Tur bisikletine çevirdiğim Cube acid 27er dağ bisikletimi uzun turlar ve dik rampalarda 4 sene amansızca kullandım. Aklınıza gelebilecek toprak, asfalt, taşlık ne kadar yol tipi varsa vurdum. Ancak bisiklet çok yıprandı, ben de hiç uğraşmadan bir tur bisikleti alma isteği uyandı. Neyse bir alıcı bulup eski bisikletimi sattım ve araştırmaya koyuldum, fiyat/performans olarak en iyi bisiklet CRT world tour olarak göründü. Başlarda korktum Carraro nedir felan diye Cube kullandıktan sonra memnun da kalınca karar verme sürecinde kadro ve donanım kalitesi aklımı çok kurcaladı. Ancak internetteki yorumlar ve donanımların çok iyi olması kararımı etkiledi. 3 aydır kullanıyorum, kadrosundan tutun aktarıcılarına çok kaliteli malzeme kullanmışlar bisiklet taş gibi. 100 kiloyum şu an yük de atıyorum. 100-150 km rampalı inişli çıkışlı parkurlarda kullanıyorum. Bisiklet bana mısın demiyor. Şimdilik iyi görünüyor, ancak dağ bisikletinin tadı da ayrı tekerlek ve havalı maşanın konforu çok ayrı. Tur için alacaksanız gözü kapalı alın binin gidin, Kadrosu her türlü dayanır. Saçma sapan bisikletlere 5-6 bin lira para vermeye değmez, alacağınız altı üstü tur bisikleti CRT de her isteğinizi karşılıyor, 5-6 bin liraya Cube dağ bisikleti alın tura çevirin daha iyi. Yani 5-6 bin lira verip Fox veya manitou havalı maşasız bisiklet almak ne kadar mantıklı. Kadro dediğiniz ne ki Herkes en iyisini ürettiriyor tayvanda merida ve Giant gibi fabrikalara. Cube, Scott gibi markalar bile oralarda ürettiriyor. Markalar arasındaki fark mühendislik dizayn farkı, tasarlayıp sipariş veriyorsun Tayvana istediğin alaşımda, kalitede kadro ürettiriyorsun. Velhasıl kelam CRT varken tur bisikletlerine o kadar yüksek paralar vermeye gerek yok. Al bin git, o kadar diye düşünüyorum. Tabi bunlar benim düşüncelerim. Fujiyi hiç düşünmememin nedeni kelebek gidon, ön taşıyıcı, dinamo, çamurluklar, arka aktarıcının XT, 30 vites olmayışı kısacası CRT'ye göre donanımın düşük olmasıdır. Kadro çok iyi alacam diyorsanız yine tercih sizin.