Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Carraro CR Race 052

Arkadaşlar merhaba,
Benim de bir 052'im var. Uzun yol için arkaya sele ve bagaj takmam uygun olur mu?
Ayrıca lastiklerim eski, özellikle arka lastik epey eski onları da değiştireceğim. Şuan mevcut olanlar 23mm, acaba daha geniş mi lastik takmalıyım? Bunun için de tavsiyelerinize açığım.
Ve son olarak sizce aynakol(50/34), Ruble(12/28) oranları nasıl bu bisiklet için bazen dik bayırlarda zorlanıyorum. Acaba benim kondisyonum ile mi alakalı.
Teşekkürler.
 
Scudo
Merhaba;
Bende de 2019 model 062 var. Arkaya bikepacking çantalar var. Onlardan kullan. Bagaj ve heybe takmak yol bisikletleri için uygun değil.
(link)
1622112243255.png
Benim bisikletin orijinal lastikleri Michelin Dynamic Sport 700x25 idi. Eskidiği ve çok patladığı için Vittoria rubina pro 700x25 almıştım. Aldığımda 2 tanesine 500 TL vermiştim. Şimdi 2 tanesi 1100 TL olmuş. İnanılır gibi değil. 23 mm lastik yol tutuşu azdır 25 mm göre. Fakat daha fazla hızlanabilirsin. Ruble ve aynakol konusuna gelince benimde rublem 12/28. Yokuşlarda zorluyor.Değiştirebilirsin fakat tabiki maliyeti var. Zinciride değiştirmen gerekecek. Aynakoluda değiştireyim dersen maliyet çok artar. Sana kalmış bir durum. Ben değiştirmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Merhaba;
Bende de 2019 model 062 var. Arkaya bikepacking çantalar var. Onlardan kullan. Bagaj ve heybe takmak yol bisikletleri için uygun değil.

265315 dosyayı görüntüle
Benim bisikletin orijinal lastikleri Michelin Dynamic Sport 700x25 idi. Eskidiği ve çok patladığı için Vittoria rubina pro 700x25 almıştım. Aldığımda 2 tanesine 500 TL vermiştim. Şimdi 2 tanesi 1100 TL olmuş. İnanılır gibi değil. 23 mm lastik yol tutuşu azdır 25 mm göre. Fakat daha fazla hızlanabilirsin. Ruble ve aynakol konusuna gelince benimde rublem 12/28. Yokuşlarda zorluyor.Değiştirebilirsin fakat tabiki maliyeti var. Zinciride değiştirmen gerekecek. Aynakoluda değiştireyim dersen maliyet çok artar. Sana kalmış bir durum. Ben değiştirmedim.

O zaman yol bisikletinde çadırlı kamp ile uzun yolu unutalım mı? Öncesinde şehir bisikletim vardı fakat tabii onlarda böyle sorunlar olmuyor.
Lastik olayında peki ön 23 iken arkayı 25 ile şuanda değiştirsek bir sıkıntı yaratır mı? Ön yine kısmen daha sağlamlığını koruyor gibi duruyor.
Aynakol/Ruble meselesine de şimdi yapacak bir şey yok o zaman, ilerleyen zamanda belki rubleyi değiştirmeyi düşünebilirim ama aciliyeti yok.
Merhaba;
Bende de 2019 model 062 var. Arkaya bikepacking çantalar var. Onlardan kullan. Bagaj ve heybe takmak yol bisikletleri için uygun değil.

265315 dosyayı görüntüle
Benim bisikletin orijinal lastikleri Michelin Dynamic Sport 700x25 idi. Eskidiği ve çok patladığı için Vittoria rubina pro 700x25 almıştım. Aldığımda 2 tanesine 500 TL vermiştim. Şimdi 2 tanesi 1100 TL olmuş. İnanılır gibi değil. 23 mm lastik yol tutuşu azdır 25 mm göre. Fakat daha fazla hızlanabilirsin. Ruble ve aynakol konusuna gelince benimde rublem 12/28. Yokuşlarda zorluyor.Değiştirebilirsin fakat tabiki maliyeti var. Zinciride değiştirmen gerekecek. Aynakoluda değiştireyim dersen maliyet çok artar. Sana kalmış bir durum. Ben değiştirmedim.

