Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

anladım dostum haftaya izmirde şöyle bi gezeyim sanırım motis ve sundu var carraro satışı yapan pazarlıkla bakalım ne kadar düşürürüz fiyatı
 
  • Beğen
Tepkiler: dengetekerci
Scudo
Merhabalar, pek sık mesaj yazmıyorum ama buralardayım :)
Sportive 330'la oldukça iyi anlaştık kullandıkça daha çok seviyorum. Benden kaynaklı bir problem yaşıyorum. Sağ el bileğimde zamanında ufak bir sakatlık olmuştu, şimdi her bisiklete bindiğimde ağrı olmasa bile o sakatlık kendini ince ince hatırlatıyor. Okuduğum bir kaç dokümanda gidonu tokalaşma pozisyonunda tutmanın bileğe binen yükü azaltıp ağrıyı engelleyeceğini söylüyordu. Ben de düşündüm ki barendli elcik kullanırsam gidonu bu şekilde tutmam kolaylaşır.
Yine destan yazdım. Kısaca aranızda barendli elcik kullanan tavsiye edebilecek olan vs. var mı :)
 
En iyisi bisikletciye gidip barend takıp bir kac tur atin, barendlerin boyları, ergonomileri farklı olanları var. Deneyin umduğunuz sonucu alırsanız, tercih edersiniz.
 
Merhaba arkadaşlar forumun yeni üyesi olarak selam vermek ve bisiklet hakkında ilk izlenimimi söylemek istedim. Bisiklet almaya karar verdiğimde derin internet araştırmalarına girdim ve sonunda iyi bir fiyat kalite oranı olan sportive 227 de karar kıldım kısmetse önümüzdeki hafta almayı planlıyorum. Bu forumu da karıştırdığımda sportive serisi ile ilgili bi çok bilgi edindim. sanırım bazı handicapları var ( elcik ve sele ) onlarıda eldiven ve korumalı taytla gidermeyi planlıyorum. sportive 227 yi aldığımda daha ayrıntılı deneyim paylaşacağım. görüşmek üzere :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eyüp zor
@dichter
Mosso olabilir mi taiwan menşeeli. Kadro tabiki önemli. Fakat ben bu segmentteki çoğu bisikletin kadrosunun aynı sağlamlıkta olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu bisikletler fiyat performans ürünleri. Çok fazla teknolojik farklılık ile üretilmiyorlar. Bir karbon kadro değil yani. Kullanılan alüminyum malzemesi yurt içinde üretilse bile hammaddesi yurt dışından geliyor. Profil üreticisi firmalarımdan biliyorum. Biyet şeklinde gelir. Yani alüminyum alüminyumdur, tedarikçisi yurt dışında olmuş olmamış kalitesi değişmez. Burada önemli olan o biyet şeklindeki alüminyumların işleniş şeklidir, mesela salcano'nun belirttiğiniz modeli hydroformed şeklinde üretilir. Üst boru yassıdır. Kadrosu yuvarlak değildir, şekillidir. Biyetten uzatılmış profil Bir kalıba konur ve yüksek basınç lı su ya da hidrolik yağı uygulanarak konulan kalıbın şeklini alır. Ben sportive kullanıyorum. Sportive in kadrolarında böyle alengirli şekiller yok. Düz boru anlayacağın. Hangisi sağlamdır dersen inan hiç bir fikrim yok :) kadro ile ilgili hiç şikayet okumadım. Selesinden şikayet eden var, viteslerinden şikayet eden var, frenlerinden şikayet eden var, fakat kadrom öyle yamuldu böyle çatladı diyen duymadım. O yüzden seçim yaparken kadro sağlamlığını düşünme bu segmentte.
Sedona iyi bir marka. 300s modeli benimde aklımda kalmadı değil. Çok şekil duruyor. 21 vites olması, 2014 modelde maşa kilitlenemiyordu galiba yeni modellerde kilitlendiğini okumuştum güvenemedim, bir de lastikleri cst.Carraroda michelin, salcanoda continental. Bu sebeplerle elemiştim, salcano nun renk olarak albenisi yoktu gittim carraro aldım. Nedir biraz ağır bizim bisikletler, performans sürücüsü olmadığımdan çok hissetmiyorum ağırlığın yarattığı dezavantajı. Ama ağırlık çok önemli ise mosso markasına da bak derim. Kadro konusunda adamlar zaten bir çok markaya üretim yapıyor, benim aklımda mosso legarda 1527 1524 modelleri kalmadı değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
@dichter

Selamlar,

Mesleğim gereki Türkiye'deki demir-çelik ve alüminyum sektörünü az çok tanıyorum. Hatta Çin, Almanya, Amerika pazarını da az çok biliyorum.

Türkiye'de eğer ki çelik sektöründe direk döküm sonrası haddelenmiş levha almak isterseniz, Erdemir vs. gibi yüksek tonajlı, hiç bir sıkıntı yok istediğiniz çeliği alırsınız hatta mekanik mikroyapı sertlik analizlerini dahi istersiniz sorun olmaz istesğiniz ürün gelir. Şayet ki İMES DES vs. gibi sanayi sitelerinde usta işi "abi bana 2000x3000x20 ST52 levha ver" derseniz o levhanın hurdadan imal edilmiş olma ihtimali de var ST37 yada ST44 çıkma ihtilali de var. O yüzden bilindik tedarikçilerden mal almakta fayda var.

