Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Merhaba arkadaşlar,
Carraro sportive 328 bisikletim için Decathlondan port bagaj ve sepet aldım. 28 inch uyumlu diyordu. Uyacağını düşünmüştüm ama fotoğrafta görülen şekilde oldu. Sizce komik veya saçma mı olmuş? Nasıl bir çözüm üretebilirim? Ya da direkt iade mi edeyim?
Fotoğrafları da ekliyorum.
304242 dosyayı görüntüle304243 dosyayı görüntüle

Kadrodaki bagaj bağlantısı çok aşağıda. Şunun gibi bir sele kelepçesi (tabii doğru ölçüde) alıp uçları ona bağlarsanız epey geri gider ve yere paralel olur, sepet de yerine yerleşir:
(link)
Çubukları daha uzun olanlarıyla değiştirmek de çözüm tabii ama bulunabilir/yaptırılabilir mi bilemiyorum.

Aldığınız bagaj bu mu: (link)

Şu andaki durumla çok ilgisi yok ama normalde disk frenli bisikletlere disk uyumlu bagaj almakta fayda var, şunlar gibi:
(link)
(link)
 
Scudo
Kadrodaki bagaj bağlantısı çok aşağıda. Şunun gibi bir sele kelepçesi (tabii doğru ölçüde) alıp uçları ona bağlarsanız epey geri gider ve yere paralel olur, sepet de yerine yerleşir:
(link)
Çubukları daha uzun olanlarıyla değiştirmek de çözüm tabii ama bulunabilir/yaptırılabilir mi bilemiyorum.

Aldığınız bagaj bu mu: (link)

Şu andaki durumla çok ilgisi yok ama normalde disk frenli bisikletlere disk uyumlu bagaj almakta fayda var, şunlar gibi:
(link)
(link)

Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. evet aldığım portbagaj linkini koyduğunuz modeldi. O kelepçeden hemen alıyorum. Çok yardımcı oldunuz gerçekten çok teşekkür ederim. Disklere herhangi bir temas ya da yakınlık olmadı. o kısımda. hatta fotoğraf da ekliyim. bu şekilde bir zararı olur mu? Disk frene uyumlu olmadığı için? Şimdi aklıma takıldı. Bir problem yok gibi ama çok anlamadığım için affınıza sığınarak soruyorum. Keşke en baştan sorarak alsaymışım. oldu artık. Ama onun bir zararı yoksa bu kelepçeden hemen alacağım.
IMG_2029.JPG
 
Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. evet aldığım portbagaj linkini koyduğunuz modeldi. O kelepçeden hemen alıyorum. Çok yardımcı oldunuz gerçekten çok teşekkür ederim. Disklere herhangi bir temas ya da yakınlık olmadı. o kısımda. hatta fotoğraf da ekliyim. bu şekilde bir zararı olur mu? Disk frene uyumlu olmadığı için? Şimdi aklıma takıldı. Bir problem yok gibi ama çok anlamadığım için affınıza sığınarak soruyorum. Keşke en baştan sorarak alsaymışım. oldu artık. Ama onun bir zararı yoksa bu kelepçeden hemen alacağım.
304244 dosyayı görüntüle

Bağlantı yeri sayesinde aşağı inen çubuklar diskten ve kaliperden uzak duruyor, o nedenle sorun olacağını sanmıyorum ama heybe ile kullanılırsa heybe diske takılabilir gibi görünüyor. Heybe kullanılacaksa tüm heybeyi düz bir yüzeyde tutan şunun gibi bagajlardan kullanmak lazım: (link) . Siz sepetle kullanacaksanız o konuda da sorun yok.
Yine de mümkün olursa iade edip ön çubukları daha uzun olan disk uyumlu bir bagaj bulunabilirse en iyi çözüm olabilir.
 
Bağlantı yeri sayesinde aşağı inen çubuklar diskten ve kaliperden uzak duruyor, o nedenle sorun olacağını sanmıyorum ama heybe ile kullanılırsa heybe diske takılabilir gibi görünüyor. Heybe kullanılacaksa tüm heybeyi düz bir yüzeyde tutan şunun gibi bagajlardan kullanmak lazım: (link) . Siz sepetle kullanacaksanız o konuda da sorun yok.
Yine de mümkün olursa iade edip ön çubukları daha uzun olan disk uyumlu bir bagaj bulunabilirse en iyi çözüm olabilir.

