Scudo Sports

Çelik alaşımlı yol kadrosu imalatı

Yapalım mı?

  • Yapın

    Katılım: 58 79,5%
  • Yapmayın

    Katılım: 15 20,5%

  • Toplam katılım
    73
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@mariokaldato
valla ben çok beğendim tavrı, mizahlı :) yani yanlış anlamayında, bunda yapıcı olacak bir şey kalmamış artık, desteksiz sallandığı çok açık değil mi şu konuda, hal böyleyken bu ciddiyette bi projeye bu ciddiyette cevap verilir alay edilir, bence en başından saçma ama yinede ilk mesajlarımda ben daha düzgün bi dili denedim, ama arkadaş dediklerimizi dinlemek anlamak yerine, ergen sabırsızlığıyla cevap veriyor :)
abi sen kaç kadro gördün eskittin ki hiç bi eğitimini almadan, kaynakçı usta var bizim diye, bi kadroda ben yaparım diyor ve motor yapmışız biz bisiklet nedir ki tavrına giriyor.
E artık bi yerden sonra kim olsa dalga geçer, dalga geçilmemesi bi garip. herşey o kadar tutarsız ki şaka gibi 3 tonluk presle 110 kmh ile kadro testi, tartışılan kırıklar, görüşülen çatlaklar

@mariokaldato
klavye goygoyu dediğiniz kadro elemanlarının nasıl olması gerektiğinden bahsetmek mi ? Mühendisler durmadan çalıştılar mı bilmem ama yaptıkları işin fizik ve matematiğini önce öğreniyorlar, öyle deneye deneye olmuyo o işler :)
 
Scudo
@Tasogare

İş fikrinde beğenmediğiniz, katılmadığınız hatta isyan ettiğiniz noktalar olabilir, ancak bu size bir bisikletforum üyesini küçümseme ve alay etme hakkı vermez. (Kullanıcı sözleşmesi madde 6) Lütfen yorumunuzu düzenleyin aksi halde kaldırmak zorunda kalacağım.

@mariokaldato

Forum yönetim ekibinin üyeleri de neticede birer insan ve sahip oldukları sorumluluk/yetki ikilisi dışında standart bir üyeden farkları bulunmuyor. Doğrusu ben konumum gereği normalde yazabileceğim mesajların çoğunu yazmamayı tercih ediyorum, lakin Serkan bey'in buradaki görüşlerinin onun yöneticilik vasfı ile ilgisi bulunmuyor.
 
Ee yani alay edebilir diyosun oyle mi? O zaman serkan beyinde mesajini silmelisin o mantiga gore yaniliyor muyum ? @Sadettin Z.

@Sadettin Z.
Bu size ait cunku
 
@mariokaldato

Kendisi ile özel mesaj ortamında zaten görüşüyorum. Mesajını düzenlemesini rica ediyorum. Gerektiğinde kaldırabilirim evet.
 
@Sadettin Z.
Guzel peki . normal olarak beni tanirsin makaraya trole acik bi tipimdir ama goz gore gore de insanlarla alay etmek kmseye yakismaz . Serkan beyinde gozumde isminin ekranimda yesil renk yanmasi disinda bence farki yok
 
bence ciddiyet olayını bazen abartıyorsunuz, biraz mizahtan kimseye zarar gelmez, böyle böyle iyice tahammülsüz bi millet olmaya başladık, bildiğini dile getirme, toplumsal hassasiyetler vs. vs.
 
Yıllardır bu ülkede neden bir türk üretimi araba,motosiklet ya da benzer bir ulaşım aracı yok diye serzenişlerde bulunuldu. Bugün ise girişimci türkler (amatör ya da profesyonel ) aşağılanıp-küçümseniyor. Malesef bir çok sektör bu olumsuz bakış açısından nasibini almakta. Eleştiriler çok yıkıcı. Arkadaş,bisiklet forumunda bisiklet ile ilgili bir projesini dille getirmiş, Doğru ya da yanlış,artı veya eksi, eleştiriler yıkıcı olmak yerine yanlışları üzerine odaklanıp (cesaretini kırmadan) doğru bilgiler aktarılabilir diye düşünüyorum.
 
Kesinlikle riskler tamamen gözden geçirilmeli.Karbondan sele borusu,gidon hatta zaman ayırırsam kadro dahil yapma imkanına sahibim.Şöyle söyleyeyim üretimin planlanması ve üretim %50 ise testlerde %50 bu konuda.

