sedasız gelişti, gelişiyor. Bugün nerdeyse karbon ağırlığına çelik kadro bile bulabilmeniz mümkün. Bilmem dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama özellikle mtb tarafında 2012 modellere bakıyorum karbon ve aluminyum kadro ağırlıkları nerdeyse eşitlenmiş. Mesela popüler bir mtb full suspension modelin karbon olanı 1.8 kg. iken aluminyum olanı sadece 50 gr. daha ağır.

Bence karbon korkusundan daha çok karbon fanatikliği var. Evet benim de karbon yol ve dağ bisikletlerim var, ayrıca aluminyum ve çelik olanları da.. Şunu itiraf etmeliyim karbon yol bisikletimi seviyorum ama hafif olduğu için değil, rijit olduğu için. Pedallarken gücümü daha iyi yola aktardığımı hissediyorum. Çelik kadroma ise aşığım.. Müthiş konforlu. İyi bir sele ile 24 saat sür.
Ek olarak bu ekstra rijitlik olayı mtb tarafında bazen işi bozabiliyor. Dağda kadronun biraz esnek olması sadece konfor için değil kontrol anlamında da işe yarıyor.

Tercih esnasında amaç çok iyi belirlenmeli.. "Yol bisikleti için konuşuyorum" eğer yarışacaksanız karbon kadro alabilirsiniz. Ama gündelik kullanacaksanız ve özellikle kışın suda çamurda sürmeyi düşünüyorsanız bu durumda aluminyum olabilir. Pek dillendirilmeyen ama önemli bir husus var. Bugün satılan karbon kadroların çoğunda aluminyum laminasyonları var. Yani kadro karbon ama bottom bracket, headset, ve drop out kısımları aluminyum. Eğer işçilik yeterince iyi değilse bu iki malzemenin birleşme yerlerinde "su ve nemden dolayı" sorun çıkabiliyor. Bu nedenle karbon kadrolar ekstra özen ister.
 
Alüminyumun ciddi şekilde geliştiğine katılıyorum, adamlar artık boruların nerede sağlam nerede hafif olması gerektiğine göre alüminyum kadro yapabiliyorlar.
Beni KTM'ye çeken komponentleri. Cannondale kendi ürettiği komponentleri, Schwalbe Lugano lastikleri ve FSA aynakolu kullanarak ciddi bir tasarruf sağlıyor. Sırf aynakol bile 200-300 TL fark ediyor.
Karbon kadroyla ilgili aynı korkuları ben de yaşadım, yaşıyorum. Rijitlik büyük problem değil, zira KTM'nin de cidden iyi bir kadrosu var. Şu an tek problem, fiyat...
 
Cannondale için bahsettiğiniz aynakol FSA Gossamer galiba.
Şimdi şöyle bir durum var.. FSA karbon komponent üretiminde hayli iddalı bir firma. Şu anda DuraAce kullanıyorum ama öncesinde FSA SLK-Light ve K-Force karbon aynakolları da kullandım. O bisikletin üzerinde de fsa karbon aynakol olmuş olsa tamam derim gerçekten çok iyi malzeme.. Yalnız 200-300 tl fark ettiğini söylediğiniz Gossamer "aluminyum" o kadar iyi bir model değil.. Onun yerine Shimano 105 aynakolu tercih ederim. Hatta imkanınız varsa Ultegra aynakol hiç fena olmaz. İlgiçtir Schwalbe Lugano lar için de pek iyimser konuşamayacağım.Bunlar tercih nedeni olacak lastikler değil. Tamam Schwalbe MTB de tutturdu ama yolda asla bir Continental kadar uzun boylu olamadı. ayrıca lugano da Schwalbe'nin giriş modeli ucuz bir lastiği..
Bakacağınız şey komponontler olmamalı. Bunlar öyle yada böyle değişir ama kadroyu değiştirmek kolay olmuyor. Kaliteli bir kadro ve de bu kadronun sizin anatominize uygun olması en önemli şeyler. ve renkleri gözünüze hitap etmeli.
 
Ben de Gossamer'in iyi olmadığını kast etmiştim. FSA'ya laf yok K-Force ve SL-K çok iyi aynakollar.
Değiştirmeye kalksam liste uzar gider, aynakolu değiştir, lastikleri değiştir...
 
Dün akşam KTM Strada 3500'ü aldım.
Değerli yorumlarınız için hepinize teşekkürler.
 
@efeballi

Hayırlı olsun.Fotoğraflarını bekliyoruz.
 
Çok iyi bir karar. Güle güle kullan :)
 
Benim de ucuz karbon yol bisikletinde üç dört tercihimden biridir ktm 3500. Tez elden kaça ve nereden aldığın, taksit peşin durumu, rijiditesi, kadro kalitesi, garantisi, sürüşü hakkında geniş geniş bilgi verirsen biizim gibi sırada bekleyenleri sevindirirsin.
 
bu bisikletler arasında tercihimi tabiki ve hiç şüphe etmeden CANNONDALE den yana kullanırdım. 3 saniye bile düşünmeden :)
Cannondalenin de 9,5 olması imkansız bir ağırlıktır.
bildiğim kadarı ile ULTEGRA modeli 7,2 kg. çekiyor tartıda. bence HATA yapmışsınız. hayırlı uğurlu olsun.
CAAD9 mükemmel tabiki sözüm yoktur ona.
CAAD10 da inceledim, bindim ve MUHTEŞEM olduğuna kanaat getirdim.
Her ne kadar Şu anda LOOK kullansamda, CAAD 10 u almanızı tavsiye ederdim...

Karbon teknolojisi kolay kolay çözülecek birşey değildir.
Buna sağlam mühendislik ve şartlar gerekir. SERMAYE gerekir.
KTM karbona binmektense, CANNONDALE ALu tabiki mükemmeldir.
CAAD10 çoğu karbon kadrolardan çok daha hafif ve sağlamdır. buda tamamen CANNONDALE TEKNOLOJİSİDİR.
KTM tavsiye eden arkadaşları anlamış değilim... Belki CAANONDALENİN yetersiz diye kovduğu mühendisleri, KTM işe alıyordur :D
ALLAH bilir, KTM bide 12k dır örgüsü, PARA Direk ÇÖPte :D
Konuda ki Seçenekler kesinlikle yanlış olmuş :)
CAAD10 un ayarında bisiklet yok şıklarda...
 
Uzun bir süredir foruma girmiyordum. Meğer amma takip eden varmış :D
Bisikletten çok çok çok memnunum, hybrid'den sonra kuş gibi geliyor adeta.
Buraya bir fotoğraf koyayım, detaylı yorumlar için de yeni konu açayım.
https://www.bisikletforum.com/a/img11/941/img04461s.jpg
İşte link: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=112639
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
bende caad 10 aldım çok menunum kımse alu kadro olduguna ınanıyo:)
ultra hafif

https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/826/mycl.jpg/
https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/826/mycl.jpg/

https://www.bisikletforum.com/a/img844/5903/g898.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
@mustafa altuntaş

Cannondale renk uyumunu güzel yakalıyor,çok tatlı duruyor..

Hayırlı olsun,kazasız belasız..
 
Geri