Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çelik Tur Bisikleti Projesi

cem34

Üye
Kayıt
10 Ocak 2013
Mesaj
17
Tepki
67
Şehir
istanbul
İsim
cem ali kanpara
Bisiklet
Salcano
Herkese selamlar, ben Cem , ufak bir restorasyon denememi sizlerle paylaşmak istedim.

İstanbul Kadiköydeyim .Bir adet yol bisikletim var , spor amaçlı kullanmasam da yol bisikletinin verimliliği hoşuma gidiyor. O nedenle gezi amaçlıda olsa yol bisikleti kullanıyorum. Hatta kendi çapımızda yol bisikletimin selesine bagaj bağlayarak yaptığım ufak turlarda söz konusu (Keşana kadar arabayla geldik yanlış olmasın :) )
https://i.hizliresim.com/9Gr5Yk.jpg

Yol bisikletinin frenleri , lastik darlığı yada konforu açısından uzun yolda benim hiçbir şikayetim yok , (Genellikle bozuk zemine uyumluluk, frenleri ve rahatlık açısından uzun yolda çokta verimli değil aslında ) ama sonuçta iş nedeni ile hep 2-3 gün bir yerlere gitme durumu oluyor ve verimlilik kısıtlı zamanda çok önemli.

Yol bisikleti gibi dropbarlı bir bisklet olsun ama 3 aynakollu olsun biraz yokuşlu yerlere de gidelim diye araştırırken forumlarda FUJI Touring modelini gördüm ve tam bana göre dedim. Nedense çelik kadrolara karşı bir sempatim de var . Fakat çok kullanmayacagım bir bisiklete 1000 dolar vermek biraz fazla lüks geldi, bende bir çelik kadro bulayım kafama göre tur bisikleti gibi toplayayım diye düşündüm. Kullandığım parçalar ve kadro çok kaliteli değil fakat ilk proje için deneme amaçlı kullanıldılar.

Kadro olarak internetten Simplon marka çelik bir kadro buldum, Aldığımda bu şekildeydi
https://i.hizliresim.com/gXYAg0.jpg

Bu simplon neymiş falan derken internette (link) adresini gördüm. Bir heycanlandım :) bu bisikletler çok çok iyi o zaman bu kadro da iyidir , acaba güzel bir kadro mu denk getirdim bilmeden diye düşündüm :) . Adamlara hemen kadronun fotografını gönderdim ve seri numarasını yolladım. Ellerinde var ise orjinal halini yollasınlar istedim. Gelen cevap bu kadroyu kendileri de bilmiyorlardı , muhtemelen Berlin duvarından öncesinden kalma :)

Kadro boyacıya gitti , zımparalandı , maşadaki parçalar, aynakolun üstündeki çıkıntılar , pompa takma yeri ve arka taraftaki çıkıntılar kesildi. Astarlandı ve otoboyası ile parlak siyah renk boya atıldı.

https://i.hizliresim.com/Y4ElAj.jpg

Bu arada internette yaptığım araştırmalarda ve kadrodaki ölçümlerimde aynakol göbeği olarak standart ölçüler , ön maşada 22.2 mm , sele borsunda 25 mm ölçüler olduğunu gördüm. Jantlar zaten 28 inch olacaktı . Tur bisikleti gibi olacagı için ayna kol 3 lü olacak ve en büyük dişli 48 diş olarak düşünmüştüm.
Parçalar şu şekilde oldu,

Alhonga Ön arka fren takımı ( Ucuz işi ama güzel görünüyorlar )
Shimano Acera Ön Aktarıcı
Shimano BBUN26 Orta Göbek 117 mm
Shimano FC M131 aynakol 28 38 48 Diş
Shimano Altus Zincir
Shimano MFTZ21 Arka Ruble 14-28 Diş
Shimano RDtx35 Arka Arktarıcı
Tektro RL520 Fren Kolları ( Dropbara uygun sadece fren )
Ritchey Comp 4 31.8 mm çap için 90 mm boyun ( yeni bisikletlere göre )
Ritchey Classic Logic gidon 31.8mm 44 mm çap ( klasik görünümlü modern ölçülerde )
Bianchi sele borusu ( ekstra ucuz )
Selle Bassano Contact sele (fena değil )
Fizik gidon sargısı ( sele ve sele borusundan daha pahalı :) )
Furj takımı Neco marka 22.2 eski tip

Arka jant göbeği olarak civatalı ve RULMANLI çin malı bir göbek kullandım . Rulmanlı olduğu için acayip akıcı oldu ve üstündeki rulmanları ileride kaliteli rulmanlar ile değiştirebilme imkanım var .