Evet ben çanta değil sepet ile kullanacağım zaten. o aparattan sipariş veriyorum o halde çok teşekkür ederim yardımlarınız için tekrardan. iyi günler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat aparatım geldi son hali bu şekilde. Tam düzgün oldu şimdi port bagaj bugün arkadaşımla taktık. Çok güzel oldu. Tekrardan teşekkür ederim :):harika: sepeti bir tık geriden taktık çok seleye yakın olmasın diye. Bence şimdi düzgün görünüyor. İlk hali facia gibiydi.
 

Dosyalar

  • 20917AD6-D6C9-4B75-B73E-7BE38EBF3FF6.jpeg
    20917AD6-D6C9-4B75-B73E-7BE38EBF3FF6.jpeg
    119,2 KB · Okunma: 77
@Spartiat aparatım geldi son hali bu şekilde. Tam düzgün oldu şimdi port bagaj bugün arkadaşımla taktık. Çok güzel oldu. Tekrardan teşekkür ederim :):harika: sepeti bir tık geriden taktık çok seleye yakın olmasın diye. Bence şimdi düzgün görünüyor. İlk hali facia gibiydi.

Gayet iyi görünüyor, iyi günlerde kullanın.
 
@Spartiat aparatım geldi son hali bu şekilde. Tam düzgün oldu şimdi port bagaj bugün arkadaşımla taktık. Çok güzel oldu. Tekrardan teşekkür ederim :):harika: sepeti bir tık geriden taktık çok seleye yakın olmasın diye. Bence şimdi düzgün görünüyor. İlk hali facia gibiydi.
Sorun giderilmiş,güle güle binin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ekingklp
Merhabalar gruba yeni üye oldum, Kız arkadaşımın Carraro 226 Sportive Bisikleti geçen günlerde Bakırköy Metroda çalındı. Bisikleti ile arasında duygusal bir bağ kurmuştu ilk bisikletiydi ve çok seviyordu bu sebeple çok üzgün.
Ben de Carraro 226 Siyah-Fuşya bisiklet arıyorum satın almak için. Görseldeki eski bisikletinin aynı modelinden yardımcı olabilecek varsa bana ulaşabilir mi acaba teşekkür ederim.417dd333-0f97-40a3-ba12-7decacbcccc1.jpeg
 
  • Üzgün
Tepkiler: amasseia
Merhabalar gruba yeni üye oldum, Kız arkadaşımın Carraro 226 Sportive Bisikleti geçen günlerde Bakırköy Metroda çalındı. Bisikleti ile arasında duygusal bir bağ kurmuştu ilk bisikletiydi ve çok seviyordu bu sebeple çok üzgün.
Ben de Carraro 226 Siyah-Fuşya bisiklet arıyorum satın almak için. Görseldeki eski bisikletinin aynı modelinden yardımcı olabilecek varsa bana ulaşabilir mi acaba teşekkür ederim.304589 dosyayı görüntüle

İkinci el mi arıyorsunuz, sıfır mı? Sıfır olarak 41 (406 mm)-46 (457 mm) kadroları bulunuyor:

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Herkese merhaba. Yaklaşık 1 ay önce bisiklet sporuna giriş için büyük bir hevesle carraro sportive 324 modeli bir bisiklet aldım. Evim ve işim arası yaklaşık 7-8 km ve yağmur yağmadığı müddetçe işe bisikletle gidip geliyorum. Zamanla uzun turlar yapmaya başlamayı ve menzilimi genişletmeyi istiyorum. Bisikletimden memnunum ve sürerken çok keyif alıyorum fakat şöyle bir problemim var. Benim boyum 1.78 ve bisikletimin kadro ölçüsü 44. Yalnızca bisiklet üzerine olan ve teknik destek de sağlayan, konuya profesyonel yaklaştığını düşündüğüm bir mağazadan satın aldım. Satıcı kadro ölçüsü konusunda herhangi bir uyarıda bulunmadı, "bu size uygun olur" dedi. Ben de arada eşim de sürer düşüncesiyle "kadro küçük mü acaba" diye düşünmedim. Sonradan forumda gezinirken okuduğum yazılarda insanların kadro ölçüsü konusunda daha hassas olduklarını, benim boyumdaki kişilerin daha büyük kadro bisikletleri alması gerektiği konusunun üzerinde önemle durduklarını gördüm. Şuan bir sorun yaşamasam da1.78 boyunda biri olarak 44 kadro bisiklete binmenin bana ne gibi zararları olur? Acaba satıcı tarafından elindeki bisikleti satmak için ticari kaygılarla yanlış mı yönlendirildim? Bisikleti yoğun kullanmayı düşünen biri olarak bu şekilde kullanmayı sürdürebilir miyim yoksa bu yanlıştan dönüp bisikleti satıp uğrayacağım mali zarar pahasına daha yüksek bir kadroya mı geçmem gerekir. Kafam karışık, yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
 