Ya da uygun fiyata bu yolladığınız bikepacking çantaların takım olanlarından almak mantıklı olabilir galiba.
 
Ben geçen sene yol bisikletimle 5 günlük Çanakkale turu yaptım. Arkaya bagaj ve heybe aldım. Çok problem oldu. heybe lastiğe sürttü, bisikletin dengesi bozuldu. Zorlandım biraz. Hatta yol ve ağırlık durumundan arka jantta akort bozulmuştu. Yol bisikletleri tur yolculuğu için uygun değil. En güzeli tur bisikleti.
Lastiğe gelince; ön 23 mm arka 25 mm hiç denemedim. Ben ikisini birden değiştirmiştim.
 
Ben geçen sene yol bisikletimle 5 günlük Çanakkale turu yaptım. Arkaya bagaj ve heybe aldım. Çok problem oldu. heybe lastiğe sürttü, bisikletin dengesi bozuldu. Zorlandım biraz. Hatta yol ve ağırlık durumundan arka jantta akort bozulmuştu. Yol bisikletleri tur yolculuğu için uygun değil. En güzeli tur bisikleti.
Lastiğe gelince; ön 23 mm arka 25 mm hiç denemedim. Ben ikisini birden değiştirmiştim.

O zaman belki aşağı sarkmayan, daha küçük çantalardan kullanılabilir en azından üstüne çadırı ve matı ve ufak eşyaları koymak amaçlı. Ama anladım dediğinizi, bir önceki bisikletim şehir bisikletiyle uzun yol yapmıştım kamplı, onda bile bu tür problemler çıkmıştı dediğiniz.
 
O zaman belki aşağı sarkmayan, daha küçük çantalardan kullanılabilir en azından üstüne çadırı ve matı ve ufak eşyaları koymak amaçlı. Ama anladım dediğinizi, bir önceki bisikletim şehir bisikletiyle uzun yol yapmıştım kamplı, onda bile bu tür problemler çıkmıştı dediğiniz.
En doğru yanıtları Turcu arkadaşlar verebilir. Ama şunu söyleyebilirim, jantınız izin veriyorsa 28 mm lastiklerden takabilirsiniz. 23'e göre iki tık daha iyi konfor alırsınız.
 
teşekkür ederim.
En doğru yanıtları Turcu arkadaşlar verebilir. Ama şunu söyleyebilirim, jantınız izin veriyorsa 28 mm lastiklerden takabilirsiniz. 23'e göre iki tık daha iyi konfor alırsınız.
 
Merhaba arkadaşlar 052 düşünüyorum Aero olmayan 2019 modeli.Boy 1.85 iç bacak boyu 82 geliyor.Sizce 56 mı yoksa 54 mü tercih etmem gerekiyor.Benim kendi görüşüm 56 dan yana ama daha önce yol bisikleti kullanmadım .Sadece 1 kere 54 kadrolu bir carroya bir mağazada denedim ama küçük gibi geldi belki de yanılmış olabilirim.Tecrübe edinen arkadaşlar yazabilir mi çok kararsızım 2. el alıcam be baktığımda bisiklet hep şehir dışında o yüzden yanılmak istemiyorum.
 
Merhaba arkadaşlar 052 düşünüyorum Aero olmayan 2019 modeli.Boy 1.85 iç bacak boyu 82 geliyor.Sizce 56 mı yoksa 54 mü tercih etmem gerekiyor.Benim kendi görüşüm 56 dan yana ama daha önce yol bisikleti kullanmadım .Sadece 1 kere 54 kadrolu bir carroya bir mağazada denedim ama küçük gibi geldi belki de yanılmış olabilirim.Tecrübe edinen arkadaşlar yazabilir mi çok kararsızım 2. el alıcam be baktığımda bisiklet hep şehir dışında o yüzden yanılmak istemiyorum.
56 kadro sana uygun olacaktır.
 