2009-2010 yıllarında forumda mtb için sele borusu yapan bir arkadaş vardı.Cidden sele borusunun ağırlığı karbon sele borusundan hafifti.Şimdi üzerine yazdığı markayı hatırlayamadım.Destek olmak için ben de aldım.Boru kısmı çok zorlama olmaz ise sıkıntı yaratmayacak gibiydi lakin seleye bağlantı parçaları çok dayanıklı yapılmamıştı.Bir gün bisiklet sürerken bu bağlantı parçası koptu destek alamadığım için dizimi ön gidona feci şekilde çarptım.Dengem kaybolsa sele borusu herhangi bir yerime bile girebilirdi.Ücretsiz yenisini yollamıştı ama neye yarar.

İlk önce güvenlik.Üzerinde insan var çünkü.İlk başta bisiklet römorku gibi daha risksiz bir işe girerseniz hem tecrübe kazanırsınız hem de yine Türkiye'de olmayan birşey yapmış olursunuz ;)

Yapacağınız testler ikna ederse bizleri.İhtiyacım olmasa dahi yardımcı olmak için bir tane alacağıma da söz veriyorum.Başarılar.
 
evet silinmiş mesajım, işte insanlara yetki verince her fırsatta kullanmak istiyorlar :) bende şikayet etme yetkimi kullandım, ama merak ediyorum acaba şu an tek yönetici online görünüyo, o zaman seni sana mı şikayet ettim ben sn sadettin z. :)
 
Mizah ile alay etmek farklı şeylerdir. Forumda haz etmediğimiz halde tahammül ettiğimiz konular da var.

Hoşunuza gitmese de kurallar mevcut düzenin korunması için var. Sizin mizah sandığınız şey bir başkası tarafından hakaret olarak algılandığında iş yok yere konu başlığının kilitlenmesine kadar gidebiliyor. Ben önlemi baştan alıyorum. Beğenip beğenmemek size kalmış.
 
@Sadettin Z.
bence sadece biraz mizah o kadar, daha önce de dediğim gibi hakaret ya da aşağılama yok, ama kalkışılan iş karşısında bilgi birikimi gülünç, onu da mı göstermeyelim, ona da mı gulmeyelim yani

Ben daha fazla uzatmak istemiyorum, ama gülünç fikir atarsan buna herkes güler, bkz. çılgın proje kanal istanbul, padişahta olsan kimse dinlemez, dalgasını geçer :) bazı fikirlerin de kırılması lazımdır, ki sonrasında daha sağlıklı filizlenebilsin
 
@Sadettin Z.
Sonuna kadar haklisin ayni seyleri soyluyoruz zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Konuyu açan arkadaş anladığım kadarıyla arkadaşlar arasında girişimci olanı.Teknik ve işçilik diğer arkadaşlarda.O yüzden bilgi birikimini sorgulamaya çok gerek yok.Kendisi de girişiminden emin olmadığı için başlığı açmış zaten.

Bir iş yapmaya çalışan arkadaşlara destek olmalıyız.Yapacakları şey işe yaramaz olabilir,güvensiz olabilir lakin nerede olduğumuzu nelerde yanlış yaptığımızı anlamamız için bir başlangıçtır.Yapamayız diyip hiç denemezsek adamlar yapmış abi muhabbetinden kurtulamayız :)

Denedikleri projede maddi yük kendilerinde.Neleri düzgün yaparlarsa,nasıl olursa alabileceğinizi söyleyin.Şu testleri istiyorum,şu kadar yükte şu kadar tekrarda kırılmasın,o olsun bu olsun.Farketmez.Nasıl güvenebileceğinizi söyleyin.Güvenirseniz destek olun.Ya da farklı birşey önerin.Kadro olmaz gidon olur.Gidon olmaz,bagaj olur.Gözünüzü seveyim yapamayız edemeyiz demeyin artık.Neden yapamayalım.Daha ağır olur yaparız.Tecrübe ettikçe yıllar içinde hafifler.Başlangıçta kimse en iyisini yapamamıştır.

Yerli otomobil bile yaptık.Yarım yüzyıldan fazla geçti ilk tecrübemizden.Üstüne hiçbirşey katamadık o zamandan beri.Şimdi yerli otomobil deniyor yine.Kaybolan yarım yüzyıl ne olacak?Emin olun ufak ufak yanlışta olsa şimdiye kadar gelseydi bu projeler şimdi yapacağımızdan 10 kat iyisini yapardık ;)
 
@Migel
Tamamen ayni fikirdeyim hatta sen benim iç sesimsin. Arkadasim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Tasogare Özgüveninize hayran kalmamak mümkün değil, tabii ki eleştirinizi yapıp fikrinizi beyan edebilirsiniz, ancak sizin söylediğinizin tam tersi bahsettiğiniz o "bilgi birikimine" gülemezsiniz veya dalga geçemezsiniz. Gülüp geçmek hakkınız ancak bunu bu platformda kişiyi aşağılamak, küçümsemek ve dalga geçmek için kullanamazsınız. Böyle bir hakkınız yok, hiç bir irade size bu hakkı vermiyor, dolayısıyla platformda vermiyor. Keza Serkan bey için de aynısı geçerli.

