Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Flexi 121

Bisiklet geldi, yukarıda adı geçen Ali ustaya gittim montaj için. Diğer adresteki arkadaş montaj yapmıyormuş, iİleri bisiklet diye bir yeri önerdi kızıltoprak üzerinde, ancak aradım açmadılar, siteleri de bakımda idi, ve hatta forumda orası ile alakalı olumsuz yorumlar vardı.
Ali usta tekaütü gelmiş de çoktan geçmiş biraz sempatik biraz samimi, ücretleri ise orta seviyede bir dükkan sahibi. İçerisi yığma bisiklet dolu, bunların içinden aradığını nasıl buluyorsun dedim, evde çoraplarımı bulamam ama aradığım bisikleti buurda bulurum dedi. Stadın orda, itfaienin arkasında, isparka bakan bir yer. Montaj ücretsiz, oğlu yaptı. Oğlunun yüzü asık, memnuniyetsiz, babası da şikayetçi ondan, beğenmiyor mesleği diye. Sordum adama siz ne iş yapıyorsunuz diye, ben geziyorum abi dedi :), Filipinlere bile 4 kez gitmiş, varın gerisini siz düşünün :).
Montaj sürerken garson olduğunu söyleyen biri geldi, arkadaşından dağ bisikleti almış, bunu sürülebilecek bir hale getirir misin dedi, frenleri tutmuyor, ksımen dökülüyor vs...100 tl istedi çocuktan, çocuk 50 tl sini verdi, geri kalanını haftaya verebilirim dedi, hallederiz dedi usta.
Ben ufak tefek sorunlar çıkarsa kendim çözebileyim, bana da bir anahtar seti verir misin dedim, bana avuç içine sığabilecek kadar küçük katlanır bir set verdi 55 tl ye, yanına da iki adet kilit istedim, biri dandik olsun dedim, dandik deme, basit de diye uyardı beni, hepsine 115 tl istedi. 100 tl verdim ama yine de çok geldi:). Velhasıl montaj bitince katlanma mekanizmasını gösterdi usta ricam üzerine. Katlanma kolay ama az da yer kaplamıyor hani :) direksiyonu içe mi dışa mı katlıyoruz tam çözemedim hala. Bagajın yarısını kapladı bu arada, honda city var bende. Hafif de değil, yordu beni, kaldırırken. montaj sonrası 20-30 saniye sürdüm, ilk intibam olumlu :).
Gördüğünüz gibi çok uzağım bu kafa kol işlerine :). Zamanla aşina olurum ama literatüre :), spor yapmam lazım ve şu anda tek şansım bu bisiklet.
 
Scudo
@Fatih Elma

Guzel soru..

Cunku cok yaprak demek, aslinda cok vites demek degil. Ne kadar oran, o kadar vites.

Karisik olduysa soyle anlatayim.

Shimano Altus HG31 11-32 kaset rubleyi ele alalim. Disli sayilari 11/13/15/18/21/24/28/32 seklindedir.

Aynakolumuz da Shimano Altus FC 311 olsun, yapraklar 48/38/28.

Simdi diyelim ki zincirimiz arka aktaricida en kucukte, yani 11'de. Aynakol da en kucuk'te yani 28'de. (ki boyle birsek aslinda onerilmez caprazlama olacagindan ama diyelim ki oyle) Nedir oranimiz? 11:28=0.39

Diyelim ki arka aktarici 3. dislide, yani 15. On de ikincide, yani 38. Nedir oran? 15:38 = 0.39.

Dolayisiyla aslinda bu ikisi ayni vites. Cunku oranlari ayni. Bu yuzden vites sistemi 3x8=24 demek dogru degil. O 24 kombinasyonun bazilari hemen hemen ayni oran cunku.

Tabii her oran bu denli birebir degil ama onlar da cok yakin. Dolayisiyla aslinda tum o oranlarin hepsine birden gerek yok. Cok daha azi yeterli.
 
arkadaşlar katlanır bisikletimin vites sistemini değiştireceğim kafama takılan soru rubleyi 11-30 mu alsam yokuşta rahat olur 11-34 alsam mı olur?
 
