@anıl şentürkk
Zaten işçilik ve mühendislikten bahsettim. Teknik olarak karbon bisiklet üretmek daha kolay, daha az üretim makinesi gerektiriyor. Cipollini neredeyse bir atölyede üretiliyor, alüminyum bisiklet üretmek için fabrikaya ihtiyacınız var. Şartları zorlasanız evinizde bile yaparsınız ama ne kadar sağlam olur ne kadar rijit olur ne kadar hafif olur. Mühendislik ve işçilik alü içinde geçerli. Canondale ile örnek veriyorum Salcano bir mi? Aradaki fark mühendislik. Alüminyumun alışımı da mühendislik, inceltmek, şekle sokmakta mühendislik. Benim demek istediğim karbon kadroda Türkiye'de üretilebilir. Ama aynı kafayla üretirlerse elbetteki dünya ile rekabete giremez. Ben üretmelerinden yanayım, üretsinler ki ya beceremeyip yok olsunlar ya da becerip mühendisliklerini geliştirsinler.
Kendi adıma tutup bu markanın ürettiği karbon kadroyu alır mıyım hayır almam, dünyaca ünlü markaların bile içinden inceleyerek aldım. Ama bir yerden başlamaları lazım. Başlamadan gelişemezler. Bir arge ekibi kurup çalışmak visyon meselesi. Neden yapamasınlar. Reçine kimyası üzerine çalışabilecek, liflerin en iyi şekilde dizilebileceğini hesaplayabilecek vs mühendis yok mu memlekette.