Herkese merhaba. Yaklaşık 1 ay önce bisiklet sporuna giriş için büyük bir hevesle carraro sportive 324 modeli bir bisiklet aldım. Evim ve işim arası yaklaşık 7-8 km ve yağmur yağmadığı müddetçe işe bisikletle gidip geliyorum. Zamanla uzun turlar yapmaya başlamayı ve menzilimi genişletmeyi istiyorum. Bisikletimden memnunum ve sürerken çok keyif alıyorum fakat şöyle bir problemim var. Benim boyum 1.78 ve bisikletimin kadro ölçüsü 44. Yalnızca bisiklet üzerine olan ve teknik destek de sağlayan, konuya profesyonel yaklaştığını düşündüğüm bir mağazadan satın aldım. Satıcı kadro ölçüsü konusunda herhangi bir uyarıda bulunmadı, "bu size uygun olur" dedi. Ben de arada eşim de sürer düşüncesiyle "kadro küçük mü acaba" diye düşünmedim. Sonradan forumda gezinirken okuduğum yazılarda insanların kadro ölçüsü konusunda daha hassas olduklarını, benim boyumdaki kişilerin daha büyük kadro bisikletleri alması gerektiği konusunun üzerinde önemle durduklarını gördüm. Şuan bir sorun yaşamasam da1.78 boyunda biri olarak 44 kadro bisiklete binmenin bana ne gibi zararları olur? Acaba satıcı tarafından elindeki bisikleti satmak için ticari kaygılarla yanlış mı yönlendirildim? Bisikleti yoğun kullanmayı düşünen biri olarak bu şekilde kullanmayı sürdürebilir miyim yoksa bu yanlıştan dönüp bisikleti satıp uğrayacağım mali zarar pahasına daha yüksek bir kadroya mı geçmem gerekir. Kafam karışık, yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Boy dışında iç bacak boyunuz da önemli. Ortalamanın çok altında değilse 44 kadro küçük ama her zaman en önemli konu sizin rahat edip etmediğiniz. Kadro boyu yol bisikletlerinde çok önemli olsa da trekking bisikletlerinde kısmen tolere edilebilir.

1684859953150.png
Bisiklet Legarda olsaydı önemli değil değil derdim ama Sportive'lerde kadro boyuna göre birçok ölçü değişiyor. Size muhtemelen 52 ya da 48 kadro daha iyi olur. Aralarındaki farklar yukarıda. Örneğin 48 kadronun efektif üst boru uzunluğu sizdekinden 1.5 cm, 52 kadronunkiyse 3 cm daha uzun. Minimum sele yüksekliğini belirleyen, kadroya numarasını veren seat tube uzunluğu de her boyda 4 cm artıyor. Bu ve benzeri diğer ölçüleri kendi bisikletiniz üzerinde kıyaslayarak rahat edip edemeyeceğinizi canlandırabilirsiniz. Gidon birkaç cm ileride ve/veya birkaç cm yüksekte olsaydı rahat edebilir miydiniz, yakın olması rahatsız ediyor mu ona bakın. Ya da daha kolayı, herhangi bir satıcıda benzer bir modelin daha büyük kadrolarını deneyip daha rahat olup olmadığınıza bakın.
Çok fark etmiyorsa, sele ayarı ve gidon boğazı uzunluğu, belki de gidon yükseliği gibi ufak oynamalarla daha iyi hale getirebilirsiniz.
Son durumda bisiklet üstünde rahat edemediğinizi hala düşünüyor olursanız bisikleti değiştirmek doğru olur.
 
Ben ilk bisiklet olarak 327 almıştım ve sizin gibi çok detaylı bilmiyordum kadro boylarını. 48 kadronun selesini ayarlayıp bakmıştım ve kendimi o an rahat hissetmiştim. bu arada boyum 184-185 iç bacak boyum 85-86 cm civarı. Daha sonra incelediğimde kadronun bana küçük olduğunu öğrendim ama üzerinde hiç rahatsız hissetmedim. Toplamda 850 km falan kullandım ve en uzunu 65 km olmak üzere genelde 30-45 km mesafeli sürüşler yaptım. Daha sonra yol bisikletimi seçerken daha detaylı inceledim ve 56 kadro 062 aldım. İkisinin kadro boyları farklı olsa da tt denilen uzunlukları oldukça benzer. Diğer ölçülerini tek tek incelemedim ama sonuç olarak şehir bisikletinde bir boy küçük almam beni çok rahatsız hissettirmedi. Sadece u dönüşlerde zaman zaman ayağım ön lastiğe değiyordu. Sele boyu olarak rahatsız hissetmiyorsanız belki gidonun açılarıyla oynayarak daha rahat bir pozisyona ulaşabilirsiniz.
 