Merhaba arkadaşlar
bende yeni flexi 121 aldımve çok sık şehir dışına gidiyorum..bu biisiklete uygun bir taşıma çantası arıyorum...en güzeli diktirmek istiyorum.Ankaraada bunu yapabilecek bir çantacı ustası arıyorum
 
@DVTGR Maltepe de turuncu Bisiklet var çanta satıyor

@evren ünver Ben de megarange ile değiştim 11-34 çok rahatladım fakat yinede bazı yokuşlarda yetmiyor aynakol tekli olduğu için
 
Merhaba arkadaşlar bende katlanır bisiklet almanın arefesindeyim. Şuan da aklımda 2 model var Flexi 121 ve Vybe d7. Açıkçası Vybe yi alacaktım fakat bu bisiklete rastladım beni çelişkide bırakan ise 21 vites olması. Bütün konuyu okudum fakat Flexi için bazı endişelerim var. Ben hergün toplu taşıma da taşıyacağım alan arkadaşların anlattığı kadarıyla tam olarak kapanmıyor mıknatısı yok ve taşırken rahatsız ediyor. Bu konularda endişeliyim. Açıkçası ben taşımak yerine kapattık dan sonra selesinden tutarak sürmek istiyorum. Açılması buna engel olabilir mi ?

Fiyat olarak arasında 500tl fark var. fiyatı çok dert etmiyorum fakat dönüş yolumda hafif eğimli 700mt civarında bir rampa var. aslında rampa da denemez ama bir kere bisikletle çıkmıştım uzun olması bezdiriyor insanı. O sebepten Cararro ya yöneldim. Yine de kafamda netleştiremedim. Siz ne dersiniz ?

Vybe d7 mi Flexi 121 mi ? ve Neden ?
 
Merhaba arkadaşlar,

Bende katlanabilir bisiklet macerasına merak salmış biri olarak katıldım aranıza. öncelikle herkese selamlar.

Birkaç araştırma yaptıktan sonra fiyat/performans ürünü olarak Carraro 121'de karar kıldım. Sirkeci'ye gittim bisikleti gördüm, test etmedim ama görüntüsü ve malzeme kalitesi hoşuma gitti. En kıza zamanda almayı planlıyorum.

Fakat;

Bisikleti satan arkadaşımız çok bilgili değildi sanırım, buradan okuduklarımla katlanınca ayna kolun yere değmesi, katlanınca bir arada durmama sıkıntısını filan bahsettim, biraz esnaf ağzı yaptı ''yok öyle bir şey, ben bundan kaç tane sattım bir tane şikayet gelmedi'' gibisinden :) bende eyvallah deyip çıktım.

Yakınlarda Salcano marka satan bi dükkan vardı, fakat nedense Salcano çok basit geldi, kalitesiz gibi duruyor biraz, birde çok ince geldi bana kadro kısmı, sanki dayanıklı bir alet değilmiş gibi, Carraro'nun ki daha bir dolu sanki.

21 vites oluşu beni cezbeden kısmı, malum İstanbul çoğu yer yokuş, rahat bir sürüş keyfi olması açısından tercihim bu bisiklet yönünde olacak büyük ihtimal.

Konu hakkında uzman bilgisine çok sahip değilim :) fazlada araştırıp kafamı karıştırmak istemiyorum, alternatifi bol çünkü:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Bu bisijleyin taşınması zor, ağır. Bu arada ben hala 7 vites kullanabiliyorum :), sol koldaki vites ayarı çalışmıyor mu anlamadım, bir tüyosu var kesin, yardımcı olabikir misiniz?
 
bende artık Carraro Flexi 121 sahibiyim :)

Bugün dayanamayıp gidip Sirkeci'den bir adet 2016 modelinden satın aldım.
İlk yolculuğumu Sirkeci - Cevizlibağ, oradan aleti katlayıp metrobüs (iş çıkış saati olmasına rağmen :D) ardından beylikdüzü'nde inip ev. Biraz hamlamışız onu anladım.
İlk izlenimim gayet olumlu. Yüksek viteslerin rahatlığı çok iyi. Tırmanırken bazen acaba pedalı boşa mı çeviriyorum hissine kapılıyor insan.
Hızlanması da çok iyi bana göre. Hızı da güzel. Kulaklarımda rüzgarı hissettim, o keyif başka bir şey yahu :)
Eksi yönleri de var elbet. Sele biraz rahatsız, malum bölgede ağrı yapıyor. Bir de amortisör olmadığı için çukurları baya baya hissediyorsunuz.
Elcikleri beğendim, şimdilik bir sorun yok.
Bu işte yeni olduğum için katlarken zorlandım bir kaç kez. Kablolar birbirine girdi vesaire :D herhalde alışınca çözeceğiz durumu.
Fotolar yakında gelecek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Merhaba arakdaşlar,

Bu gün bende internetten flexi 121 siparişi verdim. Ürün kurulumu serviste ücretli mi? ücretli ise ne kadar?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Öncelikle hayırlı olsun.