Bende öyle düşünüyorum fakat 56 kadro bisiklet bulmak çok zor , bulundugum şehirde 54 var sırf 56 olsun diye başka şehire gidip alacağın gibi görünüyor :)
Kadro boyu önemli. Olayı elbise gibi düşün. Küçük beden dar, büyük benden bol olur, elbisenin üzerine oturması gerekir. :)
Kadro boyu uygun olmayan bisikletçilerde bel ve boyun ağrıları oluşur.
 
Merhaba 2016 model tiagra setli carraro cr 052 almayı düşünüyorum. Bu model için yazılanların hepsini okudum neredeyse. Halen kullanan, olumlu ve olumsuz yönlerinden bahsedebilecek biri var mı? Mosso cavalier 700 sora (2019-2020) modellerden daha uygun bir bisiklet tiagra setli olmasına rağmen sizlerden yorumlarınızı ve tecrübelerinizi bekliyorum :)
Teşekkürler.
 
Merhaba forumda yeniyim. Bir sorum olacak. Carraro 052 aynakolu 50/34'e çevirsek fakat runle 12-28 kalsa bir sorun olur mu?
 
Merhaba forumda yeniyim. Bir sorum olacak. Carraro 052 aynakolu 50/34'e çevirsek fakat runle 12-28 kalsa bir sorun olur mu?

Bu tür değişimlerde arka attırıcının toplam kapasitesi önemli ama büyütme yapılacaksa. 52-36'dan 50-34'e çevirince toplam azaldığı için sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Radioactive35
Üstadlar cevaplar için teşekkür ederim. Son bir soru daha sormak istiyorum müsaadenizle. 52/36 aynakol ve 11/28 rublenin yokuş performansı nedir? Örneğin şehir içi çok dik olmayan yokuşlarda zorlar mı?
 
Üstadlar cevaplar için teşekkür ederim. Son bir soru daha sormak istiyorum müsaadenizle. 52/36 aynakol ve 11/28 rublenin yokuş performansı nedir? Örneğin şehir içi çok dik olmayan yokuşlarda zorlar mı?

Ben 52-42 oval aynakol ve 11-23 ruble kullanırken şehir içi çok dik olmayan yokuşlarda zorlandığımı hissetmiyordum. Sonra normale tırmanırken zorlanmadığım yokuşlarda durduğumda kalkmakta ve tekrar hızlanmakta zorlandığımı görerek 11-30 rubleye geçtim ama 30'u pek kullanmıyorum, 27 yeterli geliyor. 52-36 + 11-28 konfigürasyonu 52-42 + 11-23'ten de 52-42 + 30'u kullanılmayan 11-30'dan da daha kolay, o yüzden sorun yaşatacağını sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Radioactive35
Ben 52-42 oval aynakol ve 11-23 ruble kullanırken şehir içi çok dik olmayan yokuşlarda zorlandığımı hissetmiyordum. Sonra normale tırmanırken zorlanmadığım yokuşlarda durduğumda kalkmakta ve tekrar hızlanmakta zorlandığımı görerek 11-30 rubleye geçtim ama 30'u pek kullanmıyorum, 27 yeterli geliyor. 52-36 + 11-28 konfigürasyonu 52-42 + 11-23'ten de 52-42 + 30'u kullanılmayan 11-30'dan da daha kolay, o yüzden sorun yaşatacağını sanmıyorum.
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Kazasız belasız sürüşler dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Üstadlar cevaplar için teşekkür ederim. Son bir soru daha sormak istiyorum müsaadenizle. 52/36 aynakol ve 11/28 rublenin yokuş performansı nedir? Örneğin şehir içi çok dik olmayan yokuşlarda zorlar mı?

34/28 = 1.214
36/28 = 1.286

1.286 / 1.214 = 1.06

Yani 11/28 rubleyi değiştirmeden 52/36 aynakola geçtiğinizde, en düşük viteste %6 daha fazla zorlanırsınız.
 
34/28 = 1.214
36/28 = 1.286

1.286 / 1.214 = 1.06

Yani 11/28 rubleyi değiştirmeden 52/36 aynakola geçtiğinizde, en düşük viteste %6 daha fazla zorlanırsınız.
Teşekkür ederim cevap verdiğiniz için. Hangi aynakoldan 52/36 ya geçiş hesabı yaptınız?
 
Geri