cem34
Üye
- Kayıt
- 10 Ocak 2013
- Mesaj
- 17
- Tepki
- 67
- Şehir
- istanbul
- İsim
- cem ali kanpara
- Bisiklet
- Salcano
Herkese selamlar, ben Cem , ufak bir restorasyon denememi sizlerle paylaşmak istedim.
İstanbul Kadiköydeyim .Bir adet yol bisikletim var , spor amaçlı kullanmasam da yol bisikletinin verimliliği hoşuma gidiyor. O nedenle gezi amaçlıda olsa yol bisikleti kullanıyorum. Hatta kendi çapımızda yol bisikletimin selesine bagaj bağlayarak yaptığım ufak turlarda söz konusu (Keşana kadar arabayla geldik yanlış olmasın )
https://i.hizliresim.com/9Gr5Yk.jpg
Yol bisikletinin frenleri , lastik darlığı yada konforu açısından uzun yolda benim hiçbir şikayetim yok , (Genellikle bozuk zemine uyumluluk, frenleri ve rahatlık açısından uzun yolda çokta verimli değil aslında ) ama sonuçta iş nedeni ile hep 2-3 gün bir yerlere gitme durumu oluyor ve verimlilik kısıtlı zamanda çok önemli.
Yol bisikleti gibi dropbarlı bir bisklet olsun ama 3 aynakollu olsun biraz yokuşlu yerlere de gidelim diye araştırırken forumlarda FUJI Touring modelini gördüm ve tam bana göre dedim. Nedense çelik kadrolara karşı bir sempatim de var . Fakat çok kullanmayacagım bir bisiklete 1000 dolar vermek biraz fazla lüks geldi, bende bir çelik kadro bulayım kafama göre tur bisikleti gibi toplayayım diye düşündüm. Kullandığım parçalar ve kadro çok kaliteli değil fakat ilk proje için deneme amaçlı kullanıldılar.
Kadro olarak internetten Simplon marka çelik bir kadro buldum, Aldığımda bu şekildeydi
https://i.hizliresim.com/gXYAg0.jpg
Bu simplon neymiş falan derken internette (link) adresini gördüm. Bir heycanlandım bu bisikletler çok çok iyi o zaman bu kadro da iyidir , acaba güzel bir kadro mu denk getirdim bilmeden diye düşündüm . Adamlara hemen kadronun fotografını gönderdim ve seri numarasını yolladım. Ellerinde var ise orjinal halini yollasınlar istedim. Gelen cevap bu kadroyu kendileri de bilmiyorlardı , muhtemelen Berlin duvarından öncesinden kalma
Kadro boyacıya gitti , zımparalandı , maşadaki parçalar, aynakolun üstündeki çıkıntılar , pompa takma yeri ve arka taraftaki çıkıntılar kesildi. Astarlandı ve otoboyası ile parlak siyah renk boya atıldı.
https://i.hizliresim.com/Y4ElAj.jpg
Bu arada internette yaptığım araştırmalarda ve kadrodaki ölçümlerimde aynakol göbeği olarak standart ölçüler , ön maşada 22.2 mm , sele borsunda 25 mm ölçüler olduğunu gördüm. Jantlar zaten 28 inch olacaktı . Tur bisikleti gibi olacagı için ayna kol 3 lü olacak ve en büyük dişli 48 diş olarak düşünmüştüm.
Parçalar şu şekilde oldu,
Alhonga Ön arka fren takımı ( Ucuz işi ama güzel görünüyorlar )
Shimano Acera Ön Aktarıcı
Shimano BBUN26 Orta Göbek 117 mm
Shimano FC M131 aynakol 28 38 48 Diş
Shimano Altus Zincir
Shimano MFTZ21 Arka Ruble 14-28 Diş
Shimano RDtx35 Arka Arktarıcı
Tektro RL520 Fren Kolları ( Dropbara uygun sadece fren )
Ritchey Comp 4 31.8 mm çap için 90 mm boyun ( yeni bisikletlere göre )
Ritchey Classic Logic gidon 31.8mm 44 mm çap ( klasik görünümlü modern ölçülerde )
Bianchi sele borusu ( ekstra ucuz )
Selle Bassano Contact sele (fena değil )
Fizik gidon sargısı ( sele ve sele borusundan daha pahalı )
Furj takımı Neco marka 22.2 eski tip
Arka jant göbeği olarak civatalı ve RULMANLI çin malı bir göbek kullandım . Rulmanlı olduğu için acayip akıcı oldu ve üstündeki rulmanları ileride kaliteli rulmanlar ile değiştirebilme imkanım var .