Ben bayiden elden aldığım için kurulu aldım tabi, konu sahibi arkadaşımızda kargoyla almış sanırım mesajında vites ayarı yapılmış ve lastikler şişik geldi demiş.
 
@kralove.pilsen benim bildiğim katlanırlar %90 kurulu geliyor. Kurulu olmayan şeyler pedallar oluyor. Kendiniz yaparsınız, hayırlı olsun.
 
Bisikleti bir haftadır kullanıyorum. Gayet güzel ve sürmesi keyifli bir bisiklet. Genç yaşlı demeden herkesin ilgisini ve bakışlarını üzerinize çekiyorsunuz. :))

Bir haftalık görüşlerimi paylaşmak gerekirse.

Daha önce Bianchi nin dağ bisikleti ile 1 ay işe gidip gelmiştim. (10 km gidiş 10 km geliş) şimdi bu yolu Carraro 121 ile gidip geliyorum. dağ bisikletinden daha rahat ve konforlu geldi benim için.

Bisiketin bana göre 2 tane çok önemli olmayan pratik çözümlerle giderilecek sorunu var.
1. katlanınca sabitlenmemesi daha önce konudaki bir arkadaşımız çırt çırt ile sorunu çözdüğünü söylemişti bende aynı yöntemi uyguluyorum.
2. sorun ise katlandığında dişli koruması olan pleksinin yere değmesi bunu bisikleti katladığım da sol pedalı ilerde bırakıp ön tekere yasladığımda sağ pedal ayak gibi görev yapıp dişlinin yere değmesini engelliyor. ama ilk fırsatta kendim bir ayak uyduracağım.

Bisiklet ile ilgili merak ettiğiniz sormak istedikleriniz varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
 
Carraro Flexi 2016 modeli ile bir kaç yenilik yapmış.
Gidon sorununu çözmüş. 2016 öncesi modellerde gidon seleye doğru açı ile gelirken bu durumu Dahon larda ki gibi ileriye doğru açılı şekilde düzeltmişler.
Ön ve arkaya çamurluk eklenmiş.
Bunların dışında bir değişiklik olmamış.
Sele borusunun alttan çıkmaması sorunu devam ediyor çünkü bunun değişmesi için kullanılan kadronun değişmesi lazım.
Carraro bu sene yeni bir katlanır daha çıkarmış. 16 lık tekeri olan bu katlanırın sele borusu alttan çıkıyor ve onun üstünde dengede duruyor.
 
arkadaşlar bu cumartesi 2016 carraro 121 alarak aranıza katıldım.
klit, slikon sele kılıfı ve bisiklete toplam 900 tl 6 taksit ödeme yaptım.
bisiklete 880 tl fiyat vermişlerdi.
kilitle kılfın toplam ederi de 65 tl idi
kısacası fiyat uygun oldum sanırım
ilk tecrübemi dün bostancı sahilde yaptım.
daha önce 26lık bir carrefour bisikleti almış iki senedir kullanıyordum,
ama indir kaldır arabaya taşıma aparatı tak sıkılmıştım.
şimdi bagaja koyup devam ediyorum.
- sele borusunun alttan çıkmaması sadece saklama şeklini değil katlanır halindeki boyutunu da etkilemekte.

aldığım yerde mosso ve bianchi de vardı.
tamam bir dahon veya tern değil ama kendi fiyat sınıfında kafaya oynar.
26 lık bisikletimle fenerbahçe ordu evi bostancı arası tur atarken 5 6 km de kesin yorulur dinlenirdim.
bunda ise 11 km yi durmadan kat ettim.

size aksesuar konusunda sorularım olacak tı

1 suluk vida yerimiz yok ne önerirsiniz. aldığım yerde gidona takılan kelepçeli bir model vardı kullanan öneren var mı alternatif bir öneriniz olur mu?

2 aynı şekilde bu model için çanta ve arka bagaj öneriniz var mı?

3 Lastikleri sevmedim 1.5 luk alternatif ne olabilir? Mevcut olanları kaç psi kullanalım. üzerinde 40 -60 g-falan yazıyor tam anlamadım açıkçası. alt ve üst sınırlar sanırım.
 
@mhy bisikletiniz hayırlı olsun. katlandığında dişli yere değmesin diye hafta sonu bi demir parçadan ben kendim ayak yaptım şimdi yere dişli değmiyor.

Lastik basıncıda yanlış hatırlamıyorsam lastik üzerinde max 4.5 psi yazıyordu 40 60g nini oralarda psi değeride var biraz daha inclerseniz görebilirsiniz.
 
Geri