Scudo Sports

Carraro Flexi 121

Daha bir haftalık bisikletin lastiği patlar mı, patlar :( İzmir belediyesi sağolsun, her yer delik deşik. Bisiklet yolu da dahil. Neyse bi yama takımı alıp girişeyim, şu işi de öğrenmiş olurum.

Bu arada sonunda bir kaç fotoğrafını çekebildim. Malesef bu konuda oldukça yeteneksizim. İdare ediverin :)

https://i.hizliresim.com/ZY86n3.jpg
 
Scudo
Herkese merhaba, bu aksam Btwin Hoptown yanina Carraro Flexi 121 geldi. Bisikleti tercih etmemdeki en buyuk sebep boyuma gore ayarlanabilir olusu. Yarin denemek icin sabirsizlaniyorum ama seleyi degistiremedim ayarlayamiyorum da yanimda anahtar getirmedigim icin. Yarin onun da caresine bakarim. :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Pardon uygun anahtar varmis cakida ayarladim onu da eksik gedik yok simdilik.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@azizakgn Hayırdır koleksiyon mu yapıyorsun :) Carraro'nun vites bolluğunu alışman biraz zaman alabilir (eğer benim gibi onyıllardır bisiklete binmediysen), bir de en büyük ayna kol dişlisi Hoptown'dakinden ufak olduğu için (Hoptown = 52" / Carraro121 = 48", rubleler aynı) onun kadar hızlı gitmesi mümkün değil malesef. Ama Hoptown'la çıkamayacağın yokuşları 121 ile rahatlıkla çıkabilirsin. Açıkçası ben başlarda yaptığım alışveriş ile ilgili şüphe yaşadım ama şimdi yavaştan sevmeye başladım bisikletimi.

Bu arada ben Dekatlonda Btwin Hoptown'ı denediğimde boyuma göre ayarlayabilmiştim.
 
Hesapsiz bir alisveris oldu aslinda aniden bugun kafama esti ama bu modelin gidonu ozellikle epeydir ilgimi cekiyordu.

Hoptown'lar da ayarlanabiliyor elbet ama yalnizca sele yuksekligi ayarlanabiliyor. Bunda ise gidonu da ayarlayabilme sansimiz var ve cesitli kullanim imkani sunuyor. Hoptown'da kendimi cok iri hissediyorum ki zaten bisikletin oerilen maksimum kullanici boyu 178cm yani benim boyum. Ama simdiye kadar yine de cok memnun bir sekilde bindim. O fiyata katlanir mekanizmasinin kalitesi gercekten cok iyi. Hoptown 320'lerde dediginiz gibi 52 disli aynakol var ama 300'ler de daha ufak bir aynakol bulunuyor. Ben elimdeki 300'u vitesliye cevirmistim hiz olarak gayet iyi bir seviyeye geldi.

Bakalim Carraro nasil ama surasi bir gercek ki gercekten ilk vitesleri cok hafifmis daha kullanmadan bu kaniya vardim. :)

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@richezza Üstad selamlar. Arka rubleyi ve göbeği değiştirmişsiniz. Acaba hız farkı, yaptığınız masrafa deydi mi? Ben de düşünüyorum o bakımdan soruyorum. Gerçi bu bisikletle fazla hız yapmak gerçekten de pek mantıklı değil, arka taraf savrulma eğiliminde çünkü. Ama işte "need for speed" :)

Bu arada hangi arka bagajı uydurabiliriz onu da merak ediyorum.
 
@Trekkie Bagaj için sele kelepçesi şeklinde aparatlar var, o şekilde Dahon, Tern vs. uyumlu bagaj kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
@Fixy Bagajdan da vazgeçtim. Şu hali ile bile yeterince ağır. Çok lazım olur ise sırt çantası taşırım. Daha alalı bir ay oldu aklımda şimdiden bir sonraki katlanırım şekillenmeye başladı. Dahon'un dikine katlanır modelleri çok ilgimi çekiyor (Jifo, EEZ, Qix, Curl (bu sonuncu tam bir Brompton taklidi)). Bu arada sen Hoptown'ın rublesini değiştirip vitesli yapmış arkasından bir de 121 satın almışsın anladığım kadarı ile. Keşke 121'i hiç almasaydın. Bi başka başlıkta da konuştuk ben aynakolu değiştirip direk 7 vitese sabitledim aleti. Vitesli Hoptown ile mutlu olabilirdin. Fakat bu bi hastalık galiba ne alsak illa bi eksiğini gediğini bulacağız :) Eğlenceli bi hastalık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tortiyum
@Trekkie Aldığım bagaj çok hafif mesela hocam, 500 gr var ya da yok ama fazlası değil. Tabii ben yine de sportif bir görünüş olması açısından takmadım hatta çamurlukları söktüm dişli lastikleri Schwalbe Citizen ile değiştirdim. Fren kollarınını Shimano Acera arka fren ayağını da Deore taktım. Tabii bunlar diğer bisikletlerim için aldığım malzemelerdi şimdi daha da hafifledi.

