Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cannondale'ın farkı ne?

Scudo
ben cannondale yol bisikleti kullanıyorum. kadro açılarını ve dayanıklılığından dolayı tercih ettim. henüz bir sorun ile karşılaşmadım.
 
yabancı forumlarada bakarsan ulkemızdede anlayanlara sorarsan alumınyum kadrolarda cdale bu ısın erbabıdır.ılk full karbon hand made ın usa kadrosunu bıle bu yıl cıkardı bunun sebebı karbon yapımında gerı kalması degıl alumınyumda lıder konumunu kaybetmek ıstememesıydı.CAAD(Cannondale Advanced Aluminum Design)kadroları ustune tanımam.
 
Kullanmadım fakat bildiğim kadarını aktarayım;
Cannondale, diğer markalardan hep daha farklı kulvarda olmak istemiştir.
Mesela;
-Alın borusu (şaft) çapı her zaman diğer bisikletlere göre farklı olmuştur.Daha geniş olduğu için darbelere dayanımını artırmıştır.
-Headshok amortisör tasarımı ilk defa Cannondale tarafından kullanılmıştır.Amortisörlerde çift piston kullanmak yerine, düz bir maşanın şaft borusuna amortisör entegre edildiği için hafiflik artırılmıştır.
-Yine ön amortisörlerde Lefty teknolojisi ile aykırı dizayn, hafiflik, görsellik gibi konularda başarı göstererek Dünya şampiyonu Downhill'cilerin bile tercihi olmuştur.
 
Burgazz ve Fatih söylenecek pek söz bırakmamışlar aslında. Ancak ben de işin biraz efsane yönüne bakmak istiyorum.

Hepimiz biliriz, bazı markalar vardır ve onların fanatikleri vardır. BMW severler Mercedes'e binmez (bu aralar Audi'ciler türüyor :)). Nokia kullananlar için başka telefon yoktur. Nikon ve Canon'u zaten söylemeye gerek yok. Peki ya Honda-Yamaha-Kawasaki?

Bisiklet dünyasında da bu durum çok değişmiyor. Sonuçta Cannondale gerek yıllardır kaynak izi taşımayan bisikletleri, gerek Lefty ve Fatty (genel adı Head Shock) amortisörleri gerekse hala uzak doğuya inat "Handmade in USA" bisikletleri ile bir efsane ve ciddi fanatikleri var.
 
yaw bıde bu ıkıdırıkı arkadasımızın cdale ıle ne alakası var anlamadım:D belkı de:eek:
 
Cannondale açılarıyla sağlamlıyığya çok güzel bir bisiklet.Ben alırken ilk dikkatimi çeken şey kaynak izi yok ve açıları o kadar güzelki.Yol bisikleti olsun dj olsun açıları çok güzel.Ben chase kullanıyorum ve çok memnunum.Bir ek daha getirmek isitiyorum.Bisikletlerin açılarını öle bi yapıyorlarki destek koymalarına gerek kalmıyor.Canondale almayı düşünürseniz gözünüz kapalı alın derim.
 
Tasarımı, estetiği, o tombul kadrosu. "Cannondale" hissi. Psikolojik olsa da... Hep bir Cdale'im olsun istemiştim, uzun yıllar sonra nasip oldu.
:)

Arkadaşa Honda CBR konusunda da katılıyorum. Şu anda üçüncü CBR'ımı kullanıyorum, ikincisini de kıyıp satamıyorum.
:)
 
Bence Cannondale bisikletlerin en güzel tarafı kadroda yapılmış olan kaynakların kusursuz görünümü ve dayanımı,sanki bisikletin üzerinde hiç kaynak yokmuş gibi duruyo.Şu anda diğer iyi markalarda kendini bu konuda geliştirmiş durumdalar(Cdale kadar olmasada) ama bundan 10 yıl öncesine kadar bu fark çok daha variz göze batıyodu...
 
bence bu markanın en sevdiğim yönü kadroların el yapımı olması ve bağlantı yerlerinin tıpkı karbon gövdelerde olduğu gibi belli olmaması birde diğer arkadaşların söylediği gibi sadece bu markaya özel amortisörlerin kullanılması.
 
CANNONDALE ' in birçok özelliği var evet . özetle ; dünyanın en kaliteli malzemesini en iyi tasarımı ve en iyi işçiliği ile kusursuz üretim yapması . Kendisine has amortisör sistemleride cabası .

Gerisi yalan zaten . kim istemezki cannondalesi olsun :)
 
@HaliliOzturk

Konu dışına kaçacak ama, Halili' nin bu sözlerine kendimden eklentiler yapmak istiyorum.

Scott kullanıyorum ama yeni bisiklet alacak olsam büyük bir ihtimalle gene Scott alırım. Fotoğraf makinem Nikon. Başka makine alsam yine Nikon alırım. Lokomotif olarak Toshibalardan vazgeçemem. Uzunca bir süre Nokia kullandım. Yeni telefon olarak LG aldım. Aylar oldu hala alışamadım.

Cannondale' yi sağlamlığı ile bilirim. Giant gibi ağırbaşlı bir model. Scott biraz hiperaktif kaçıyor. Trek 25-35 yaşlarındaki insanları hatırlatıyor.
 
Benim cannondale kadroyu tercih etmemin en onemli nedeni boyundan lockout ile surus aninda suspansiyonun iptal edilebilmesi, tabiiki sadece lockout olan modellerde. Asfaltta, duz yollarda ve yokuslarda suspansiyon pek gerekmiyor ama inislerde hele yol bozuksa rahat bir kullanim avantaji veriyor.
 
Geri