Gidon boğazı 22.2 olduğu için modern bir boyun ve 31.8 dropbar takabilmek için Aliexpress ten bu adaptörü aldım. Alt taraf 22.2 mm üst taraf 28.6 mm.
https://i.hizliresim.com/Nk2W3X.png
Parçalar,
https://i.hizliresim.com/5Yn2vR.jpg
https://i.hizliresim.com/lEN9DX.jpg
Bisikleti toparladım sayılır. Az bir işi kaldı
https://i.hizliresim.com/RQpBAR.jpg
https://i.hizliresim.com/7A1PnY.jpg
https://i.hizliresim.com/jBNjOm.jpg
Vites olarak barend dedikleri , dropbarın sonuna takılan viteslerden sipariş ettim onlar daha gelmediği için şuan vites kabloları çekilmedi , o nedenle gidon bandını da saramıyorum . Sipariş ettiğim vitesler bunlar,
https://i.hizliresim.com/1NZrRB.png
Eksiklerim,
-Sele borusundaki bianchi yazısı zımparalanacak ve boyanacak.
-Kilitli pedallar takılacak.
-vites sistemi gelince kablolar cekilecek ve gidon bandı sarılacak.
-Arka tarafa taşıma demiri uydurulacak.
Aktarıcıları orta viteste ayarladım ve tek vites olarak bisikleti biraz kullandım. Tahmin ettiğimden çok daha akıcı gidiyor , jantlar arası mesafe fazla olduğu için dönüşler biraz hantal . Frenler tırt Bisiklet 11 kg civarında oldu . Vitesler de gelsin montaj sonrası resimleri atarım.
Herkese selamlar,
Cem
İstanbul Kadiköydeyim .Bir adet yol bisikletim var , spor amaçlı kullanmasam da yol bisikletinin verimliliği hoşuma gidiyor. O nedenle gezi amaçlıda olsa yol bisikleti kullanıyorum. Hatta kendi çapımızda yol bisikletimin selesine bagaj bağlayarak yaptığım ufak turlarda söz konusu (Keşana kadar arabayla geldik yanlış olmasın )
https://i.hizliresim.com/9Gr5Yk.jpg
Yol bisikletinin frenleri , lastik darlığı yada konforu açısından uzun yolda benim hiçbir şikayetim yok , (Genellikle bozuk zemine uyumluluk, frenleri ve rahatlık açısından uzun yolda çokta verimli değil aslında ) ama sonuçta iş nedeni ile hep 2-3 gün bir yerlere gitme durumu oluyor ve verimlilik kısıtlı zamanda çok önemli.
Yol bisikleti gibi dropbarlı bir bisklet olsun ama 3 aynakollu olsun biraz yokuşlu yerlere de gidelim diye araştırırken forumlarda FUJI Touring modelini gördüm ve tam bana göre dedim. Nedense çelik kadrolara karşı bir sempatim de var . Fakat çok kullanmayacagım bir bisiklete 1000 dolar vermek biraz fazla lüks geldi, bende bir çelik kadro bulayım kafama göre tur bisikleti gibi toplayayım diye düşündüm. Kullandığım parçalar ve kadro çok kaliteli değil fakat ilk proje için deneme amaçlı kullanıldılar.
