@Auron Sanchez Hocam kanuni süre aşıldıktan sonra boşa uğraşıyorsunuz. Siz faturanızı 1 gün ödemediğinde hangi firma "bir dur ya biraz daha arayayım da olmadı resmi işlemlere başlarım" diyor? Elinizdeki kargo fişi, kargo bilgilerinin çıktısıyla birlikte bulunduğunuz ilçedeki ilçe hakem heyetine gidin, şu an olay tamamen sizin seçimize bağlı.
6502 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 11. maddesinde size sunulan seçim hakları açık:
Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11-
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Yine aynı şekilde
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
Kanun açık, bence bir gün dahi beklemeden ne istediğinizi resmi olarak bildirin Decathlon'a.