Günaydınlar;
Yorum ve beğenileriniz için teşekkür ederim.
Geçen sene Ağustos'tan beri bu bisiklet bende. Bundan evvel kalın lastikli, amortisörlü bir MTB (RR340) vardı. Sürüş konforu olarak fark ettiğim durumları paylaşayım sizlerle;
1-) MTB'yi de genelde şehir içinde kullanıyordum. CS 330'u da şehir içinde kullanıyorum. Asfalt yolda amortisör konfor sunmuyor. Bu nedenle 330 bir tık önde. Ancak arnavut kaldırımı gibi zeminlerde, "330 için konuşuyorum" bileklerimde karıncalanma oluyor. Bu durum MTB'de olmuyordu. Çünkü hem amortisör darbeleri emiyordu hem de lastik kalınlığından daha az darbeye maruz kalıyordum.
2-) Amortisör olmaması nedeniyle 330 daha hafif. Lastikleri de ince olunca düz, asfalt yollarda süratli ve konforlu bir sürüş sağlıyor.
3-) 330'da 3x10 Deore vites sistemi var. Bu nedenle bayır, yokuş, rampa tırmanmak daha kolay ve daha süratli oluyor.
4-) İlk zamanlarda, 330'u bir süre kullandıktan sonra (aynı gün içinde, 50 km'lik turlarda) amortisörlü bir MTB'ye geçtiğimde (yanımdaki arkadaş ile takas ettiğimizde) ilk dikkatimi çeken şey MTB'de gidonun daha yüksekte olması oluyordu. Sanırım ben yüksek gidon geometrisini daha çok seviyorum. Bundan dolayı 330'a açılı bir gidon boğazı takarak sorunun çoğunu hallettim. Belki bir de barend (boynuz) vs ile farklı bir deneyim de kazanırım.
5-) Kelebek gidonu çok düşündüm. Ancak vazgeçtim. Çünkü gidon üzerindeki fren ve vites sisteminin olduğu kısım bedenime daha yakın olacak (aşağıdaki resimde D uzunluğundan bahsediyorum). Bu durumu seveceğimi pek sanmıyorum. Bu nedenle de yukarıda değindiğim gibi daha uzun bir kol mesafesi sağlamak için barend'e yöneleceğim.