Btwin Hoptown çok güzel bir bisiklet ama daha önce de bahsettiğim gibi Carraro'ya göre daha küçük bir yapısı var ve gidon boyu ayarlanamazken sele boyu da kendime göre ayarlayamıyorum, güvenlik çizgisini geçmemekte fayda var. Şöyle özetleyebilirim;

20161118_113826.jpg

Carraro'nun selesi daha da yükselebilir yani güvenlik çizgisi epey aşağıda kalıyor fakat Btwin için maksimum seviye bu şekilde. Daha fazla da yükselir elbet ancak kadroya zarar verme olasılığı yüksek aşırı yük bineceği için. Gidon da en aşağıda hatta ona rağmen böyle bir duruşu var.

Ben bilseydim böyle bir durumu direkt Carraro'yu alırdım sanırım. Şimdi diğerini satılığa çıkardım alıcı çıkarsa satılır olmazsa eşe dosta hediye ederim.

Benim bundan sonraki hedefim kesinlikle Brompton olacak. Dahon, Tern vs. katlanınca yine büyük yine hantal kalıyor Brommy'e göre. Onların 16" modelleri de var fakat izlediğim videolardan edindiğim bilgiye göre denge olarak çok sağlıklı değillermiş, 20" ile kıyaslandığı zaman uzun süreli kullanıma pek gelmediği söyleniyor.
 
@Fixy Anladım demek istediğini. Bu arada Hoptown'daki aynakolu sanırım 121'e takabilirsin istersen. Bi dene bence. 7 vites fazlası ile yeterli bu aletler için.

Ben de Brompton'a merak sarmış vaziyetteyim. Fakat Brompton benim için aşırı pahalı. O yüzden alternatiflere bakıyorum. Yukarıdaki mesajda yazdığım Dahon modellerini bi incele. Curl modeli mesela Brompton'un bire bir kopyası gibi. Katlanır halde yürütülebiliyor filan. EEZ ve Qix de çok güzel. Qix sanırım Türkiye'de 2900 TL fiyatı. Brompton'dan 2000 TL civarı daha ucuz. Yalnız ikimiz de modifikasyon insanıyız o yönlerimiz benziyor. Fakat selenin (Brooks mu o) rengi hiç olmamış o kadroya. Sen bence kadroyu da boyarsın bu gidişle :) Bir de çamurluksuz nasıl kullanıyorsunuz bunları yahu. Üstünüz başınız batmıyor mu?

Bu arada herkesin 121'i o kocaman dişli lastiklerle gelmişken benimki nedense gayet düz yol lastikleri ile geldi. O bakımdan şanslıyım galiba.
 
@Trekkie Eveeeeeet, ön aktarıcıyla vitesi de söktüm. Salı günü Sirkeci'den tekli aynakol bakarım uygun fiyata güzel bir şey. 21 vites göz boyamadan başka bir şey değil. Şehir bisikletinde 21 farklı kombinasyon gerçekten gereksiz. Hafif vites var mı var, ağır var mı var, bitmiştir... Küçük aynakol dişlisinde zaten çapraza düşüyor. Ben şehirde kullandığım dağ bisikletimde de aynı operasyonu yaptım mesela, dışarıdan eksik parça gibi görünüyor ama kullanım amacıma göre olduğundan sıkıntı yok.

Brooks seleyi öteki bisikletim için almıştım hocam, renge takılmayın konforu o biçim. :D

Yerlek ıslakken binmemeyi tercih ettiğim için çamurlukları çıkardım. Bisiklet daha bir genç durdu.
 
@Fixy Orta göbeği de değiştirtmeyi unutma dostum. Değiştirmezsen taktıracağın aynakol en küçük ruble dişlisi ile paralel oluyor takıldığında. En büyük dişli ile çapraza düşüyor yani.
 