Gidon boğazı 22.2 olduğu için modern bir boyun ve 31.8 dropbar takabilmek için Aliexpress ten bu adaptörü aldım. Alt taraf 22.2 mm üst taraf 28.6 mm.
https://i.hizliresim.com/Nk2W3X.png

Parçalar,
https://i.hizliresim.com/5Yn2vR.jpg
https://i.hizliresim.com/lEN9DX.jpg

Bisikleti toparladım sayılır. Az bir işi kaldı

https://i.hizliresim.com/RQpBAR.jpg
https://i.hizliresim.com/7A1PnY.jpg
https://i.hizliresim.com/jBNjOm.jpg

Vites olarak barend dedikleri , dropbarın sonuna takılan viteslerden sipariş ettim onlar daha gelmediği için şuan vites kabloları çekilmedi , o nedenle gidon bandını da saramıyorum . Sipariş ettiğim vitesler bunlar,
https://i.hizliresim.com/1NZrRB.png

Eksiklerim,

-Sele borusundaki bianchi yazısı zımparalanacak ve boyanacak.
-Kilitli pedallar takılacak.
-vites sistemi gelince kablolar cekilecek ve gidon bandı sarılacak.
-Arka tarafa taşıma demiri uydurulacak.

Aktarıcıları orta viteste ayarladım ve tek vites olarak bisikleti biraz kullandım. Tahmin ettiğimden çok daha akıcı gidiyor , jantlar arası mesafe fazla olduğu için dönüşler biraz hantal . Frenler tırt :) Bisiklet 11 kg civarında oldu . Vitesler de gelsin montaj sonrası resimleri atarım.

Herkese selamlar,
Cem
 
Scudo
@cem34 Gayet mütevazı ve sempatik bir bisiklet olma yolunda bence alet. Çelik kadroların çekiciliği konusunda hemfikiriz, bisikletinizin son halini de görmek isteriz, kolay gelsin.
 
Çok güzel görünüyor, tebrikler... Sorması ayıp, kaça mal oldu?
 
@cem34 celik iyidir, akicidir.
Alhonga frenler ilgili olumlu yorumlar okuyorum, pabuclari degistirirseniz bence iyi verim alirsiniz. Cunku alinan frenlerin uzerinde gelen pabuclar genelde pek ise yaramiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Okudum okudum "frenler tırt" yerine koptum:D. Güzel bisiklet olmus maşallah, orjinal boyasida fena duruyormuş
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
ön ve arka aktarıcıya kabloları nasıl götürmeyi planlıyorsunuz? gördüğüm kadarıyla kadro üzerinde kablo stopu yok? (biz ne diyoruz bilmiyorum adı farklı olabilir yabancıların cable stop dedikleri)

bu arada bisiklet enfes olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasankaran
Çok merak ettiğim bir soru var bu tarz bir bisiklete 28 inc 700 c amartisörlü maşa takilabilirmi?
 
@Anonim merhabalar, çelik kadrolar hakikaten çok cazibeli. Hatta forumda kendi çelik kadrosunu üreten arkadaşın yazılarının hayranıyım . Vitesler kargodan gelebilirse toparlayıp yeni resimleride atacağım (1 ay oldu hala gelmediler tırsmaya başladım yavaş yavaş :)

@vela2016 Kilitli pedal ve arka bagaj sonrası 1200TL gibi bir rakama gelecek, Kadronun kendisi ve boyası 175TL gerisi parçalar, Selamlar,

