Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

CHARGE DUSTER XX Tange Prestige Cro-Mo 9.2kg!

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.134
Tepki
2.062
Şehir
İstanbul
Tüm forum arkadaşlarıma selamlar diyerek 2012 kışı başında aldığım ancak araya kış girdiği için hiç kullanmayıp toplama işlemini de yeni sezona bıraktığım yeni çelik bisikletimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle forumda beni daha önceden takip etmiş veya şahsi olarak yüzyüze tanıyan arkadaşlarım ciddi anlamda çelik bisikletlere ilgi duyan bir kullanıcı olduğumu bilirler. Arada elimden aluminyum veya karbon bisikletler de geçmiş olsada sonunda dönüp dolaşıp yine çeliğe geliyorum. Bu bisiklet ile de yine böyle bir dönüş yaşadım. 2010 yılı sonunda eski Ritchey cro-mo bisikletimi artık yeni bir bisiklet deneyeyim niyeti ile çok sevdiğim bir abime satmıştım. Peşinden oldukça iyi seviye bir Cannondale Flash almış ama ciddi anlamda bir hayalkırıklığı yaşamıştım. Eski bisikletimin sürüş ve karakterini kesinlikle o bisiklette bulamadığım için neredeyse hiç kullanmadan satmak zorunda kaldım ve yeniden büyük bir iştah ve özlemle cro-mo bir kadroya döndüm. Ortaya sonucundan son derece memnun kaldığım bu bisiklet çıktı. Son derece keyifli, sağlam ve özlediğim tada ve sürüşe sahip bir çelik bebek. :)

Kadro özellikle çelik ve titanyum kadroları ile öne çıkan İngiliz Charge markasına ait. Charge retro tarz bisiklet sevenler arasında oldukça popüler marjinal bir marka. Bisikletimi kurduğum iskelet Japon üretici Tange' ın Prestige serisi boruları ile inşa edilmiş bir kadro. Bu borular son derece hafif ve rijit ama aynı zamanda oldukça da konforlu. Tüm bunlara ek olarak son derece estetik inanılmaz incelikte bir boru çapına sahipler (26mm!).

Bisikleti çelik bir mtb ye olan özlemimin de etkisi ile büyük bir heves ile topladım. Sram XX sete ek olarak diğer bir İngiliz üretici Hope' a olan güvenim , memnuniyetim ve hayranlığım ile jant seti ve fren takımı seçimimi tekrar bu marka üzerine yaptım. Özellikle jant seti ve fren setini bir bütün olarak düşündüm ve sadece birbiri ile uyumlu olan Hope Race X2 set ve 3 vida rotor uyumlu özel Hope göbekler üzerine örülmüş Pro3 SP-XC3 seti tercih ettim. Bu set ZTR Crest çemberler üzerine Sapim Sprint StrongPull teller ile kurulmuş bir set. Seti sadece Hope' un ürettiği 3 bolt rotorlar ile kullanmak mümkün, bu yedek parça durumu düşünülünce bir dezavantaj gibi görünebilir ancak set tamamen bir bütün olarak tasarlandığı için oldukça hafif. Tabi her istediğim an bu rotorları bulmam mümkün olmadığı için mecburen 2 set de yedek almak zorunda kaldım ancak fazlasıyla buna değer olduğunu düşünüyorum. Bisiklet için planlamadığım tek parçası SİD XX WC maşası oldu, onuda sevdiğim bir arkadaşımdan hatırlı bir fiyata aldım ama yakın bir zamanda German:A Kilo 1.0 model bir amortisör ile değiştirmeyi düşünüyorum. Bu şekilde yaklaşık 400gr bir tasarruf sağlamanın yanında bisiklet oldukça estetik ve farklı bir görünüme kavuşacak. :)

Neyse, lafı çok uzattım, kıssadan hisse fotoğraflara geçelim. Bir de o malum soru gelmeden ben cevabını vereyim. :) Merak edenler için, bisiklet pedallar ve kafes, herşey dahil sürüşe hazır 9260gr da bitti. Pedal hariç 9 kilo sınırının altında bir bisiklet olmuş oldu yani. Su borusu bir Hardtrail için fena sayılmaz. :p

Tekrar görüşmek üzere, herkese sevgiler.

http://img849.imageshack.us/img849/8872/cd6a.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1341/cd8hs.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/4475/cd16z.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/8605/cd9g.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/6785/cd12u.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/504/cd10d.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/5545/cd1bz.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/1518/cd2nv.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/7141/cd13a.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/910/cd3fl.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/9695/cd15i.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/725/cd4rv.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/7416/cd5a.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/388/cd14.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/7020/cd11s.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/6605/cd18a.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/9453/cd19.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/881/cd17.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/2062/cd7e.jpg
 
