Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

Öncelikle geçmiş olsun. Yokuş çıkarken ben de tecrübe edindim. Eğer yokuş uzun ise kontrollü güç kullanmak lazım bazen yürüdüğüm de oldu ama yokuş çıkarken en büyük kolaylığım pedallara yavaş yavaş basmak oluyor yani 2 saniyede bir pedala kuvvet vererek basıyorum yavaş oluyor ama başlangıç için mantıklı bence. Sonradan vücüdun alışacaktır bir de ekipmanın çok önemi var aktarıcıların kimisinin çekişi çok iyi şiir gibi çıkıyor yokuşları
 
Scudo
Bisikletin ağırlığı olumsuz bir parametredir, çünkü sırtınızda 8 kilo yerine 10 kilo ile yokuş çıkarsanız aradaki 2 kg. size zorluk verir. Öte yandan önemli olan esas parametre vitestir. Arkadaşlar 2, 3 vitesle çık sonra 1 al gibi bazı tavsiyelerde bulunuyorlar ama her bisikletin 2 veya 3 vitesi farklı olabilir. Önemli olan ayna/ruble oranıdır. Diyelimki 2 viteste 53 ayna 18 ruble kulanıyorsun buradaki oran 53/18=2.94'dür. Başka bir bisiklette 2 vites 48 ayna 22 ruble kullanıyorsa bu durumda 48/22=2.18'dir. Bu bisikletle çok daha kolay çıkarsınız. Size tavsiyem farklı bisikletlerdeki oranları deneyerek bedeninizin kabul edebileceği oranları tesbit ediniz. Belli bir eğimde bu oranı tesbit ettikten sonra ruble sayısını 2'şer diş arttırarak daha dik rampa oranları ve 2'şer diş azaltarak iniş oranlarını elde edersiniz. Eskiden ruble yaprakları tek olarak satılırdı ve bizde uygun olan yaprakları takarak rublemizi düzenlerdik. Siz de bu yöntemle deneyim ve güç kazandıkça oranlarınızı arttırabilirsiniz.
 
arkadaşlar bir hevesle bianchi 713 aldım.eldivenlerim mataram pompam telefon çantam vs vs hepsini temin ettim.bizim buralardaki bisiklet gruplarından birine katıldım.malumunuz whatsapp vs mesajlaşmalar...kendim hep şehiriçinde bindiğimden çok rahat yol katediyorum km de yapıyorum.biraz kilom var(87) boyum 1.79 göbek çıktı...neyse bu arada tabi bizim grup uzun yollara turluyor bende uzaktan takip ediyorum.ama içimde hep korku !!!acaba bunlarla çıksam yokuşlarda hep geride kalırmıyım diye? e kork başuma geliyor grubun en son turuna bende katılıyorum...
yokşlar öyle zorluyor ki bisiklet hep elimde ..malum gruptakiler ilerde beni bekliyor...üzülüyorum....sorum şu?
NE YAPMALIYIM ? bu durumu sürekli binerek mi yoksa düz yolda binmeye devam edip kendi yağımla kavrulmaya çalışarak mı çözeyim?
 
Oncelikle kendinize yokuşlu bir rota belirleyebilirsiniz.duzenli bir sekilde o yokusa tirmanarak gelisebilirsiniz.sonra zaten farkı gorursunuz.ben böyle yaparak gelistim.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@ozi37 Abicim senin idman yapman lazım :D Forma girmen gerek. Hafif eğimli bir yol bulup o yolda çalışmaya başlamak lazım. Ağır ağır eğimi arttırarak gitmek en güzeli. Onun haricinde göbekleri eritmemiz lazım :D
 
aynı sorun bendede var ancak 1 haftadır düzenli bisiklet sürüyorum kendimde baya bi Gelişme oldugunun farkindayim şu yokus sorunumu da bi assam mis olucak
 
Nabiz yukseltmeden yokus antrenmani yapin ne kadar yavas ve kadansli cikarsaniz okadar cok gelisirsiniz
 
Aynı yokuşu 5 kere,10 kere,100 kere ... çıkacaksın,başka izahı yok.

Kendine uygun bir tarz geliştirmen gerekiyor ayrıca misal ben ayakta çok daha rahat çıkıyorum ama ayakta çıkmayı istemiyorum. Keşke oturarak daha rahat çıkabilsem diyorum ama ayakta çok daha az yoruluyorum. Böyle bir çelişkideyim işte :)
 
sigara içen, benimkinden daha düşük bisikleti olan kardeşlerimi benden önde giderken görmek üzüyor :(
 
Kadans yüksek bisiklet sürün ve mucizeye tanık olun
 
@haldun31 abicim öyle diyosunda adamlarda ümitin çift amortisörlü bisikleti var uçuyor mubarek.tamam bence de daha kolay surulebilen kadanslı bisiklet işimi kolaylaştırır ama sorun bende galiba :(
 
Sık antreman ve kilo kaybı sonucunda çerez gibi gelecek o yokuşlar ;)
 
@Şevket Özer teşekkürler dün yokuşta bayağı zorlanıp nefes nefese kaldım bisikleti elime aldım.bu sabah yine saat 6:00 gibi tekrar çıktım yokuş sürdüm.geldiğimde tekrar dinleneyim dedim ciğerlerde bir ağrı hissettim bu normalmidir acaba yoksa yine herşeyin başı kilodan mı?
 
Kadans artırıp ciğerleri yormadan deneyin
 
@Turan Babacan
Videodaki bayan e-bike ile yokuş çıktığı alenen belli.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
eskişehir'de sürüyorum, haliyle genelde düz yollar. ürünlerimi artık kargoya bisikletle götürüyorum, ve bu gittiğim yolun neredeyse yarısı en az %10-15 eğimli. 1 haftadır düzenli gidiyorum ama hala aşırı şekilde zorluyor beni. : ( umarım yazıldığı gibi zamanla en azından alışır vücut buna. kilo: 84 sigara: var : )
 
eskişehir'de sürüyorum, haliyle genelde düz yollar. ürünlerimi artık kargoya bisikletle götürüyorum, ve bu gittiğim yolun neredeyse yarısı en az %10-15 eğimli. 1 haftadır düzenli gidiyorum ama hala aşırı şekilde zorluyor beni. : ( umarım yazıldığı gibi zamanla en azından alışır vücut buna. kilo: 84 sigara: var : )
Sigarayı bırakın ! Çok net söylüyorum bunu . Spor salonuna gidin ve kalbiniz için antrenmanlara başlayın. Kardiyo egzersizlerine başlayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: utksn
Yokuş için en önemli unsur "tempo". Kendi temponuzu bulun. Tempoyu bulunca da "sabır" unsuru devreye giriyor. Bazı arkadaşlar yokuşta sabırlarını yitirip bir an önce bitsin diye kadans yükseltiyorlar. Ondan sonra yokuşun ortasında sönüp bisikletten inip yürümeye başlıyorlar. Kimse arkanızda kovalamıyor, ha evde çoluk çocuk bekliyor diyosanız orasını bilmem. O zaman arabayla tırmanın :)
 
Bence yokuş çıkmanın altın bir kuralı var.. en uygun vites kombinasyonda çıkarken hiç “es” vermeden çıkmak . Eğer bir kere es verirseniz kadansınız bozulur demoralize olursunuz. Belki de bisikletten inmek zorunda kalırsınız.
Uzun bir yokuşu bir iki mola ile daha rahat çıkabilirsiniz. Gezi , tur, antrenman moduna göre değişik görüşler gelecektir.
 
Geri