Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Continental GP4000S II

Aynı lastikler bende 2000 km de rezil kepaze oldu. En az 6-7 kere patladı. Bir taş tarafından yan tarafı traşlandı. En son küçük bir cam parçası tarafından paçavra edildi ben de Michelin Endurance aldım kurtuldum.
 
Scudo
@Deniz Baklacı swalbe marthon 1500 de 6 defa son 4 patlak da 30 km arayla oldu lastıklerı kontrol etmemıze rağmen ve son patlakda lastık yarıldı 700 23 c garantıden değiştiler senınle alakası yok dedıler. contı yada swalbe yada michelin bu lastık yarılması biraz sanş işi bazıları 10 bın km kullanır bazıları 100 km de yarılır lastıgı marka farketmıyor yanı

yarışçıların lastıgıde daha yarışın 5. kmsnde patlayabılıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ToroMir
@D. Oğuz

Benim de bu sıralar dış lastikleri değiştirmem gerekiyor, epey yarıklar oluştu, iç lastiği görmeye başladım (Michelin Lithium 2, Mart 2015'te takılmıştı). Ne alsam diye bakarken bu mesajları gördüm.

Bu ilginç bir tartışma olmuş; lastik hızınızı arttırır mı? Olaya ağırlık olarak bakarsak eğer (ilk lastikler 950 gr, ikinci lastikler 410 gr) Cyclist Türkiye'nin geçen sayısında bu konu işleniyordu ama lastikler yerine jantlar ele alınmıştı. Bu yazıda göründüğü kadarıyla yokuş çıkarken pedala uyguladığınız her kuvvetin anında hıza dönüşmesi gerektiğinden ağırlığın çembere dağıtılması yerine merkezde olması avantaj sağlayacaktır. Çemberdeki ağırlığı lastik olarak düşünürsek 500 gr'lık bir ağırlık farkı önemli derecede hız farkı sağlar. Bu karşılaştırmayı aynakol ağırlığı için de yapabiliriz; 500 gr'lık aynakol ağırlık farkı hızlanmanıza çok büyük katkı sağlar (bahsettiğim konu hızlanmadır, hızın korunması değil; hızlanma için kas gücü gerekir, hızın korunması için kardiyovasküler donanım).
 
Benim de ilk eskittiğim lastikler Schwalbe lugano'ydu. Çok çektim elinden :) Sonra Veloflex master aldım. Bir süre mevcut jantlarım ile kullandım. Eski, hantal jantlarımla bile farklı olduğunu hissetim. Sonra jantlar da değişti. Benim için gayet güzeldi. Ta ki lastik önce yanak tarafından ve son olarak da geçen hafta sonu yüzeye temas eden kısımın cam tarafından kesilene kadar. Arka lastik, henüz 550 km kullanıldıktan sonra trainer'da kullanılmak üzere köşedeki yerini aldı. Velhasıl kelam, lastik sürüş performansını arttırır ama ne kadar kaliteli olursa olsun içeceğini içip şişesini yola fırlatarak kıran zat-ı muhteremler olduğu müddetçe patlar.
 
@Bahadır Gürel

Yol yarışları için bu lastikleri şiddetle öneririm, üzmez. Ama ucuz alternatif olarak, antrenman için, pro3 race course, yarışlar için yakın fiyatlı alternatif pro4 service course, pahalı yarış alternatifi olarak da pro4 limited service course öneririm. üç lastiği de kullandım. Pro4 ile yakınlar fakat conti ıslak tutuş ve virajda yatmalar için daha başarılı. kendi gözlemlerime göre tabiki :)

pro3 ü ise antrenmanlar içini güzel bir alternatif olarak kullanabilirsiniz, yarış lastiği eskitmek istemem derseniz. bir şansı hakediyorlar.

