Aytaç Biber
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 4 Mayıs 2005
- Mesaj
- 2.134
- Tepki
- 2.062
- Şehir
- İstanbul
Tüm forum arkadaşlarıma selamlar diyerek 2012 kışı başında aldığım ancak araya kış girdiği için hiç kullanmayıp toplama işlemini de yeni sezona bıraktığım yeni çelik bisikletimi paylaşmak istiyorum.
Öncelikle forumda beni daha önceden takip etmiş veya şahsi olarak yüzyüze tanıyan arkadaşlarım ciddi anlamda çelik bisikletlere ilgi duyan bir kullanıcı olduğumu bilirler. Arada elimden aluminyum veya karbon bisikletler de geçmiş olsada sonunda dönüp dolaşıp yine çeliğe geliyorum. Bu bisiklet ile de yine böyle bir dönüş yaşadım. 2010 yılı sonunda eski Ritchey cro-mo bisikletimi artık yeni bir bisiklet deneyeyim niyeti ile çok sevdiğim bir abime satmıştım. Peşinden oldukça iyi seviye bir Cannondale Flash almış ama ciddi anlamda bir hayalkırıklığı yaşamıştım. Eski bisikletimin sürüş ve karakterini kesinlikle o bisiklette bulamadığım için neredeyse hiç kullanmadan satmak zorunda kaldım ve yeniden büyük bir iştah ve özlemle cro-mo bir kadroya döndüm. Ortaya sonucundan son derece memnun kaldığım bu bisiklet çıktı. Son derece keyifli, sağlam ve özlediğim tada ve sürüşe sahip bir çelik bebek.
Kadro özellikle çelik ve titanyum kadroları ile öne çıkan İngiliz Charge markasına ait. Charge retro tarz bisiklet sevenler arasında oldukça popüler marjinal bir marka. Bisikletimi kurduğum iskelet Japon üretici Tange' ın Prestige serisi boruları ile inşa edilmiş bir kadro. Bu borular son derece hafif ve rijit ama aynı zamanda oldukça da konforlu. Tüm bunlara ek olarak son derece estetik inanılmaz incelikte bir boru çapına sahipler (26mm!).
Bisikleti çelik bir mtb ye olan özlemimin de etkisi ile büyük bir heves ile topladım. Sram XX sete ek olarak diğer bir İngiliz üretici Hope' a olan güvenim , memnuniyetim ve hayranlığım ile jant seti ve fren takımı seçimimi tekrar bu marka üzerine yaptım. Özellikle jant seti ve fren setini bir bütün olarak düşündüm ve sadece birbiri ile uyumlu olan Hope Race X2 set ve 3 vida rotor uyumlu özel Hope göbekler üzerine örülmüş Pro3 SP-XC3 seti tercih ettim. Bu set ZTR Crest çemberler üzerine Sapim Sprint StrongPull teller ile kurulmuş bir set. Seti sadece Hope' un ürettiği 3 bolt rotorlar ile kullanmak mümkün, bu yedek parça durumu düşünülünce bir dezavantaj gibi görünebilir ancak set tamamen bir bütün olarak tasarlandığı için oldukça hafif. Tabi her istediğim an bu rotorları bulmam mümkün olmadığı için mecburen 2 set de yedek almak zorunda kaldım ancak fazlasıyla buna değer olduğunu düşünüyorum. Bisiklet için planlamadığım tek parçası SİD XX WC maşası oldu, onuda sevdiğim bir arkadaşımdan hatırlı bir fiyata aldım ama yakın bir zamanda German:A Kilo 1.0 model bir amortisör ile değiştirmeyi düşünüyorum. Bu şekilde yaklaşık 400gr bir tasarruf sağlamanın yanında bisiklet oldukça estetik ve farklı bir görünüme kavuşacak.
Neyse, lafı çok uzattım, kıssadan hisse fotoğraflara geçelim. Bir de o malum soru gelmeden ben cevabını vereyim. Merak edenler için, bisiklet pedallar ve kafes, herşey dahil sürüşe hazır 9260gr da bitti. Pedal hariç 9 kilo sınırının altında bir bisiklet olmuş oldu yani. Su borusu bir Hardtrail için fena sayılmaz.