Kadro olarak internetten Simplon marka çelik bir kadro buldum, Aldığımda bu şekildeydi
https://i.hizliresim.com/gXYAg0.jpg
Bu simplon neymiş falan derken internette (link) adresini gördüm. Bir heycanlandım bu bisikletler çok çok iyi o zaman bu kadro da iyidir , acaba güzel bir kadro mu denk getirdim bilmeden diye düşündüm . Adamlara hemen kadronun fotografını gönderdim ve seri numarasını yolladım. Ellerinde var ise orjinal halini yollasınlar istedim. Gelen cevap bu kadroyu kendileri de bilmiyorlardı , muhtemelen Berlin duvarından öncesinden kalma
Kadro boyacıya gitti , zımparalandı , maşadaki parçalar, aynakolun üstündeki çıkıntılar , pompa takma yeri ve arka taraftaki çıkıntılar kesildi. Astarlandı ve otoboyası ile parlak siyah renk boya atıldı.
https://i.hizliresim.com/Y4ElAj.jpg
Bu arada internette yaptığım araştırmalarda ve kadrodaki ölçümlerimde aynakol göbeği olarak standart ölçüler , ön maşada 22.2 mm , sele borsunda 25 mm ölçüler olduğunu gördüm. Jantlar zaten 28 inch olacaktı . Tur bisikleti gibi olacagı için ayna kol 3 lü olacak ve en büyük dişli 48 diş olarak düşünmüştüm.
Parçalar şu şekilde oldu,
Alhonga Ön arka fren takımı ( Ucuz işi ama güzel görünüyorlar )
Shimano Acera Ön Aktarıcı
Shimano BBUN26 Orta Göbek 117 mm
Shimano FC M131 aynakol 28 38 48 Diş
Shimano Altus Zincir
Shimano MFTZ21 Arka Ruble 14-28 Diş
Shimano RDtx35 Arka Arktarıcı
Tektro RL520 Fren Kolları ( Dropbara uygun sadece fren )
Ritchey Comp 4 31.8 mm çap için 90 mm boyun ( yeni bisikletlere göre )
Ritchey Classic Logic gidon 31.8mm 44 mm çap ( klasik görünümlü modern ölçülerde )
Bianchi sele borusu ( ekstra ucuz )
Selle Bassano Contact sele (fena değil )
Fizik gidon sargısı ( sele ve sele borusundan daha pahalı )
Furj takımı Neco marka 22.2 eski tip
Arka jant göbeği olarak civatalı ve RULMANLI çin malı bir göbek kullandım . Rulmanlı olduğu için acayip akıcı oldu ve üstündeki rulmanları ileride kaliteli rulmanlar ile değiştirebilme imkanım var .
Gidon boğazı 22.2 olduğu için modern bir boyun ve 31.8 dropbar takabilmek için Aliexpress ten bu adaptörü aldım. Alt taraf 22.2 mm üst taraf 28.6 mm.
https://i.hizliresim.com/Nk2W3X.png
Parçalar,
https://i.hizliresim.com/5Yn2vR.jpg
https://i.hizliresim.com/lEN9DX.jpg
Bisikleti toparladım sayılır. Az bir işi kaldı
https://i.hizliresim.com/RQpBAR.jpg
https://i.hizliresim.com/7A1PnY.jpg
https://i.hizliresim.com/jBNjOm.jpg
Vites olarak barend dedikleri , dropbarın sonuna takılan viteslerden sipariş ettim onlar daha gelmediği için şuan vites kabloları çekilmedi , o nedenle gidon bandını da saramıyorum . Sipariş ettiğim vitesler bunlar,
https://i.hizliresim.com/1NZrRB.png
Eksiklerim,
-Sele borusundaki bianchi yazısı zımparalanacak ve boyanacak.
-Kilitli pedallar takılacak.
-vites sistemi gelince kablolar cekilecek ve gidon bandı sarılacak.
-Arka tarafa taşıma demiri uydurulacak.
Aktarıcıları orta viteste ayarladım ve tek vites olarak bisikleti biraz kullandım. Tahmin ettiğimden çok daha akıcı gidiyor , jantlar arası mesafe fazla olduğu için dönüşler biraz hantal . Frenler tırt Bisiklet 11 kg civarında oldu . Vitesler de gelsin montaj sonrası resimleri atarım.
Herkese selamlar,
Cem