Çok teşekkür ederim ilginiz için. Bu şekilde devam etmemde bir sakınca yok gibi görünüyor.
 
Sedona 420 kullanıyordum bugün Carraro Sportive 350 'ye geçtim forumda hakkında fazla bilgi göremedim sadece ağırlığına eleştiri yapılmıştı ben 56 kadro almama rağmen çok hafif geldi bana ( tabi ölçmedim tek elle kaldırıp kiyas edince. fırsat bulunca ölçüp de yazarım ) vites geçişleri ve genel kadro yapısı hoşuma gitti biraz deneyince tekrar yazarım benim gibi merak edip kararsız kalanlara da yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince keyifli pedallar herkese
 
Selam. 223 model bisikletim maalesef çalındığı için yeni bir şehir bisikleti arayışına girdim. 223 kullanırken sonradan giriş seviyesi amortisörlerin gereksiz ağırlık olduğunu öğrendiğimden bu sefer 328 modeli üzerinde yoğunlaştım. Carraro Instagram sayfasına mesaj atarak ikisinin de ağırlıklıklarını öğrendim.

223 15 KG
328 14.1 KG

51 ve 52 kadro olanları için sordum tabii ona göre mi cevap verdiler emin değilim. Amortisörlü ile amortisörsüz arasında az ağırlık farkı olması şaşırttı açıkçası. Amortisörsüz model bakmamdaki amaç az ağırlık istememdi.

328 kullanıcılarından deneyimlerini alabilirim. Bu modele göre uygun pek alternatif bulamadım ama varsa tavsiye alırım.
 
...
223 15 KG
328 14.1 KG
...Amortisörlü ile amortisörsüz arasında az ağırlık farkı olması şaşırttı açıkçası. ...

Aradaki tek fark süspansiyon olsaydı bu kadar fark olmazdı.
328'deki (link) lastiğin teki 890 gram. Modelini belirtmemişler ama 223'teki (link) desek, teki 690 gram. Lastiğin çiftinde 400 gram ağırlık fark eder, süspansiyon ile düz maşa arasındaki farkın 400 gramını götürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: ForAnAngeL
Selam. 223 model bisikletim maalesef çalındığı için yeni bir şehir bisikleti arayışına girdim. 223 kullanırken sonradan giriş seviyesi amortisörlerin gereksiz ağırlık olduğunu öğrendiğimden bu sefer 328 modeli üzerinde yoğunlaştım. Carraro Instagram sayfasına mesaj atarak ikisinin de ağırlıklıklarını öğrendim.

223 15 KG
328 14.1 KG

51 ve 52 kadro olanları için sordum tabii ona göre mi cevap verdiler emin değilim. Amortisörlü ile amortisörsüz arasında az ağırlık farkı olması şaşırttı açıkçası. Amortisörsüz model bakmamdaki amaç az ağırlık istememdi.

328 kullanıcılarından deneyimlerini alabilirim. Bu modele göre uygun pek alternatif bulamadım ama varsa tavsiye alırım.

Yeni Sportive 3x serisi evet ağır. M yani 48cm kadroda 14.1 kg.(350 hariç) 328 benim çok beğendigim bir modeldir. Kadrosu Mtb kadrosu gibi Alüminyum et kalınlığı fazla, kadronun alt kısmı gibi yerler Sportive 2x serisinden çap olarakta kalın. Uzun bir alın borusu var. Kadro boyuna gore 220-200 mm. En sevdigim yanı bu uzun alın borusu. Maşa borusuda uzun, 3 tane spacer var.

Adamlar Alüminyum kadro yapmış ama neredeyse çelik kadro agirliginda, kaynak yerleri traşlı değil fazla, ustune fazla punto atmışlar gibi. 😅 Şaka bir yana uzun yıllar hizmet bisikleti gibi kullanabilecegin çok dayanikli bir kadrodur.

Rakip olarak çok marka ve modeli inceledim. Kadrolar zarif kaliyor Carraro Sportive 3x serisi kadrolarina gore, hem boru çapları bazı bolgelerinde daha ince, hemde bariz olarak Alüminyum et kalınlıkları ince. Giant gibi birkac markada da kaynak yerleri traslanmış. Peugeot, Salcano, Giant... Yine Carraronun Sportive 2x serisi kadroları daha hafif ve daha ince mesela 3x serisine göre.