Scudo
çok güzel, iyi günlerde kullanın..
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@Aybars Öge Sürücü

Sorma Aybars, ben de sattıktan kısa süre sonra ciddi pişman olmuştum, sattığım kişi de Mustafa İçdağ abimdi, geri de isteyemedik. Ama her işte bir hayır vardır diye boşa söylememişler demek ki. :)
 

Aytaç Abi, Ø 26mm oldukça çok ciddi bir rakam, gözlerime inanamadım. Geç bir paylaşım bile olsa iyi günlerde kullandığından şüphem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@Dogukanaksu

Selam Doğukan, kadroyu gerçek gözümle gördüğümde ben de pek inanamamıştım. 26mm olan top-tube çapı, seat-tube ve down-tube biraz daha kalın çapa sahipler tabi.
 
maşa rengi bisikletle çok alakasız olmuş, bisiklet benim olsa direk sabit bir maşa takıp lastikleri inceltir, seleyi değiştirir ve bisikleti harika bir kiloya düşürüp mutlu mesut şehir canavarını altımda hissetmiş olurdum ama benim değil sizin zevkte sizin hayırlı olması dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@Wintherr Bulut

Yorumlar için teşekkür ederim, ancak imzamdan anlaşılacağı gibi 2 adet asfalt canavarım zaten var. 1 tane de arazi canavarı bulunmasında bir sakınca yok yani. :)
 
abi çılgın birşey olmuş yahu, tomassiniden sonra size bu yakışırdı. rengini ayrı bir sevdim çelik hayranlığımı zaten biliyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@cparlakgul

Yok canım, Tommasini ile aşık atacak seviyede ve değerde bir kadro değil tabi ki bu, ama dağ bisikleti için bana yeter de artar bile. :)

Bu arada senin bisikletinde gerçekten muhteşem olmuştu, tadını çıkarıyorsundur umarım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
nasıl bir antika bu? pembesi yok muydu bunun ? :p
Hayırlı olsun diyim bari ayıp olmasın şimdi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@Güney Tuncer

Antika değil Güney, 2012 model "Charge Duster Hi" yi dağıtarak topladım. :)

Başka renkleride vardı (limon sarısı, simli metalik mavi, fıstık yeşili vs.) ama bu güzel. :p
 
Sizin bisikletilerinizi izlemek ve bunların hikayelerinden birşeyler çıkarmak bir zevk. Kafanızda birşeyler canlanıyor ve gerçekleştirmek için gerekli bilgiye ve olanaklara da sahipsiniz, sonuçta ortaya seyir zevkinden başka uyumlu, üst segmentlerde çok hoş bisikletler çıkıyor, tebrik ediyorum.
MTB ler için alışılmışın dışında çizgilere sahip diyebiliriz sanırım bu bisiklet için, geniş çaplı karbon ya da alüminyum borulu olan kadrolara o kadar alışmışız ki şimdi ezberimizi bozan bu bisiklete baktıkça farklı şeyler hissediyoruz. Bu bisikleti seyrederken iki yerde takılıyorum, ilki maşa zarif çelik çizgilerin sonunda oldukça kalın kalmış gibi, hani bir edebi metin okuyorsunuz ancak son satırı altı kalın çizgili yapmışsınız, bir anda sanki ahengi bozuyor gibi.
Bir de kadronun alın borusunda birleşen hard tube ve diğer alttaki borunun birleşme yerindeki boşluk. Malum kalın borulu MTB lerde alışılmış bir dolgunluk var burada, şimdi tüm çıplaklığı ile iki çelik borunun burada bir boşluk oluşturması !!! değişik olmuş diyeyim ama asla kötü değil, alışmak gerekiyor sanırım.
Sonuç olarak estetik açıdan şahsi düşüncelerim, bisikleti kesinlikle çok beğendim, her gün birkaç defa bakıyorum, anladım ki çekiciliği yüzünden, umarım sağlıklı günlerde kullanırsınız, selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@Yusuf Z. Şipal
Öncelikle teşekkür ederim. Maşa konusunda kesinlikle size katılıyorum, zaten mesajımda da belirttiğim gibi maşayı değiştirmek niyetindeyim. Aşağıdaki maşa bu estetik kusura çözüm olacak.
http://www.velorefined.co.uk/images/show_kilo_02(2).jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
Geri