@echosera
Salcano izmirin ön vitesi bulunmadığından, sadece arka vitesi küçültebiliyorsunuz ve küçültebildiğiniz maksimum dişli de 28 oluyor. Ön taraftaki dişlinin boyundan emin değilim ama 51 olabilir. Yani en küçük viteste 51/28 çeviriyorsunuz.
Carraro 222'de ise ön vitesi küçültebiliyorsunuz, 28'li dişe alabiliyorsunuz. Arka vitesi de en küçüğe aldığınızda o da 28 dişliye gelmiş oluyor. Yani bu bisikleti en küçük vitese aldığınızda 28/28 oranında çeviriyor oluyorsunuz.
Sonuç olarak salcano izmir ile yokuş çıkmak, Carraro 222 ile yokuş çıkmaktan neredeyse 2 kat daha zor. Çünkü İzmir'in vites yeteri kadar küçülemiyor
Tekerlek çapları arasında farklılık olsa bile İzmir, kesinlikle bir yokuş bisikleti olamaz. Carraro 222 yokuşta sizi rahat ettirir.
Oluşan ağrıların sizin bisiklete henüz alışık olmadığınız için kaynaklandığını da unutmayın. Fitness'a başladığınız ilk 2 hafta da çok ağrılı geçer ama sonra vücut güçlenir, aynı mantıkla düşünebilirsiniz.
Ev-iş arası yolun 11 kilometre olduğunu ve yarısının yokuş olduğunu yazmışsınız. Bu, aslında bisikletli ulaşım için oldukça zor. Belirttiğiniz gibi, yolun 5-6 kilometrelik kısmı gerçekten de yokuşsa, sizin için çok zor olacaktır. Özellikle de çok terleyeceksiniz. Önerim, eğer imkanı varsa bu 11 kilometrelik rotanın en azından yokuşlu kısmını toplu taşıma ile geçmeniz. Bisikletle toplu taşımaya binmeniz sorun olmayacaksa bu çözümü bir değerlendirin bence. Çünkü yokuş, bisikletin ulaşım amacıyla kullanılmasının önündeki en büyük engellerden biri. Hollanda'nın 7'den 77'ye bisikleti sürekli, her gün ulaşım amaçlı kullanma sebebi de Hollanda'nın dümdüz (kesinlikle en ufak yokuş yok, irtifa farkı bile yok) bir yer oluşu. Yani ne kadar az yokuş, o kadar rahat bisikletli olaşım, o kadar çok ulaşımda bisiklet tercihi