Kadrolar İtalyada tasarlaniyor, nerede üretildigini hatirlamiyorum, yurtdisindan geliyor sadece, Accell bisiklete gidince sorarim. Celik kadrolar haric kadro ve maşaları Accell üretmiyor, boyasiz olarak ithal geliyorlar, burada sadece boyaniyorlar.

Stok halde 328 M beden pedallar, ayaklık, reflektorlerine kadar herseyi stok gelen takili halde 14.140 gr cikmisti. Stok Schwalbe Delta Cruiser Plus 700x38c lastikler gercekten patlamaya karşı direncli, et kalınlıkları fazla ve agırlar. Jantlar 622x21 Kalın lastik takmaya elverisliler. Rakip bazı marka ve model sehir bisikletlerinde jantlar 622x19 daha ince. Pedallar Xerema marka full metal 328 de. Ayrica furş takımı Fsa marka 328 de.

Carraro Sportive 3x serisi 2020 ve daha eski modellerde farklı bir kadro geometrisine sahipti, daha sportif bir oturuş pozisyonu vardi, alın borusu kısaydı, fitness tarzina daha yakindi. 2021 ve uzeri modeller sehir icine daha uygun ve gayet guzel oldular, daha rahat bir oturus pozisyonları var. Ancak agirlikları biraz daha fazla.

Son olarak Sportive 3x serisi kadroyu uzun yillar kullanabilirsin, vucut olculerinize uyan bir kadroyu HD frenli ucuz bir model alarak zaman icinde gelistirebilirsiniz.
 
Yeni Sportive 3x serisi evet ağır. M yani 48cm kadroda 14.1 kg.(350 hariç) 328 benim çok beğendigim bir modeldir. Kadrosu Mtb kadrosu gibi Alüminyum et kalınlığı fazla, kadronun alt kısmı gibi yerler Sportive 2x serisinden çap olarakta kalın. Uzun bir alın borusu var. Kadro boyuna gore 220-200 mm. En sevdigim yanı bu uzun alın borusu. Maşa borusuda uzun, 3 tane spacer var.

Adamlar Alüminyum kadro yapmış ama neredeyse çelik kadro agirliginda, kaynak yerleri traşlı değil fazla, ustune fazla punto atmışlar gibi. 😅 Şaka bir yana uzun yıllar hizmet bisikleti gibi kullanabilecegin çok dayanikli bir kadrodur.

Rakip olarak çok marka ve modeli inceledim. Kadrolar zarif kaliyor Carraro Sportive 3x serisi kadrolarina gore, hem boru çapları bazı bolgelerinde daha ince, hemde bariz olarak Alüminyum et kalınlıkları ince. Giant gibi birkac markada da kaynak yerleri traslanmış. Peugeot, Salcano, Giant... Yine Carraronun Sportive 2x serisi kadroları daha hafif ve daha ince mesela 3x serisine göre.

Kadrolar İtalyada tasarlaniyor, nerede üretildigini hatirlamiyorum, yurtdisindan geliyor sadece, Accell bisiklete gidince sorarim. Celik kadrolar haric kadro ve maşaları Accell üretmiyor, boyasiz olarak ithal geliyorlar, burada sadece boyaniyorlar.

Stok halde 328 M beden pedallar, ayaklık, reflektorlerine kadar herseyi stok gelen takili halde 14.140 gr cikmisti. Stok Schwalbe Delta Cruiser Plus 700x38c lastikler gercekten patlamaya karşı direncli, et kalınlıkları fazla ve agırlar. Jantlar 622x21 Kalın lastik takmaya elverisliler. Rakip bazı marka ve model sehir bisikletlerinde jantlar 622x19 daha ince. Pedallar Xerema marka full metal 328 de. Ayrica furş takımı Fsa marka 328 de.

Carraro Sportive 3x serisi 2020 ve daha eski modellerde farklı bir kadro geometrisine sahipti, daha sportif bir oturuş pozisyonu vardi, alın borusu kısaydı, fitness tarzina daha yakindi. 2021 ve uzeri modeller sehir icine daha uygun ve gayet guzel oldular, daha rahat bir oturus pozisyonları var. Ancak agirlikları biraz daha fazla.

Son olarak Sportive 3x serisi kadroyu uzun yillar kullanabilirsin, vucut olculerinize uyan bir kadroyu HD frenli ucuz bir model alarak zaman icinde gelistirebilirsiniz.
330 - 51 cm için 14.3 kg olması lazım.
 
thumbnail_20210510_154333.jpgsportive1.jpg

Ne hale getirdiler canım seriyi. Bu konuda Carraro'ya ben de kırgınım.

Aynısı yol bisikletleri için de geçerli. Orada da aero takıntısı mevcut.
 
Geri