Onur Kula
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 23 Eylül 2006
- Mesaj
- 994
- Tepki
- 797
- Yaş
- 41
- Şehir
- Alanya
- İsim
- Onur Kula
- Bisiklet
- Specialized
@Blasto
Brass ve P1 'de street kadrosu değil mi? Ben mi yanlış biliyorum?
Doğru olanı tabi ki amacına uygun kadro kullanmak ama; "Street" kadrolar yapıları gereği, xc kadrolardan sağlam oldukları için, hızlı ve bozuk zeminli inişlerde daha güvenli olacağı kesin.
Ama sabit bir street ya da am kadro arasındaki en belirgin fark, "chainstay" yani zincire paralel olan borunun (buna "zincir borusu" diyebiliriz) "Street" kadrolarda kıvraklık, stabiliteden daha önemli olduğu için kısa olmasıdır.
Yani iki teker arası mesafe daha kısadır da diyebiliriz. Bu kıvraklık sağlamakta. Sabit am kadrolarda ise uzun teker arası mesafesi, düz gidiş stabilitesini arttırmakta.
Türkiye şartlarında ise bulunabilirliği sebebiyle, Hardrock ve benzeri kadrolarla bu işi kısmen yapmak daha mümkün gözüküyor.
Brass ve P1 'de street kadrosu değil mi? Ben mi yanlış biliyorum?
Doğru olanı tabi ki amacına uygun kadro kullanmak ama; "Street" kadrolar yapıları gereği, xc kadrolardan sağlam oldukları için, hızlı ve bozuk zeminli inişlerde daha güvenli olacağı kesin.
Ama sabit bir street ya da am kadro arasındaki en belirgin fark, "chainstay" yani zincire paralel olan borunun (buna "zincir borusu" diyebiliriz) "Street" kadrolarda kıvraklık, stabiliteden daha önemli olduğu için kısa olmasıdır.
Yani iki teker arası mesafe daha kısadır da diyebiliriz. Bu kıvraklık sağlamakta. Sabit am kadrolarda ise uzun teker arası mesafesi, düz gidiş stabilitesini arttırmakta.
Türkiye şartlarında ise bulunabilirliği sebebiyle, Hardrock ve benzeri kadrolarla bu işi kısmen yapmak daha mümkün gözüküyor.