@MeTaLioNs

Her lastik patlar. Önemli olan müsabakalarda bu durumun başınıza gelmemesi ki yurtdışı yol yarışlarında pek rastlanan bir durum değil. Bizim ülkemizde karayollarında gereken özen gösterilmediğinden ve müsabaka alanında genel bir temizlik söz konusu olmadığından (pek de ciddiye alınmadığının göstergesidir aynı zamanda) böyle durumlar geliyor başımıza.
O zat-ı muhteremlerin hepsini saygı ile anıyoruz buradan. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MeTaLioNs
@D. Oğuz

Merlin Cycles'ta iyi fiyata bulunca biraz önce sipariş verdim. Amazon'da, GP4000S'i yıllarca kullanıp GP4000S II'yi sipariş verenlerden bu lastikle ilgili olumlu yorumları görünce karar vermemi hızlandırdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
salcano xrs030 (2015) üzerinde gelmişti. 1500 km yaptım hep güzel ve pürüzsüz yolda 3 defa üst üste patlattım ve isyan ettim. ama bütün forum larda iyi olduğundan bahsediliyor ama ben pek beğenmedim. tavsiye etmem....20151014_173322.jpg 20151021_141716.jpg
 
@memoli0043
lastiğin patlamasından dolayımı bu sonuca vardınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yağız Gökmen
Yaklaşık 500 km'dir hunharca kullanıyorum.Lastiğin kalitesi patlayıp patlamamasına göre ölçülmez. Yuvarlanma direnci, hafifliği ve patlak koruması olup olmaması önemli faktörlerdir. Her lastik doğal olarak patlayabilir. Biraz şans işi.
 
Conti GP 4000S II ve Vittoria Open Corsa CX arasındayım bende. Merlin'de şu an 4000 S II ve 2 tane iç lastik 255 lira.
 
@Ertan M.
insan sinir olunca deliriyor.. tamam yol tutuşu ıslak zeminde gitmedim çok iyi fakat elinizle ve lastik levyeyle yolda bu lastiği takmanız inanın çok zor.. ben önceki bisikletimde elimle rahat takardım. nerde tüketici konforu :D:D:D:D:D yok .... ayrıca jant kenarındaki tellerde lastik patlayıp takmada zorluk çekince sürtünmeden dolay esniyor ve darbe alıyor.....
 
Lastik seçiminde yazmıştım benim gibi ölçmeden almayın diye. Merlin'den 1 adet 700x25 4000sII aldım ama uymadı. Almak isteyen olursa diye yazdım .
 
@memoli0043

Bence siz o lastiği yanlış hava basıncında kullandınız. Pürüssüz düz yolda 3 kere patlatmak normal değil hem de bu kalitede bir lastik için hiç değil.
 
Lastiklere maksimum ne kadar şişirilmesi gerekiyor ise o sınıra kadar hava basmak gerekiyor. Lastiği elinizle yokladığınız da beton gibi olmalı. 120 psı hava basılması gereken lastiğe 90-100 psı hava basıp dolaşırsanız patlama olasılığını artırmış olursunuz. El pompası ile ancak 80-90 psı hava basabilirsiniz ki, düz yolda peş peşe patlıyor olması normal karşılanabilir.
 
ewet doğru olma şansınız çok var onun için 8,5 bar ve 115 psı deneyeceğim.. gümlerse şans derim artık. teşekkürler .....:harika: :krktm::krktm::krktm::krktm: :bsmagryr::bsmagryr::bsmagryr:

@Ulaş Çavuşoğlu yok artık ya yarılacak yada gümliycek.... üst sınır deneyeceğim malum kilo 94 kg.... ;););););):krktm::krktm::krktm::krktm::krktm: :bsmagryr::bsmagryr::bsmagryr::bsmagryr:
 
Evet arkadaşlar siz haklısınız... 115 PSİ ve ucuyor... Toplam 50 km yaptım. Patlayan çatlama yok. Demekki bir bilene soracaksın...90 100 PSİ ye iner ise hemen 115 120 PSİ yapacağım...:harika::harika: birde bu prestijli iğne siboplar zamanla hava kacırmaları az az doğal mı...?

@memoli0043 presta siboplar
 
Burası coşmuş yahu.

Ben de bir şeyler ekleyim: Lastik basınçlarına uymayarak kullanıyordum. 123 PSI sınırı sonuna kadar doldurup hep öyle çıkardım yola, imkanınız varsa öyle yapınız, vücut ağırlığınız hafif ise tabii ki, yoksa yararsınız lastiği bak söylemedi demeyin :D
 
Geçen hafta arkadaşım lastiğin yan tarafını yarmayı başarana kadar bir kere bile patlamadı lastik. 110-115 psi civarında kullandım hep. Yol tutuşu muntazam, güven veriyor. Yan yanaktan yarılmayaydı iyiydi, sele yerine lastik almak zorundayım şimdi :(
 
Geri