Bu biraz da niyetinizle ilgili bir durum, uzmanlık alanı veya profesyonel bakış açısıyla ilgili bir durum değil. Katkı koymak istiyorsanız olumlu veya olumsuz eleştirinizi doğru bir üslupla ortaya koyar çekilirsiniz, bu şekilde değil, şu an yaptığınız gibi değil, üstelik daha da ironik olanı savunmaya çalıştığınız şeyin adı "mizah" değil, saygılar.
 
Konuyu açan arkadaşın en büyük hatası motorsiklet kadrosu ile bisiklet kadrosunu karıştırıyor olması. İki teker olması haricinde hiç bir benzer yanı olmayan ürünler bunlar. Motosiklet kadrosunda sağlam görmediğin yere destek atmak mümkündür ama bisikleti 2 Adet üçgenden oluşan bir sistem ve bu şeklin dışına çıkamazsın. @Serkan Mıstınoğlu nun bahsettiği adamların derdi hem hafif hem esnemez kadro yapmak için yardırıyorlar.
Ben sac pano imalatı yapıyorum, genelde kullandığım sac kalınlığı 1,5 mm. Aynı Bu işi dünya devi firmalarda (siemens, schneider vb) yapıyor adamların sac kalınlığı 0,60-0,80mm. Ben o kalınlıkta yapsam pano ayakta durmaz ama adamlar öyle noktalara öyle formlar veriyorlarki 0,80 sac benim 1,50den daha sağlam hale geliyor. Yani kısacası bu iş o kadar 4 boru alır kaynatırım kadar kolay değil. Ben sizin düşüncelerinizde gördümğüm hataları sıralayım.

1- Motorsiklet imalatında bulunmuş olmanız, bisiklet üretiminde size çok fazla fayda sağlamayacaktır.

2- Hiç bir teknolojiniz olmadan piyasadan alacağınız standart malzemelerle o ağırlık imkansız. Zaten kadroda ağırlığın ana kaynağı birleşim noktaları.
Yoksa ağırlık konusunda bahsettiğiniz rakamlar orta seviye bir karbon kadrodan daha hafif. Mesela kendi kullandığım lapierre sensium 1550gram ağırlığında.

3- Üzülerek belirtmek isterimki o fiyatlar imkansızdır.

Ben destekliyorum yapabilirsiniz fakat bahsettiğiniz değerler hedef değerleriniz olmalıdır. Direkt olarak o değerleri yakalayacağız diye uğraşmayın zira kendinizi yıpratırsınız.

Ayrıca kosgebe başvurun ar-ge desteği almaya çalışın. Bu desteği alırsanız size çok büyük faydası olur.
 
columbus gibi, bu is icin uretilmis boru setlerinden temin ederseniz, daha dayanikli ve isciligi kolay bisikletler uretebilirsiniz. fakat bahsettiginiz fiyatlari asarsiniz.

yanlis bilmiyorsam yeni nesil tup setleri tig e uygun. ayrica lehimlemede yapilabilir.

ayrica uretime gecmeden once bikac adet fikstur ve jig yapmalisiniz. hem isinizi kolaylastirir. hem de kaliteli uretim yapmis olursunuz. bunlarida satin alabileceginize inaniyorum.
 
Konu silinebilir diye belirtmiştim. Bizim işciliğimizi bence burdaki arkadaşlar yargılamasın hanginiz 17 yaşlarınızda bu tarz bir restorasyon yaptınız buda derya beyin motorunun bitmiş ve benim kendi fotograf makinemle çekmiş olduğum klibi.
Somunlarına kadar elimde yaptım her ince ayrıntısını ve şasesi için borular çok ince dediler ama herangi bir sorun teşkil etmedi..
 
C33nk, ortaya gayet şık bobber (cafe racer çıkmış) eleştiriler illaki olacaktır (doğal bir süreç) bu coğrafyada yaşıyorsan yıkıcı eleştiriler daha çok olacaktır(alıştır kendini),bir büyüğün olarak projene yılmadan devam etmeni öneririm. İlk başta kendin için yap. İyice bir test et. o aşamada zaten teknik ve pratik olarak bir hayli yol katedip- hayata geçirdiğin bisikletin eksi ve artı yönlerinide iyice etüd etmiş olursun,başarılar.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri