Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Kullanıcıları Kulübü

Sete uyumlu Mtb aynakollarıda iş yapabilir, uygun fiyatlida olur 44-32-22 bir Aynakol. 4 vites oraniylada çok da yavas kalmazsiniz.
Bunu taktığımda maks kapasite aşıyor diye hatırlıyorum sorun yaratmaz mı?
Elinizdeki setin 28/32=0.875 oranını aşağıya çekmeniz gerekiyor. Bunun için ya aynakol dişlisi ufalacak ya da ruble en büyük dişlisi büyütülecek. 2x sistem olsa, alttaki 2 parça en ucuz çözümdü ve yeterli gelirdi. 3x sistemler spartiat'ın dediği gibi karın ağrısı yaratacak size. Bana kalırsa, yokuşu dik çıkmak yerine, hafif çapraz açılarda çıkmaya ve kondisyonunuzu arttırmaya bakın. Gerçi çıktığınız yokuşu bilmiyorum ama...

Shimano Acera RD-M3020 8V+CS-HG400 11-40T 8V+Cn-HG40 Zincir Set
Yokuş a alternatif başka yol maalesef yok, yol tek şerit üstelik. Bu linkini verdiğiniz seti düşünmüştüm ben de ama kapasite hesaplarken aynakol farkı 20 zaten her türlü maks kapasiteyi aşıyor. Bu seti taktığımda aynakol için ne yapabilirim?
Maks hız benim için önemli değil.
 
Scudo
3x8 için yok ama RD-M3020-8 zaten 3x8 için değil. 3'lü sistemlerdeki en büyük ve en küçük arasındaki 20 ya da 22 fark neredeyse tüm güncel Shimano ürünlerinin kapasitesine fazla geliyor. O attırıcıyı kullanmak için 1x ya da 2x aynakola geçmeniz gerekir, örneğin FC-TY501-2 gibi.
Yokuş için daha da kolaylaştırıcı olarak 36-22'ler de var, örneğin FC-M315-2.

Üreticinin tavsiyesine uygun kullanımda 3x sistemlerde 11-36'dan büyük ruble kullanmanın yolu yok gibi, o da 8'li sistemde olmuyor. 8'lide en fazla 11-34 kullanılabilir, Sportive 224'teki Altus RD-M310L 11-34'ü destekliyor. Ben sadece 1 defa kullandım, 11-34 Acera (CS-HG41-8 (HG31-8 de aynı) - 11-13-15-17-20-23-26-34) rubledeki son iki dişli arasındaki 8 fark fazla geldi, onun yerine 4 farklı 11-32 Alivio'ya (CS-HG51-8 - 11-13 -15-18 -21- 24-28 -32) döndüm. 11-34'te en iyi dişli artışını veren ruble Claris rublesi (CS-HG50-8 - 11-13-15-18-21-24-28-34) ama 1 ile biten kodlu rublelere göre biraz ağır. Bu rublelerin hepsi eski tabii, şimdilik firmaların ellerindekiler satılıyor. Sonra 8'lide 12-32 dışında pek seçenek kalmayacak.
Şu an 12-32 var. 32 den büyük olmadığı sürece ruble değişiminin avantajı olmayacak gibi.
Sadece aynakol 2x 36-22 takıp tabi buna uygun vites kolu aktarici belki zincir degisimi ile 22/32 = 0.68 i yakalayabilirim.
Bu yeterli olur mu acaba?
* Üyeliğim paylaştığınız linkleri paylaşmama izin vermiyor. Bu sebeple silmek zorunda kalıyorum.
 
Önü 46-30 yaparsanız tam kapasite olur. 40-24 yine tam kapasite olur, yokuşta da daha iyi olur ama maksimum hız epey düşer.
Ya da bu değişikliklere girişmeyip bisikletinizi ikinci el daha iyi oranlı bir bisikletle değiştirmek daha hesaplı olabilir.

Yokuş a alternatif başka yol maalesef yok, yol tek şerit üstelik. Bu linkini verdiğiniz seti düşünmüştüm ben de ama kapasite hesaplarken aynakol farkı 20 zaten her türlü maks kapasiteyi aşıyor. Bu seti taktığımda aynakol için ne yapabilirim?
Maks hız benim için önemli değil.
Aynakolu 2'li, Spartiat'ın alıntıladığım, 46-30, 40-24 veya 40-28'e çevirirseniz olabilir. Toplam kapasite hepsinde 45'e kadar kurtarıyor. En büyük ön farkı 20 diye geçmiş. O kısımdan emin değilim. Matematiksel olarak kurtarır gibi görünüyor.
 
Aynakolu 2'li, Spartiat'ın alıntıladığım, 46-30, 40-24 veya 40-28'e çevirirseniz olabilir. Toplam kapasite hepsinde 45'e kadar kurtarıyor. En büyük ön farkı 20 diye geçmiş. O kısımdan emin değilim. Matematiksel olarak kurtarır gibi görünüyor.
Şu an 28/32 oranım.
Aynakol + ruble değişimi durumunu düşünüyoruz doğru mu? m3020 + 11-34 arka + burada bahsettiğiniz ikili aynakollardan biri.
 
Şu an 28/32 oranım.
Aynakol + ruble değişimi durumunu düşünüyoruz doğru mu? m3020 + 11-34 arka + burada bahsettiğiniz ikili aynakollardan biri.
11-34 için M3020'ye gerek yok, zaten bisikletin üstündeki destekliyor. Aynakolu da 3'lü olarak küçültürseniz epey rahatlama olur. İkili aynakola geçmeye razıysanız da o zaman 11-34 ile sınırlanmaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan88
11-34 için M3020'ye gerek yok, zaten bisikletin üstündeki destekliyor. Aynakolu da 3'lü olarak küçültürseniz epey rahatlama olur. İkili aynakola geçmeye razıysanız da o zaman 11-34 ile sınırlanmaya gerek yok.
M311 yani 42-32-22 ye geçersem 22/32 iyi olacak bu durumda. Bunun için TY710 on aktariciyi sanırım değiştirmem lazım. Aşağıdakilerden hangisini seçmem gerekir? shimano sayfasında uyumluluk haritası var orada bunlar görünüyor da.
M410
M310
M313

Başka etkilenecek bir şey var mıdır?

Bilgiler ve öneriler için herkese teşekkürler.
 
M311 yani 42-32-22 ye geçersem 22/32 iyi olacak bu durumda. Bunun için TY710 on aktariciyi sanırım değiştirmem lazım. Aşağıdakilerden hangisini seçmem gerekir? shimano sayfasında uyumluluk haritası var orada bunlar görünüyor da.
M410
M310
M313

Başka etkilenecek bir şey var mıdır?

Bilgiler ve öneriler için herkese teşekkürler.

Başka etkilenecek bir şey yok.
Önerilen modellerden yerelde bulabildiğiniz hangileri var? Benim de kullandığım (link) var mesela ama Shimano'nun sitesinde bu eski ürünlerin detayları olmadığından şu verilere bakamıyorum:
1724167389755.png
Bunlar FD-TY710'un. 42-32-22 için sadece "Top gear teeth"in 42 (ya da 42-48) olanı lazım, diğerleri 20 ve 10 olarak kalmalı. FD-M310'u aldığımda 42-48 yazdığını hatırlıyorum ama emin değilim. Farklı kaynaklardan bu bilgiyi aramak lazım.

(link)
Buna göre TX800 ailesi de ihtiyacı karşılıyor, hem aynakol hem ön attırıcıda.
1724167703494.png

(link)
1724167778055.png
(link)

(link)
1724167814807.png
(Sanırım aynakol yerelde yok, onun için 311'den devam edilebilir: (link))

Hem Tourney TX de olsa güncel modeller.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan88
Bu sisteme tek yapabileceginiz uyumlu daha dusuk disli bir aynakola gecersiniz . Onun haricinde yapacaginiz hersey astari yuzunu gecer. Ama o oranlarla cikamadiginiz yokus en az yüzde 20 eğimli herhalde yada kondisyonunuz ciddi zayif.
 
FD-M310'u aldığımda 42-48 yazdığını hatırlıyorum ama emin değilim. Farklı kaynaklardan bu bilgiyi aramak lazım.

Shimano arsiv dokümanlarında 2008-2009 Products compatibility information adında bir pdf buldum.
linki paylaşamıyorum yetkim yok ancak görüntüsü şöyle.

Dediğiniz gibi 42T-48T, 10T, 20T.

1000034313.jpg

Bu durumda şu ikisini alsam olacak gibi.

Aynakol 170mm ya da 175mm fark eder mi uyumluluk açısından?

FD M310 Aktarıcı
FC M311 Aynakol
 

Dosyalar

  • Screenshot_20240820_190221_Drive.jpg
    Screenshot_20240820_190221_Drive.jpg
    43,3 KB · Okunma: 3
Shimano arsiv dokümanlarında 2008-2009 Products compatibility information adında bir pdf buldum.
linki paylaşamıyorum yetkim yok ancak görüntüsü şöyle.

Dediğiniz gibi 42T-48T, 10T, 20T.

320687 dosyayı görüntüle


Bu durumda şu ikisini alsam olacak gibi.
Aynakol 170mm ya da 175mm fark eder mi uyumluluk açısından?

FD M310 Aktarıcı
FC M311 Aynakol

Evet, o ikisinin uyumlu olduğu kesinleşti.
Pedal kolu uzunluğu uyumlulukla ilgili değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan88
Bu sisteme tek yapabileceginiz uyumlu daha dusuk disli bir aynakola gecersiniz . Onun haricinde yapacaginiz hersey astari yuzunu gecer. Ama o oranlarla cikamadiginiz yokus en az yüzde 20 eğimli herhalde yada kondisyonunuz ciddi zayif.
%15 civarı sanırsam. Ama evet kondisyonum da zayıf o da bir gerçek 😊
 
Bu sisteme tek yapabileceginiz uyumlu daha dusuk disli bir aynakola gecersiniz . Onun haricinde yapacaginiz hersey astari yuzunu gecer. Ama o oranlarla cikamadiginiz yokus en az yüzde 20 eğimli herhalde yada kondisyonunuz ciddi zayif.

Oranları süspansiyonlu bir trekking bisikleti için düşünün. Örneğin ben yol bisikletinde 42/23, trekking bisikletinde 28/32 ile tırmanırken aynı oranda zorlanıyorum. İlki 7 kg, ikincisi aksesuarıyla 16.5 kg; ilki 23 mm lastikli, ikincisi 35 mm.
 
3 yıldır kullandığım Carraro Sportive 330 modeli bisikletim şehir içi ancak berbat yollardan ötürü sürekli dirsek ve el bileği ağrılarım oluyor.Çatalda amartisör ssitemi yok.Gidon-Sele ayarlarını vücuduma göre yapmama rağmen yarım saati aşan sürüşlerde sürekli aynı problemi yaşıyorum.İlave bir öneriniz veya ön çatala amartisör önerir misiniz?Bisikleti değiştirme şansım yok malesef.Amartisör olarak hangi marka veya model öneriniz olur incelemem için?
Şimdiden teşekkür ederim.
 
Bugün bisikletim geldi (sportive 324)
bayii kurulumunu yaptı seçtiğim renk dışında başka bir renk geldi fabrika da tek kalmış. Bayi nin söylediği bu umarım yaşadığım tek terslik bu olur.
Bir de bisikleti bugün kullanırken başta zincirden ses gelmiyordu şimdi şıkır şıkır bir ses geliyor. Yaklaşık 4-5km sürdükten sonra Alışma sürecinde mi normal midir?
 
3 yıldır kullandığım Carraro Sportive 330 modeli bisikletim şehir içi ancak berbat yollardan ötürü sürekli dirsek ve el bileği ağrılarım oluyor.Çatalda amartisör ssitemi yok.Gidon-Sele ayarlarını vücuduma göre yapmama rağmen yarım saati aşan sürüşlerde sürekli aynı problemi yaşıyorum.İlave bir öneriniz veya ön çatala amartisör önerir misiniz?Bisikleti değiştirme şansım yok malesef.Amartisör olarak hangi marka veya model öneriniz olur incelemem için?
Şimdiden teşekkür ederim.

Bilek ağrıları için barend kullanmak faydalı olabilir.

Süspansiyonlu gidon boğazı faydalı olabilir. Yabancı sitelerde farklı çeşitler var ama çoğu model artık satın alınamıyor.

(link) gibi şok engelleyici bir maşa bisikletin tarzına daha uygun olabilir.

(link) gibi 1 1/8" maşalar uygun olur ama kilitli olsa daha iyi olur.



Bugün bisikletim geldi (sportive 324)
bayii kurulumunu yaptı seçtiğim renk dışında başka bir renk geldi fabrika da tek kalmış. Bayi nin söylediği bu umarım yaşadığım tek terslik bu olur.
Bir de bisikleti bugün kullanırken başta zincirden ses gelmiyordu şimdi şıkır şıkır bir ses geliyor. Yaklaşık 4-5km sürdükten sonra Alışma sürecinde mi normal midir?

Ses muhtemelen tel gerginliğindendir. Normalde ayarının baştan yapılması daha iyi olur ama hızlı bir çözüm için gerginlik ayar vidasından düzeltme sağlanabilir. Şurası:

1724536530771.png

1724536588631.png

Gevşettiğinizde (saat yönünün tersine) tel gerilir. Çok az çevirdiğinizde şıkırtı azalıyorsa ses kesilene kadar çevirin. Ses artıyor ya da zincir sonraki dişliye geçmeye çalışıyor gibi hareketler yapıyorsa diğer yöne çevirin. Çevirmeleri az az yapın ki düzelme olmazsa eski yerine getirmek kolay olsun. Bu şekilde düzeltme sağlanırsa 2-3 hafta sonraki ilk ücretsiz bakımda tekrar ayarını yaparlar. Hiç uğraşmayıp kurulumu yapan servise de götürebilirsiniz, sonuçta yaptıkları kurulum ilk gün bozulmamalıydı. Tabii muhtemelen normal olduğu, ilk bakımda zaten düzeltileceği söylenecektir ama aslında normal değil, sadece hızlı ve özensiz bir kurulumun sonucu.

Baştan temiz bir ayar yapmak isterseniz, şu dokümandaki arka ve ön vites ayarlarına bakabilirsiniz: (link) . Youtube videoları da modele özel konular dışında genel işlemler için yardımcı olur.
 
Son düzenleme:
Ses muhtemelen tel gerginliğindendir. Normalde ayarının baştan yapılması daha iyi olur ama hızlı bir çözüm için gerginlik ayar vidasından düzeltme sağlanabilir. Şurası:


1724536530771.png




1724536588631.png



Gevşettiğinizde (saat yönünün tersine) tel gerilir. Çok az çevirdiğinizde şıkırtı azalıyorsa ses kesilene kadar çevirin. Ses artıyor ya da zincir sonraki dişliye geçmeye çalışıyor gibi hareketler yapıyorsa diğer yöne çevirin. Çevirmeleri az az yapın ki düzelme olmazsa eski yerine getirmek kolay olsun. Bu şekilde düzeltme sağlanırsa 2-3 hafta sonraki ilk ücretsiz bakımda tekrar ayarını yaparlar. Hiç uğraşmayıp kurulumu yapan servise de götürebilirsiniz, sonuçta yaptıkları kurulum ilk gün bozulmamalıydı. Tabii muhtemelen normal olduğu, ilk bakımda zaten düzeltileceği söylenecektir ama aslında normal değil, sadece hızlı ve özensiz bir kurulumun sonucu.



bir iki tık gerginleştirdim yarın deneyeceğim bakalım, söylediğiniz gibi gitsek normal o zincir alışma sürecinde falan dicek muhtemelen, bisiklet geldiğinde kurulum için aradığında acelemin olmadığını söylemiştim ama dediğiniz gibi baştan savma bi kurulum yapmış muhtemelen.

Çok teşekkür ederim eğer düzelmez ise götürüyüm bi baksın eğer normal derse de link üzerinden sıfırdan tekrardan ayarlamasını ben yapayım
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Hocam merhaba Carraro 750 alıcam sizce mantıklımı bazıları da mtx7300 al diyor?
 
Sora r3000'e sahip 2019 model Celeste rengi Cr042 (endurance) model ile aranızdayım. 54 kadro olmasına rağmen accel bisikletin azizliğine uğramış güzel bir kadro aslında. 54 kadroya 44cm gidon ve 175cm krank takan zihniyetleri kınıyorum. Artan malzemeyi değerlendirip de kullanıcıdan güzel sözler işiteceğine az bekle düzgün komponentini tak.
 
Geri