@Trekkie Bugun aynakolu degistirttim aslinda aynakol degisimi kolay bir islem ama iyi ki servise yaptirmisim cunku dediginiz gibi orta gobek de degismek zorundaydi. 111 mm olmasi lazim tam hatirlamiyorum ama simdi olmadi gerektigi gibi oldu. Aynakol ve gobek biraz pahali bir de iscilik pahaliya patladi. Aynakol Tern'in 44 disli modelinden. Orta gobek de Truvativ olmasi lazim. Anahtari da aldim gerektigi zaman elimin altinda bulunsun.

Bu arada bisiklet epey hafifledi. Orijinal agirligini bilmiyorum ama tek elle cok rahat kaldirilabilir hale geldi resmen. Bugun vapurda kaldirinca bisiklet emanet sandim. :)
 
@Fixy Hadi hayırlı olsun. Kaç para verdin merak ettim :) İstanbulda daha da ucuza çıkması gerekmiyo mu bu işin? Tern'in orijinal aynakolu illa ki daha kaliteli olmuştur tabi. Muhtemelen o aynakol benim taktırdığımdan çok daha hafiftir. Bugün bisikleti resmen dayanıklılık testine tabi tuttum, ve geçer not aldı. Çukurlar, kasisler, kaldırımlar, parke yollar derken, tekerlekler bana sağlam sövmüştür :) Ama benim keyfime diyecek yoktu tabi.

https://i.hizliresim.com/OVdPl3.jpg

Çınçın öten zili kimse duymuyor. Bugün az daha çarpıyordum adama. Zili duyuyor ama çocuk oyuncağı filan zannediyor galiba millet. Ben de bu aşağıdakini aldım. Bakalım nasıl bişey çıkacak. 90db diyor, en azından "ne oluyor yahu" diye dönüp bakarlar.

(link)
 
Aynakol 130 lira hocam, 60 tl de göbek, 30 liraya da işçilik. Arka göbekte boşluk vardı onu da halletti aslında işçilik iyimiş. Tıpalar çektirme aleti falan da ayrıca 30 verdim ki Decathlon'da bu alet 50 tl. Bir anlamda güzel bir macera oldu aynakol parasını unutursak. O da beklediğimden hafif çıktı muhtemelen 750-800 gr civarındadır en fazla. Stok aynakol kafadan 1000 gr'ı aşıyor.

Reklam yapmak istemiyorum ama gittiğim esnaf Sirkeci'de gördüğüm tanıdığım en dürüst insan canlısı esnaf. Diğerlerinin bu işi isteksizce yaptıkları belli... Gittiğim yerde insan gibi ağırlanmak son derece hoşuma gitti ki ne sorduysam yanıtsız kalmadı adamcağız belki ekmeğinden oluyor bana bir şeyler öğretecek diye.

20161122_223729.jpg
 
@Fixy Valla para senin paran, ama bu fotoğraftaki aynakolun plastik koruması bile yok (eğer sen sökmediysen). Oldukça düz, sıradan Çin malı bir aynakola benziyor. Ne olursa olsun o parayı hak ettiğini düşünmüyorum. Orta göbeğe de benim verdiğimin iki katını vermişsin. Bizim Birol usta işçilik filan demedi bile. Keşke bi kaç yere daha sorsaydın. Toplamda 220 TL masraf yapmışsın, o parayı bu bisikletin ütüne koyup bi Dahon alınır hocam yapma gözünü seveyim. Ben niye üzülüyosam :kptmya:

Neyse sen mutlu olduysan sıkıntı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Arkadaşlar, sabit aynakola sahip bir katlanır bisikleti sonradan 3'lü yada 2'li aynakol takmak mümkün müdür ?
 
Arkadaşım için almak istiyoruz ama 2015 ve 2016 model arasında çamurluk dışında fark var mı acaba?
 
@Genç89 Her şey mümkün. Yeter ki doğru ölçüdeki parçaları (aynakol, orta göbek, ön aktarıcı vs.) ve iyi de bir usta bul.
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
@Trekkie Okulum evimden 20kmuzaklıkta ve hergün bisikletimle gidip gelmekteyim. Ancak bazı zamanlar oluyorki toplu taşıma araçlarını kullanmak zorunda kalıyorsunuz ve o günlerde doğal olarak büyük bisiklet cidden sıkıntılı olabiliyor sırf bu yüzden bisikletimi satıp katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Birde bu carraro 121 de bagaj ddlikleri mevcutmu ? Sonradan bagaj takılabiliyor mu ?
 
Geri