Tekrar görüşmek üzere, herkese sevgiler.
http://img849.imageshack.us/img849/8872/cd6a.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1341/cd8hs.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/4475/cd16z.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/8605/cd9g.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/6785/cd12u.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/504/cd10d.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/5545/cd1bz.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/1518/cd2nv.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/7141/cd13a.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/910/cd3fl.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/9695/cd15i.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/725/cd4rv.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/7416/cd5a.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/388/cd14.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/7020/cd11s.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/6605/cd18a.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/9453/cd19.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/881/cd17.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/2062/cd7e.jpg
Öncelikle forumda beni daha önceden takip etmiş veya şahsi olarak yüzyüze tanıyan arkadaşlarım ciddi anlamda çelik bisikletlere ilgi duyan bir kullanıcı olduğumu bilirler. Arada elimden aluminyum veya karbon bisikletler de geçmiş olsada sonunda dönüp dolaşıp yine çeliğe geliyorum. Bu bisiklet ile de yine böyle bir dönüş yaşadım. 2010 yılı sonunda eski Ritchey cro-mo bisikletimi artık yeni bir bisiklet deneyeyim niyeti ile çok sevdiğim bir abime satmıştım. Peşinden oldukça iyi seviye bir Cannondale Flash almış ama ciddi anlamda bir hayalkırıklığı yaşamıştım. Eski bisikletimin sürüş ve karakterini kesinlikle o bisiklette bulamadığım için neredeyse hiç kullanmadan satmak zorunda kaldım ve yeniden büyük bir iştah ve özlemle cro-mo bir kadroya döndüm. Ortaya sonucundan son derece memnun kaldığım bu bisiklet çıktı. Son derece keyifli, sağlam ve özlediğim tada ve sürüşe sahip bir çelik bebek.
Kadro özellikle çelik ve titanyum kadroları ile öne çıkan İngiliz Charge markasına ait. Charge retro tarz bisiklet sevenler arasında oldukça popüler marjinal bir marka. Bisikletimi kurduğum iskelet Japon üretici Tange' ın Prestige serisi boruları ile inşa edilmiş bir kadro. Bu borular son derece hafif ve rijit ama aynı zamanda oldukça da konforlu. Tüm bunlara ek olarak son derece estetik inanılmaz incelikte bir boru çapına sahipler (26mm!).
Bisikleti çelik bir mtb ye olan özlemimin de etkisi ile büyük bir heves ile topladım. Sram XX sete ek olarak diğer bir İngiliz üretici Hope' a olan güvenim , memnuniyetim ve hayranlığım ile jant seti ve fren takımı seçimimi tekrar bu marka üzerine yaptım. Özellikle jant seti ve fren setini bir bütün olarak düşündüm ve sadece birbiri ile uyumlu olan Hope Race X2 set ve 3 vida rotor uyumlu özel Hope göbekler üzerine örülmüş Pro3 SP-XC3 seti tercih ettim. Bu set ZTR Crest çemberler üzerine Sapim Sprint StrongPull teller ile kurulmuş bir set. Seti sadece Hope' un ürettiği 3 bolt rotorlar ile kullanmak mümkün, bu yedek parça durumu düşünülünce bir dezavantaj gibi görünebilir ancak set tamamen bir bütün olarak tasarlandığı için oldukça hafif. Tabi her istediğim an bu rotorları bulmam mümkün olmadığı için mecburen 2 set de yedek almak zorunda kaldım ancak fazlasıyla buna değer olduğunu düşünüyorum. Bisiklet için planlamadığım tek parçası SİD XX WC maşası oldu, onuda sevdiğim bir arkadaşımdan hatırlı bir fiyata aldım ama yakın bir zamanda German:A Kilo 1.0 model bir amortisör ile değiştirmeyi düşünüyorum. Bu şekilde yaklaşık 400gr bir tasarruf sağlamanın yanında bisiklet oldukça estetik ve farklı bir görünüme kavuşacak.
Neyse, lafı çok uzattım, kıssadan hisse fotoğraflara geçelim. Bir de o malum soru gelmeden ben cevabını vereyim. Merak edenler için, bisiklet pedallar ve kafes, herşey dahil sürüşe hazır 9260gr da bitti. Pedal hariç 9 kilo sınırının altında bir bisiklet olmuş oldu yani. Su borusu bir Hardtrail için fena sayılmaz.
Tekrar görüşmek üzere, herkese sevgiler.
http://img849.imageshack.us/img849/8872/cd6a.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1341/cd8hs.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/4475/cd16z.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/8605/cd9g.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/6785/cd12u.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/504/cd10d.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/5545/cd1bz.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/1518/cd2nv.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/7141/cd13a.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/910/cd3fl.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/9695/cd15i.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/725/cd4rv.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/7416/cd5a.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/388/cd14.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/7020/cd11s.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/6605/cd18a.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/9453/cd19.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/881/cd17.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/2062/cd7e.jpg