@Kuzey Ege Frenler güzel gözüküyor ve esnemeleri bendeki tiagra fren setlerinden farklı değil ama muhtemelen dediğiniz gibi papuçlardan hiç mi hiç tutmuyor. Sıkmaktan kopartıcam kolları o derece :). Bu arada deneme yanılmaya girmeden kardeş şu papuçlar ucuz ve iyi tutuyor dediğiniz bir parça var ise bilgi alabilirsem süper olur. Selamlar,

@deadlistcach abi hakkaten tırt , dediğim gibi sıkmaktan elimde kalacak fren kolları düz yolda bile durmuyor yokuşları düşünemiyorum :)

@emkiek fren kablolarını aşağıdaki tek tarafı yapışkanlı kablo kanalları ile çektim arka tarafa, vitesler içinde alt taraftan yine bu parçaları kullanmayı düşünüyorum . Bisiketi beğenmenize sevindim selamlar,
https://i.hizliresim.com/LQRL3G.jpg
 
@cem34 ben onde xlc'nin yol pabuclarini, arkada ise baradine'in mtb pabuclarini kullaniyorum. Jantinizii ncelemedim ancak yuzeye tutunmasi guzel olan urunlerle cok rahat edersiniz.
 
Frenini vitesini bilmem de tek kelimeyle harika gözüküyor. İnsan bakmaya doyamaz. Siyah kadroya beyaz sele beni benden aldı. Gidon bandı da beyaz olur sanıyorum ki. Güle güle kazasız belasız kullanın.
 
Benim aklıma takılan şey, kamalı göbek kullanılan kadroya kare mil göbeği nasıl taktınız?
 
Hayırlı olsun, çok güzel bir sonuç çıkmış ortaya. Ama bence bu tip bisikletle açık, tatlı renkler daha çok yakışıyor. Özellikle bisiklette siyah renk ancak çok agresif bisikletlerde hoş duruyor bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@

@D.Mustafa Göbek bağlantıları aynı çapta olduğu için eski mili çıkartıp direk yeni göbeği takabildim. Parça resimlerindeki göbek direk kadroya civatalandı. Selamlar,

@furkantrojka boyada sınır yok ama bizimkisi dost işi bir boyama olduğu için marjinal renkler yaptıramadık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Çalışmanıza imrendim çok güzel bir bisiklet olmuş. En kısa sürede tamamlayıp güle güle kullanmanız dileklerimle.

Konu dışı: Simplon nasıl bir markaymış diye bakarken bir modeli dikkatimi çekti. Şuna motor desen ilk bakışta kimse hayır demez. :D:D
http://www.simplon.com/fileadmin/_processed_/csm_STEAMER-275-Carbon_PRO-22-Di2_AXM-1750-275-Boost-B__Metallic-Lime-G-Black-M_neu-bearbeitet_2000p_0b65082ad0.png
Karbon dağ bisikletiymiş.
 
Herkese selamlar, iyi dilekler için teşekkürler,

Vitesler sonunda geldi, kablolar çekildi fakat nur topu gibi yeni bir sorunum var :) , ön vites aktarıcının dış tel bağlantı yeri yok . Bir şekilde bağlarım diyordum ama malesef . Ayrıca yukarıdaki kablo tutucular da kadroya pek yakışmadılar. Daha şık bir çözüm bulmam gerekiyor bisiklet bunu haketmeye başladı ,
https://i.hizliresim.com/9GlDor.jpg

https://i.hizliresim.com/aXR1EB.jpg

Çözüm olarak şu parçayı buldum internette ,

https://i.hizliresim.com/1N0GNb.jpg
Bu parçalardan 2 adet alıp telleri kadronun aşağısından sadece iç tel olarak geçirebilirim sanırım,

Bu tarzda parçalar varmıdır öneriniz ? yada bu tip parçaları yurtiçinden temin edebileceğimiz bir yer var mıdır?

Cem
 
Son durumda ağırlığı merak ettim.
 
ben de tam olarak o kulakçıklara değinmiştim. son halini merakla bekliyordum. sadece ebayde gördüm o parçadan ve fahiş fiyatlıydı.
 
Simplon kaliteli bi ingiliz firmasi diye biliyorum ben. Boyasiz ham kadro satisida yapan bi firma .. Bursada bi abimizde cok guzel bi mtb var harika bisey
 
Geri