Tam tersine alüminyum sektörü daha bilinçli. Çünkü alüminyum çeliğe göre çok daha illet ve zor bir malzeme hem şekillendirebilirlik hem ısıl işlem açısından. Dolayısıyla bir alüminyum ekstrüzyoncusu imal ettiği borunun/profilin tam kodunu ve ısıl işlem mertebesini bilir ve bilmek zorundadır da. Çünkü malzeme ekstrude edildikten sonra atmosferik ordamda soğutulursa kontrolsüz yaşlanma gerçekleşir. Malzeme form aldıktan sonra bu yaşlanma işlemini kontrollü yapmak gerekir. Mesela dikkat edin bizim sportivelerin janları üzerinde 6063-T5 yazıyor. Burada 6063 alüminyumun numarası (alaşım açısından) T5 ise ısıl işlem mertebesidir. Dolayısıyla çok merdiven altı imalatcılarla çalışmadığınız sürece doğru malzemeyi alırsınız.

Çin malzemeleri aman allah tam bir facia (yada benim bu güne kadar karşılaştıklarım öyle) Çin'den bir seri malzeme almıştık malzeme kendi içinde karışık geldi. AR-GE çalışmaları yapıyoruz malzemeler üzerinde soğuk şekillendirme üzerine, 3-5 parça oluyor aradan 1 parça olmuyor, makina parametleri aynı olmasına rağmen. O yüzden şahsi olaran direk Çin malzemesine güvenmem. Ama atıyorum Alman kontrolünde ise sıkıntı olmuyor zaten denetimlerini Alman'lar yapıyor. iPhone imalatı gibi düşünün Deigned in California Made in China ama alatler canavar çünkü apple denetliyor gibi gibi.



Tabi bir de kadro sağlamlığı illaki malzeme ile de alakalı değil. Kadro tasarımı da çok önemli. Mesela kadro sağlamdır kırılmaz ama çok esnektir rijit değildir yük altında fazla deplase olur yani her pedala basışınızda esner. Bu da demek oluyor ki pedal gücünüzü tekerleğe oradan yola aktaramıyorsunuz bir kısmını bisikletin kadrosunu esnetmede harcıyorsunuz demek oluyor. O yüzden her anlamda optimize edilmiş bir kadro en önemlisi.

Benim bisikletler hakkındaki tecrübem çok az ama tabi hepimiz gibi ben de bisikletimi almadan önce araştırdım. Sedona Merida ve Carraro markaları arasında kaldım. Her 3 markada da birbirnin eşdeğeri bisikletler var. Kıstasım şuydu; Sedona ve Meridalar evet Carroradan daha pahalı bisikletler dedim tamam fiyat çok da önemli değil. Dedim ki Carraro 15kg civarı, eğer Sedona yada meridadaki eşdeğer bisiklet 12-13kg civarındaysa ve yeterli rijitlikteyse, sedona yada meridadan bir model seçecektim. Ama o bisikletlerde 14küsür kg civarında geliordu yaklaşık dedim o zaman o kadar parayı isim için vermem carraro alırım dedim. Diğer markaların fiyatlı olmasının sebebi ithal ürünler olması. Sonuç olarak ben de 225 modelini aldım. Gayet de memnunum yaklaşık 2 ay kadar oldu bir problem göstermedi şükür yaklaşık 300km yol yaptım şu ana kadar.


Biraz uzunca yazdım ama. :) Konu ilgimi çekinde yazayım dedim bende.
 
@Metawox
He bir de söylemeyi unuttuğum bir şey var. Salcano jantları özel örüm. Arada boşluklar var. Akord ayarının daha zor olduğunu okumuştum. Her şeyin düzü basiti iyidir. Şekil de iyidir ama şekil yapacam diye maskara olmamak lazım.
 
Arkadaşlar carraro sportive 330 kullanıyorum fakat iki disk fren arasındaki mesafe çok az olduğu için disk surtuyor artık bıktım ne yapabilirim
 
@Metawox
Çoğu kullanıcı şikayetçi özel örümlülerden
 
@Arda Oral
1. Sürekli mi sürtüyor?
2. Bisikleti yavaşlatacak derecede mi?
 
@Ahmet Teke
Önde benimde biraz sürtme var ama yavaşlatma var denemez. Bisikletçi baktı güya
 
Arkadaşlar merhaba bir konu için yardiminiza ihtiyacım var , 225 e max kaç inç lastik bakabiliriz, bisikletçiler olmaz dediler bir konu açmıştım tam fikirde sabit kalamadik fabrika yı aradım servis ne derse o diyor. Yazlığa götürmek istiyorum eğer olmaz fikri kesin ise satıp dağ bisikleti alacağım.

Sevgiler
 
@Ahmet Teke
Çoğunlukla yavaşlama da oluyor tabi iki balataya arası mesafe çok az bilmiyorum ne olacak
 
arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim sanıyorum 224 veya 225 alıcam alınca yazarım buradan fotoları da atarım :)
 
@dichter Bende uzun araştırma sonucu F/P olarak 227 modelini aldım. İnternet'ten 1.250 TL ye geldi. İlk bisikletim şuan evlilik işleriyle uğraştığımdan çok binemedim ama şuana kadar hiç problem yaşamadım. Gayet güzel tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
@ihancioglu n11 den bisikletlerde yüzde 11 indirim varken aldım. İki bisiklette kargo ile sorunsuz geldi. Götürüp servise kurdurdum. Sonbaharda bol bol kullanacağım :)
 
@dichter
Bende nette in aldım çizik geldi. Tamamen şans işi. Asla garantisi yok hatırlatayım
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
Geri